Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De er ikke alene om det!

Anonymous poster hash: 23858...6cd

Det er sant, men det er likevel viktig å gjøre folk bevisst på det. Oppfordrer derfor til å heller gå til Bikbok og betale litt mer for klærne enn å kjøpe billige klær av en såpass råtten butikkjede som Vero Moda.

Anonymous poster hash: 442f7...52e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble mistenkt for å stjele på Nille, da jeg var rundt 13 år. Ganske ubehagelig, da jeg faktisk bare lette etter noe å kjøpe til mamma for lommepengene mine.
Dette er ikke akkurat en butikk, men skulle på Bagel and Juice og har aldri opplevd makan til dårlig service. Klokken var rundt 16.00 på en ukedag. Hun som stod i kassa tok oppgjøret, selv om det ikke stengte før kl 18.00 og alt virket som et tiltak for henne. Hun stønnet og himla med øynene da vi sa hva vi skulle ha. Sendte inn en klage, men fikk aldri svar. Skal ikke dit igjen.

Anonymous poster hash: b25fc...94f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*følge*

Jeg hater når ansatte står og plaprer, når jeg egentlig trenger hjelp. Blir skikkelig irritert...Og når du føler at du er til bry fordi du handler i butikken dems. De som sukker og okker og ikke er noe glade eller hyggelige i det hele tatt..

Jeg hater også når overivrige ansatte skal spørre meg flere ganger om jeg trenger hjelp og henger nærmest over meg. Liker å kunne titte i en butikk uten at øyne følger meg hele tiden,

Men vet at dette får meg til å høres ut som prinsesse gullhår... :fnise:

Min favorittansatt: "Hei hei!" Meg: "Hei, hei!" Også står de og jobber så kan jeg heller komme bort om jeg lurer på noe :P

Endret av Froz1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad de på Carlings vil hjelpe meg jeg...sliter enormt med å finne bukser, så jeg stiller meg som regel bare ved buksene og venter til noen overfaller meg. Blir jeg ikke overfalt er jeg for sjenert til å spørre om hjelp, så da tusler jeg ut av butikken og prøver igjen senere.

Ja, jeg vet det er teit :fnise:

En gang var jeg på besøk hos en venninne i Trondheim og fant ut at jeg skulle klippe meg pannelugg. Gikk på Lenore/Lerone (eller noe sånt) på Moholt, og ba om noen som var gode på lugg. Jo, var en fyr som var kjempegod på å klippe rett lugg, så jeg satte meg i stolen.

Jeg har aldri hatt så skjev lugg i mitt liv. Det var en centimeter forskjell fra den ene siden til den andre, noe jeg ikke så før jeg hadde dusjet ut alt gøppet han hadde hatt i. Jeg ringte og klagde, fikk beskjed om at noen andre kunne rette opp dagen etter.

Jeg kom dagen etter, og tror dere ikke det var samme fyren som skulle rette opp? Jeg tenkte jeg skulle gi ham en sjanse til, og jeg så ut som Spock i fronten!

Sendte en klagemail, men fikk aldri svar. Dro til frisør på hjemstedet mitt for å redde det lille som reddes kunne og gikk med hårband i et halvt år etterpå.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt nevnt hvordan ungdommer ses på som potensielle tyver bare fordi de er unge.

I min ungdom irriterte jeg meg over butikker som nektet den lite homogene gruppen skolelever adgang til butikken, typisk mellom kl. 10-14. Slik diskriminerende og ulovlig praksis ble begrunnet med at ungdommer visstnok "stjeler så mye". Med mange års erfaring i servicebransjen vet jeg at andre grupper, som f.eks. godt voksne, stjeler mye mer. En kan imidlertid bare tenke seg hvor stort medieoppbud det hadde blitt om en matbutikk hadde nektet pensjonister på det lokale eldresenteret adgang mellom 10-14!

Den dag i dag forsøker jeg å unngå butikker som diskriminerer ungdom på denne og lignende måter.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for spekulasjon og hets. Spørsmål til modereringen kan stilles på Ris og Ros eller PM.

Stjernesol, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro ut på Can cam eller hva den frisøren på Moa heter. Drop in.

Det var rett før jul, men fikk raskt komme inn og var fornøyd med det. Forklarte hvordan jeg ville ha det og at jeg ville stripe håret. Sa også noe om at jeg ville at det skulle se naturlig ut. Vet ikke så mye om det å stripe hår, men regnet med at hun visste det.

Jeg har farget håret mørkere, så håret er derfor mørkere lenger ned. Noe jeg trodde frisøren ville se.

Først og fremst tok det enormt lang tid, og hun tok seg god tid med å skravle med alle og enhver.

Når hun endelig var ferdig så jeg jo at det var litt lysere oppe, men så ikke hvor ille det var før jeg kom hjem. Da ser jeg at håret var gult helt øverst, så oransje, så ble det rødere og omtrent ikke synlig helt nederst. Hun påstod at det så naturlig og fint ut.

Orket ikke å reise ut igjen, så det endte med at jeg farget over det selv.

Ingen i sin villeste fantasi ville påstå at det der så naturlig ut.

Trodde jo at en frisør skulle vite hva som blir pent og hvordan bleking oppfører seg i allerede farget hår. Kanskje jeg har vært ekstremt uheldig med endel frisører, men mange kommer ikke med innspill eller forslag.

Heretter tar jeg med bilde når jeg skal til ukjente frisører eller så er det jo ikke risikofritt å gå til frisør. Glemte å skrive Moa utenfor Ålesund.

Anonymous poster hash: 0dffc...3d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe krav om at prøverommet skal være ledig, bare at de skal ha et. I HM Sandvika er det plassert i barneavdelingen og jeg regner med at det også er mange med barnevogn som ønsker å bruke prøverommet, så jeg synes det er ganske teit.

Anonymous poster hash: c28c5...a03

Men dersom det blir brukt som lager så er det jo strengt tatt ikke et prøverom lenger. Rullestolbrukere må jo selvfølgelig vente i kø som alle andre, men når rommet faktisk ikke er brukendes som prøverom så er det jo ikke et prøverom.

Anonymous poster hash: 7982d...d65

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til Stavanger nå rett over jul, og har bare positive opplevelser med butikkene her :) Har ikke vært så mye i sentrum enda, bor nærme en av senterne!

Anonymous poster hash: 5d80e...937
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en dyrebutikk i Danmark i Hjørring, husker ikke hvilken. De hadde 10 ildervalper på rundt fem uker stappet inn i et lite bur. Fikk helt vondt i hjertet av det, for som ildereier vet jeg selv at de ikke skal bli tatt fra moren før de er minst 8 uker. I tillegg hadde de en slags type ekorn i små trange bur, og de virket veldig stresset. De hadde kanskje bra utvalg av hundeutstyr etc. ellers, men besøker aldri den butikken igjen.

Takk og lov for at det er ulovlig å selge ilder i dyrebutikker her i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Var på en dyrebutikk i Danmark i Hjørring, husker ikke hvilken. De hadde 10 ildervalper på rundt fem uker stappet inn i et lite bur. Fikk helt vondt i hjertet av det, for som ildereier vet jeg selv at de ikke skal bli tatt fra moren før de er minst 8 uker. I tillegg hadde de en slags type ekorn i små trange bur, og de virket veldig stresset. De hadde kanskje bra utvalg av hundeutstyr etc. ellers, men besøker aldri den butikken igjen.

Uff :(

Syns personlig at ingen dyr burde selges over disk. Uansett hva slags dyr det er snakk om.

Ildere er ikke burdyr, og ikke minst så burde de sosialiseres godt før de kommer til nye eiere

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en dyrebutikk i Det Store Utland, og der hadde de hundevalper i glassbur (type akvarium). Hundene var alene i hvert sitt bur/akvarium, og barn og voksne sto og tittet på dem og kakket i glasset (jeg var der kl 13 på en vanlig hverdag og det var minst 35 mennesker i butikken). Valpene hadde verken vann eller leker, og det lå avføring i hjørnene.

Gikk ut av butikken ned tårer i øynene.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt OT men er dette Glasmagasinet i Oslo? Har selv jobbet der så skal ikke forsvare disse som jobber der i dag, og ja, dårlig service. Men Glasmagasinet har ikke lov til å selge annen/samsorterting, kun første. Selvfølgelig skulle hun ha tatt inn serviset så dere kunne ha byttet til noe annet eller noen uten disse "prikkene" som forresten er at malingen har fått seg et "støkk" i brenningsfasen (fargen har siget inn og ikke lagt seg som en hinne) Er en grunn til at jeg sluttet, for å si det sånn. Synd egentlig når jeg brukte 5 år av tiden min der. Hos meg (blir jo feil å si nå) hadde dere nok fått god service.

Anonymous poster hash: f7a86...688

Det var glassmagasinet i Arendal, for noen år siden. Etter vi klagde flere ganger var det til slutt lederen som tok seg av saken, hun sa at den ansatte hadde gjort feil, at de ikke solgte samsortering men kun første. Da hun kikket på servisen vi hadde med ble hun nokså stille, seriøs, hvis kvaliteten vi fikk var første sortering må de nok kaste resten.

Det som irriterte meg var den overbærende holdningen fra første ansatte, liker ikke å bli behandlet slik. Og prisavslag, hva er vitsen. Visse varer skal man beholde i mange år og hver gang ville jeg irritert meg over feil, det betyr fint lite å ha fått avslag på 20%.

Anonymous poster hash: 5cb6d...4e6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å dømme folk etter klærne. De burde jo vite bedre. Spesielt i bilbutikker. Er da mange entrepenører ol. som tjener godt og handler både firmabiler og solide biler til eget bruk. Jobber man mye ute med fysisk arbeid, flyr man sjeldent rundt i dress og slips(for å sette det på spissen).

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var glassmagasinet i Arendal, for noen år siden. Etter vi klagde flere ganger var det til slutt lederen som tok seg av saken, hun sa at den ansatte hadde gjort feil, at de ikke solgte samsortering men kun første. Da hun kikket på servisen vi hadde med ble hun nokså stille, seriøs, hvis kvaliteten vi fikk var første sortering må de nok kaste resten.

Det som irriterte meg var den overbærende holdningen fra første ansatte, liker ikke å bli behandlet slik. Og prisavslag, hva er vitsen. Visse varer skal man beholde i mange år og hver gang ville jeg irritert meg over feil, det betyr fint lite å ha fått avslag på 20%.

Anonymous poster hash: 5cb6d...4e6

CG i arendal kan jeg dessverre ikke forsvare da enkelte av CG'ene drev litt på "eget". Det er dét som er litt farlig med første og annen sortering for enkelte kan (ikke i ditt tilfelle) dra opp til Hadeland Glassverk/Porsgrund og kjøpe annen sortering der og leverer det tilbake i butikk. Hadde de ikke byttelapp MÅTTE kvitteringen være med. At den ansatte oppførte seg blærete (ikke at jeg egentlig vil) vil jeg beklage på CG sine vegne/eller mine vegne, da jeg misliker disse ansatte kraftig. Hun skulle ha tatt dem inn, og dersom resten av serviset som de hadde i butikk var slik som dere hadde, skulle hun ha bestilt nytt til dere.

Anonymous poster hash: f7a86...688

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tinbjo1

Kjøpte undertøy på Lindex, og kassadamen sendte meg det sureste blikket. Var vel sur for at jeg kjøpte ganske mye, og at hun måtte fjerne så mange alarmer. Herregud. DET er dårlig service.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri skjønt at ansatte i dyre designer butikker er så gretne på ola dunk som kommer inn.

vet de at de jobber i butikk?

Det er fordi det er nettopp når Ola Dunk kommer at de blir påmint at de faktisk bare jobber i butikk, og ikke er personlige stylister eller lignende for fiffen (slik de ofte liker å tro).

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å dømme folk etter klærne. De burde jo vite bedre. Spesielt i bilbutikker. Er da mange entrepenører ol. som tjener godt og handler både firmabiler og solide biler til eget bruk. Jobber man mye ute med fysisk arbeid, flyr man sjeldent rundt i dress og slips(for å sette det på spissen).

De taper jo penger på det, mange jeg kjenner har blitt fornærmet og handlet bil hos konkurrenten. Jeg trodde ikke noen av de holdt på sånn lenger :sjokkert: Trodde de hadde lært leksa for lenge siden. Jeg mener, hvem går inn i en bilbutikk og spør etter en bestemt bil bare for å prøve den for morroskyld ? :fnise:

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mestergrønn!

Skulle bestille blomsterbuketter til dåp og sa jeg ville ha hvite og blå roser, og at det skulle koste max 1000 kr (så blomsterdekoratøren har noe å forholde seg til når hun lager bukettene).

Da jeg kom for å hente blomstene ble jeg møtt med fargesprakende buketter i nasjonalfargene! Sa i fra at det var feil farger, jeg skulle ha disse til en guttedåp. Dekoratøren ville ikke innrømme feilen før hun sjekket bestillingen igjen, og jeg følte hun ble irritert på MEG fordi hun hadde gjort feil og måtte bruke tiden sin på p rette opp i feilen. Attpåtil var ingen av blomstene roser!

Og på toppen av kaka. Da hun skulle ta betalt sa hun "Ser du har sagt max 1000 kr. Så da sier vi det blir 1000 kr da".

Makan til uprofesjonell blomsterbutikk. Skal aldri sette mine ben der igjen!

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...