Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det føles påtatt.. typisk norsk.

Vi er så lite vant med god service at vi dropper å handle der folk er for blide.

Anonymkode: 35c8d...deb

Sånt har ingenting med normalt god service å gjøre. Påtatt tilgjort idioti. Blir bare kleint, og for enkelte direkte plagsomt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir mishandlet. Så en som skulle vanne blomster der. De bruker slange. Alle planter får likt. Så er det planter som skal ha lite,noen mye. Så ille som det var i pr har jeg ikke sett her.

Sku bla kjøpe stemorsblomster. 10 planter 79 kr. De hang...visne. dro frem den ene etter den andre. De fleste kurver manglet blomster. Var 5/7 i hver. Dagen før pinse var de døde. Da var prisen 19.90. De tar jo lysten fra folk til å kjøpe.

Jeg var å så på buskbom der. De er veldig dyre. De sto ute. Halve buskbom var død. Helt brun. Spørre noen som jobber der om anbefaling eller noe...hæ? Har ikke peiling

Anonymkode: a058e...d87

Men nå er de fleste som jobber der ikke gartnere heller da? Jeg har selv jobbet på gartneri (ikke stor kjede) og de aller fleste av de ansatte var studenter med deltidsjobb. Det er utrolig hvor mange rare spørsmål man fikk da man stod i kassen for å ta betalt, og selv om man har tilegnet seg en god del kunnskap om hage og blomster så kan man absolutt ikke i nærheten av alt. Vi fikk i alle fall beskjed av sjefene om å ikke svare på spørsmål eller gi råd om noe man ikke var 100% sikker på, for dersom det var galt så kunne kunden kreve pengene tilbake og det ville gi gartneriet dårlig omdømme (veldig forståelig). Vi sa ifra til dem som spurte at det gikk gartnere utendørs og at vi gjerne kunne finne noen med mer kunnskap om denne planten, men de gadd de færreste. 

Anonymkode: 88137...f2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fysisk butikk, men Komplett.no!

Makan til elendig kundeservice har jeg aldri vært borti! Føler ikke for å fortelle da det er lett gjenkjennelig, men kommer aldri til å handle der igjen, noe som er synd da de har best utvalg på data...

Anonymkode: f7e02...569

Men du er jo anonym?

Anonymkode: e9364...c6b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fysisk butikk, men Komplett.no!

Makan til elendig kundeservice har jeg aldri vært borti! Føler ikke for å fortelle da det er lett gjenkjennelig, men kommer aldri til å handle der igjen, noe som er synd da de har best utvalg på data...

Anonymkode: f7e02...569

Så synd. Har utelukkende gode erfaringer med komplett over flere år. Kundeservicen spesielt 

Er spent for a høre hvorfor du synes de er dårlige

Anonymkode: acca8...9aa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De blir mishandlet. Så en som skulle vanne blomster der. De bruker slange. Alle planter får likt. Så er det planter som skal ha lite,noen mye. Så ille som det var i pr har jeg ikke sett her.

Sku bla kjøpe stemorsblomster. 10 planter 79 kr. De hang...visne. dro frem den ene etter den andre. De fleste kurver manglet blomster. Var 5/7 i hver. Dagen før pinse var de døde. Da var prisen 19.90. De tar jo lysten fra folk til å kjøpe.

Jeg var å så på buskbom der. De er veldig dyre. De sto ute. Halve buskbom var død. Helt brun. Spørre noen som jobber der om anbefaling eller noe...hæ? Har ikke peiling

Anonymkode: a058e...d87

Jeg har jobbet på gartneri og vi brukte alltid slange når vi skulle vanne plantene. Hadde vi ikke gjort det, hadde vi aldri  blitt ferdige.

Det er forskjell på vanning. En trenger ikke ha så veldig stort trykk for at plantene skal få nok vann

Anonymkode: fe079...667

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dressmann på Madla Amfi i Stavanger. Et ufordragelig kvinnemenneske som jobber der. Hun svarer frekt og er ikke interessert i å hjelpe. Et norskkurs kunne hun også trengt. 

Anonymkode: a2654...704

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På ‎15‎.‎06‎.‎2017 den 21.24, NotNaomi skrev:

Jordbærpikene. Café med elendig service,som at vi sto lenge og ventet før noen kom og tok bestilling. Dyrt for elendig mat! Nei,aldri mer. En kan forvente langt mer selv om det bare er en cafe. Uff!

På Jordbærpikene bestiller og betaler man i kassa. Så hvis det kom noen og tok bestilling ved bordet, har du fått ekstraservice ;-)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

På Jordbærpikene bestiller og betaler man i kassa. Så hvis det kom noen og tok bestilling ved bordet, har du fått ekstraservice ;-)

Hun har kanskje ventet lenge foran kassen før noen kom? Det er ikke uvanlig på Jordbærpikene, etter min erfaring. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

På Jordbærpikene bestiller og betaler man i kassa. Så hvis det kom noen og tok bestilling ved bordet, har du fått ekstraservice ;-)

Ah. Poenget var at vi sto ved kassa og veentet:-) mens de holdt på med hva det enn var i et bakrom/oppvask. Og greit å vente et par minutter,men det varte og rakk. Og maten var ikke ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emera skrev:

Hun har kanskje ventet lenge foran kassen før noen kom? Det er ikke uvanlig på Jordbærpikene, etter min erfaring. :) 

OK, mulig. Synes alltdi jeg får god service der. Og maten er helt ok for den prisen og akkurat passe for en lunsj.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.6.2017 den 18.53, MalloryK skrev:

En mann er sånn i min nærbutikk. Han har tydeligvis et syndrom (jeg aner ikke hva), men han er tvers igjennom herlig! Og han virkelig elsker jobben sin, og alle kundene blir bare glade av å bli ekspedert av han. Hvorfor er dere så hårsåre? Ikke alle kan være A4

Fordi det er slik nordmenn er. Det er et kulturfenomen. Jeg blir sliten av ansatte som skal snakke til meg som om de synger en trall fordi det er selveste jeg som har vandret inn i butikken og jeg skal selvsagt bli vist eller fortalt om alle de fantastiske nyhetene som er i butikken, og selvsagt må jeg jo også prøve det slik at jeg blir overbevist om at dette produktet er helt fantastisk! I tillegg dukker det plutselig opp en helt fantastisk historie om en venninne eller bestemor som prøvde ut dette produktet, og livet hennes har blitt endret helt siden hun begynte å bruke dette. Men selv om man er hyggelig, utadvendt og serviceinnstilt trenger man ikke å være unødvendig påtrengende og slitsom. Denne ansatte du snakker om oppfattes nok ikke slik av andre. Det finnes altså nyanser. 

Anonymkode: 181b2...9e4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at kunden før meg ble så utrolig stygt behandlet av hun i kassa at jeg og to andre kunder bare la ifra oss varene å gikk ut. Har ikke lyst til å nevne navn på kjeden da den vanligvis har bra service (iallefall der jeg pleier å handle)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
På 6/26/2017 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet å handle i en dagligvarebutikk som skal få være navnløs, fordi han i kassen var for blid (!). 

Jeg var langt ifra alene om å synes det. Han var en snakkis i nabolaget. Mange som reagerte på ham. Og flere kunder som ble provosert og aggressive mot ham i butikken. 

Han var så voldsomt utagerende glad. Sånn "Heiehi!!! Så HYGGELIG å se deg!!! Så fantastisk fint at du er her i dag!!!!!!! Du har  helt FABELAKTIG flott jakke i dag!!", mens han omtrent hoppet opp og ned på setet. 

Vanskelig å forklare med ord, men han var så ekstremt superduperblid og glad at det føltes påtatt og ekkelt og provoserende. Og ubehaglig. 

Anonymkode: 1a8fc...fca

Hm. Det der hadde jeg ville syntes var underholdende. Og ville faktisk betalt i kassa hans hvis jeg hadde en dårlig dag. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2017 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Tjølsen i Stavanger.

Anonymkode: 8c51e...744

Tjølsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lekebutikken på Storbyen kjøpesenter i Sarpsborg. Der står det en dame som måler kundene opp og ned. Hun har et umåtelig surt oppsyn og har ved et par tilfeller vært rimelig ufin mot kunder. Nedlatende og særdeles lite service minded. Pen å se på, men skrekkelig ellers. Liker sikkert ikke jobben sin, og det vises. 

Anonymkode: d19a5...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker

Ikea, mye søppel. Lukter vondt av mange fra betjeningen.

Anonymkode: cc339...fa4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
13 timer siden, Brimi skrev:

Specsavers i Larvik. Makan til rot og tull, det gidder jeg ikke å være med på igjen! 

I Sandefjord er de tipp topp❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den lokale europris butikken. Mange av de som jobber der virker som de mangler sosiale antenner, hilser ikke på det, smiler ikke og er lite hjelpsomme. Jeg skulle kjøpe batterier og det sto på en plakat at det var tilbud på 8-pakninger med AA batterier. De har både 8 og 12 pakninger med duracell og jeg regnet meg fram til at med tilbudet ville 8 pakningene være billigere pr batteri. Så kommer jeg i kassen og det kommer opp en annen pris i kassen. Jeg sier at det er tilbud, men hun i kassen sier at det er det ikke til tross for at jeg så plakaten ved batteriene. Hun tilkaller en annen person og han blir borte i nesten 10 minutter før han kommer tilbake og sier at det ikke er tilbud. Da ble jeg sur og gikk for å finne plakaten selv, men den hadde de da så klart fjernet. Endte opp med å kjøpe batterier et annet sted.

En annen gang var det en lampe de hadde glemt å fjerne tilbudspris på, da nektet de også å gi meg prisen som sto på hyllen. Syns nesten de bør begynne å gå igjennom tilbudsavisene fra forrige uke og fjerne slike priser på hyller og plakater dersom de ikke vil gi kunden prisen som står på hyllen. Jeg har ikke vært tilbake siden. 

En annen butikk som irriterer meg er Coop mega her jeg bor. De har både post i butikk og nordpost utlevering. Bortsett fra en er nesten alle andre i kassen sure. Har opplevd flere ganger at de ikke klarer å finne pakken min når jeg skal hente noe i posten og jeg har en gang opplevd å få utlevert feil pakke rett før jul. Oppdaget det da jeg kom hjem og åpnet pakken som jeg trodde skulle inneholde en sparkesykkel til barnet mitt og som i stedet hadde lego til flere tusen kroner i seg. Hadde jeg vært uærlig kunne jeg jo bare beholdt den, for sparkesykkelen var jo bare verdt 2-300 kroner. Men de var ganske lettet når jeg kom tilbake med den da. Når man skal hente postnord pakker der må man først stå i kø i kassen for å få tak i noen, så blir man sendt til en dør der de har pakkene bak for å vente på at noen blir ledige til å hjelpe deg. Og det kan gjerne ta 10-15 minutter. Og har man bestilt med postoppkrav må man stå i kø igjen før man får betale. Det er et så utrolige ineffektivt system at jeg gjerne unngår å bestille ting som leveres igjennom postnord. Har prøvd å klage til postnord, men ser ikke ut som det har hatt noen effekt. 

Anonymkode: c4e29...2b6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...