Gå til innhold

Kjæreste spandere kjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sommer skal jeg i bryllup til søsteren til typen min. Han har god råd, jeg har ikke god råd. Greia er at jeg må ha kjole til dette bryllupet, og de jeg har sett på koster rundt 1000 kr...dette er egentlig altfor dyrt, men det er jo det man må betale for en fin kjole. Så da lurer jeg på, er det greit å spørre om typen kan betale? Eller skulle det bare mangle at han betalte siden vi skal i søstern's bryllup?



Anonymous poster hash: 1d876...acd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

Man kan få flotte kjoler for halve 1000-lappen :)

Uansett, du kan jo spørre for å høre hva han mener. Jeg ville spurt om å låne penger, jeg, og spart opp for å betale tilbake. Men det er meg da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Du MÅ ha sier du. Så du har ikke et eneste plagg som kan fungere til en slik annledning?

Vel hvis du nå faktisk virkelig ikke har et eneste plagg som kan funke, så kan du jo alltids informere kjæresten din om dette og si at du ikke har råd til og kjøpe en kjole. Hvis han vil ha deg med så er han sikkert behjelpelig med kjolekjøpet ditt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ha sier du. Så du har ikke et eneste plagg som kan fungere til en slik annledning?

Vel hvis du nå faktisk virkelig ikke har et eneste plagg som kan funke, så kan du jo alltids informere kjæresten din om dette og si at du ikke har råd til og kjøpe en kjole. Hvis han vil ha deg med så er han sikkert behjelpelig med kjolekjøpet ditt.

Jeg har faktisk ikke det. Jeg har ikke brukt kjole på mange år, og de jeg har fra før er blitt altfor små... eller så hadde jeg jo såklart brukt en av de jeg hadde fra før. Men alt av penklær er for smått, ettersom jeg har lagt på meg.

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer skal jeg i bryllup til søsteren til typen min. Han har god råd, jeg har ikke god råd. Greia er at jeg må ha kjole til dette bryllupet, og de jeg har sett på koster rundt 1000 kr...dette er egentlig altfor dyrt, men det er jo det man må betale for en fin kjole. Så da lurer jeg på, er det greit å spørre om typen kan betale? Eller skulle det bare mangle at han betalte siden vi skal i søstern's bryllup?

Anonymous poster hash: 1d876...acd

HÆ? Det har vel ikke noe å si?

Hvor lenge har dere vært sammen? Om forholdet er ganske nytt, så ville jeg ikke spurt om han kunne betale. Om dere har vært sammen en liten stund, og du vet at du kan betale tilbake, så spør om å få låne. Om dere har vært sammen i mange år, så er det vel bare å spørre om han vil spandere.

Men at det bare skulle mangle, siden det er søsteren sitt bryllup......nei,nei,nei..uansett hvor lenge dere har vært sammen.

Edit: Manglet ett ord.

Endret av Crobern
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HÆ? Det har vel ikke noe å si?

Hvor lenge har dere vært sammen? Om forholdet er ganske nytt, så ville jeg ikke spurt om han kunne betale. Om dere har vært sammen en liten stund, og du vet at du kan betale tilbake, så spør om å få låne. Om dere har vært sammen i mange år, så er det vel bare å spørre om han vil spandere.

Men at bare skulle mangle, siden det er søsteren sitt bryllup......nei,nei,nei..uansett hvor lenge dere har vært sammen.

Vært sammen i fem år. Familien hans er veldig velstående, og jeg føler at jeg må ha en kjole som "sklir" inn i dem sitt miljø, og kjole man kan bruke i bryllup er som regel dyrt. Han har dobbelt så stor lønn som meg.

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelly har mange fine kjoler til en mye bedre pris :) Men du kan jo ta det opp med han at du ikke har noe passende og at du virkelig ønsker deg en ny, fin kjole til bryllupet, så kanskje han tar hintet selv og tilbyr seg å betale. Håper det ordner seg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kutte ned på utgiftene dine å spare til kjolen.



Anonymous poster hash: 7f4a2...c51
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jeg hadde ikke spurt om han kunne betale den, eller deler av den.

Da jeg leste overskriften trodde jeg det handlet om at kjæresten hadde tilbydd seg å betale for kjolen, men at du ikke visste om du skulle "ta imot". :ler:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Du kan jo spørre om han kan låne deg pengene, og så prøve det du kan for å finne en rimeligere kjole eller noe på salg. Sikker på at du finner noe billigere på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelly har mange fine kjoler til en mye bedre pris :) Men du kan jo ta det opp med han at du ikke har noe passende og at du virkelig ønsker deg en ny, fin kjole til bryllupet, så kanskje han tar hintet selv og tilbyr seg å betale. Håper det ordner seg :blomst:

Har raidet alt av nettbutikker, men finner ingen kjole som er som jeg vil ha den. Enten er de altfor lyse i fargen, og det kan man jo ikke ha i bryllup, eller så er de ikke fine. Jeg må ha en kjole som dekker anklene grunnet en sykdom, så er vanskelig å finne noe der.. Takk :)

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup med en kjole jeg kjøpte for 99 kr på bikbok. Fikk masse skryt for den. Drit i om de er velstående, hvis ikke du er det så er det heller ikke vits i å late som. Syns ikke det er typen din sitt ansvar å betale, hvis han ikke har tilbudt seg av seg selv syns jeg ikke det er så hyggelig å spørre. Evt. si at du sliter med å finne en til rimelig pris og se om han tilbyr seg da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det hadde jeg ikke gjort...

Hvis du absolutt måtte ha den kjolen kan du lett skaffe deg 1000kr. Selg noe du har, pass noen barn et par kvelder, gå tur med hunder, hjelp med hagearbeid... Sjekk "finn småjobber".

Så kan du eventuelt spørre om han vile låne deg resterende om du ikke kom helt opp i lappen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke spurt, syns det er litt flaut .. men det er bare meg da.
Du kan jo eventuelt bare si at du ikke har noe å ha på, og klage litt, og si at du må spare. Og se hva han sier :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg måtte ein gong låne pengar av kjærasten for å få råd til nytt pass. Spør om å få låne pengar. Det er ikkje rimeleg at han skal betale for kjolen din, det er ditt problem. Men ein kan alltid spørje om eit rentefritt lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De har vært sammen i fem år. Bør ikke være noe problem i å spørre kjæresten da.

Men nei, du skal ikke forvente at han kjøper den. Ikke noe galt i å spørre pent.

:)

Jeg låner ikke penger av kjæresten min, og han låner ikke penger av meg. Vi gir til hverandre når det trengs.



Anonymous poster hash: f79a0...950
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde kjøpt den. Akkurat som at jeg ville kjøpt om han trengte noe.

Anonymous poster hash: 8b403...003

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kjæresten din det er viktig at du har en sånn fancy kjole som passer hans velstående familie? Hvis han/de legger føringer for hva slags klær du kan bruke, så bør han kanskje være med og spleise på kjolen.

Hvis ikke kan du forklare hvordan situasjonen er og spørre om du får låne penger, og da låner du et beløp du føler deg komfortabel med å betale tilbake rimelig raskt. Jeg skjønner at utvalget er mye bedre hvis budsjettet er rundt tusenlappen, men det finnes absolutt pene kjoler til billigere pris også. Kanskje han da tilbyr å være med på å betale, kanskje ikke. Uansett får du da forhåpentlig en kjole som kan vare i mange år og brukes de neste gangene du skal i finere selskap også.



Anonymous poster hash: 1f0ac...2ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, dere har vært sammen i 5 år og du tørr ikke spørre han om hva du skal gjøre når du ikke har råd til kjole til 1000 kr?

Hvis han tjener dobbelt så mye som deg, så kan det ikke være helt ukjent at han har spandert noe på deg innimellom. (På lik linje som om det var du som tjente dobbelt så mye)



Anonymous poster hash: 56437...8b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...