Gå til innhold

Oppkjøring i morgen og ødelagt..


snoker

Anbefalte innlegg

Fikk et tips av kjørelærer å ta en kvart beroligende rett før timen, for å ta bort brodden av stresset liksom.. men er det egentlig forsvarlig da? ( jeg blir ikke sløv, ruset eller noe slikt av en kvart sobril men er overrasket over at han sa det..)

Tror visst det er helt normalt, fikk spørsmål om jeg ville ha en prozac før oppkjøringen. Visste ikke om det var kødd eller ikke og lo det nervøst bort...

Kan jeg spørre hvor du hadde oppkjøring? Det hjelper ikke å kle seg "sexy" de bryr seg kun om du kan kjøre eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, det er bra du strøk. Å ta Sobril og lignende før man skal kjøre bil er IKKE bra. 15 mg sobril tilsvarer 1 i promille!

Anonymous poster hash: 24f06...982

er snakk om 2,5 mg!!! da blir man ikke sløv eller ruset altså....

5 mg reagerer jeg heller ikke på da jeg tar dette i sterke angst perioder, som når jeg skal til lege, tannlege eller offentlige kontorer.. selvfølgelig med måte alt sammen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke rusmisbruker. En vesentlig forskjell. Hun tar kun angstdempende medisin når hun av og til skal noe spesielt.

Anonymous poster hash: 03ef3...0e4

Takk for at du forstår, for dette handler ikke om å få rus følelsen av sobrilen, men å få roet nervene som slår deg så ut at du omtrent blir sengeliggende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror visst det er helt normalt, fikk spørsmål om jeg ville ha en prozac før oppkjøringen. Visste ikke om det var kødd eller ikke og lo det nervøst bort...

Kan jeg spørre hvor du hadde oppkjøring? Det hjelper ikke å kle seg "sexy" de bryr seg kun om du kan kjøre eller ikke.

aust agder kjører jeg i, uten at jeg vil si noe mer konkret enn det ;) kan eventuelt ta det privat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aust agder kjører jeg i, uten at jeg vil si noe mer konkret enn det ;) kan eventuelt ta det privat..

Da er det ikke aktuelt. Jeg kan hvertfall gi deg noen gode ord om det hjelper:

Du strøk nok ikke fordi du ikke er flink nok til å kjøre, men fordi du ble usikker på en situasjon som i virkeligheten kan ende med noe fatalt. Å stryke betyr ikke at du "strøk" du fikk bare en ekstremt dyr kjøretime. De fleste sensorer er ikke slemme og vil ikke være slemme med vilje, de er vanlige mennesker som deg og meg. Min sensor snakket om brød under hele turen, finn noe du føler du kan "snakke" med sensoren om (jeg baker ekstremt mye brød). Sett deg til rette neste gang og tenk over hva du gjør, feilgirer du en gang, null problem. "Dreper" (husker ikke norske ordet :() du motoren en eller 3 ganger, null problem! Alle gjør dette innimellom, selv med lappen i 10 år.

Lær deg å kjenne bilen bedre til neste gang, lær deg å se på turtallet og gå inn med hodet hevet. Sov godt og spis en goooooood frokost, det hjelper så mye mer enn det du egentlig aner.

Om du lurer på noe, er det bare å pm meg. Jeg skøt gullfuglen, pappa er nemlig sensor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det var kjipt. Hva tror du skal gjøre neste gang som gjør at du ikke stryker? Fulgte du rådet mitt om å kle deg sexy. Du kunne kanskje doblet dosen med sobril? Anonymous poster hash: 03ef3...0e4

Man kan ikke kjøre med sobril, og man skal ikke ha tatt sobril de siste 24 timene før man kjører (og døgnet før det er maksdosen 15 mg). Det kom nye, strengere regler i 2012.

Ingen kjempeide å kjøre opp i ruspåvirket tilstand. Men angst er helt forferdelig, men man må nesten bare takle det på andre måter (puste med magen, være forberedt osv).

Anonymous poster hash: 88a6c...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er snakk om 2,5 mg!!! da blir man ikke sløv eller ruset altså....

5 mg reagerer jeg heller ikke på da jeg tar dette i sterke angst perioder, som når jeg skal til lege, tannlege eller offentlige kontorer.. selvfølgelig med måte alt sammen......

Du sa du ton 1 sobril dagen før, og 1/4 samme dag. Da kan du ikke kjøre. Grensen er 15 mg 24 timer før.

Anonymous poster hash: 88a6c...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke rusmisbruker. En vesentlig forskjell. Hun tar kun angstdempende medisin når hun av og til skal noe spesielt. Anonymous poster hash: 03ef3...0e4

Poenget er at det kom nye regler i februar 2012, og her presiseres det at det er ulovlig å ta sobril opptil 24 timer før man kjører.

Anonymous poster hash: 88a6c...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som stryker av at de bremser litt for hardt, eller at bilen hopper litt når du girer og gasser på. Kjørelærerne er da klar over at det å kjøre en ny bil er litt køddent, selv for vanlige folk.

Så ikke tenk på det og tenk heller på hva som er viktig. Ha oversikt, følg reglene, pass farten, hold rattet på rett måte (noen er nazi på den) og følg med på skilt. Så går ting greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du forstår, for dette handler ikke om å få rus følelsen av sobrilen, men å få roet nervene som slår deg så ut at du omtrent blir sengeliggende....

Jeg forstår godt at det er vanskelig å håndtere angsten. Likevel er det ulovlig å kjøre bil etter du har tatt sobril, uansett motiv (regner med politiet ikke bryr seg om grunnen til at du tok den, like lite som de bryr seg om hvorfor man hadde drukket en øl for mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...