Gjest Keikolina Skrevet 16. juli 2015 #421 Del Skrevet 16. juli 2015 Rema 1000 på Strømmen storsenter mangler alltid varer! Er lei av å gå å småhandle der, for å finne ut av at jeg må på enda en matbutikk. Det er faktisk hver jævla gang! Og de er dårlige på å ta inn de billige Rema 1000 produktene og Norfjord merket. Ja, og Jafs i Voss. Ungjenta fant på 1000 unnskyldninger for ikke å lage mat til oss. Maskiner var ødelagt og hun hadde så mange bestillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #422 Del Skrevet 16. juli 2015 Ja, og Jafs i Voss. Ungjenta fant på 1000 unnskyldninger for ikke å lage mat til oss. Maskiner var ødelagt og hun hadde så mange bestillinger.... Hvem spiser egentlig på Jafs ... Anonymous poster hash: f8c51...871 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 16. juli 2015 #423 Del Skrevet 16. juli 2015 Hvem spiser egentlig på Jafs ...Anonymous poster hash: f8c51...871 Var ikke så mye å velge mellom på Voss. Ville ha burger og ikke betale 150 kr for den, som de skulle ha på "Stasjonen", ble Statoil Burger forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 Populært innlegg #424 Del Skrevet 16. juli 2015 Nærbutikken... Du finner ALDRI noe som er ferskt der. Alltid så er det mye som er utgått på dato, råvarene er rotten og fæl. Kassadama er sur som fy og smiler ALDRI, hun er et kapittel for seg selv. De 20 årene jeg bodde der, så har jeg aldri sett hun smile. Hun er "kjent" for å være sur og gretten, vi (hele nabolaget) bruker å si at hun er kronisk premenstruell Om du spør etter en vare så får du et surt "du kan da gå å sjekke selv". Hun har jobbet der i 25 år, så ikke noe håp om at hun skal forsvinne. Overlevd 6-7 sjefer har hun også, mens hun blir aldri "oppgradert", hun har alltid vært kassadame, sikkert derfor hun er så sur og gretten. Da jeg gikk på barneskolen så brukte vi å ha en liten konkurranse. "Hvem kan få *** til å rope og kjefte mest". Ved å spørre om mye hjelp, for da ble hun alltid dritt sur Vi brukte også å pante flaskene en om gangen, for da ble hun dritt sur for det var et styr å "pip inn" alle lappene Husker en gang så var det en annen kassadame i kassen, jeg kjøpte en sjokolade, tok i mot kvittering. Så kom hun sure i kassen, og jeg latet som at jeg stjal den sjokoladen. Hun løp etter meg bortover veien og etter en lang jakt, så snudde jeg meg og spurte "Hvorfor følger du etter meg?" også viste jeg hun kvitteringen, det sure trynet hennes kommer jeg aldri til å glemme Trenger vell ikke å nevne at jeg vant den dagen? Begynte å plage hun, fordi hun sladret til skolen at jeg og noen andre stakk av fra barneskolen for å kjøpe godteri i friminuttet, ofte. Var ikke lov å dra på butikken, selv om at den var 5 minutt unna. Anonymous poster hash: 32aea...268 Herregud for en drittunge du er.Anonymous poster hash: b15e5...e06 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #425 Del Skrevet 16. juli 2015 Carlings! Skal alltid forfølge kundene og "hjelpe" til med alt! Ble anklaget for tyveri der en gang. Jeg hadde prøvd en bukse, og det hang en tom kleshenger på prøverommet dra før. Da insisterte butikkmedarbeideren på å se i sekken min, for det måtte jeg visst ha gjort, soden det hang en tom henger der. Hva med å rydde prøverommene før man anklager kundene? Og kanskje ta et logikkurs. Handler aldri der lengre.Anonymous poster hash: 2f98e...f05 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #426 Del Skrevet 16. juli 2015 Sparmax! Jeg kjøpte en snøfreser der, men remmen som skulle sørge for fremdrift hoppet av hele tiden. Jeg reklamerte til selger, men der var det ingen velvilje. Selger og verksted prøvde å reparere snøfreseren flere ganger, men det lot seg ikke gjøre uten å bygge den om. Jeg spurte til slutt om det var meningen at man skulle bære snøfreseren, siden det ikke var mulig å få fremdrift på den. Jeg sa at jeg ble nødt til å ta saken via Forbrukerrådet hvis han ikke var klar over kundenes rettigheter. Sparmax' innehaver Frode Overaa sverget høyt og hellig at han skulle trenere klagen min til den ble foreldet! Det tok 3 1/2 år før saken endte med en fellende dom i Forbrukertvistutvalget. Selger ble dømt til å heve kjøpet og gi meg kjøpesummen tilbake, i tillegg til utgifter jeg hadde hatt på å leie henger og frakte snøfreseren til Hønefoss for reparasjon. På toppen av det hele måtte Sparmax betale renter fra klagedato, og bare rentene kom på 3.700 kroner! Sånn kan det gå når man driver firma uten å sette seg inn i Forbrukerkjøpsloven. PS: Ikke kjøp noe fra Sparmax. Anonymous poster hash: dfc50...4ec 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #427 Del Skrevet 16. juli 2015 IKEA. Et helvete for en med panikkangst.Anonymous poster hash: d869c...b8c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 16. juli 2015 #428 Del Skrevet 16. juli 2015 Egins (tror kebabsjappa het det) kjøper jeg aldri fra igjen. Husker ikke alt som skjedde, men det jeg husker er at det tok ca 1,5 time fra vi skulle hatt maten til vi fikk maten. De hadde ikke mer papir igjen (?) og derfor hadde de ikke fått bestillingen vår. Ikke var de villige til å ordne opp heller. Må bare si at jeg sliter veldig å snakke i telefonen uten å vite sånn ca. hva jeg skal si, men synes de kunne spørt om vi fremdeles ville ha maten. Og jeg lurer på om jeg hadde betalt på forhånd så det var ikke aktuelt å hverken få mat eller penger igjen. Måtte kontakte justeat på chat. Og en gang før dette hadde jeg bestilt til et visst klokkeslett. Kom de da de skulle? Neida, de kom ca. to timer før de skulle :-@ Jeg stod i dusjen med balsam i håret når de ringte og sa at de var på utsiden! Også klarte de aldri å få bestillingen rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 16. juli 2015 #429 Del Skrevet 16. juli 2015 Tja, å bruke 10 sek på å svare på en telefon, kan vel ikke betegnes som å stå på pinne akkurat. Det var dette med arbeidsmoral/yrkesstolthet, og at det er et kundeserviceyrke. Ikke rart at slike tråder blir lange med mange historier, når det er så mange med så dårlige holdninger i dette yrket. Det er nå en ting hvis kollegaene tilbyr å ringe, men jeg synes det er bra frekt hvis man som kunde forventer å kunne invadere privatlivet til en ansatt! 😳 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 17. juli 2015 #430 Del Skrevet 17. juli 2015 Det er nå en ting hvis kollegaene tilbyr å ringe, men jeg synes det er bra frekt hvis man som kunde forventer å kunne invadere privatlivet til en ansatt! Helt enig! Jeg har faktisk opplevd at kunder blir sure for at jeg ikke vil gi dem mobilnummeret til kollegaer som har fri, noe jeg synes er toppen av frekkhet selv om vi nok har et "nærere" forhold til kundene i min bransje enn i de fleste butikker (vi selger kjøkkeninnredninger og hvitevarer og jobber ofte med kundene over tid for å finne løsninger etc. og blir kjent på en annen måte). 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 17. juli 2015 #431 Del Skrevet 17. juli 2015 Kan ikke huske noen veldig spesiel butikk med dårlig kundeservice, men har satt foten innom noe som viser seg å være litt eksklusive og dyre butikker, og der føler jeg ofte en atmosfære av å ikke høre hjemme. Det føles som man ikke kan ta på noe, såvidt kikke seg rundt og bare føle at man har ingenting der å gjøre. Personalet står opp og ned og vokter deg som en hauk. De er gjerne veldig pent kledde og smiler lurt. I tillegg er disse butikkene typisk veldig små. Det er butikker jeg ikke får lyst til å besøke flere ganger. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnanne Skrevet 17. juli 2015 #432 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Dette var en pizza-kjede i utlandet, så sikkert ikke en plass jeg kommer til å dra tilbake til uansett, menmen. Jeg og kjæresten er vegetarianere, og har erfart at folk reagerer litt på det, men akkurat denne opplevelsen tok kaka. Vi bestilte en vegetar- pizza 'to - go', og tok med oss pizzaen og gikk. Litt senere, når vi skal spise, finner vi kjøttkumper GJEMT rundt om kring inne i osten! Var ikke mye, men litt her og ganske tydelig at det var gjort med vilje. Akkurat lite nok til at man ikke skulle legge merke til det. Som for å lure de dumme vegetarianerne til å spise kjøtt eller? Lenge siden jeg har blitt så provosert før, og hadde vi ikke allerede dratt fra plassen med buss hadde jeg selvfølgelig gått og klaga. Ikke bare er det utrolig frekt, men jeg kunne blitt skikkelig dårlig i magen av å spise kjøtt, når fordøyelses systemet ikke er vant med å fordøye det etter flere års fravær. Endret 17. juli 2015 av Midnanne 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #433 Del Skrevet 17. juli 2015 Vinmonopolet på Liertoppen. Var der i julestria, alenemor med to barn så måtte ha de med inn. Kjøpte vin for over 1000 kroner til julegaver. Uheldigvis spyr datteren min akkurat da jeg betalte. Var masse kø og forstår dette var stressende, men ba om papir og tørket som bare det. Så kommer en kjempesint eldre mann som må ha vært daglig leder der? Og han var kjempesint på meg! Jeg sa at jeg ante ikke at datteren min var syk før hun spøy, og ble nesten på gråten. Stakkars datteren min skjønte ikke hvorfor vi fikk kjeft. Jeg tilbød meg å vaske men han sa jeg fikk komme meg ut og ønsket meg god jul med verdens mest ironiske spydige ansiktsuttrykk. Ble helt paff og veldig lei meg. Jeg forstår godt at det var stress for de da de måtte stenge den kassen for å få det vekk midt i julestria, men dette var jo et uhell! Aldri mer polet på Liertoppen. Stakkars de som må ha han til sjef. Anonymous poster hash: bdc38...ff1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #434 Del Skrevet 17. juli 2015 Butikken på Strømmen Storsenter? Anonymous poster hash: 1e40d...5e3 Alle butikkene Synes de ansatte ved Oliviers & Co generelt har mye kunnskap. Anonymous poster hash: bc557...2eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #435 Del Skrevet 17. juli 2015 Alle klesbutikker der de ansatte springer på deg når du kommer inn. Kan jeg hjelpe deg med noe?Anonymous poster hash: 3a568...3e7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 17. juli 2015 #436 Del Skrevet 17. juli 2015 AnonymBruker skrev (På 29.5.2015 den 21.29): Butikken på Strømmen Storsenter? Anonymous poster hash: 1e40d...5e3 Ikke bland Lillestrøm inn i dette. AnonymBruker skrev (På 17.7.2015 den 12.47): Alle klesbutikker der de ansatte springer på deg når du kommer inn. Kan jeg hjelpe deg med noe?Anonymous poster hash: 3a568...3e7 Det er vanlige polis. Om du ikke takler ansatte som gjør jobben sin så handle på nettet istedenfor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 17. juli 2015 #437 Del Skrevet 17. juli 2015 Det er vanlige polis. Om du ikke takler ansatte som gjør jobben sin så handl på nettet istedenfor... Nei, de ansatte skal hjelpe hvis man trenger hjelp, men ikke henge i beina på kundene. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 17. juli 2015 #438 Del Skrevet 17. juli 2015 De får opplæring i å ønske alle kunder velkommen og prøve å få dem til å kjøpe noen. De må jo tjene penger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 17. juli 2015 #439 Del Skrevet 17. juli 2015 En lokal kunstbutikk/interiørstæsj/shabby chic dameklær.... Det begynte som ren kunstbutikk for mange år siden når jeg gikk tegning, men en ny dame har overtatt som tydeligvis helst vil drive interiørbutikk, men senteret krever at minst 50% av butikken skal være kunstmateriell. Det er også den eneste slike butikken her i området. Første gangen jeg hadde n dårlig opplevelse, gikk jeg på et slags NAV-kurs. Vi skulle lage en presentasjon av drømmejobben vår (altså den store Drømmen, ikke nødvendigvis noe realistisk), og jeg hadde valgt illustratør. Går innom butikken med en annen kursdeltager og spør så pent om det er greit at vi tar et par bilder av meg som står og ser på kunstmateriell. Dama skriker til oss at "kan dere ikke se at vi holder på å ommøblere butikken, dere kan ikke ta bilder her nå!" (for min del så det ut som om de flyttet et stativ klær over på to andre stativ; resten av butikken var strøken....) Andre gangen var nå i våres. Jeg skulle innom og se etter fargeblyanter og tusjer. Samme sure dama er på jobb, men hun er på telefonen når jeg kommer inn. Jeg trasker rundt og kikker, tester noen tusjer, og ser på litt diverse materiell. Med en gang jeg beveger meg utenfor synsvidde fra kassa, så følger hun etter meg. Fortsatt på telefonen. Men hun går da rundt i butikken sånn at hun kan holde et øye med meg. Like ved kassa står et bord med masse fargeblyanter, bl.a. en hel haug i løsvekt i en krukke. Jeg spotter en grønnfarge som ser veldig fin ut, og graver en kvittering ut av veska for å teste den. Da hopper dama omtrent på meg, og freser "VENNLIGST IKKE prøv fargeblyantene!". Jeg ser bare dumt på henne, sier "nei vel, jeg er ikke interessert i å kjøpe noe jeg ikke vet hvordan er", snur på flisa og går ut. Mange av tusjene jeg prøvde var HELT uttørka; vi snakker ikke om tusjer som var testere, for dét fantes ikke men tilfeldige tusjer jeg tok fra stativet. Og det var promarkers, og de koster en god del pr tusj, så jeg er utrooolig glad jeg ikke fikk kjøpt noen uten å prøve de... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #440 Del Skrevet 17. juli 2015 De får opplæring i å ønske alle kunder velkommen og prøve å få dem til å kjøpe noen. De må jo tjene penger På meg virker det helt motsatt, jeg forlater som regel butikken hvis jeg ikke får kikke på ting i ro og fred. Anonymous poster hash: 1fd2b...72d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå