Gå til innhold

Oppkjøring i morgen og ødelagt..


snoker

Anbefalte innlegg

Jeg har oppkjøring i morgen :sjokkert: Hadde jeg kunnet kjørt med bilen her hjemme vet jeg at jeg hadde bestått, for den er jeg trygg på, den kjenner jeg og den vet jeg hvordan reagerer i trafikken..

Men kjøreskolebilen føler jeg aldri at jeg blir trygg på, den er hardere i både gir, gass og brems, den "hopper" mer og jeg føler generelt den er "hardere" å beherske..

Uansett, jeg vet at jeg kan kjøre bil, når jeg øvelseskjører så kjører jeg kjempe bra teknisk og forsvarlig, men jeg har ikke troa på meg selv i kjøreskolebilen..

Jeg er så redd for å stryke, når stresset tar meg gjør jeg masse små feil, jeg har slitt med angst i mange år men dette har vært under kontroll, men når jeg kjører med kjørelærer og sikkert sensor kommer den igjen, for da vet jeg ikke hvor jeg skal og er redd for å få beskjed for sent..

Har noen av dere noen gode tips til hvordan jeg kan roe meg ned, kan jeg spør sensor om han kan si i fra i litt god tid feks?
Er det også noe jeg MÅ huske på å gjøre/ikke gjøre??

Jeg er så ufattelig stresset akkurat nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner til den der.. Derfor, når jeg valgte kjøreskole så var det viktigste for meg at de hadde små lettkjørte biler. Og da gikk jo det såå mye enklere.



Anonymous poster hash: 03ef3...0e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den der.. Derfor, når jeg valgte kjøreskole så var det viktigste for meg at de hadde små lettkjørte biler. Og da gikk jo det såå mye enklere.

Anonymous poster hash: 03ef3...0e4

Tenkte ikke over det når jeg valgte kjøreskole :( og nå er det jo for sent.. føler liksom at vår bil er lett i gira, gassen, brems, rattet osv, den sklir godt, den er lavt på turtallet og den er stillegående..

Kjørebilen er alt annet enn dette, derfor må jeg gire oftere, noe som gjør at det hakker mer når du må opp fra 1-3 på en strekning på kanskje 700 meter også ned igjen til 1. som oftest iløpet av samme strekningen pga rundkjøring som krever at du 90% av gangene må stoppe, og denne vet jeg at jeg må gjennom uansett.

Med vår bil kan jeg kjøre i 2. hele veien også ned til 1. rett før rundkjøringen uten hopp i bilen hvis du skjønner..

Fikk et tips av kjørelærer å ta en kvart beroligende rett før timen, for å ta bort brodden av stresset liksom.. men er det egentlig forsvarlig da? ( jeg blir ikke sløv, ruset eller noe slikt av en kvart sobril men er overrasket over at han sa det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke over det når jeg valgte kjøreskole :( og nå er det jo for sent.. føler liksom at vår bil er lett i gira, gassen, brems, rattet osv, den sklir godt, den er lavt på turtallet og den er stillegående..

Kjørebilen er alt annet enn dette, derfor må jeg gire oftere, noe som gjør at det hakker mer når du må opp fra 1-3 på en strekning på kanskje 700 meter også ned igjen til 1. som oftest iløpet av samme strekningen pga rundkjøring som krever at du 90% av gangene må stoppe, og denne vet jeg at jeg må gjennom uansett.

Med vår bil kan jeg kjøre i 2. hele veien også ned til 1. rett før rundkjøringen uten hopp i bilen hvis du skjønner..

Fikk et tips av kjørelærer å ta en kvart beroligende rett før timen, for å ta bort brodden av stresset liksom.. men er det egentlig forsvarlig da? ( jeg blir ikke sløv, ruset eller noe slikt av en kvart sobril men er overrasket over at han sa det..)

Hadde jeg vært der hadde jeg tatt den sobrilen ja. Så lenge den ikke sløver deg og svekker reaksjonsevne.

Nerver ødelegger for mange. Og har du problem med angst i tillegg blir det jo enda verre.

Anonymous poster hash: 03ef3...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha kjøretime rett før oppkjøring så du får varmet deg opp på bila.



Anonymous poster hash: 79ff0...cea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha kjøretime rett før ja..

Altså jeg blir så slått ut av slike ting som dette, tannlege, lege osv, situasjoner der jeg mister kontrollen over meg selv hvis dere forstår at jeg blir liggende å spy..

Så i morgen tidlig og frem til oppkjøringen vil jeg ligge over doen å kaste opp, ikke få i meg mat, drikke vann fordi det er lett å få opp igjen, svette, og være veldig fraværende..
Dette er fordi jeg mister kontrollen når noen skal bedømme meg, og derfor tenker jeg også at den kvarte sobrilen vil roe meg ned så pass at jeg ikke vil bli fult så dårlig, kanskje få i meg en halv skive, kunne puste ut og ikke bryte ut i gråt med en gang jeg setter meg i bilen..

for som kjørelæreren sa, hvis du stryker er det ikke fordi du ikke kan kjøre bil, for det kan du.. men det er fordi du blir så nervøs at det vil overgå alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste rådet jeg kan gi er: pust og ta det med ro. Blir du stresset gjør du rare ting som du ellers ikke ville ha gjort.
Og når det er sagt, hvis du gjør noe som du vet er feil, si det der og da, eller nevn det selv når dere er "ferdige" og sensoren spør deg hvordan du synes det gikk. Det har mye å si at du selv vet at du tabbet deg ut, eller gjorde noe feil, og at du faktisk tenkte over/drøftet/vurderte dette selv. Da jeg kjørte opp glemte jeg å blinke i et "stort" kryss, der man absolutt burde ha blinket. Jeg sa det i det jeg kjørte at "uff, der glemte jeg å blinke.." og sensoren svarte faktisk bare med å se seg rundt og si "ingen andre som så det!" Fordi vi var de eneste som var i krysset akkurat der og da. Sensorene er bare mennesker de også.
Bruk fornuft, med fornuft kommer du langt.
Og som du sier, du kan å kjøre, så du må ha mye lykke til :-) Dette klarer du :-)



Anonymous poster hash: 7bb32...cae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke over det når jeg valgte kjøreskole :( og nå er det jo for sent.. føler liksom at vår bil er lett i gira, gassen, brems, rattet osv, den sklir godt, den er lavt på turtallet og den er stillegående..

Kjørebilen er alt annet enn dette, derfor må jeg gire oftere, noe som gjør at det hakker mer når du må opp fra 1-3 på en strekning på kanskje 700 meter også ned igjen til 1. som oftest iløpet av samme strekningen pga rundkjøring som krever at du 90% av gangene må stoppe, og denne vet jeg at jeg må gjennom uansett.

Med vår bil kan jeg kjøre i 2. hele veien også ned til 1. rett før rundkjøringen uten hopp i bilen hvis du skjønner..

Fikk et tips av kjørelærer å ta en kvart beroligende rett før timen, for å ta bort brodden av stresset liksom.. men er det egentlig forsvarlig da? ( jeg blir ikke sløv, ruset eller noe slikt av en kvart sobril men er overrasket over at han sa det..)

Hei! Jeg har også oppkjøring i morgen. Nervene kan ødelegge for meg. Derfor har jeg tatt en beroligende i dag og er rolig nå, jeg kommer til å ta en halv i morgen. Synes du skal gjøre det HVIS du er vant/kjent med virkningen. Sensor sitter klar med pedalene uansett.. Lykke til! Prøv å roe ned for i kvels, jo verre du girer deg opp jo mer stressa blir du.

Anonymous poster hash: 9f5a2...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Det er sobril jeg har også. Reagerer likt som deg på sånne situasjoner. Ta en sobril nå med en gang og en kvart/halv en time før i oppkjøringa :) jeg skal kjøre opp kl 14.

Anonymous poster hash: 9f5a2...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg god tid, pust og ikke stress. Bruk kvelden på å roe deg ned og spør kjørelærer om tips på kjøretimen før oppkjøringen. Og som noen sier over her, om du vet du gjør en feil så er det bare å kommentere det, da vet sensor at du selv er klar over de små feilene man kanskje gjør. Veldig mange sensorer forstår at de som kjører opp er nervøse, så ta deg god tid!:)

Jeg tror du klarer deg flott i kjøreskolen sin bil, og tenk positivt, dette blir siste gang du kjører den skolebilen, det er jeg sikker på!:)

Dette klarer du! Lykke til!:D



Anonymous poster hash: 4b708...cf1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig med støtte fra dere, totalt ukjente mennesker som kan få meg til å roe ned så mange hakk... <3 Tusen takk, skal oppdatere dere i morgen etter oppkjøringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen. Det viktigste er at du puster ;) Oppkjøring er nervepirrende, og det er litt bra at man gruer seg litt. Hadde du driti i hvordan det gikk, så ville ikke jeg ha møtt deg i trafikken. ;)

Nå er ikke jeg helt normal har jeg fått høre, men om jeg gruer meg skikkelig til noe, så prøver jeg å bagatellisere det litt.

- Jeg har oppkjøring, det kommer til å gå bra. Og om det ikke går bra, så kan jeg prøve igjen. Og da vet jeg hva jeg går til.

Husk at du kan kontrollere tankene dine. Det er du som tillater deg å tenke det du gjør. Det er kun en tanke.



Anonymous poster hash: bacce...9f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og si at du ikke skal stresse osv. Men tror de aller fleste er spente og nervøse i en sånn situasjon, jeg var verfall det når jeg kjøre opp på bil.

Om du føler deg helt på tuppa i morgen, så kan du jo si det til sensor, at du er veldig nervøs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar mot til meg å svarer under nick :) Ja jeg skrev her inne i går og fikk et par bra tilbakemeldinger og lykkeønskninger og det hjalp faktisk litt :-) Er redd jeg skal ødelegge alt pga nervøsitet og miste hode. Men føler meg OK nå og skal ta 5mg sobril i morgen. Beste ønsker for oppkjøringen i morgen ! :-)

Jeg oppdaterer her i morgen jeg også.

Viktig: sov godt og nok, spis en god frokost, ha med vann-husk sobril- PUST :)

Hilsen AB 76 over her

Endret av applecider
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jumo

Masse lykke til på oppkjøring!! Skjønner at du er nervøs, jeg holder på å ta kjøretimer nå, og må kvinne meg opp i flere timer før en vanlig kjøretime, fordi jeg hater kjøreskolebilen ... Men som sagt over her tror jeg bare det hjelper å puste, tenke at DETTE skal du klare, og prøve å få i deg mat! Lavt blodsukker gjør nok ikke ting lettere, selv om det å få i seg mat før noe slikt føles umulig!

Du klarer dette her :D

Edit: Husk å oppdater oss på hvordan det gikk :)

Endret av Jumo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pust rolig! Tenk på at det er en i familien som sitter vedsiden av deg istedenfor sensor :)



Anonymous poster hash: 68972...b20
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig nok har jeg fått sove godt i natt, tok en kvart sobril nå og føler det allerede har tatt mye av stresset som jeg kjente bygget seg opp når jeg sto opp..
Har vel og merke kastet opp en gang allerede, men slik formen er akkurat nå kan det være mulig at jeg kan få i meg litt mat før jeg drar kl 9 :) Oppkjøringen er kl 11 så det er jo en fin tid sånn sett, mange er på jobb, skole osv så det er ikke så alt for mye trafikk her jeg bor :)

Nå krysser jeg bare fingrene alt jeg kan, og har troa på at det kan gå hvis jeg bare konsentrerer meg, legger meg riktig og varierer farten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok har jeg fått sove godt i natt, tok en kvart sobril nå og føler det allerede har tatt mye av stresset som jeg kjente bygget seg opp når jeg sto opp..

Har vel og merke kastet opp en gang allerede, men slik formen er akkurat nå kan det være mulig at jeg kan få i meg litt mat før jeg drar kl 9 :) Oppkjøringen er kl 11 så det er jo en fin tid sånn sett, mange er på jobb, skole osv så det er ikke så alt for mye trafikk her jeg bor :)

Nå krysser jeg bare fingrene alt jeg kan, og har troa på at det kan gå hvis jeg bare konsentrerer meg, legger meg riktig og varierer farten :)

Meget bra tidspunkt for oppkjøring. Jeg fikk også på den tiden. Nesten ikke biler utenfor hovedfartsårer. Tror ikke jeg ble testet en eneste gang for høyreregel. hehe. Og før alle rundkjøringene slapp jeg å stoppe en eneste gang.. Til og med der jeg måtte finne en plass å snu var det dritenkelt pga null trafikk..

Kl 11 er en fin tid! Sensor er ikke morgengretten og heller ikke sliten om det hadde vært kl 15..

Anonymous poster hash: 03ef3...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra tidspunkt for oppkjøring. Jeg fikk også på den tiden. Nesten ikke biler utenfor hovedfartsårer. Tror ikke jeg ble testet en eneste gang for høyreregel. hehe. Og før alle rundkjøringene slapp jeg å stoppe en eneste gang.. Til og med der jeg måtte finne en plass å snu var det dritenkelt pga null trafikk..

Kl 11 er en fin tid! Sensor er ikke morgengretten og heller ikke sliten om det hadde vært kl 15..

Anonymous poster hash: 03ef3...0e4

Jeg håper jo på at sensor også har sovet godt ;) er god og mett og blid og fornøyd siden det snart er helg :P

Hvis jeg bare er flink nok til å øke farten der det er god sikt, sakke ned der det er vikeplikt i boligfelt osv, sjekke blindsone ut av motorvei, se ofte i speiler, gire jevnt, ikke vente for å vike for den bilen som kommer langt før rundkjøringen for å være snill ;) og slike ting så vil dette gå bra..

Enn så lenge er hvertfall nervene i kontroll, jeg håper bare det fortsetter slik når jeg setter meg i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...