Gå til innhold

Venninnen min vil at jeg skal prøve meg på forloveden hennes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, vet du hva, det synes jeg faktisk ikke. Det skjer hele tiden at folk finner andre og går fra hverandre. Hvorfor skal man ønske å fasilitere den prosessen ved å pushe den type "fristelser" på mennesker. Jeg antar at jeg har litt mer fokus på å kose meg med det jeg har her og nå, og litt mindre opptatt av å fanatisk prøve å finne cues på om vedkommende fortsatt hadde vært trofast hvis Brad Pitt hadde kommet rekende.

Jeg anser at alle mennesker er kapapble til det meste satt i riktig situasjon. Og jeg synes det er svært mange moralsk overlegne vesener representert i denne tråden. Faktisk opp til det punktet at vi burde reist en statue av flere her. Jeg mener, når man forsvarer å kaste råtne egg og tomater på folk som begår en feil, da skal man jammen ha trådt svært feilfritt gjennom sitt eget livsløp.

Du skjønner altså ikke at det snakket om råtne egg og tomater er en spøk? :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk jeg med meg, men har TS sagt noe til venninnen sin? :P

Venninnen er opplyst om at forloveden har sagt seg villig til å møte ts sin fake profil på den siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva, det synes jeg faktisk ikke. Det skjer hele tiden at folk finner andre og går fra hverandre. Hvorfor skal man ønske å fasilitere den prosessen ved å pushe den type "fristelser" på mennesker. Jeg antar at jeg har litt mer fokus på å kose meg med det jeg har her og nå, og litt mindre opptatt av å fanatisk prøve å finne cues på om vedkommende fortsatt hadde vært trofast hvis Brad Pitt hadde kommet rekende.

Jeg anser at alle mennesker er kapapble til det meste satt i riktig situasjon. Og jeg synes det er svært mange moralsk overlegne vesener representert i denne tråden. Faktisk opp til det punktet at vi burde reist en statue av flere her. Jeg mener, når man forsvarer å kaste råtne egg og tomater på folk som begår en feil, da skal man jammen ha trådt svært feilfritt gjennom sitt eget livsløp.

"Mest karismatiske fyren jeg kjenner" og nå Brad Pitt - du har fått med deg at ikke hun slenger en blodig stek foran en tiger eller? Det er snakk om en anonym dame som skravler litt. Skulle ikke være umulig å motstå, selv med lav selvdisiplin.

Selv om folk går fra hverandre i hytt og pine, så er det greit å få klarhet i profilens hensikt før det planlagte bryllupet står. Og definitivt før det er barn inne i bildet.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mest karismatiske fyren jeg kjenner" og nå Brad Pitt - du har fått med deg at ikke hun slenger en blodig stek foran en tiger eller? Det er snakk om en anonym dame som skravler litt. Skulle ikke være umulig å motstå, selv med lav selvdisiplin.

Selv om folk går fra hverandre i hytt og pine, så er det greit å få klarhet i profilens hensikt før det planlagte bryllupet står. Og definitivt før det er barn inne i bildet.

Du, jeg er midt inne i noe greier her. Alltid greit med klarhet. Med mindre man liker uklarhet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese alt. Kan noen oppsummere kort hva som skjedde?

Hvorfor skal jeg bruke min tid på oppsummere for deg fordi du ikke gidder å lese selv?

Anonymous poster hash: 5b309...19e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må forøverig si meg enig i at man har selv bydd litt opp til dette. MEN, når han såkalt har en aktiv profil på Fetlife, så syns jeg ærlig å redelig at man skal ta kontakt ,hvertfall i den saks fall at han og veninnen til TS er forlovet og snart skal gifte seg. Da syns jeg man skal ha fakta på bordet! Syns virkelig ikke om at dere skal råtte dere sammen å "ta" han, dere kan heller få veninnen din til å konfrontere han at hun vet at han har en profil der inne, og at han snakker med andre kvinner, derav å ville få noe ut av det. Det er trossalt mannen i hennes liv hun skal gifte seg med, syns jeg da ikke at hun skal unlate å si noe. Da har hun bare laget ris til ega ræv. Og derretter sette grenser og regler, at hun eventuelt byr opp til det han liker i sengen...selvom hun kanskje ikke deler de samme tingene, hva gjør man ikke for å glede sin elskede.

Men syns det er dårlig av han å ha en profil der inne å søke andre, forde jenta hans ikke stiller opp til det han ønsker... Hadde han elsket henne hadde han ikke gjort sånn, men nå vet ikke jeg hva slaks syn han har på ting, han har selvfølgelig vokst opp anderledes enn meg. Mener nå jeg da. Men for all del, ikke rått dere sammen å ødelegg, for alt dere vet så kan det hende at han ikke har gått så lang før. Jeg ville ikke tatt vare på ham, men hva gjør man ikke i et forhold? JO,MAN SNAKKER MED HVERANDRE. Spørre hvorfor ,og evnt. stille opp til de kravene han ønsker... det skal ikke bare gå en vei. Sier ikke at veninnen selv har skyld i at han gjør sånn,for det har henne alldeles ikke. Men kanskje han føler at hun ikke er nok... (finnes de også) og da må hun jo bare ta tak i problemet! Selv syns jeg hele dette opplegget lukter utroskap, men konfronter han heller,enn å gjøre det kanskje vondt værre.

Og det at dere andre sitter her å småkjæggler mot hverandre og om hverandre syns jeg blir smålig, denne tråden gikk jo ut på hva TS kunne gjøre for SIN veninne. Ikke hvem, hva ,hvor som mener om, til og fra!Blir rett ogslett til uggen i kroppen av så hvordan enkelte ter seg her. :jolie:

EDIT: Skrivefeil,og tilleggelser.

Endret av LinnèaMariella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg bruke min tid på oppsummere for deg fordi du ikke gidder å lese selv?

Anonymous poster hash: 5b309...19e

Så la være da? Herregud

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg hadde hatt noen som kunne gitt meg like solide bevis for eksens utroskap. Vet at venninnen til ts ikke har det godt nå, men også at det er bedre å få vite det nå enn flere år senere med barn og ødelagt selvtillit.

Endret av Tris
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har ikke lagt opp til noen ting. Situasjonen han er satt i er hypotetisk og ikke reell, han blir villedet til å gjøre noe han ikke hadde gjort ellers, fordi han ikke selv tok kontakt.

Greit, da sier vi du har mest omløp. Jeg sier som han duden burde sagt når dama tok kontakt: WHATEVVAHH *to fingre kryssende foran ansiktet på brooklyn-vis. :krangle:

Jeg har alltid likt svarene dine, Genesis, men nå er jeg helt uenig.

Jeg forstår veldig godt hva du vil frem til, men ... det er nå slik at han burde motstå alle fristelser UANSETT. Det at TS skriver til ham, rettferdiggjør ikke noe som helst. Han blir ikke lurt til en felle, han tar et bevisst valg, og velger å møte henne. Velger å flørte tilbake. Velger å vise interesse. Hvordan vet du at han allerede ikke har møtt noen andre?

Du kan på ingen måter rettferdiggjøre handlingene hans

NÅ som jeg kom på det, TS. Så spør gjerne dette svinet om han har møtt noen derfra før :) IKKE spør om han er singel. bare om han møter folk der ofte.

Endret av Skilpadden
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt svarene dine, Genesis, men nå er jeg helt uenig.

Jeg forstår veldig godt hva du vil frem til, men ... det er nå slik at han burde motstå alle fristelser UANSETT. Det at TS skriver til ham, rettferdiggjør ikke noe som helst. Han blir ikke lurt til en felle, han tar et bevisst valg, og velger å møte henne. Velger å flørte tilbake. Velger å vise interesse. Hvordan vet du at han allerede ikke har møtt noen andre?

Du kan på ingen måter rettferdiggjøre handlingene hans

Den må jeg si meg enig i, veldig leit at ham velger å vise innteresse, og hvertfall til noe mere enn å bare snakke... Luker muggent spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke meningen å dra alle under èn kam. Jeg er ikke jenta som generaliserer. Men når man har opplevd, og hørt om så utrolig mye tullball ang menn, så vil man til slutt tenke at de fleste menn er dumme. Selv om ikke alle menn er fysisk utro, så er de fleste menn (etter min erfaring) dumme dyr som lar seg lure og bli sjarmert alt for lett.

Mange menn som ikke er fysisk utro, sender likevel signaler ut i verden om at de er single og på sjekkeren kun for å booste eget ego og få litt ekstra spenning.

Konklusjon: Selvom ikke alle menn er utro, er alle menn dumme og alt for lettlurte.

De fleste menn er altfor stolte for å fortelle hvordan de har blitt lurt av sine kvinner, og har større vanskeligheter å innrømme det for seg selv.

Kvinner forteller lettere at de er blitt lurt.

Og jeg er kvinne og har blitt lurt på en måte som ville være verdt en novel ifølge de få som vet om det... men jeg tenker ikke at alle menn er utro og kvinner bare engle som blir lurt. Og når en mann er utro, i de fleste tilfeller er det med en kvinne. En kvinne som kan bli med en gift eller opptatt mann uten så mye samvittighet har større sjanse for lett å bli utro.

Sorry off-topic.

Anonymous poster hash: db30b...06e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Dette er en av de trådene jeg bare gleder meg til fortsettelsen på... Selvfølgelig min dypeste sympati til den bedratte - håper mannen får som fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synet på hvorvidt man kan "legge opp" til noe er forskjellig. I USA er det f.eks. lovlig å legge opp til forbrytelser for å huke tak i potensielle lovbrytere. Det er det ikke i Norge, og det er jo en grunn til det.

Jeg er til dels enig med Genesis at man ikke skal overdrive. Man kan ikke så fall strekke det ganske langt hvis man vil ta en partner i utroskap. Hvor skal da grensen gå ift. hvor mye man "tilrettelegger" for at han skal gripe fristelsen?

Men akkurat i dette tilfellet har han faktisk en profil han selv har laget på et nettsted, så initiativet er tatt fra hans side i utgangspunktet. Jeg synes derfor det er ok.



Anonymous poster hash: 44f7c...913
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud.. Dette får meg bare til å spekulere på hva min samboer hadde gjort om noen hadde kontaktet han på en slik side...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt svarene dine, Genesis, men nå er jeg helt uenig.

Jeg forstår veldig godt hva du vil frem til, men ... det er nå slik at han burde motstå alle fristelser UANSETT. Det at TS skriver til ham, rettferdiggjør ikke noe som helst. Han blir ikke lurt til en felle, han tar et bevisst valg, og velger å møte henne. Velger å flørte tilbake. Velger å vise interesse. Hvordan vet du at han allerede ikke har møtt noen andre?

Du kan på ingen måter rettferdiggjøre handlingene hans

NÅ som jeg kom på det, TS. Så spør gjerne dette svinet om han har møtt noen derfra før :) IKKE spør om han er singel. bare om han møter folk der ofte.

Da har du misforstått meg. Jeg forsvarer ikke handlingene hans. Alt jeg sier er at jeg reagerer på hvilke holdninger som kommer frem i denne tråden, selv om jeg egentlig vet hvor lavpanna og uopplyste de fleste av oss er. De som sitter og heier i denne tråden er de samme som sitter og fryder seg når en kjendis driter seg ut i kjolevalget til emmy, godter seg over northugs fyllekjøring, og manisk følger bloggere for å se om de trår feil noe sted. Det er en kultur hvor andres feiltrinn og lidelse blir underholdning, mens vi selv sitter og peker ned fra vår høye hest, perfekte og uskyldsrene som vi er, anonyme bak en dataskjerm.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er litt rotete for meg, kan noen oppsummere til nå?



Anonymous poster hash: b93ac...d7a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du misforstått meg. Jeg forsvarer ikke handlingene hans. Alt jeg sier er at jeg reagerer på hvilke holdninger som kommer frem i denne tråden, selv om jeg egentlig vet hvor lavpanna og uopplyste de fleste av oss er. De som sitter og heier i denne tråden er de samme som sitter og fryder seg når en kjendis driter seg ut i kjolevalget til emmy, godter seg over northugs fyllekjøring, og manisk følger bloggere for å se om de trår feil noe sted. Det er en kultur hvor andres feiltrinn og lidelse blir underholdning, mens vi selv sitter og peker ned fra vår høye hest, perfekte og uskyldsrene som vi er, anonyme bak en dataskjerm.

Jeg syns du overdriver her litt, Genesis. Det er trolig du som har misforstått, vil jeg påstå. Jeg har uttrykt meg tidligere i tråden her at fryden ikke er fordi han er utro, men fordi han blir fersket.

Det må jeg ærlig innrømme at jeg blir spent og glad over. Ikke fordi han er utro. Men fordi han blir fersket. Ser du forskjellen? Selvfølgelig skjønner jeg hva du mener, men det blir dumt at du påstår alle bare digger å se hvor mye andre feiler og driter seg ut, derfor inviterer jeg deg til å se det fra mitt perspektiv, som jeg er sikker på mange av de andre i denne tråden også deler.

Grunnen for dette, hvis jeg skal gå utifra mitt synspunkt, er at dette er noe de aller fleste kan relatere seg til. Mange av oss har opplevd svik av den slags. Men vi har heller ikke hatt mulighet til å ferske partneren, eller noen gang i det hele tatt få det bekreftet.

Mange kvinner/menn har gått rundt og følt det på magen at noe er galt. De har bare VISST at partneren er utro, og de fleste utroe er så flinke til å manipulere, at den som blir sviktet sitter igjen og tenker ''var det jeg som overdrev?''. Det har jeg opplevd selv, kjære Genesis .. derfor blir jeg så glad for at venninna til TS slipper alt det helvete jeg selv måtte gå gjennom. Jeg blir glad for at hun faktisk har bevis, slik at det blir mye lettere å forlate ham, mye lettere å sørge og få seg over hendelsen, enn mange av oss som måtte leve i usikkerhet og aldri fått sjansen til å få sannheten servert på sølvfat.

Forstår du? :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...