Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Glassmagasinet i Oslo skal jo legges ned nå (?), så det er bra du kom deg ut før skuta sank ;)

De flytter kun lokaler, var innom her om dagen (for andre ting + savn på tidligere kollegaer) og fikk litt oppklaring. De skal visst bare flytte til flere mindre lokaler rundt om i oslo :)

Anonymous poster hash: f7a86...688

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De flytter kun lokaler, var innom her om dagen (for andre ting + savn på tidligere kollegaer) og fikk litt oppklaring. De skal visst bare flytte til flere mindre lokaler rundt om i oslo :)

Anonymous poster hash: f7a86...688

Tusen takk for oppklaring! Det er greit å ha dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige Carlingsbutikker pga. hysterisk serviceinnstillte ansatte.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige Carlingsbutikker pga. hysterisk serviceinnstillte ansatte.

Signerer den. Jeg liker veldig godt klærne til Carlings, men er veldig sjeldent innom. Jeg prøver å se an om det er mange kunder i butikken, for da kan jeg "forsvinne" litt, og slipper kanskje å bli overfalt av en overivrig selger.. :glare:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En frisørsalong i Åsane. Jeg var tenåring og skulle ha nye hull i ørene. For det første var damen som skulle sette hullene utrolig lite hyggelig, og for det andre kunne hun overhodet ikke jobben sin. Hun presterte å skyte inn øredobber i to ulike farger, og hun satt dem skjevt! Da jeg påpekte dette og spurte pent om jeg kanskje kunne få litt rabatt hentet hun sjefen sin, som så kjeftet på meg! Jeg måtte jo skjønne at det var første gang hun hadde tatt hull i ørene på noen, så dette måtte jeg bare regne med :sjokkert:

Den dag i dag har jeg skjeve, ubrukelige hull :sur:

(og ja, jeg vet nå at det er anbefalt å gå i piercingsalonger, men jeg hadde tatt alle de andre hullene mine i frisørsalonger så jeg trodde det skulle gå greit).

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2014 den 20.41):

HM i Sabdvika. De bruker rullestolprøverommet som lager og blir ikke bare irriterte, men faktisk sure når jeg har spurt om det er mulig for meg å prøve tøy.

Anonymous poster hash: c28c5...a03

Det der er vel strengt tatt ikke lov. Vet ikke helt hvem man kan kontakte når man opplever sånt. Muligens Likestillings- og diskrimineringsombudet.

iGirl skrev (På 11.5.2014 den 19.39):

kjipt? Ja. Ulovlig? Nei.

"Kjøpsloven gir deg ingen rett til å bytte en vare som ikke er mangelfull."

http://ndla.no/nb/node/86337

Hun hadde kvitteringa som viste hvor mye hun hadde betalt for varen. Hun fikk igjen mye mindre penger enn det som stod på kvitteringa. Det er ikke lov. Og, ja, jeg vet at det ikke er noen lov som gir deg rett til å levere tilbake varer som ikke er ødelagte. Jobber i butikk selv.

Anonymous poster hash: 211f3...5b4

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Apoteket på Kolsås senter i Bærum. Herregud, sier jeg bare. Greit nok når man venner seg til det, men der er det mye rart, altså. Og makan til indiskresjon har jeg aldri vært borti. Snakk om å bruke utestemme.

Anonymous poster hash: 75f57...5a3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs om det blir annerledes når det står på kvitteringen at det er 14 dagers åpent kjøp.

Anonymous poster hash: 7982d...d65

Bytting av varer er ekstraservice fra butikken sin side, men har man kvittering som viser hvor mye man har betalt, så skal man ha tilbake beløpet som står på den. Det blir noe helt annet når man ikke har kvitteringa.

Anonymous poster hash: 211f3...5b4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2014 den 8.32):

Jeg ville ha sendt mail til Volvo-butikken at han han hadde planer om å legge igjen X antall tusen hos de, men fikk så dårlig kunde service at han dro til Audi isteden. Med bilde av han og den nye bilen.

Gjør det! 😄 Anonymous poster hash: 7c837...80f

Dette ble tydligvis snappet opp og snakket om. Om det var av bilselgerne på tvers av butikkene eller om det var via kunder på tvers av butikkene vet jeg ikke. Men et par måneder etter ble vi kontaktet av daglig leder i den butikken der han ble avvist, med en beklagelse og det kom også blomster på døra i ettertid. Men man skal ikke være nødt til å ha på seg dress og slips for å kjøpe en bil i litt høyere prisklasse :ler:

The Kitten skrev (På 10.5.2014 den 0.38):

Joda, greit nok det, men hva med å kle seg etter hva man skal?

Skal du i bryllup går du i kjole/dress.

Skal du trene går du i treningstøy.

Skal du på jobbintervju kler du deg i noe pent og anstendig.

Skal du kjøpe en dyr bil kler du deg IkKE slaskete.

Jeg er enig med deg når det gjelder bryllup, trening og jobbintervju, men skal du kjøpe en bil, en trillebår, en potteplante eller hva det måtte være så skal man kunne gå kledd hvordan man vil og likevel bli respektert og få service. Det er tross alt kundene som betaler lønna til butikkmedarbeiderne.

Og jeg understreker at han gikk ikke i fjøsdressen :ler:, men selv om han hadde gjort det så har man krav på å bli behandlet høflig og med respekt.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg er enig med deg når det gjelder bryllup, trening og jobbintervju, men skal du kjøpe en bil, en trillebår, en potteplante eller hva det måtte være så skal man kunne gå kledd hvordan man vil og likevel bli respektert og få service.

Og jeg understreker at han gikk ikke i fjøsdressen :ler:, men selv om han hadde gjort det så har man krav på å bli behandlet høflig og med respekt.

Apropos det, jeg kjenner til en som av og til er i Oslo for å kjøpe frimerker. Han går med en sånn liten pose på magen der han har 100-250k kr i kontanter. Han har aldri blitt ranet eller frastjålet noe som helst- da han omtrent ser ut som en "slask" i klesveien.

Jeg synes man skal være veldig forsiktig med å bedømme folk på bakgrunn av klesvalg og stil.

En liten digresjon nå angående det: En professor i astrofysikk fortalte faren min en gang at han hadde overhørt en samtale mellom en mor og hennes sønn. Moren hadde pekt på denne professoren, som gikk i en slitt jakke og cordfløyelbukse, og sagt at "Hvis du ikke jobber bedre på skolen, så kommer du til å se ut som han der!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer ikke til å besøke Veromoda butikkene igjen - rett og slett fordi at de spiller så høyt volum at jeg blir redd ørene blir skada.

Anonymous poster hash: 5d80e...937

Det verste med Vero Moda er ikke volumet på musikken, men at de omtrent ikke lønner de som syr klær for dem...

Anonymous poster hash: 442f7...52e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det verste med Vero Moda er ikke volumet på musikken, men at de omtrent ikke lønner de som syr klær for dem... Anonymous poster hash: 442f7...52e

De er ikke alene om det!

Anonymous poster hash: 23858...6cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.5.2014 den 12.18):

Det der er vel strengt tatt ikke lov. Vet ikke helt hvem man kan kontakte når man opplever sånt. Muligens Likestillings- og diskrimineringsombudet. Anonymous poster hash: 211f3...5b4

Det er ikke noe krav om at prøverommet skal være ledig, bare at de skal ha et. I HM Sandvika er det plassert i barneavdelingen og jeg regner med at det også er mange med barnevogn som ønsker å bruke prøverommet, så jeg synes det er ganske teit.

AnonymBruker skrev (På 12.5.2014 den 12.18):

Det der er vel strengt tatt ikke lov. Vet ikke helt hvem man kan kontakte når man opplever sånt. Muligens Likestillings- og diskrimineringsombudet. Anonymous poster hash: 211f3...5b4

Det er ikke noe krav om at prøverommet skal være ledig, bare at de skal ha et. I HM Sandvika er det plassert i barneavdelingen og jeg regner med at det også er mange med barnevogn som ønsker å bruke prøverommet, så jeg synes det er ganske teit.

AnonymBruker skrev (På 12.5.2014 den 12.26):

Apoteket på Kolsås senter i Bærum. Herregud, sier jeg bare. Greit nok når man venner seg til det, men der er det mye rart, altså. Og makan til indiskresjon har jeg aldri vært borti. Snakk om å bruke utestemme. Anonymous poster hash: 75f57...5a3

Jeg har aldri lagt merke til det. Jeg synes de er veldig hyggelige. Hvilke rare ting har skjedd der?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det, jeg kjenner til en som av og til er i Oslo for å kjøpe frimerker. Han går med en sånn liten pose på magen der han har 100-250k kr i kontanter. Han har aldri blitt ranet eller frastjålet noe som helst- da han omtrent ser ut som en "slask" i klesveien.

250 tusen i lomma? Høres rart ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

250 tusen i lomma? Høres rart ut.

Vel, han har ikke kort, så går alltid med så mye penger ute blant folk, spesielt da når han skal kjøpe frimerker. Han kan fint kjøpe et par frimerker til 100k for eksempel. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Funky Punk

Vel, han har ikke kort, så går alltid med så mye penger ute blant folk, spesielt da når han skal kjøpe frimerker. Han kan fint kjøpe et par frimerker til 100k for eksempel. :3

Når du skriver K bak summen så betyr det tusen.

Altså 100k = 100.000kroner

Menter du kroner, så er fortkortelsen kr, evnt nkr

Om du virkelig mener at han går rundt med flere hundretusen kroner på seg så er han jo bare gal. Alle kan bli ranet, uansett utseende. At han ikke har blitt det enda er da bare flaks

Endret av Funky Punk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.5.2014 den 11.03):

Carlings-ansatte som åpner opp forhenget der jeg står (på mitt mest sårbare) med buksene rundt beina og febrilsk prøver å få den over lårene, hvorpå damen roper, "men den passet jo kjempefint!"

FUCK YOU!

Anonymous poster hash: b7750...5cb

JA, de ansattte på Carlings er som regel ganske slitsomme. Jeg står på prøverommet og holder på å ta av meg buksene mine, mens den ansatte rører prøverom-gardinen og spør om jeg har fått på meg buksene og om de passer.

Har lyst til å rope "la meg være i fred, for guds skyld!"

cellar skrev (På 12.5.2014 den 11.50):

Signerer den. Jeg liker veldig godt klærne til Carlings, men er veldig sjeldent innom. Jeg prøver å se an om det er mange kunder i butikken, for da kan jeg "forsvinne" litt, og slipper kanskje å bli overfalt av en overivrig selger.. :glare:

Haha, samme her også. Går ikke inn i butikken hvis det er lite kunder der, da får en ikke lov til å kikke i fred.

Anonymous poster hash: 05a15...fc1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Om du virkelig mener at han går rundt med flere hundretusen kroner på seg så er han jo bare gal. Alle kan bli ranet, uansett utseende. At han ikke har blitt det enda er da bare flaks

Jeg skrev 100-250k kr lenger oppe. :3

Så ja, altså 100000-250000 kr.

Og jo, han går rundt med så mye penger. O_o Og jo, han har garantert hatt flaks. o_O

Han gikk med en sånn lommebok med kjetting en gang og, og i den hadde han hatt 5k, og da var det en som hadde prøvd å ta den, men denne hadde dratt ham med seg og, og dette hadde to politifolk i en politibil sett så da ble tyven tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vedkommende er kanskje filatelist?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...