Gå til innhold

Hvor finnes de dypere mennene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei. Det handler om min definisjon av dybde hos mennesker. Å kunne overveie om andre synspunkter kan være riktige er (for meg) en viktig egenskap hos begge kjønn. Jeg synes altså at denne egenskapen er motsatt av svakhet. Å overveie hvorvidt andre kan ha mer rett enn en selv, betyr ikke at man alltid ender opp med at andre alltid har rett? Nei?

I så fall er det rimelig å anta at Adolf Hitler på et eller annet tidspunkt overveide hvorvidt politiske motstandere hadde mer rett enn ham selv. I hvert fall når ølkjellerkuppet gikk til helvete. Sånn sett har jo Adolf Hitler den dybden du anser som en viktig egenskap i en mann.

Ellers tolker jeg dette mer i retning av evnen til å sette seg inn andres synspunkter, og det dreier seg mer om intelligens enn noe annet. Eller henfaller også du til den dybde er det du mener er godhet og grunnhet er det du mener er ondskap-greia?

Videoannonse
Annonse
Gjest extra
Skrevet

Men sånn ellers, TS - hvis man leter etter en partner som er interessert i kunnskap og verden, om man kaller det dyp eller noe annet - let i stedene der dette settes pris på og ta det derfra. Jeg kjenner faktisk få som ikke har interesse for kunnskap, men så har jeg tilbringet alt for mange år i høyere utdanning og jobber nå med kunnskap - og største deler av vennene har kommet derfra.

Jeg deler din tankegang her. Man treffer folk der ens egen interesse også er. Er man opptatt av å jobbe frivillig og melder seg inn i Røde Kors, så er sjansen større for at man finner sin make der enn andre steder. En del kriterier er allerede oppfylte med andre ord.

Gjest Tingelinling
Skrevet

I så fall er det rimelig å anta at Adolf Hitler på et eller annet tidspunkt overveide hvorvidt politiske motstandere hadde mer rett enn ham selv. I hvert fall når ølkjellerkuppet gikk til helvete. Sånn sett har jo Adolf Hitler den dybden du anser som en viktig egenskap i en mann.

Ellers tolker jeg dette mer i retning av evnen til å sette seg inn andres synspunkter, og det dreier seg mer om intelligens enn noe annet. Eller henfaller også du til den dybde er det du mener er godhet og grunnhet er det du mener er ondskap-greia?

Uhm. Nå var det ikke jeg som dro inn Hitler i denne debatten. Med god grunn, for jeg har ingen inngående kunnskaper om Hitler. Jeg ante ikke engang at han hadde dametekke før det ble nevnt i denne tråden.

Men ut fra et tynt grunnlag, tror jeg nok at Hitler hadde mye karisma, evne til å overbevise andre om at hans meninger var riktige og at han var svært intelligent.

At han hadde noen mangler på etikk og moral-siden, er noe helt annet. Jo. Jeg kan godt tro at Hitler faktisk hadde dybde som person og det hadde vært interessant å samtale med ham.

I mitt hode handler ikke dybde om godhet. Jeg tror man helt fint kan være dyp og ondskapsfull. Man kan også være dyp og splitter pine pling i bollen. (Man er ond, vurderer om en "god" person muligens har rett og kommer fram til at han/hun ikke har rett. Samtidig, i en annen diskusjon, kan den onde, etter en vurdering se at den andre parten sine synspunkter kan være riktige. For eksempel Hitler diskuterer hærføring med sin høyre hånd og ser at herr Høyre Hånd har det mest riktige perspektivet på akkurat hærføring.)

Gjest Whitestripes
Skrevet

Hvorfor Hitler blir dratt inn i en debatt om hvor man kan møte menn som er dype, går over min forstand, men jeg er sikkert ikke dyp nok,

For å finne mennesker med litt mer substans, dypde, evne til refleksjon og intellektuelle evner, bør man ferdes i miljøer hvor disse tradisjonelt ferdes. Universitetet, sjakklubber, Mensa, politiske organsisasjoner osv bør være en grei plass å starte.

Hvis jeg skal trekke fram en person jeg ser på som dyp, må det bli Hans Olav Lahlum. Det finnes en del som han der ute, men da vil jeg tippe at utseendet kan være noe som ikke helt appellerer? ;)

Gjest doktor
Skrevet

Jeg finnes og forstår meg på på det som skjer på innsiden og oss i mellom, er opptatt av samfunnsutvikling, hører på p2, stemmer hverken venstre eller krf, gikk til og med i 1.mai tog uten å være tøffel og liker skikkelig snuskete sex :blomst:

Kommer bare over slike menn som har seilt gjennom livet og egentlig ikke gjort seg opp noen særlige tanker om noe, og som reflekterer særdeles lite. De få gangene jeg har møtt typer som liker å diskutere litt dypere er de enten hippier uten humor, eller meget syke i sinnet :P Hvor finnes disse normale mennene med litt mer dybde? Kommer det med alderen?

Anonymous poster hash: b0344...d52

Gjest Tingelinling
Skrevet

Jeg finnes og forstår meg på på det som skjer på innsiden og oss i mellom, er opptatt av samfunnsutvikling, hører på p2, stemmer hverken venstre eller krf, gikk til og med i 1.mai tog uten å være tøffel og liker skikkelig snuskete sex :blomst:

Under hvilken fane? I 1.maitoget, altså.

Gjest doktor
Skrevet

Med fare for å fremstå som lite dyp: AP. Maktpolitisk har de vært det beste valget en stund, men jeg kan være ganske mye rødere i både prinsippielle spørsmål og enkeltsaker.

Under hvilken fane? I 1.maitoget, altså.

Gjest Tingelinling
Skrevet

Med fare for å fremstå som lite dyp: AP. Maktpolitisk har de vært det beste valget en stund, men jeg kan være ganske mye rødere i både prinsippielle spørsmål og enkeltsaker.

Bare litt gøy å spørre. :)

Skrevet

Man kan også være dyp og splitter pine pling i bollen.

Mitt poeng er at det ser ut til å være en sammenheng her, at jo dypere enn mann er jo mer splitter pine pling i bollen er han. Ikke minst at kvinners tendens til å tiltrekkes av slike menn egentlig er et usympatisk trekk ved kvinners seksualitet.

Gjest Tingelinling
Skrevet

Mitt poeng er at det ser ut til å være en sammenheng her, at jo dypere enn mann er jo mer splitter pine pling i bollen er han. Ikke minst at kvinners tendens til å tiltrekkes av slike menn egentlig er et usympatisk trekk ved kvinners seksualitet.

Joa. Det kan være et hårfint skille mellom for eksempel det å være et geni og en Aspergerdiagnose. Samme med grensen til alvorlige psykiske lidelser. Dybde har vel også noe med intelligens å gjøre, slik jeg ser det. Ikke alle kvinner tiltrekkes av plingpling-menn. Og heldigvis; plingpling-menn finner ikke alle kvinner attraktive. :)

Skrevet (endret)

Hvorfor måtte denne tråden utvikle seg til enda en "dyp" Hitler diskusjon??? Hitler har aldri vært en dyp mann. Han var ikke engang i nærheten. Og dessuten er det her en grov avsporing fra ts sitt HI.

Endret av Tris
Skrevet

Du er en flott kvinne Tris. Jeg har lest det du skriver og du har all grunn til å være stolt av deg selv. Vakker, det er du.

Anonymous poster hash: 3ade8...027

Takk :hug:

Gjest Tingelinling
Skrevet

Hvorfor måtte denne tråden utvikle seg til enda en "dyp" Hitler diskusjon??? Hitler har aldri vært en dyp mann. Han var ikke engan i nærheten. Og dessuten er det her en grov avsporing fra ts sitt HI.

Har det vært flere tråder som har endt opp i Hitler?

Men jeg er enig, temaet bør være plassert hos skråblikk og generaliseringer. Denne tråden kan fint få handle om det trådstarter ønsker.

Skrevet

Har det vært flere tråder som har endt opp i Hitler?

Men jeg er enig, temaet bør være plassert hos skråblikk og generaliseringer. Denne tråden kan fint få handle om det trådstarter ønsker.

Det er mange tråder inne på aktuelt og samfunn som avsporer med Hitler diskusjoner. Ikke ofte, men det skjer.

Skrevet

Ikke alle kvinner tiltrekkes av plingpling-menn.

Ikke alle, men en anselig mengde kvinner tiltrekkes av veldig dype og klin gærne menn, og har han i tillegg makt tiltrekkes kvinnene som fluer til dritt. Ganske usympatisk egentlig.

Skrevet

Hvorfor måtte denne tråden utvikle seg til enda en "dyp" Hitler diskusjon??? Hitler har aldri vært en dyp mann. Han var ikke engan i nærheten. Og dessuten er det her en grov avsporing fra ts sitt HI.

Som vi allerede har konkludert var Adolf Hitler en meget dyp mann. Hvilket passer som hånd i hanske til trådstarters spørsmål om hvor hun finner de dype mennene. Vi har da kortet ned stedene å lete etter de dype mennene til for eksempel ytterliggående politiske partier. Et annet godt tips vil være fengselet, men konkurransen blant damene er hardere jo dypere og mer pling i bollen den fengslede mannen er.

Skrevet (endret)

Som vi allerede har konkludert var Adolf Hitler en meget dyp mann. Hvilket passer som hånd i hanske til trådstarters spørsmål om hvor hun finner de dype mennene. Vi har da kortet ned stedene å lete etter de dype mennene til for eksempel ytterliggående politiske partier. Et annet godt tips vil være fengselet, men konkurransen blant damene er hardere jo dypere og mer pling i bollen den fengslede mannen er.

Hva med å diskutere menn som lever, for engangs skyld? Og da mener jeg ikke slke som er kriminelle og verdenskjente. Men den helt vanlige normale dype nordmannen.

Endret av Tris
Skrevet

Hva med å diskutere menn som lever, for engangs skyld? Og da mener jeg ikke slke som er kriminelle og verdenskjente. Men den helt vanlige normale dype nordmannen.

Den helt vanlige nordmann er ikke spesielt dyp. Ikke minst strider selve begrepsdefinisjonen din mot trådstarters etterlysning av den mer uvanlig dype mannen som med sin dyphet skiller seg ut fra den gemene mannlige hops grunnhet.

Skrevet

Den helt vanlige nordmann er ikke spesielt dyp. Ikke minst strider selve begrepsdefinisjonen din mot trådstarters etterlysning av den mer uvanlig dype mannen som med sin dyphet skiller seg ut fra den gemene mannlige hops grunnhet.

Det finnes mange dype nordmenn (menn). Men de har ikke alltid et behov for å utdype det. Ts har ikke etterlyst en uvanlig dyp mann. Det er kun du som tror det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...