Gjest Silje1 Skrevet 17. juli 2015 #441 Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg var i en dyrebutikk i Det Store Utland, og der hadde de hundevalper i glassbur (type akvarium). Hundene var alene i hvert sitt bur/akvarium, og barn og voksne sto og tittet på dem og kakket i glasset (jeg var der kl 13 på en vanlig hverdag og det var minst 35 mennesker i butikken). Valpene hadde verken vann eller leker, og det lå avføring i hjørnene. Gikk ut av butikken ned tårer i øynene. Sånn var det i Spania å! Det er helt jævlig. Kan ikke gå inn i dyrebutikkene der lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 17. juli 2015 #442 Del Skrevet 17. juli 2015 lillsunshine skrev (På 17.7.2015 den 10.20): Kan ikke huske noen veldig spesiel butikk med dårlig kundeservice, men har satt foten innom noe som viser seg å være litt eksklusive og dyre butikker, og der føler jeg ofte en atmosfære av å ikke høre hjemme. Det føles som man ikke kan ta på noe, såvidt kikke seg rundt og bare føle at man har ingenting der å gjøre. Personalet står opp og ned og vokter deg som en hauk. De er gjerne veldig pent kledde og smiler lurt. I tillegg er disse butikkene typisk veldig små. Det er butikker jeg ikke får lyst til å besøke flere ganger. Det skal du ikke bry deg om. Hva er det de later som om de er så high class for? De er bare butikkansatte uansett...de får kanskje provisjon og rabatt men det er ikke noe skille mellom dem og en h&m ansatt. Jobbet selv i en sånn eksklusiv butikk som var liten og der så kan det nok virke som om vi følger med,men realiteten var at det var ikke akkurat 100 kunder inne samtidig så da er det lettere å bare stå og se på de som er i butikken pluss at det er det man skal gjøre. I eksklusive butikker setter man kundeservice høyere enn alle de kjedebutikkene og ting som å begynne å rydde, henge bak kassa osv. er "uakseptabelt". Forøvrig så har jeg selv opplevd noe lignende i en sånn butikk, spurte om Medium på en genser og da svarer kjerringa med at "den er nok litt for dyr" jeg svarte: "jeg spurte om størrelse, ikke prisen, kan du gå og finne den i medium nå?" hehehe Winza skrev (På 17.7.2015 den 13.08): De får opplæring i å ønske alle kunder velkommen og prøve å få dem til å kjøpe noen. De må jo tjene penger Har du noen gang vært på Carlings eller? De fotfølger deg jo. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #443 Del Skrevet 17. juli 2015 Ikke bland Lillestrøm inn i dette... Lillestrøm?Anonymous poster hash: b42f6...009 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 17. juli 2015 #444 Del Skrevet 17. juli 2015 Strømmen senter er vel i Lillestrøm? Christiania_Oslo skrev (På 17.7.2015 den 19.34): Har du noengang vært på Carlings eller? De fotfølger deg jo... Er det virkelig så plagsomt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 17. juli 2015 #445 Del Skrevet 17. juli 2015 Er det virkelig så plagsomt? Ja. Det er HELT greit å spørre om du trenger hjelp eller si "si ifra hvis du trenger meg"etc,men i noen butikker så tar de helt av. Skulle feks ha noe på steen&strøm i Oslo og spurte om en foundation og da ble det en laaaaang samtale der hun prøvde å prakke på meg koster,lipgloss og gud vet hva. Greit å kunne anbefale ting men når dama styrer samtalen og du nesten ikke får inn et ord så blir det litt mye:) 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #446 Del Skrevet 17. juli 2015 Strømmen senter er vel i Lillestrøm? Nei, det er på Strømmen.Anonymous poster hash: b42f6...009 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 17. juli 2015 #447 Del Skrevet 17. juli 2015 Tenkte feil. Mener Akershus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 17. juli 2015 #448 Del Skrevet 17. juli 2015 Rimi på sinsen/refstad (Den ved sinsenkrysset hvis du kjører mot Økern) Det er veldig laber stemning blant de ansatte og hu jeg tror er sjefen der er sur hver gang jeg er innom. Stod i 10 minutter ved kassa for å scanne varene og betale og da hu endelig kom fikk jeg kjeft for at jeg ikke sa ifra at jeg stod der.. (Ikke mitt ansvar og jeg gidder ikke lete butikken rundt etter folk som jobber) Dog har de dårlig utvalg og har aldri det jeg trenger eller skal ha (Som jeg finner på de fleste andre rimi butikker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #449 Del Skrevet 17. juli 2015 Tenkte feil. Mener Akershus Både Lillestrøm og Strømmen ligger i Akershus. Akershus er et fylke. Anonymous poster hash: c010a...8c5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #450 Del Skrevet 17. juli 2015 Regner med at det var en handlekonto i hans navn. Og at de ikke hadde ordnet sånn at hun også kunne handle på den. Det er jo fullt forståelig at ikke "hvem som helst" skal kunne handle på kontoen din. Da skulle han ha skrevet en fullmakt eller oppført henne som en som kunne handlet på denne kontoen. Sånn er det bare. Synes ikke synd på dem i det hele tatt, og det var lite gjennomtenkt. Synes mer synd på butikken som tapte de pengene pga. kunder som er dumme for å være helt ærlig. Herregud, det eksemplet der er så klassisk... Les papirene når dere signerer, folkens!Anonymous poster hash: 58d08...ecd Nope... Der i gården kjøper de alt kontant/minibankkort... Husker sist hun kjøpte bil og betalte den cash.. Bare overførte der og da i bilbutikken... De er gode for MYE!Anonymous poster hash: 513c0...bb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #451 Del Skrevet 17. juli 2015 En lokal kunstbutikk/interiørstæsj/shabby chic dameklær.... Det begynte som ren kunstbutikk for mange år siden når jeg gikk tegning, men en ny dame har overtatt som tydeligvis helst vil drive interiørbutikk, men senteret krever at minst 50% av butikken skal være kunstmateriell. Det er også den eneste slike butikken her i området. Første gangen jeg hadde n dårlig opplevelse, gikk jeg på et slags NAV-kurs. Vi skulle lage en presentasjon av drømmejobben vår (altså den store Drømmen, ikke nødvendigvis noe realistisk), og jeg hadde valgt illustratør. Går innom butikken med en annen kursdeltager og spør så pent om det er greit at vi tar et par bilder av meg som står og ser på kunstmateriell. Dama skriker til oss at "kan dere ikke se at vi holder på å ommøblere butikken, dere kan ikke ta bilder her nå!" (for min del så det ut som om de flyttet et stativ klær over på to andre stativ; resten av butikken var strøken....) Andre gangen var nå i våres. Jeg skulle innom og se etter fargeblyanter og tusjer. Samme sure dama er på jobb, men hun er på telefonen når jeg kommer inn. Jeg trasker rundt og kikker, tester noen tusjer, og ser på litt diverse materiell. Med en gang jeg beveger meg utenfor synsvidde fra kassa, så følger hun etter meg. Fortsatt på telefonen. Men hun går da rundt i butikken sånn at hun kan holde et øye med meg. Like ved kassa står et bord med masse fargeblyanter, bl.a. en hel haug i løsvekt i en krukke. Jeg spotter en grønnfarge som ser veldig fin ut, og graver en kvittering ut av veska for å teste den. Da hopper dama omtrent på meg, og freser "VENNLIGST IKKE prøv fargeblyantene!". Jeg ser bare dumt på henne, sier "nei vel, jeg er ikke interessert i å kjøpe noe jeg ikke vet hvordan er", snur på flisa og går ut. Mange av tusjene jeg prøvde var HELT uttørka; vi snakker ikke om tusjer som var testere, for dét fantes ikke men tilfeldige tusjer jeg tok fra stativet. Og det var promarkers, og de koster en god del pr tusj, så jeg er utrooolig glad jeg ikke fikk kjøpt noen uten å prøve de... Det er vel derfor det ikke er greit å prøve tusjer, nettopp fordi de blir uttørket når andre skal kjøpe de. Anonymous poster hash: 40097...897 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 18. juli 2015 #452 Del Skrevet 18. juli 2015 Isåfall bør man ha testere, sånn at man kan sjekke fargen uten å tørke ut andre tusjer. De har det i omtrent alle hobbybutikker jeg har vært i. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClosedParadise Skrevet 18. juli 2015 #453 Del Skrevet 18. juli 2015 Jeg og samboer skulle se på kjøkken hos Kvik. Da vi kom inn døra var det en prippen eldre dame i kassen, som faktisk himla med øya når vi kom inn. Tenkte sikkert at kjøkken hos kvik hadde vi ikke råd til. Vi snudde og forlot butikken. Tittet litt på Kvik¨s hjemmeside men fant ingenting spesielt. Drømmekjøkkenet våres ble fra Sigdal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 18. juli 2015 #454 Del Skrevet 18. juli 2015 Det skal du ikke bry deg om. Hva er det de later som om de er så high class for? De er bare butikkansatte uansett...de får kanskje provisjon og rabatt men det er ikke noe skille mellom dem og en h&m ansatt. Jobbet selv i en sånn eksklusiv butikk som var liten og der så kan det nok virke som om vi følger med,men realiteten var at det var ikke akkurat 100 kunder inne samtidig så da er det lettere å bare stå og se på de som er i butikken pluss at det er det man skal gjøre. I eksklusive butikker setter man kundeservice høyere enn alle de kjedebutikkene og ting som å begynne å rydde,henge bak kassa osv er "uakseptabelt". Forøvrig så har jeg selv opplevd noe lignende i en sånn butikk, spurte om Medium på en genser og da svarer kjerringa med at "den er nok litt for dyr" jeg svarte:"jeg spurte om str,ikke prisen,kan du gå og finne den i medium nå?"hehehe:) Når de ansatt sier sånn "den er nok litt for dyr", er det fordi de ikke vil at folk de anser som mindreverdige skal kjøpe genseren? At bare de rike og berømte skal bruke klærne deres? Holde merket eksklusivt eller noe? Hva er greia? De fleste har uansett råd til en genser til 2-3000,-, men vi prioriterer annerledes og kjøper heller 5 gensere et annet sted. Men noen ganger vil man kanskje unne seg litt ekstra, så hvorfor denne advarselen fra de ansatte om pris? Og det må jo blø i sjela til disse overmenneskene at hvermannsen har fått så god råd at ekslusive vesker og klær ikke bare er forbeholdt dem lenger. Haha! Man får til og med kjøpt merkeklær på nelly.com liksom... wow, exclusive!! Ok, kanskje ikke Nelly da, men på nettet. De sure bitchene i designersjappene har ikke lenger kontroll på hvem som får handle o-exclusivo. Må være fælt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 18. juli 2015 #455 Del Skrevet 18. juli 2015 Når de ansatt sier sånn "den er nok litt for dyr", er det fordi de ikke vil at folk de anser som mindreverdige skal kjøpe genseren? At bare de rike og berømte skal bruke klærne deres? Holde merket eksklusivt eller noe? Hva er greia? De fleste har uansett råd til en genser til 2-3000,-, men vi prioriterer annerledes og kjøper heller 5 gensere et annet sted. Men noen ganger vil man kanskje unne seg litt ekstra, så hvorfor denne advarselen fra de ansatte om pris? Og det må jo blø i sjela til disse overmenneskene at hvermannsen har fått så god råd at ekslusive vesker og klær ikke bare er forbeholdt dem lenger. Haha! Man får til og med kjøpt merkeklær på nelly.com liksom... wow, exclusive!! Ok, kanskje ikke Nelly da, men på nettet. De sure bitchene i designersjappene har ikke lenger kontroll på hvem som får handle o-exclusivo. Må være fælt! Enig med deg, og som sagt,hva får dem til å tro at de kan snakke slik til folk? De jobber i en butikk liksom,en av de mest lavlønnede jobbene i Norge.(ikke at det er noe galt med lavlønnet jobb,men hvorfor oppføre seg som om DE er så rike da?) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #456 Del Skrevet 18. juli 2015 Når de ansatt sier sånn "den er nok litt for dyr", er det fordi de ikke vil at folk de anser som mindreverdige skal kjøpe genseren? At bare de rike og berømte skal bruke klærne deres? Holde merket eksklusivt eller noe? Hva er greia? Det har jeg også lurt på. En gang for mange år siden, da man fortsatt bestilte flybilletter over telefon ( ) så opplevde jeg at jeg ikke fikk kjøpt billett fordi det iflg damen bare var business class igjen. Og det ble veldig dyrt, sa damen. Jeg prøvde å spørre hvor dyrt, men det ville hun ikke si. I det tilfellet kan det jo ikke ha vært trynefaktoren heller. Og hun ante ikke om jeg satt i andre enden av røret iført designerklær og med stresskoffert i fanget En annen gang opplevde jeg å gå rundt i en elektronikkforretning på jakt etter en ny mobil. Alt sånt lå innlåst bak glass, så jeg var avhengig av hjelp fra betjeningen. Men de sto alle sammen rundt og hang og pratet sammen, da jeg prøvde å gå bort til en så nesten løp hun vekk og begynte å rydde i noen esker. Da en dresskledd mann kom inn i lokalet, kom det TRE selgere bort til ham med det samme. De nesten siklet! Jeg går ut fra at de får provisjoner og ønsker seg den rikeste kunden, men selv en helt vanlig kledd person bør vel kunne få litt hjelp når det ellers er tomt for kunder i butikken? For å komme ut derfra måtte jeg gå gjennom kassa, så jeg viste kassadamen at jeg ikke hadde kjøpt noe, og sa smilende at det var visst ingen som ville hjelpe meg. Ble ikke noe salg på dem. Og jeg håpet i mitt stille sinn at den dresskledte mannen ikke fant noe som falt i smak Anonymous poster hash: 1fd2b...72d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #457 Del Skrevet 18. juli 2015 B-young... Var innom nå i sommer for å handle klær, og ba om hjelp til å finne riktig størrelse på em bukse. Damen så opp on ned på meg og sa at så store klær har vi ikke, så vi kan ikke hjelpe deg nei. Til vanlig bruker jeg bukser som er 27 tommer i livet, og trodde jeg var tynn nok, men gikk hjem og følte meg tykk...Anonymous poster hash: 513c0...bb4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 18. juli 2015 #458 Del Skrevet 18. juli 2015 Brilleland i Nordre gate i Trondheim. Ble forsøkt presset til å betale over 700 kroner for en linsekontroll før jeg fikk kjøpe nye linser, siden det var ett år og to uker siden jeg begynte med linser, og man visstnok MÅTTE ha linsekontroll en gang i året. Forsøkte å si at jeg ikke hadde tid til å ta en kontroll, og om jeg ikke kunne få kjøpe linser nå og komme på kontroll om to uker når det passet. Svaret var nei. Og da jeg sa at jeg ikke har fått noe beskjed om at de krever linsekontroll en gang i året, så fikk jeg ikke noe godt svar. Sa deretter at jeg ønsket å gå til en annen optiker for å kjøpe linser, men nei, det måtte jeg ABSOLUTT IKKE gjøre, og hun dama kastet seg inn i en tullete forklaring om at det er medisinske regler i Norge som dikterer linsekjøp og linsekontroller, og at ingen andre optikere ville selge meg linser uten kontroll heller. Takket for meg, og gikk til Specsavers hvor jeg fikk kjøpt linser uten spørsmål. Spurte en venninne av meg som er optiker, og det finnes ikke noen medisinske regler rundt dette, og optikerne kan kun anbefale linsekontroller. At Brilleland har en policy om å kreve kontroller er nok for å tjene mest mulig penger. Liker ikke å bli løyet slik opp i ansiktet, og skifter nok optikerkjede etter dette. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 18. juli 2015 #459 Del Skrevet 18. juli 2015 Jeg bytta for lenge siden fra Brilleland til Specsavers... Jeg var innom Brilleland for å be de om en måling av styrken i brilleglassa mine. "Skal du få oss til å gjøre all jobben og gå på nettet og kjøpe det billigere da", sier damen surt. Jeg sier som sant er; jeg har vært så heldig og vinne en konkurranse på Lensway og får et par briller og ultratynne glass helt gratis. "Er ikke brillene våre bra nok for deg lenger", sier hun, mens hun veier med brilleparet som jeg har kjøpt der. Malingen har flasset av metallstengene på sidene og den ene stanga er litt kortere enn den andre fordi den ytterste biten rett og slett datt av en dag... Jeg peker på brillene og sier "Jeg har ikke råd til å erstatte de der på egenhånd, og de faller omtrent fra hverandre. Så ja, jeg kommer til å ta imot den premien." Hun nektet fortsatt å gi meg noe informasjon om brilleglassene mine. Så jeg gikk over gata il Specsavers, som jeg hadde null erfaring med fra før av. Hun leste av brillene mine og ga meg en lapp med all informasjonen uten å stille et eneste spørsmål, gratulerte meg når jeg forklarte hva jeg trengte det for, og håpet jeg ble skikkelig fornøyd med de nye brillene mine. Etter det har jeg ikke gått andre steder! 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 18. juli 2015 #460 Del Skrevet 18. juli 2015 (endret) Styrer så godt jeg kan unna carlings. De ansatte som jobber der kan finne på å åpne forhenget for å sjekke åssen plagget er på uten å spørre (jepp opplevd det) mens de snakker om hvor mye de gleder seg til å drikke ikveld eller hvor fyllesyke de er til kollegaene sine. Gjerne veldig høyt. Gjerne samtidig som de liksom skal "hjelpe" deg. Synes det er så spesielt å ha så lav terskel på hvordan du ter deg foran kunder. Hva med å være høflig og vente med å legge ut om hvor klein du er etter igår på pauserommet? Opplever dette stort sett hver gang jeg har vært innom carlings løkka eller carlings karl Johan. For ikke å snakke om alle de tåpelige "tilbudene". aldri opplevd at carlings IKKE har salg. Bare lureri for å selge mer klær. Endret 18. juli 2015 av miaw 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå