Gå til innhold

Mange sykepleiere som klager over lønna.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er så mange sykepleiere som klager over lønna selv om mange har god lønn. Var på sukker.no for å finne dame og der var det ei som var sykepleier, men hun sto oppført med høy lønn.I en annen debatt her forteller en ab at de er et sykepleier par med 60k utbetalt tilsammen. Det er vel ganske bra?

Selv er jeg ingeniør med ca. 26k utbetalt og brukbart fornøyd med det.

Er det riktig at sykepleiere tjener så lite eller bare syter de mer enn alle andre?



Anonymous poster hash: 5e6b2...395
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke inntrykket at sykepleiere tjener mye... De med høy lønn går jo gjerne skift (mye kveld, natt og helg) + at de jobber helligdager. Ikke akkurat drømmearbeidstiden min... Som ingeniør har man gjerne åtte til fire jobb og de fleste har nok like mye eller mer betalt enn en sykepleier (og utdannelsen er like lang...)

Anonymous poster hash: d1838...1a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt inntrykk er at sykepleier generelt sett tjener greit. Men noen sykepleier mener de tjener for lite, de sammenligner lengden på sin utdannelse med en ingenør, og mener de derfor bør tjener like mye, det er heller ikke alle som vet at en ingenør lønn kan variere alt fra 18k til 50-60k utbetalt.

Konklusjon, nei sykepleier tjener ikke dårlig, de er faktisk en av de gruppene i helse vesenet som tjener best mtp ansvar og arb tid.



Anonymous poster hash: 97462...7a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnlønnen som sykepleier er helt grei, men det er skikkelig dårlig kompensert å jobbe helg og høytid (når alle andre har fri) og ikke minst kveld/natt. Å jobbe natt og stadig rotere på døgnrytmen er påvist helseskadelig, og fører til større risiko for hjerte og karsykdommer, kreft, diabetes, overvekt og psykiske problemer for å nevne noe. Derfor er det viktig å i alle fall gidde å betale folk for skaden de blir påført med turnusjobbing, og det er for dårlig betalt. Lønnes f.eks likt å jobbe mellom 18-19 og 03-04, helt sykt. For min del er det det som er galt med lønningen av sykepleiere (og annet helsepersonell), ikke grunnlønn sammenlignet med andre med bachelorgrad.



Anonymous poster hash: 3c17e...ec5
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elle82

Jeg synes ikke at lønnen til sykepleiere er spesielt dårlig, og jeg har jobbet som det selv. Tror faktisk at mange sykepleiere er litt urealistiske i forhold til lønn og innbiller seg at alle andre på samme nivå tjener så mye mer enn dem selv.

Problemet er at selve yrket er så slitsomt at mange føler man trenger mer lønn for å kompensere for den hverdagen man har. Jeg mener at det er arbeidsforholdene til sykepleierne og rammen rundt arbeidet de gjør som må endres, ikke lønnen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt inntrykk er at sykepleier generelt sett tjener greit. Men noen sykepleier mener de tjener for lite, de sammenligner lengden på sin utdannelse med en ingenør, og mener de derfor bør tjener like mye, det er heller ikke alle som vet at en ingenør lønn kan variere alt fra 18k til 50-60k utbetalt.

Konklusjon, nei sykepleier tjener ikke dårlig, de er faktisk en av de gruppene i helse vesenet som tjener best mtp ansvar og arb tid.

Anonymous poster hash: 97462...7a0

Tror ikke du finner ingeniører med 18k utbetalt.... Du må legge på minst 5000,-.

Anonymous poster hash: 7a3b0...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes sykepleierne tjener bra, og de fortjener det. Selv er jeg lege med doktorgrad, og mtp utdanningslengde, ansvar, lengde på vakter og press på jobb, er ikke min lønn så god i forhold. Synes derfor ikke sykepleierne har noe å klage på lønnsmessig.



Anonymous poster hash: 509f9...929
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tjener du? :)

Jeg synes sykepleierne tjener bra, og de fortjener det. Selv er jeg lege med doktorgrad, og mtp utdanningslengde, ansvar, lengde på vakter og press på jobb, er ikke min lønn så god i forhold. Synes derfor ikke sykepleierne har noe å klage på lønnsmessig.

Anonymous poster hash: 509f9...929

Anonymous poster hash: 59b6f...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykepleier med lederansvar, og tjener under 500 000 kroner i året. Synes det er veldig dårlig mtp. ansvar og utdannelse.

Klart at man kan tjene greit som sykepleier, men da skal man jobbe overtid og ukurante vakter. Er ikke så mange som synes det er stas å jobbe 7 dager i uken, eller flere kvelder, helger og helligdager for å ha utbetalt noen kroner ekstra i måneden.



Anonymous poster hash: 2652b...79e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le av de som "synes" at lønn skal speile utdanningslengde og ansvar... Hallo! De jobber i det offentlige!! Da får de bare godta at sykepleier aldri blir noe høytlønns eller -statusyrke

Offentlige ansatte har forresten tonnevis av goder som de i privat sektor bare kan drømme om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le av de som "synes" at lønn skal speile utdanningslengde og ansvar... Hallo! De jobber i det offentlige!! Da får de bare godta at sykepleier aldri blir noe høytlønns eller -statusyrke

Offentlige ansatte har forresten tonnevis av goder som de i privat sektor bare kan drømme om.

Hvilke veldig spesielle goder andre ansatte "drømmer" om har en sykepleier?

Anonymous poster hash: fe60b...619

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le av de som "synes" at lønn skal speile utdanningslengde og ansvar... Hallo! De jobber i det offentlige!! Da får de bare godta at sykepleier aldri blir noe høytlønns eller -statusyrke

Offentlige ansatte har forresten tonnevis av goder som de i privat sektor bare kan drømme om.

Sykepleiere tjener mer i USA der de har et privat helsevesen.

Anonymous poster hash: 5e6b2...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke veldig spesielle goder andre ansatte "drømmer" om har en sykepleier?

Anonymous poster hash: fe60b...619

Gratis plaster og Paracet på jobb :fnise: og så klart muligheten for at McDreamy står på lur ved bekkenspyleren eller bak haugen med stikklaken :nigo: nei, jeg trasker tilbake til virkeligheten.....den var visst ikke som Greys...

Anonymous poster hash: 3c17e...ec5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilleggene på natt og helg er alt for lave, sett i forhold til hva man ofrer med å jobbe ubekvem arbeidstid. Og de med lederansvar har så lav lønn og så stress jobb at veldig få ønsker seg i en lederstilling. Der finnes lite konkurranse om lederjobbene, og man må ta til takke og ansette den man får.. Dermed får man gjerne en dårlig leder uten hverken spesialkompetanse eller ledererfaring. Ville aldri takket ja til det ansvaret med de lønningene som er i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha en jobb med en ok lønn er ikke nok i dag. Lønna skal også dekke 2-3 turer til utlandet i året og en luksuriøs livsstil. Da holder ikke en sykepleierlønn.



Anonymous poster hash: 97227...2f6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha en jobb med en ok lønn er ikke nok i dag. Lønna skal også dekke 2-3 turer til utlandet i året og en luksuriøs livsstil. Da holder ikke en sykepleierlønn.

Anonymous poster hash: 97227...2f6

Når du får flybilletter med Norwegian for 199 en vei så kan egentlig de fleste ta seg en utenlandstur med litt planlegging. Trenger ikke fly til Bangkok på førsteklasse og bo på 5 stjernes hotell i en uke.

Hvorfor er det egentlig så viktig for folk å rakke ned på sykepleiere ved enhver anledning? Tenker du på at det kan være greit å ha dyktige sykepleiere tilstede når du eller dine trenger hjelp? Eller vil du da at alle de som var dyktige er gått til det private og andre yrker fordi de ikke orker mer drittslenging og dårlige arbeidsvilkår?

Anonymous poster hash: 3c17e...ec5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sykepleiere får for lite betalt, er for lite versatt og er overarbeidet. Med tanke på timer, nattevakter, helger/helligdag skift, tunge løft, pasientstell, rydding, stress, papirarbeid, takle familiemedlemmer, og ikke minst for få sykepleier på skift med for mange pasienter pr sykepleier, så er det ikke rart de klager. . Den lave lønnen driver studenter og unge bort fra yrket, som kommer til å bite regjeringen og lønnsgivere i ræven når post WW2 eldrebølgen trenger pleie. For ikke å snakke om antallet demente, alzheimers pasienter, som bare øker, og som koster helsevesenet like mye som hjertesykdommer og kreft behandling kombinert. Prøv å drive et sykehus uten sykepleier; det går ikke. Og forhåpentligvis slipper vi lære det den tunge veien.



Anonymous poster hash: 19c70...fde
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du finner ingeniører med 18k utbetalt.... Du må legge på minst 5000,-.

Anonymous poster hash: 7a3b0...731

Jo det finnes flere ingenører med 18K utbetalt. samboren til min venninne er ingenør, og de mnd han ikke er ute å reiser, så får han faktisk ikke mer en 18K utbetalt. Dersom han reiser får han mer.

Anonymous poster hash: 97462...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elle82

Når du får flybilletter med Norwegian for 199 en vei så kan egentlig de fleste ta seg en utenlandstur med litt planlegging. Trenger ikke fly til Bangkok på førsteklasse og bo på 5 stjernes hotell i en uke.

Hvorfor er det egentlig så viktig for folk å rakke ned på sykepleiere ved enhver anledning? Tenker du på at det kan være greit å ha dyktige sykepleiere tilstede når du eller dine trenger hjelp? Eller vil du da at alle de som var dyktige er gått til det private og andre yrker fordi de ikke orker mer drittslenging og dårlige arbeidsvilkår?

Anonymous poster hash: 3c17e...ec5

Jeg begynner av og til å lure på om det er misunnelse ute og går, siden det er så viktig å rakke ned på både sykepleierutdannelsen og yrket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sivilingeniør og tjener 390 000 i året.



Anonymous poster hash: 3b475...4e8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...