Gå til innhold

Hvor finnes de dypere mennene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kommer bare over slike menn som har seilt gjennom livet og egentlig ikke gjort seg opp noen særlige tanker om noe, og som reflekterer særdeles lite. De få gangene jeg har møtt typer som liker å diskutere litt dypere er de enten hippier uten humor, eller meget syke i sinnet :P Hvor finnes disse normale mennene med litt mer dybde? Kommer det med alderen?

Anonymous poster hash: b0344...d52

Adolf Hitler var en dyp og reflektert mann som hadde gjort seg særlige tanker om noe, og som reflekterte særdeles mye over dem. Han var også kjempepopulær blant kvinnene.

Ellers finnes det selvfølgelig andre dype og reflekterte menn, slik som Augusto Pinochet, Josef Stalin og Suharto. Og de var alle kjempepopulære blant kvinnene.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen synes at jeg er dyp, mens andre tar meg for å være overflatisk. Disse personene som har kalt meg overflatisk oppfatter jeg ikke som dype.

Så folk som omtaler andre som grunne har jeg egentlig ikke spesiell tiltro til. Jeg tenker at noen har et behov for å tenke at de er dypere enn andre.

Anonymous poster hash: 8144c...988
AnonymBruker
Skrevet

Adolf Hitler var en dyp og reflektert mann som hadde gjort seg særlige tanker om noe, og som reflekterte særdeles mye over dem. Han var også kjempepopulær blant kvinnene.

Ellers finnes det selvfølgelig andre dype og reflekterte menn, slik som Augusto Pinochet, Josef Stalin og Suharto. Og de var alle kjempepopulære blant kvinnene.

Hvor "dyp og reflektert" Adolf Hitler var, er det nok veldig mange som ikke deler ditt syn på. ;)

Anonymous poster hash: f5504...480

• Liker 2
Skrevet

Noen synes at jeg er dyp, mens andre tar meg for å være overflatisk. Disse personene som har kalt meg overflatisk oppfatter jeg ikke som dype.

Så folk som omtaler andre som grunne har jeg egentlig ikke spesiell tiltro til. Jeg tenker at noen har et behov for å tenke at de er dypere enn andre.

Det jeg har lagt merke til er at de som liker å kalle meg naiv osv er slike som egentlig ikke er villige til å være ærlige med seg selv overfor seg selv og andre. De jeg oppfatter som dype bærer ikke på behovet for å latterliggjøre meg eller andre mennesker på denne måten. De kan virke blærete og overlegne ja, men de benytter seg ikke så mye av hersketeknikker som mange andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er noen som tror at mennesker som ler og har det gøy ikke er dype. :)

• Liker 2
Gjest Peanut
Skrevet

Noen ganger må jeg forklare ting to ganger. Den andre gangen på en lettere måte. De som forsto forklaringen av tingen den første gangen er de jeg liker best. :3

Skrevet

Hvor "dyp og reflektert" Adolf Hitler var, er det nok veldig mange som ikke deler ditt syn på. ;)

Anonymous poster hash: f5504...480

At Adolf Hitler var dyp og reflektert er mer enn objektiv observasjon enn en subjektiv mening. I hvert fall er det rimelig åpenbart at Adolf Hitler hadde betydelig større tankevirksomhet utover seg og sitt enn det menn flest har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger må jeg forklare ting to ganger. Den andre gangen på en lettere måte. De som forsto forklaringen av tingen den første gangen er de jeg liker best. :3

Jeg har lagt merke til at av og til når jeg ikke har klart å høre hva en person sier, og spør hva sa du, så tror vedkommende at jeg ikke har forstått meningen av det de sa, og begynner å omformulere istedenfor å si det samme på nytt. :)

• Liker 1
Gjest Sabrina
Skrevet

Ja, jeg er så dyp at ingen greier å følge med. Derfor svømmer det noen ganger over med påstander som hysterisk, naiv, og slike typiske ord enkelte liker å bruke for å gi meg et spark for å føle seg bedre.

;)

f9df9f7c4f565fcd390b1350f2e92d5e52a74b37

:fnise:

• Liker 2
Gjest Peanut
Skrevet

Jeg har lagt merke til at av og til når jeg ikke har klart å høre hva en person sier, og spør hva sa du, så tror vedkommende at jeg ikke har forstått meningen av det de sa, og begynner å omformulere istedenfor å si det samme på nytt. :)

Det er ikke det som pleier å være problemet for mitt vedkommende har jeg skjønt. Når jeg snakker så pleier folk å høre etter, men det er ikke alltid de skjønner hva jeg mener likevel. Så da må jeg jo omformulere det.

Hvis folk spør meg hva jeg sa, og jeg skjønner at de ikke har hørt hva jeg sa- så gjentar jeg meg selv. :3

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har lagt merke til er at de som liker å kalle meg naiv osv er slike som egentlig ikke er villige til å være ærlige med seg selv overfor seg selv og andre. De jeg oppfatter som dype bærer ikke på behovet for å latterliggjøre meg eller andre mennesker på denne måten. De kan virke blærete og overlegne ja, men de benytter seg ikke så mye av hersketeknikker som mange andre.

Du er en flott kvinne Tris. Jeg har lest det du skriver og du har all grunn til å være stolt av deg selv. Vakker, det er du.

Anonymous poster hash: 3ade8...027

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At Adolf Hitler var dyp og reflektert er mer enn objektiv observasjon enn en subjektiv mening. I hvert fall er det rimelig åpenbart at Adolf Hitler hadde betydelig større tankevirksomhet utover seg og sitt enn det menn flest har.

Det var jo nettopp mangelen på dybde og refleksjon som førte Tyskland ut i uføre....

Hitler tenkte mye, men han tenkte hverken logisk, objektivt eller godt. Det er ingen dype tanker i hans politikk, kun overforenklede forklaringer som ikke er fundert i påviselige størrelser i virkeligheten.

Hvis Hitler hadde vært dyp og reflektert hadde han enten ikke blitt forbundskansler, eller han ville ha ledet et fredelig tyskland med intakt kultur- og akademisk liv gjennom historien i et europa som fortsatt var amerika teknologisk og kulturelt overlegent.

Du kunne like gjerne si at skribentene på nyhetsspeilet er dype og reflekterte.....

Anonymous poster hash: 1984e...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det du leter etter disse dype mennene? Jeg er en ganske dyp kvinne, men når jeg f.eks er på byen en lørdafskveld så har jeg lagt igjen forventningene hjemme for å si det sånn :fnise:

Anonymous poster hash: 34eee...d1c
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke å være dyp hvis alt man bruker den dybden på er massedrap og elendighet... :roll:

Anonymous poster hash: 34eee...d1c

Skrevet

Kan avbekrefte at det ikke kommer med alderen.

Norges befolkning har en iq på rundt 100? I snitt og er man da blandt dem 20-30 som er smartere så er det langt i mellom gode samtale partnere.

Sjelden jeg møter smarte jenter.

Anonymous poster hash: 4e31d...93a

:sjokkert::vetikke::skratte:

• Liker 3
Gjest extra
Skrevet (endret)

Er nok redd for at alle menn med dype tanker er gærne hele gjengen :)

Jeg er ikke enig i dette. Ja, det finnes de som er "merket" for livet grunnet oppvekst etc., men slike menn tror jeg prøver å finne ut av seg selv. Når man har opplevd livets oppturer og nedturer og i tillegg har måttet finne sin styrke på egenhånd, så er nok slike menn tause og noe tilbakeholdne. Uten at det er noe galt ved det. Når man tenker dype menn trenger man ikke se i retning av ABB som er SYK. Odd Børretzen, Per Fugeli osv. er menn som tenker i dype trekk.

De dype mennene med livsvisdom som ikke kun begrenser seg til fotball og fyll ser man ikke så ofte. Nettopp fordi de liker seg i skyggene. Mange har et feilaktig bilde av en dyp person som kjedelig, tørr, sjenert og fjern. Slik trenger det ikke være.

For eks. kan en person ha et problem og en annen kan be vedkommende skjerpe seg, ta seg sammen osv. I en slik situasjon kan man føle å ikke bli forstått. Jeg ser da for meg det som ble beskrevet om Marie Antionette av Frankrike som sa følgende da befolkningen sultet: "Kan de ikke bare spise kaker?".

Dype mennesker har forstått dialektisk teori ved at de lever seg inn i en annen samtidig som de klarer å bevare egne grenser.

Endret av extra
  • Liker 2
Skrevet

Hva vi betegner som "dyp" er jo også relatert til vårt eget utgangspunkt. Flere som poster endeløse dype sitarer på sosiale medier som mener de er dermed reflekterte. Leste Alkymisten og har virkelig tenkt om meningen med livet liksom.

Jeg skjønner vel egentlig ikke hva "dyp" betyr heller. Jeg skjønner kunnskapsrik, reflektert, samfunnsengasjert, alt dette og det er ekstremt viktig. Dette er forøvrig noe som vokser med alderen, men ikke dermed gitt at alderen automatisk garanterer noe av det dersom utgangspunktet er null..

Å kalle noen dyp assosierer jeg ofte mef en slags pseudointellektuell innsikt til liksom-filosofi. Men mulig jeg har alt for negative assosasjoner her.

AnonymBruker
Skrevet

I graven ^^,

Anonymous poster hash: 5c9b4...d42

• Liker 1
Gjest extra
Skrevet

Hva vi betegner som "dyp" er jo også relatert til vårt eget utgangspunkt. Flere som poster endeløse dype sitarer på sosiale medier som mener de er dermed reflekterte. Leste Alkymisten og har virkelig tenkt om meningen med livet liksom.

Jeg skjønner vel egentlig ikke hva "dyp" betyr heller. Jeg skjønner kunnskapsrik, reflektert, samfunnsengasjert, alt dette og det er ekstremt viktig. Dette er forøvrig noe som vokser med alderen, men ikke dermed gitt at alderen automatisk garanterer noe av det dersom utgangspunktet er null..

Å kalle noen dyp assosierer jeg ofte mef en slags pseudointellektuell innsikt til liksom-filosofi. Men mulig jeg har alt for negative assosasjoner her.

Hva er filosofi før man begynner å tenke dypere? Eller tenker om det man tenker? Å filosofere er å tenke eller metakognisere.

For meg vil ikke det å være kunnskapsrik i seg selv være noe som gjør en person dyp, men at vedkommende makter å se flere sider av saken i en tverrfaglig sammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...