Jacinta Skrevet 24. oktober 2014 #201 Del Skrevet 24. oktober 2014 En Bik Bok butikk her jeg bor. Skulle bytte en bukse jeg hadde fått i gave fordi den ene sømmen røk etter bare en uke, til og med med lite bruk. Det var altså et stort hull i buksen etter bare en uke. Hadde ikke byttelapp med den fordi vedkommende jeg fikk gaven av visste hvilken bukse og størrelse jeg ønsket meg. I butikken ble jeg beskyldt for å ha brukt buksen i flere måneder, vasket den mange ganger, dratt hardt i beltestroppene(?) når jeg tok den på meg og mer jeg ikke husker. Hun mente buksen var godt brukt, og at det var derfor det hadde skjedd. Hun nektet meg å bytte den, og jeg dro til en annen Bik Bok og fikk byttet den med en gang uten noe som helst problem! Dit drar jeg ikke igjen altså. Bik Bok på Vestkanten i Bergen om noen skulle lure. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #202 Del Skrevet 24. oktober 2014 Det kan jeg tenke meg. Jobber selv i en av de største klesbutikk-kjedene og vet alt om kunder som ikke klarer å oppføre seg, men jeg kan godt tenke meg at det er hakket verre på H&M. Tror kanskje det skyldes at H&M er en ganske rotete butikk, og derfor slenger bare kundene fra seg varene hvor som helst og tror det er greit, i steden for å ta med ting ut av prøverommene og legge ting pent tilbake. Det er i hvertfall det som slår meg hver gang jeg er innom en H&M, syns bestandig det er mye mer kaos og rot der enn på andre butikker. Jeg har jobbet i HM, og det er helt utrolig hvor lite folkeskikk enkelte har. Man må huske på at selv om en person jobber der så er man ikke en robot, har verken 10 armer eller ben. Folk prøver klær hvor enn det er et speil, og slenger det på golvet etterpå. Du får det stygge blikket hvis det så mye som henger en kleshenger igjen i prøverommet de skal inn i klokken 15 på en lørdag. Altså, hadde folk tatt med seg tingene ut av prøverommet hadde det vært rent til neste mann kom. I slike butikker prøver alle så godt de kan, men det er rett og slett umulig å rekke overalt hele tiden. Puh Anonymous poster hash: 20c42...765 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 25. oktober 2014 #203 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hva tjener egentlig de butikkansatte hos Høyer og andre fiffebutikker? Siden de er så snørrhovne? De er jo i bunn og grunn kassadamer. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #204 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hva tjener egentlig de butikkansatte hos Høyer og andre fiffebutikker? Siden de er så snørrhovne? De er jo i bunn og grunn kassadamer. tipper de tjener litt bedre enn vanlig butikk, men i vanlig butikk kan du også tjene godt med fagbrev. Er jo ekstremt fine klær på høyer da, fineste butikken, så litt synd at kassadamen er såpass "intern" i hodet av mangel av bedre ord. Vel, jeg har uansett fått gjort etpar kupp der jeg kan leve godt på. Hadde jeg hatt penger til det og vært yngre hadde jeg kun kjøpt klær derfra, de har virkelig så mye fint. Anonymous poster hash: 0b534...66c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseNila Skrevet 25. oktober 2014 #205 Del Skrevet 25. oktober 2014 MAC. Føler jeg vet mer om produktene enn de som jobber der. Av og til trenger jeg hjelp til å velge noe nytt, fks concealer, og da ender jeg ALLTID opp med feil farge og produkt som er feil for meg uansett hvor mye jeg forklarer at jeg tror det ikke passer så insisterer de på at de har valgt riktig, så hører jeg på dem (fordi det gjerne ser annerledes ut inne hos dem under de sterke lysene enn ute i dagslys), og blir alltid missfornøyd. Så er de skikkelig pissy når jeg kommer for å bytte og sier jeg prøvde å si dagen før at jeg ikke trodde det kom til å bli bra men at de insisterte. Sist jeg var der så jeg ut som en solskadet oompa loompa når jeg gikk derfra. En eller annen jente som bestemt mente at DEN concealeren var helt perfekt for meg. Viste seg at den byttet farge og ble VELDIG tørr når den tørket, så 5 min etter jeg gikk ut av butikken var jeg mørk oransj under øynene Uansett, synes det er ubehagelig å handle der fordi en blir "overkjørt" og det at du vet mye om sminke blir bagatellisert og de bryr seg ikke om hva du sier... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartbeat Skrevet 25. oktober 2014 #206 Del Skrevet 25. oktober 2014 Ser det for meg! Så vittig! Jeg prøver holde meg unna Bikbok, for ca. hver eneste gang jeg går inn der så står de som jobber der og snakker med hverandre. En gang ble jeg stående der en stund, rett foran de. Ventet på å få betale,mens de bare pratet i evigheter(føltes sånn). Og når jeg sa at jeg ville betale så ba de meg vente litt. Da gikk jeg Samme opplevelse har jeg også på Bik bok her. De bare står og snakker med hverandre til tross for at flere står i kø for å betale 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #207 Del Skrevet 25. oktober 2014 Ikke butikk, men restaurant. Jeg og kjæresten tittet på menyen utenfor restauranten, så noe der vi fikk lyst på og gikk derfor inn. Vi fikk tildelt et bord, meny og spurt om vi ville ha noe å drikke. Bestilte en cola og et glass vann, men før jeg rakk å slå opp i menyen og fortelle hva vi ville spise var servitøren borte. Tiden gikk og gikk. Ingen drikke dukket opp. Et annet par fikk tildelt bord ved siden av oss, hvor servitøren ble stående for å prate i maaaange minutter. Hørtes ut som hele menyen ble fortklart i detalj. Det var ellers ganske rolig der, og de var tre servitører på jobb. Jeg hadde øyenkontakt med dem flere ganger og forsøkte å vinke dem bort. Den ene gangen vinket jeg til en servitør som bare så rart på meg, dultet borti servitøren som hadde ansvar for vårt bord, hvorpå vår servitør bare ble stående og se mot oss uten å komme bort. Etter 45 minutter hadde vi fått nok og reiste oss for å gå. På veien ut ble vi stoppet av vår servitør. "Hvorfor går dere!?" sa hun forskrekket. "Nå har vi sittet her i 45 minutter og ventet på å få bestille middag, og dere har ikke engang gitt oss drikken vi bestilte". Hun sukket fortvilet til svar, litt sånn "stakkars meg, det er så vanskelig å gjøre gjestene fornøyde". Ja, stakkars, hun hadde sikkert hatt noen slitsomme 45 minutter der hun stod og pratet med en kollega. Vi gikk og spiste på naborestauranten i stedet. Jeg skrev slakteanmeldelse på Tripadvisor. Fikk svar fra restauranteieren som beklaget så mye og sa at vi skulle få et gratis måltid der neste gang. Ellers takk. Anonymous poster hash: 09411...3a7 Var dette i Bergen...? Anonymous poster hash: 312cc...b8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 25. oktober 2014 #208 Del Skrevet 25. oktober 2014 Snakk om å overdrive litt da. Men disse folkene glemmer at de er butikkansatte. Jada,kanskje de får en litt høyere lønn og flere frynsegoder enn en som jobber på h&m men de er fortsatt en butikkansatt som er der for å selge klær og yte service. Om de tror noe annet så har de failet grundig. Å true med advokat kommer du ingen vei med. Har aldri hatt mer festlige kunder enn de! "Sier du at jeg ikke får reklamere på denne buksen?? Jeg sender en klage og du hører fra advokaten" Har sikkert hørt det 10-20 ganger, har enda til gode å møte advokat eller få skriftlig klage. Alle i butikkbransjen vet det er tomme ord og kun vanskelig, tåpelige kunder som prøver seg på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #209 Del Skrevet 25. oktober 2014 Var dette i Bergen...? Anonymous poster hash: 312cc...b8a Nei, det var i utlandet. Anonymous poster hash: 09411...3a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #210 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hadde en Gina Tricot-butikk der jeg bodde før som jeg sluttet å handle i. Årsaken er at hun ene som jobbet der var litt i overkant opptatt av at man skulle henge klærne sine på plass selv etterpå. De har jo et stativ ved prøverommene man kan henge fra seg på, men hun glefset nærmest etter meg og sa at jeg måtte henge dem på plass selv. Jeg hadde opplevd noe lignende før på samme butikk, det sto to ansatte og sladret og brettet klær ved prøverommet og hun ene vendte seg til meg da jeg var på vei inn og minnet meg på at jeg måtte henge på plass klærne selv etterpå. Jeg ble litt irritert den gang, gang nr to når hun var dritsur så ble jeg like dritsur, og gikk aldri tilbake til den butikken. Jeg føler meg ganske sikker på at det ikke er Gina Tricots policy at alle kunder skal henge på plass selv, jeg lurte på om jeg skulle sende en mail til ledelsen, men det er jo sånt man tenker man skal gjøre og så har man glemt det fem minutter etter. Anonymous poster hash: ae4ee...028 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyfern Skrevet 25. oktober 2014 #211 Del Skrevet 25. oktober 2014 Det har blitt nevnt hvordan ungdommer ses på som potensielle tyver bare fordi de er unge. I min ungdom irriterte jeg meg over butikker som nektet den lite homogene gruppen skolelever adgang til butikken, typisk mellom kl. 10-14. Slik diskriminerende og ulovlig praksis ble begrunnet med at ungdommer visstnok "stjeler så mye". Med mange års erfaring i servicebransjen vet jeg at andre grupper, som f.eks. godt voksne, stjeler mye mer. En kan imidlertid bare tenke seg hvor stort medieoppbud det hadde blitt om en matbutikk hadde nektet pensjonister på det lokale eldresenteret adgang mellom 10-14! Den dag i dag forsøker jeg å unngå butikker som diskriminerer ungdom på denne og lignende måter. Sånn var det da jeg gikk på ungdomsskolen også. Skolen lå rett ved en Rema 1000 butikk, som nå har blitt til en elektronikkavdeling. Strengt forbudt for skoleungdom å så mye som sette sin fot innom den butikken i skoletiden. Så da ble det til at alle elevene dro til Kiwi på et kjøpesenter som også ligger rett ved skolen. Kan tenke meg Rema tapte en del penger da ja, for som kjent så bruker ungdomselever mye penger på å gå innom matbutikker i friminuttene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #212 Del Skrevet 25. oktober 2014 Skulle handle campingvogn i sommer. Hadde i utgangspktet tenkt pris rundt 200.000, men var villig til å vurdere og se på vogner opp mot 300.000. Etter og ha ventet en stund var en selger endelig ledig, vi sa som sant var at vi tenkte vogn til rundt 200', men at vi kunne vurdere opp mot 300' selv om vi sannsynligvis ikke ville gå for noe så høyt i pris. Selgeren var kjempe hyggelig til å begynne med, tok oss rett med i de nyeste vognene med løsninger helt slik vi hadde tenkt. Han viste oss ikke en av bruktvognene i mer riktig prisklasse. Snakket og snakket og snakket viste alle de flotte løsningene. Men prisen på disse lå fra 400' til 500'. Vi var raskt ute og sa at det var utelukkende for vår del nå. Men han ga seg ikke, "300' blir fort til 450' " sa han, veldig fornøyd. Både jeg og mannen viste det ikke ble noen av disse, men vi hadde god tid så selgeren fikk bare styre. Vi påpekte flere ganger underveis at dette ikke var i vår prisklasse. Når vi skulle dra derifra insisterte han på å lage tilbud til oss. Da var vi begynt å bli ganske lei, og sa det ille var nødvendig vi kom allikavel ikke til å kjøpe så dyr vogn. "Vent bare å se, dere ender opp med en slik vogn". Vi fikk tilbudet og kjørte til en annen forhandler og handlet vogn. Vi gjorde det mange ganger klart at prisen var utelukket. Likevel ringte selgeren dagen etterpå å spurte om han bare skulle gjøre klar vogna, var godt å kunne si at vi akkurat hadde signert kontrakt hos konkurrenten :-)Anonymous poster hash: 114d4...3f8 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 25. oktober 2014 #213 Del Skrevet 25. oktober 2014 Å true med advokat kommer du ingen vei med. Har aldri hatt mer festlige kunder enn de! "Sier du at jeg ikke får reklamere på denne buksen?? Jeg sender en klage og du hører fra advokaten" Har sikkert hørt det 10-20 ganger, har enda til gode å møte advokat eller få skriftlig klage. Alle i butikkbransjen vet det er tomme ord og kun vanskelig, tåpelige kunder som prøver seg på det. Du skjønte ikke "snakk om å overdrive"? Det var et overdrevent eksempel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 25. oktober 2014 #214 Del Skrevet 25. oktober 2014 Du skjønte ikke "snakk om å overdrive"? Det var et overdrevent eksempel. Joda, jeg forteller deg bare at det funker ikke slik du tror Du får det ikke som du vil bare for at du truer med advokat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #215 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg hørte på en Gina Tricot-butikk at to ansatte sto og snakket dritt om en annen ansatt. Veldig dårlig og uproft. Men jeg slutter ikke å handle der. Det er en krimskramsbutikk i nærheten, hvor det alltid står en gretten mann i kassa. Han bjeffer til kunder, og kan være litt ufin. En stund brydde jeg meg ikke om det, for det er så mye fint i butikken. Men det ble så jeg foretrakk andre butikker etter hvert, og nesten glemte denne butikken. Minteh skrev (På 25.10.2014 den 11.44): Strengt forbudt for skoleungdom å så mye som sette sin fot innom den butikken i skoletiden. Så da ble det til at alle elevene dro til Kiwi på et kjøpesenter som også ligger rett ved skolen. Husker vi fikk forbud av skolen til å gå til butikken i skoletida. Synes det er helt greit, for de fleste kjøpte noe usunt å spise/drikke, laget masse støy i butikken, sto og hang der osv. Anonymous poster hash: 1b39c...f3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 25. oktober 2014 #216 Del Skrevet 25. oktober 2014 Joda, jeg forteller deg bare at det funker ikke slik du tror Du får det ikke som du vil bare for at du truer med advokat Igjen,du skjønte ikke at jeg overdrev? Jeg ville personlig aldri nevnt noe med advokat,har ikke engang advokat hehe..men jeg ville sendt klage til ledelsen om jeg ble behandlet slik av noen wannabe rich butikkselgere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 25. oktober 2014 #217 Del Skrevet 25. oktober 2014 Men hvorfor er enkelte butikkarbeidere på fiffebutikker så ekle? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #218 Del Skrevet 25. oktober 2014 Men hvorfor er enkelte butikkarbeidere på fiffebutikker så ekle? Er litt den mentaliteten av at de tror de er med i en kul klubb som består av å se moterikig ut, de innbiller seg at det gjør dem til kulturelle, kunstneriske og unike mennesker. Er du ikke med i klubben forstår du LISSÅM IKKE DET SOM KUUULT/hæsjtægg2cool4school. Litt som om noen artister tror de er bedre enn alle andre bare fordi de kan synge. Det morsomme er jo at alle de ser klin like ut. Anonymous poster hash: 49561...a06 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 25. oktober 2014 #219 Del Skrevet 25. oktober 2014 Ehm.. Har sikkert noen å fortelle om jeg kommer på dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #220 Del Skrevet 25. oktober 2014 "De er jo bare butikkansatte"-holdningen noen har her i tråden syns jeg ikke er det spor bedre enn den råtne kundeservicen de mener å få. Mange som jobber i "finere"/dyrere butikker har ofte fagbrev, det er en UTDANNELSE de har jobben i. Om de som kommer inn døren på arbeidsplassen(=kundene) har holdningen "dere er jo bare butikkansatt, ikke fortell meg hvordan jeg skal kle meg/te meg/etc" skjønner jeg faktisk ganske godt hvorfor de yter dårlig service til disse. Jeg sier ikke at ALLE dere om føler å få dårlig service i sånne butikker har den holdningen. Og man KAN jo være god for 60 mill i Felleskjøpetdressen, og man SKAL få god service uansett! Men, og det er et ganske viktig men, her går det begge veier, og de ansatte kan være DRITTLEI av kundenes hovne blikk om at de "bare er butikkansatte" Anonymous poster hash: b3f42...e8f 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå