Gå til innhold

Kjæreste spandere kjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at menn spanderer sydentur på dama?

Anonymous poster hash: 2d66d...f0d

Jeg vil si ja. Kjæresten min har betalt for mange av reisene vi har gjort sammen, fordi jeg ellers ikke hadde hatt råd nå som jeg er student. Han sier selv han tenker langsiktig; Vi skal være sammen resten av livet og akkurat nå har vi en periode der han har mer penger enn meg så dermed gjør det ikke han noe som helst å betale mer nå. En dag skal jeg jo ut i jobb og da blir jo ting annerledes igjen. Hadde jeg spurt typen om 1000 kroner til kjole i min sin søsters bryllup hadde han nok svart ja, på lik linje som jeg kunne gjort det samme til han.

Vil ikke si noe stygt om typen din TS, han har sikkert mange andre gode kvaliteter :) MEN, siden du virker som en person som liker å spandere på han, mens han ikke gjør det til deg bør du selv heller bruke dine penger på deg selv istedenfor å kjøpe ting til han og spandere på han (pga du har dårligere økonomi enn han). Ellers havner nok du raskt i fella der du har mindre penger, men bruker heller penger på han enn deg selv, mens han også heller bruker penger på seg selv enn på deg. Ikke en god deal for din del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst, TS .... Jeg vil ikke være slem, men hvordan orker du det der?

Helt ærlig, så vet jeg ikke. Kom på en gang jeg snakka om vi skulle dra til syden, men det ville han ikke. Han inrømte i ettertid at grunnen til at han ikke ville dra var fordi han var redd jeg skulle bli blakk i syden og han måtte legge ut.

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg var en god idè :)

Her har jeg sortert fra Yoox på lange og 3/4 lange kjoler under 100 Euro.

Med 27 Euro i forsendelse, mva og toll vil da en kjole til 98 Euro komme på ca 1500,- kroner når du har esken i hånden.

Ikke sikkert du finner noe du liker, ikke sikkert de har din størrelse inne - men det er fort verd å ta en titt.

Husk å kontrollere størrelsestabellen! Yoox er italiensk, majoriteten av alt de forhandler er italiensk og dermed merket italiensk. En italiensk 42 er nærmere en skadinavisk 36.

Du kan jo ta en titt innom Yoox. Noen ganger så har de riktig så fine kjoler til en ok pris (det blir nok toll derimot, siden de befinner seg i Italia) Ellers så har de noen fine, lange, hos Mango. Vestiaire Collective sender til Norge (dette er second-hand som blir kontrollert før det sendes videre til deg) og du har også The Outnet som klarer å prestere overkommelige priser.

Angående svaret du fikk..

Tusen takk! De hadde masse fint! Fant en kjole der, men jeg skal i bryllupet om en måned så jeg tror ikke jeg vil gamble på å bestille fra utlandet, i tilfelle den ikke er her i tide :/

TS

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt: Jeg blir med i bryllupet, men bare hvis jeg får en kjole jeg kan ha på meg :) Ville sagt det i en litt lett og spøkefull tone såklart!

Det hadde jeg forventet at han betalte for uansett! Han burde ta hintet bare du sier du ikke har noe å ha på deg.

Jeg gjorde det, sa på en spøkefull måte at "spanderer du kjole da? ;)". Men da lo han bare og sa at han aldri hadde betalt for klæra mine. Så jeg har lagt vekk den tanken for å si det sånn :)

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si ja. Kjæresten min har betalt for mange av reisene vi har gjort sammen, fordi jeg ellers ikke hadde hatt råd nå som jeg er student. Han sier selv han tenker langsiktig; Vi skal være sammen resten av livet og akkurat nå har vi en periode der han har mer penger enn meg så dermed gjør det ikke han noe som helst å betale mer nå. En dag skal jeg jo ut i jobb og da blir jo ting annerledes igjen. Hadde jeg spurt typen om 1000 kroner til kjole i min sin søsters bryllup hadde han nok svart ja, på lik linje som jeg kunne gjort det samme til han.

Vil ikke si noe stygt om typen din TS, han har sikkert mange andre gode kvaliteter :) MEN, siden du virker som en person som liker å spandere på han, mens han ikke gjør det til deg bør du selv heller bruke dine penger på deg selv istedenfor å kjøpe ting til han og spandere på han (pga du har dårligere økonomi enn han). Ellers havner nok du raskt i fella der du har mindre penger, men bruker heller penger på han enn deg selv, mens han også heller bruker penger på seg selv enn på deg. Ikke en god deal for din del.

wow, så heldig du er som har en så flott kjæreste :)

Neida, jeg vet det. Er ikke noe lurt, men jeg er veldig glad i å overraske og få de rundt meg til å ha det bra. Så jeg pleier å feks. kjøpe favorittgodteriet hans, eller cola og sånne småting. Jeg var fæl på å kjøpe klær til han før, men når jeg så at de lå innerst i skapet hans og han nekta og bruke de fordi han mente de var "sossete" (snakker om klær gutter går med nå til dags), osv. Så det gjør jeg ikke mer :)

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så vet jeg ikke. Kom på en gang jeg snakka om vi skulle dra til syden, men det ville han ikke. Han inrømte i ettertid at grunnen til at han ikke ville dra var fordi han var redd jeg skulle bli blakk i syden og han måtte legge ut.

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Jeg høres kanskje absurd ut, men jeg hadde dumpet ham på flekken.

Jeg takler ikke gjerrige mennesker, spesielt når jeg selv er spandabel med de jeg er glad i. Det er da normalt å legge ut noe for sin kjære, spesielt når dere har vært sammen sååå lenge. Det er en så stor dealbreker for meg. Og det virker ikke som om han behandler deg på den måten du fortjener. Og det virker ikke som om du er lykkelig heller ..

Jaja .. kanskje det er ikke like stor greie for deg, som for meg. Gjør han deg glad på andre måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg høres kanskje absurd ut, men jeg hadde dumpet ham på flekken.

Jeg takler ikke gjerrige mennesker, spesielt når jeg selv er spandabel med de jeg er glad i. Det er da normalt å legge ut noe for sin kjære, spesielt når dere har vært sammen sååå lenge. Det er en så stor dealbreker for meg. Og det virker ikke som om han behandler deg på den måten du fortjener. Og det virker ikke som om du er lykkelig heller ..

Jaja .. kanskje det er ikke like stor greie for deg, som for meg. Gjør han deg glad på andre måter?

Jeg har vurdert mange ganger å gå fra han, nettopp fordi jeg er litt lei av at han er så gjerrig som han er, og at han har en rar måte å si ting på. Livet i senga er også helt latterlig dårlig, har så og si aldri sex. Men vi har vært sammen så lenge, og jeg føler jeg vil prøve så godt jeg kan, og det er litt vanskelig å plutselig måtte gå fra hverandre etter så mange år. Han er jo bestbuddies med faren min, og kommer godt overens med min familie.

Hm, vanskelig spørsmål... Vi er jo så ulike vi kan bli, jeg tar meg ikke selv høytidelig, og han blir sur om jeg imiterer han på en morsom måte osv. Jeg har ikke vært lykkelig siden jeg var liten, så det skal uansett mye til for at jeg skal føle meg lykkelig eller bli glad. Men jeg har det helt greit med han, jeg vil heller være med han enn alene. Jeg takler ikke å være alene, det er det verste jeg vet. Tilogmed søstern min som er veldig glad i han, har også rådet meg å gjøre det slutt. Men jeg klarer det bare ikke, han dumpet meg i fjor og kom tilbake etter tre dager, og de tre dagene jeg var alene følte jeg meg helt tom, ble helt ødelagt.

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert mange ganger å gå fra han, nettopp fordi jeg er litt lei av at han er så gjerrig som han er, og at han har en rar måte å si ting på. Livet i senga er også helt latterlig dårlig, har så og si aldri sex. Men vi har vært sammen så lenge, og jeg føler jeg vil prøve så godt jeg kan, og det er litt vanskelig å plutselig måtte gå fra hverandre etter så mange år. Han er jo bestbuddies med faren min, og kommer godt overens med min familie.

Hm, vanskelig spørsmål... Vi er jo så ulike vi kan bli, jeg tar meg ikke selv høytidelig, og han blir sur om jeg imiterer han på en morsom måte osv. Jeg har ikke vært lykkelig siden jeg var liten, så det skal uansett mye til for at jeg skal føle meg lykkelig eller bli glad. Men jeg har det helt greit med han, jeg vil heller være med han enn alene. Jeg takler ikke å være alene, det er det verste jeg vet. Tilogmed søstern min som er veldig glad i han, har også rådet meg å gjøre det slutt. Men jeg klarer det bare ikke, han dumpet meg i fjor og kom tilbake etter tre dager, og de tre dagene jeg var alene følte jeg meg helt tom, ble helt ødelagt.

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Jeg syns det er et dårlig tegn at du i det hele tatt må dra frem at han er venn med faren din som argument for å bli. Skal ikke si hva du bør gjøre eller ikke gjøre, men ville rådet deg til å tenke godt over ting. Selvom ting vil være jævlig en stund, kan det være verdt det fordi du gjerne finner en annen å dele livet med som gir deg bedre grunner enn at han er venn med faren din (blant annet) for å holde sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert mange ganger å gå fra han, nettopp fordi jeg er litt lei av at han er så gjerrig som han er, og at han har en rar måte å si ting på. Livet i senga er også helt latterlig dårlig, har så og si aldri sex. Men vi har vært sammen så lenge, og jeg føler jeg vil prøve så godt jeg kan, og det er litt vanskelig å plutselig måtte gå fra hverandre etter så mange år. Han er jo bestbuddies med faren min, og kommer godt overens med min familie.

Hm, vanskelig spørsmål... Vi er jo så ulike vi kan bli, jeg tar meg ikke selv høytidelig, og han blir sur om jeg imiterer han på en morsom måte osv. Jeg har ikke vært lykkelig siden jeg var liten, så det skal uansett mye til for at jeg skal føle meg lykkelig eller bli glad. Men jeg har det helt greit med han, jeg vil heller være med han enn alene. Jeg takler ikke å være alene, det er det verste jeg vet. Tilogmed søstern min som er veldig glad i han, har også rådet meg å gjøre det slutt. Men jeg klarer det bare ikke, han dumpet meg i fjor og kom tilbake etter tre dager, og de tre dagene jeg var alene følte jeg meg helt tom, ble helt ødelagt.

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Jeg hadde hatet om noen skulle fortalt hva jeg burde gjøre med kjæresten min, men her har du min mening og mine råd:

Hvis det er noen her i verden som bør gjøre det lykkelig bør det jo være kjæresten. Alle fortjener å være lykkelig. Og heldigvis har vi lov til å velge hvem kjæresten skal være. Klart breakups er tøft, og etter 5 år! Kan ikke si jeg har den erfaringa, men tror det er utrolig ille. Men om noen år vil du kanskje se på det hele som en god erfaring?

Bedre å slå opp tidlig, enn så "sløse" mer tid på å være med noen du ikke kan gifte deg med/leve ut livet med. Det blir ikke akkurat noe lettere over tid.

Stooor klem til deg :hug:

PS. hvis du slår opp før bryllupet slipper du å kjøpe kjole også!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært sammen med kjæresten min så lenge da vi ble bedt i bryllup til en av kompisene hans. Det falt meg aldri inn at HAN skulle kjøpe kjole til meg? Hvorfor det? Jeg liker å klare meg selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatet om noen skulle fortalt hva jeg burde gjøre med kjæresten min, men her har du min mening og mine råd:

Hvis det er noen her i verden som bør gjøre det lykkelig bør det jo være kjæresten. Alle fortjener å være lykkelig. Og heldigvis har vi lov til å velge hvem kjæresten skal være. Klart breakups er tøft, og etter 5 år! Kan ikke si jeg har den erfaringa, men tror det er utrolig ille. Men om noen år vil du kanskje se på det hele som en god erfaring?

Bedre å slå opp tidlig, enn så "sløse" mer tid på å være med noen du ikke kan gifte deg med/leve ut livet med. Det blir ikke akkurat noe lettere over tid.

Stooor klem til deg :hug:

PS. hvis du slår opp før bryllupet slipper du å kjøpe kjole også!

Jeg er jo helt enig. Men det er som sagt veldig vanskelig. Jeg er også redd for at jeg ikke er attraktiv mer da jeg har gått opp i vekt, og at jeg ikke vil ha sjangs. Vet også at det er mye surrehuer ute å går, gutter som ikke vil inn i noe seriøst. Og de som er ordentlige gutter; ja de er i et forhold? Føler på en måte at nå som jeg er 23, så er det vanskelig å finne "prince charming". Tenker også det at de guttene som er single, er single for en grunn... :/ Huff, ikke lett.

Men ja, det med kjolen er jo sant :fnise: Må jo le litt og, av meg selv. Nå sporet jo dette helt av på hva innlegget var om, men jeg setter pris på dere som tar dere tid til å "hjelpe" :hug: Dere er noen flotte mennesker, det skal dere vite :)

Anonymous poster hash: 1d876...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Kva i all verda meiner du med at det er vanskeleg å finne "prince charming" no som du er 23?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler på en måte at nå som jeg er 23, så er det vanskelig å finne "prince charming". Tenker også det at de guttene som er single, er single for en grunn... :/ Huff, ikke lett.

What. Herregud.

Uansett, du burde gå til psykolog, det er ikke normalt å være så redd for å være alene at man er sammen med en kjæreste bare fordi han er venn med sin far. Man skal kreve mer av en partner, spesielt når du er så ung. Alle mine venninner som slo opp med ungdomskjærestene sine fikk det bedre med neste kjæreste. Alle. Og de hadde vært sammen 4-8 år, og fant seg nye og bedre gutter i midten av 20-årene. Jeg er 27 nå og kjenner utrolig mange flotte single menn, de har utdannelse, er kjekke, hyggelige, sosiale og har gode jobber, både av mine egne venner, på jobb og min storebrors kompisgjeng. Dette fordi de, i motsetning til deg, ikke bare velger å være sammen med en person fordi de ikke vil være alene, men de venter antakelgivis på en bedre match enn det de har funnet til nå.

Anonymous poster hash: 1d87b...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Jeg ser mange her diskuterer hva som er hore-kjole eller ikke. Hvertfall, jeg føler meg ikke komfortabel med dyp utringing når jeg skal være med familien hans, moren hans glaner meg opp og ned nok som det er. Jeg er 1.67, og er litt og har middels kropp. Så jeg vil ha noe som "dekker" til brystet, og som ikke sitter så tettsittende på magen. Setter stor pris på alle som har kommet med linker og vært behjelpelige :hug:Vet jeg ikke kan være så kresen på kjolevalget når jeg ikke har så god råd atm, men jeg vil bare ikke komme dit å se tacky ut. Når det er sagt, så tulla jeg litt med typen min ista om "ja du skal ikke spandere kjole på meg du da? ;)" og da lo han og sa at "HA HA?! Det kan du HVERTFALL glemme! Spanderer ikke noe klær på deg jeg ass." Så ja, jeg tror jeg legger den tanken til side hvertfall :)Anonymous poster hash: 1d876...acd

Hvis typen din har de holdningene etter at dere har vært sammen i fem år så hadde jeg droppet hele fyren. Da trenger du ikke å bekymre deg for kjole heller, så sparer du de pengene...

Anonymous poster hash: 53ac9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer skal jeg i bryllup til søsteren til typen min. Han har god råd, jeg har ikke god råd. Greia er at jeg må ha kjole til dette bryllupet, og de jeg har sett på koster rundt 1000 kr...dette er egentlig altfor dyrt, men det er jo det man må betale for en fin kjole. Så da lurer jeg på, er det greit å spørre om typen kan betale? Eller skulle det bare mangle at han betalte siden vi skal i søstern's bryllup? Anonymous poster hash: 1d876...acd

Når noe koster 1000kr ut av butikken har det kosta 150kr å produsere. Jo billigere du kjøper jo mer lidelse har plagget skapt for noen. Tenk på det sånn, så er ikke kjolen så dyr alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS! Du er bare 23 år, det er null problem å finne prince charming, jeg fant min da jeg var 23 og han var et par år eldre :) Ikke forsett å være sammen med en kun fordi du er redd for å være alene, det er ingen god grunn. Skjønner deg veldig godt, men det er fremdeles ikke en god grunn. Om du sliter så med tanken på å være alene kanskje du skal vurdere å snakke med noen om det? Du har et veldig langt liv forran deg, skal du virkelig være sammen med en der hovedargumentene dine for å være sammen med han er: Han er kompis med pappa og jeg vil ikke være alene. Du vil vel heller dele livet ditt med en du er sammen med fordi han gjør deg lykkelig?

Prøver ikke å gjøre ting vanskelig for deg, men synes det er veldig trist at du skal fortsette å være sammen med han. Har selv vært der, var sammen med x'en min i et halvt år for lenge (fordi jeg ikke ville være alene) og er så utrolig glad jeg ikke holdt ut lengre for nå ha jeg møtt en som gjør meg fantastisk lykkelig og det fortjener du også!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er åpenbart at det ikke er noen vits i å finne kjole. By mann er en bedre plan :)

Anonymous poster hash: f8e0a...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et big, fat NO fra meg. Og jeg skjønner ikke - jeg har selv gått til innkjøp av hele tre kjoler jeg ikke kunne gå fra for litt siden, alle bryllupanvendelige, og alle kjemperimelige og billige (ellers hadde jeg ikke kjøpt alle tre). Så at det bare finnes fine kjoler til tusenlappen der ute kjøper jeg ikke. Og nå er det også den beste kjoletiden - mange butikker med fine kjolekolleksjoner ute nå i forkant av 17. mai - også maxikjoler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig funnet en kjole :) Takk for all hjelp, dere har vært kjempesnille! Og takk for "råd" ang. kjæresten. Skal ta meg en prat med han, hvis ikke det bedrer seg blir det nok å gå fra hverandre.



Anonymous poster hash: c3f6e...ad5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...