Jus sanguinis Skrevet 11. mai 2014 #81 Skrevet 11. mai 2014 Det finnes mange dype nordmenn (menn). Men de har ikke alltid et behov for å utdype det. Ts har ikke etterlyst en uvanlig dyp mann. Det er kun du som tror det. Dersom det fantes mange dype norske menn, hadde ikke trådstarter hatt problemer med å finne en. 1
Gjest Tris Skrevet 11. mai 2014 #82 Skrevet 11. mai 2014 Dersom det fantes mange dype norske menn, hadde ikke trådstarter hatt problemer med å finne en. Jo, fordi det er ikke akkurat populært blant mannfolk å være dyp...
Cordelia Skrevet 11. mai 2014 #84 Skrevet 11. mai 2014 Denne tråden er dyp... For meg handler det nå mest om evnen til refleksjon. Man kan ha så mye mengdekunnskap man vil, men det hjelper ikke hvis man ikke evner å reflektere rundt den. Og da mener jeg enda lenger enn å bare logisk analysere. Man trenger heller ikke være høyere utdannet, eller ha enorm mengdekunnskap heller for være dyp. Men at man kan reflektere over verden rundt en. For å si det slik, man kan være dyp på flere sett. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #85 Skrevet 11. mai 2014 Kanskje du finner dype menn om du tar dykkersertifikat og melder deg inn i dykkerklubben. Anonymous poster hash: 27fc4...647 1
Gjest Tris Skrevet 11. mai 2014 #86 Skrevet 11. mai 2014 For meg handler det nå mest om evnen til refleksjon. Man kan ha så mye mengdekunnskap man vil, men det hjelper ikke hvis man ikke evner å reflektere rundt den. Og da mener jeg enda lenger enn å bare logisk analysere. Man trenger heller ikke være høyere utdannet, eller ha enorm mengdekunnskap heller for være dyp. Men at man kan reflektere over verden rundt en. For å si det slik, man kan være dyp på flere sett. Åh! Det er så deilig å lese slike svar!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #87 Skrevet 11. mai 2014 Kommer bare over slike menn som har seilt gjennom livet og egentlig ikke gjort seg opp noen særlige tanker om noe, og som reflekterer særdeles lite. De få gangene jeg har møtt typer som liker å diskutere litt dypere er de enten hippier uten humor, eller meget syke i sinnet Hvor finnes disse normale mennene med litt mer dybde? Kommer det med alderen?Anonymous poster hash: b0344...d52 Ikke for å "skryte" men å være dyp og reflektert drar ikke damer, det kan jeg skrive under på Derfor finnes de ikke i kvantum, det er ikke en fordel egentlig. Å "ikke se seg selv" må være litt fælt. Kjenner ofte smerten på deres vegne, de må kjenne en enorm frustrasjon å ikke klare å se *nivåene*. Det kan du ofte måle etter hvor raskt noen gir opp når det kreves en forståelse utover nivå1 og 1.5. Tenk hvor mange lover som lager "skjebner" av gråsone tilfeller, bare pga dem som nedsatte dem aldri skjønte kompleksiteten i noe nok til å åpne for ? Anonymous poster hash: 5664c...775
Hapa Skrevet 12. mai 2014 #88 Skrevet 12. mai 2014 Kommer bare over slike menn som har seilt gjennom livet og egentlig ikke gjort seg opp noen særlige tanker om noe, og som reflekterer særdeles lite. De få gangene jeg har møtt typer som liker å diskutere litt dypere er de enten hippier uten humor, eller meget syke i sinnet Hvor finnes disse normale mennene med litt mer dybde? Kommer det med alderen?Anonymous poster hash: b0344...d52 Jeg lurer på det samme når det gjelder kvinner! Hvor er kvinnene som liker de dype samtalene og diskusjonene? Hvor er kvinnene som holder seg oppdatert på politikk, nyheter og samfunn? Hvor er kvinnene som er i stand til å forme egne meninger om samensatte problemstillinger og tør å stå for disse meningene? En slik kvinne vil jeg finne!!!
Gjest Tris Skrevet 12. mai 2014 #89 Skrevet 12. mai 2014 Jeg lurer på det samme når det gjelder kvinner! Hvor er kvinnene som liker de dype samtalene og diskusjonene? Hvor er kvinnene som holder seg oppdatert på politikk, nyheter og samfunn? Hvor er kvinnene som er i stand til å forme egne meninger om samensatte problemstillinger og tør å stå for disse meningene? En slik kvinne vil jeg finne!!! Å være dyp handler ikke om å kun diskutere politikk, nyheter og samfunn.
Hapa Skrevet 12. mai 2014 #90 Skrevet 12. mai 2014 Å være dyp handler ikke om å kun diskutere politikk, nyheter og samfunn. Sant det, var ikke det jeg skrev heller... Jeg liker kvinner som er dype OG som følger med på verden rundt seg.
Cordelia Skrevet 12. mai 2014 #91 Skrevet 12. mai 2014 Jeg lurer på det samme når det gjelder kvinner! Hvor er kvinnene som liker de dype samtalene og diskusjonene? Hvor er kvinnene som holder seg oppdatert på politikk, nyheter og samfunn? Hvor er kvinnene som er i stand til å forme egne meninger om samensatte problemstillinger og tør å stå for disse meningene? En slik kvinne vil jeg finne!!! Men altså. politiske organisasjoner etc. kan jo være et sted å starte.
Gjest Tris Skrevet 12. mai 2014 #92 Skrevet 12. mai 2014 Sant det, var ikke det jeg skrev heller... Jeg liker kvinner som er dype OG som følger med på verden rundt seg. Kvinner og menn som er dype og som er samfunnsengasjerte. Da er vi enige!
debattanten Skrevet 12. mai 2014 #93 Skrevet 12. mai 2014 Innen politikken finner man gjerne engasjerte menn. Menn som gjerne har skjegg og tror de er på sporet. Mange reflekterte mennesker, men altfor mange er naive og blendet av sin egen idealisme. I politikken er det gjerne mye av denne politiske idealismen som det gjerne kalles så fint filosofisk, i sitt opphav skal det gjerne være noe uegoistisk og flott som gagner alle andre. I virkeligheten er det ofte alt annet enn dette og det er ikke noe som gangner folk flest. Ikke særlig god form for dyp spør du meg Finnes nok unntak, men alt for mange mangler egenskapen til å være reflektert, deretter kritisk og rasjonell. Følelsene tar overhånd og alt ender i dritt.
Gjest Svampebob1 Skrevet 12. mai 2014 #94 Skrevet 12. mai 2014 Ikke for å "skryte" men å være dyp og reflektert drar ikke damer, det kan jeg skrive under på Derfor finnes de ikke i kvantum, det er ikke en fordel egentlig. Anonymous poster hash: 5664c...775 Joda.. Det drar masse gærne damer som er mye eldre enn deg! :-P Men om man helst vil holde seg til damer på ens egen alder, så er jeg delvis enig ;-). Jeg tror det er mange dype og reflekterte folk rundtomkring.. Man må bare ta seg tid til å bli kjent før folk tør å slippe en innpå seg :-). Å vise seg som dyp og reflektert har aldri fungert så godt for meg for å tiltrekke meg damer. Dum og deilig fungerer bedre. Haha! :-D
Gjest .-L-. Skrevet 12. mai 2014 #95 Skrevet 12. mai 2014 Joda.. Det drar masse gærne damer som er mye eldre enn deg! :-P Ikke alle er gærne da men noen er. Å vise seg som dyp og reflektert har aldri fungert så godt for meg for å tiltrekke meg damer. Dum og deilig fungerer bedre. Haha! :-D Samme her, rett på sak funker best
spektralkatt Skrevet 12. mai 2014 #96 Skrevet 12. mai 2014 Jeg tenker at det kan være en subjektiv greie. At en oppfatter mennesker en er på bølgelengde med som "dype"? om en ser på seg selv som dyp da. De fleste av oss bedømmer vel andre utifra vårt eget ståsted? så dyp for meg trenger ikke være dyp for deg, liksom. Jeg tror kanskje at en har størst sjanse for å møte slike om en viser genuin interesse for menneskene man møter. Man møter dem over alt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #97 Skrevet 12. mai 2014 Nei, det var mer mangelen på generalevner som brakt Tyskland ut i uføre.For øvrig er ikke dine subjektive meninger om godt og ondt, hvor det gode er det dype og onde er det grunne, et objektivt kriterium på dyphet og refleksjon. Sånn rent bortsett fra at du nå motsier omtrent samtlige historikere og militæranalytikere, så kan det jo tenkes at du har et poeng? I så fall er det rimelig å anta at Adolf Hitler på et eller annet tidspunkt overveide hvorvidt politiske motstandere hadde mer rett enn ham selv. I hvert fall når ølkjellerkuppet gikk til helvete. Sånn sett har jo Adolf Hitler den dybden du anser som en viktig egenskap i en mann. Ellers tolker jeg dette mer i retning av evnen til å sette seg inn andres synspunkter, og det dreier seg mer om intelligens enn noe annet. Eller henfaller også du til den dybde er det du mener er godhet og grunnhet er det du mener er ondskap-greia? Ølkjellerkuppet gjorde Hitler mer ensporet og forbitret i sin tro på å ha rett, og gjorde ham mindre kritisk og mere hatsk. Les historieleksen din. Som vi allerede har konkludert var Adolf Hitler en meget dyp mann. Hvilket passer som hånd i hanske til trådstarters spørsmål om hvor hun finner de dype mennene. Vi har da kortet ned stedene å lete etter de dype mennene til for eksempel ytterliggående politiske partier. Et annet godt tips vil være fengselet, men konkurransen blant damene er hardere jo dypere og mer pling i bollen den fengslede mannen er. Nei, DU har konkludert med det, og det er bare tull. Hvorfor denne nesegruse beundring for en for lengst avdød diktator som var paranoid og hadde grandiose forestillinger om seg selv og sin perfeksjon? Jeg tror du burde finne noen å snakke med....Anonymous poster hash: 1984e...fbd 1
Pawn Hearts Skrevet 13. mai 2014 #98 Skrevet 13. mai 2014 Hvor dyp må man være for å være dyp? Jeg har opplevd mennesker som er langgrunne, men som etter hvert viser seg å ha en marebakke jeg ikke var klar over. Hvor dyp var Samuel Langhorne Clemens? Siden han kalte seg Mark Twain, mente han åpenbart selv at han var nøyaktig to favner (3,6576 meter) dyp. Er det dypt nok? Jeg er temmelig sikker på at dybde defineres ut fra hvilket ståsted man har selv. Hvis man ikke har lest mer gjennomreflektert filosofi enn Coelho, synes man antakelig at Alkymisten er brådyp. På den annen side kan folk som har lest og tilsynelatende forstått Kant, Heidegger og Derrida være hårreisende grunne når det dreier seg om mindre intellektuelle temaer. Så her er mitt råd til TS: Sett deg ned og prøv å definere hva dybde er for deg, og oppsøk siden miljøer hvor det er større sannsynlighet for å finne mennesker med den dybden du ønsker.
Gjest Svampebob1 Skrevet 13. mai 2014 #99 Skrevet 13. mai 2014 Jeg tenker at det kan være en subjektiv greie. At en oppfatter mennesker en er på bølgelengde med som "dype"? om en ser på seg selv som dyp da. De fleste av oss bedømmer vel andre utifra vårt eget ståsted? så dyp for meg trenger ikke være dyp for deg, liksom. Jeg tror kanskje at en har størst sjanse for å møte slike om en viser genuin interesse for menneskene man møter. Man møter dem over alt. Det finnes garantert noen altfor godt velutstyrte menn der ute som søker noen skikkelig dype kvinner. Alt er relativt, ja
spektralkatt Skrevet 13. mai 2014 #100 Skrevet 13. mai 2014 Det finnes garantert noen altfor godt velutstyrte menn der ute som søker noen skikkelig dype kvinner. Alt er relativt, ja kanskje der ute... her inne er det vel svært få menn som egentlig liker kvinner?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå