Gå til innhold

Kjæreste spandere kjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan få tak i mange rimelige på finn... Og du kan jo prøve kjolen før du kjøper så da kan du jo sjekke om kjolen er av bra kvalitet eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona tok en kjapp kikk i tråden og anbefalte meg umiddelbart å poste dennelinken.

"Rimelige kjoler på tilbud, som er fine nok til brylluper uten å ruinere noen."

Hilsen min kjære.

:)

http://www.jjshouse.com/no/Bryllupsgjest-Kjoler-c39

wow, så utrolig snilt! Tusen takk, så ut som det var mange flotte kjoler der til en dugelig pris! Kunne du spurt henne om det er "trygt" å bestille derfra? Aldri hørt om den nettsiden før :)

TS.

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg ser mange her diskuterer hva som er hore-kjole eller ikke. Hvertfall, jeg føler meg ikke komfortabel med dyp utringing når jeg skal være med familien hans, moren hans glaner meg opp og ned nok som det er. Jeg er 1.67, og er litt og har middels kropp. Så jeg vil ha noe som "dekker" til brystet, og som ikke sitter så tettsittende på magen. Setter stor pris på alle som har kommet med linker og vært behjelpelige :hug:

Vet jeg ikke kan være så kresen på kjolevalget når jeg ikke har så god råd atm, men jeg vil bare ikke komme dit å se tacky ut.

Når det er sagt, så tulla jeg litt med typen min ista om "ja du skal ikke spandere kjole på meg du da? ;)" og da lo han og sa at "HA HA?! Det kan du HVERTFALL glemme! Spanderer ikke noe klær på deg jeg ass." Så ja, jeg tror jeg legger den tanken til side hvertfall :)



Anonymous poster hash: 1d876...acd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten en måned til jeg skal i bryllupet, så vet ikke om det hadde kommet frem i tide om jeg bestilte fra eBay? Er forresten ikke noe kjent med det heller, hehe :)



Anonymous poster hash: 1d876...acd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten en måned til jeg skal i bryllupet, så vet ikke om det hadde kommet frem i tide om jeg bestilte fra eBay? Er forresten ikke noe kjent med det heller, hehe :)

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Det kommer litt an på. Jeg har fått noen ting fra ebay fort og noe har tatt tid. Men pleier å stå ca leveringstid på mye av tingene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, ville du synes det er greit å betale for ny dress til typen din hvis, når dere skal i bryllup eller annet fint selskap til din familie?

Anonymous poster hash: b5c45...0ae

Nå er jo dress noe en mann/gutt har i mange år da. Som går igjen hele tiden om det er noe selskap, så det kan jo egentlig ikke sammenlignes.

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo dress noe en mann/gutt har i mange år da. Som går igjen hele tiden om det er noe selskap, så det kan jo egentlig ikke sammenlignes.

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Hvorfor ikke? En kjole er også noe jeg har i mange år, og jeg kjøper definitivt ikke ny finkjole til hvert bryllup jeg skal i. Riktignok brukes mannens dress til litt flere anledninger, der jeg har kanskje 2-3 kjoler for å dekke det samme behovet, men mine kjoler varer iallefall minst like lenge som hans dress.

Uansett synes jeg ikke det er partnerens ansvar å spandere, men om han har god økonomi bør han kunne låne bort penger til dette.

Anonymous poster hash: 1f0ac...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg ser mange her diskuterer hva som er hore-kjole eller ikke. Hvertfall, jeg føler meg ikke komfortabel med dyp utringing når jeg skal være med familien hans, moren hans glaner meg opp og ned nok som det er. Jeg er 1.67, og er litt og har middels kropp. Så jeg vil ha noe som "dekker" til brystet, og som ikke sitter så tettsittende på magen. Setter stor pris på alle som har kommet med linker og vært behjelpelige :hug:

Vet jeg ikke kan være så kresen på kjolevalget når jeg ikke har så god råd atm, men jeg vil bare ikke komme dit å se tacky ut.

Når det er sagt, så tulla jeg litt med typen min ista om "ja du skal ikke spandere kjole på meg du da? ;)" og da lo han og sa at "HA HA?! Det kan du HVERTFALL glemme! Spanderer ikke noe klær på deg jeg ass." Så ja, jeg tror jeg legger den tanken til side hvertfall :)

Anonymous poster hash: 1d876...acd

:blink:

Det var jo...

Har igrunn ikke ord for hva jeg tenker om akkurat det.

Eller,jo. Men jeg skal ikke skrive det her,for da blir du sikkert litt lei deg.

Spørte henne nå om det var trygt å handle der.

Hun mener det er det, men man må betale moms og 10%toll selv for å få varene hit, og frakt kommer i tillegg. Så totalprisen blir høyere.

Men de syr kjolen etter dine mål. Det tar litt ekstra tid å få den, pga det.

De bruker ikke de samme dyre stoffene som er benyttet i eksklusive kjoler, og det vil man merke når man tar i stoffet.

Hun vet om de som var veldig fornøyd til den prisen og noen som var skuffet og misfornøyd fordi de sier kjolen ikke er like flott og faller ikke like tungt i virkeligheten som den ser ut som på bildet.

Det var det hun sier jeg skal skrive :)

Men, helt ærlig syns jeg du skal ta en prat med han typen din om holdningen hans til deg når han sier sånne ting som du fortalte her.

Ikke fordi han nødvendigvis skal kjøpe kjole til deg. Men fordi han avviste det på en sånn respektløs måte. Syns ikke det vitnet om noen kjærlig omtanke for deg, da.

Ikke fo rå starte noen krangel mellom dere fra min side. Men jeg syns han er for drøy. Jeg ville tatt det med en kompis om han snakket sånn til/om dama si og spurt hva han tenker med.

Edit: Jeg glemte en ting: Det var veldig viktig å ta nøyaktige mål og oppgi dem nøyaktig og gjerne gi med flere mål enn det ble spurt om. Fra skulder til skulder og rundt halsen. Rundt armene i armhulen og rundt håndledd. Så slipper man at en skredder her må justere kjolen etterpå.

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink:

Det var jo...

Har igrunn ikke ord for hva jeg tenker om akkurat det.

Eller,jo. Men jeg skal ikke skrive det her,for da blir du sikkert litt lei deg.

Spørte henne nå om det var trygt å handle der.

Hun mener det er det, men man må betale moms og 10%toll selv for å få varene hit, og frakt kommer i tillegg. Så totalprisen blir høyere.

Men de syr kjolen etter dine mål. Det tar litt ekstra tid å få den, pga det.

De bruker ikke de samme dyre stoffene som er benyttet i eksklusive kjoler, og det vil man merke når man tar i stoffet.

Hun vet om de som var veldig fornøyd til den prisen og noen som var skuffet og misfornøyd fordi de sier kjolen ikke er like flott og faller ikke like tungt i virkeligheten som den ser ut som på bildet.

Det var det hun sier jeg skal skrive :)

Men, helt ærlig syns jeg du skal ta en prat med han typen din om holdningen hans til deg når han sier sånne ting som du fortalte her.

Ikke fordi han nødvendigvis skal kjøpe kjole til deg. Men fordi han avviste det på en sånn respektløs måte. Syns ikke det vitnet om noen kjærlig omtanke for deg, da.

Ikke fo rå starte noen krangel mellom dere fra min side. Men jeg syns han er for drøy. Jeg ville tatt det med en kompis om han snakket sånn til/om dama si og spurt hva han tenker med.

Edit: Jeg glemte en ting: Det var veldig viktig å ta nøyaktige mål og oppgi dem nøyaktig og gjerne gi med flere mål enn det ble spurt om. Fra skulder til skulder og rundt halsen. Rundt armene i armhulen og rundt håndledd. Så slipper man at en skredder her må justere kjolen etterpå.

Takk for veldig godt svar :) Og takk fruen for at hun vil hjelpe fremmede på nett, hehe :)

Ja, han er bare sånn. Han er over middels gnien vil jeg nå si, aldri spandert en sydentur eller noe sånt som jeg ser andre gjør med kjæresten sin. Han betaler for mat, det gjør han, og kino i ny og ne. Mener ikke at gutten skal spandere hele tiden, men hadde jeg vært han så hadde jeg jo villet gjort kjæresten min fornøyd. Enten det er å skjemme de bort eller ei :)

Anonymous poster hash: 1d876...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veldig godt svar :) Og takk fruen for at hun vil hjelpe fremmede på nett, hehe :)

Ja, han er bare sånn. Han er over middels gnien vil jeg nå si, aldri spandert en sydentur eller noe sånt som jeg ser andre gjør med kjæresten sin. Han betaler for mat, det gjør han, og kino i ny og ne. Mener ikke at gutten skal spandere hele tiden, men hadde jeg vært han så hadde jeg jo villet gjort kjæresten min fornøyd. Enten det er å skjemme de bort eller ei :)

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Absolutt.

Her selv en kompis som har planer om å betale inn hele studielånet for samboeren sin i eksamensgave her nå. Så. Ja, nei jeg syns man skal unne den man er sammen med i det minste en kjole for å gå i bryllupet til søsteren hans og være fin.

Lykke til med kjolen da.

Håper du finner noe du liker, enten det er på nett eller i butikk.

:hug:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg ser mange her diskuterer hva som er hore-kjole eller ikke. Hvertfall, jeg føler meg ikke komfortabel med dyp utringing når jeg skal være med familien hans, moren hans glaner meg opp og ned nok som det er. Jeg er 1.67, og er litt og har middels kropp. Så jeg vil ha noe som "dekker" til brystet, og som ikke sitter så tettsittende på magen. Setter stor pris på alle som har kommet med linker og vært behjelpelige :hug:

Vet jeg ikke kan være så kresen på kjolevalget når jeg ikke har så god råd atm, men jeg vil bare ikke komme dit å se tacky ut.

Når det er sagt, så tulla jeg litt med typen min ista om "ja du skal ikke spandere kjole på meg du da? ;)" og da lo han og sa at "HA HA?! Det kan du HVERTFALL glemme! Spanderer ikke noe klær på deg jeg ass." Så ja, jeg tror jeg legger den tanken til side hvertfall :)

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Seriøst, TS .... Jeg vil ikke være slem, men hvordan orker du det der?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for veldig godt svar :) Og takk fruen for at hun vil hjelpe fremmede på nett, hehe :)

Ja, han er bare sånn. Han er over middels gnien vil jeg nå si, aldri spandert en sydentur eller noe sånt som jeg ser andre gjør med kjæresten sin. Han betaler for mat, det gjør han, og kino i ny og ne. Mener ikke at gutten skal spandere hele tiden, men hadde jeg vært han så hadde jeg jo villet gjort kjæresten min fornøyd. Enten det er å skjemme de bort eller ei :)

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Er det vanlig at menn spanderer sydentur på dama?

Anonymous poster hash: 2d66d...f0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at menn spanderer sydentur på dama? Anonymous poster hash: 2d66d...f0d

Kanskje hvis mannen har mye romsligere økonomi..?

Her har jeg lagt ut for årets ferie til både meg og gubben, men han skal betale meg tilbake for sine billetter etterhvert. Men vi har nokså lik (student)økonomi, dermed vil det ikke være naturlig for oss å spandere noe såpass dyrt på partneren.

Anonymous poster hash: 1f0ac...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Er det vanlig at menn spanderer sydentur på dama?

Anonymous poster hash: 2d66d...f0d

Her har det berre skjedd ein gong, og då var eg lutfattig og han kunne ta meg med på ei jobbreise utan særlege ekstra utgifter. Vi har vanleg økonomi, men vi har betalt for kvarandre når den andre har hatt det trongt - eg sponsa han i kvardagen då han arbeidde berre 50%, og han sponsa meg i kvardagen då eg ikkje hadde jobb. Men på den feriereisa kjøpte han faktisk ein kjole til meg, og eg fekk meg "den lille sorte", fritt val frå kjoleavdelinga i eit luksuriøst varehus. Flaks for han at den som passa kosta om lag 100 euro, medan Versacane, YSLane og Chanelane ikkje passa. Men då hadde eg altså ikkje jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan jo ta en titt innom Yoox. Noen ganger så har de riktig så fine kjoler til en ok pris (det blir nok toll derimot, siden de befinner seg i Italia) Ellers så har de noen fine, lange, hos Mango. Vestiaire Collective sender til Norge (dette er second-hand som blir kontrollert før det sendes videre til deg) og du har også The Outnet som klarer å prestere overkommelige priser.

Angående svaret du fikk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal finne en rimeligere kjole, bruke en du allerede har eller kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Du kan jo ta en titt innom Yoox. Noen ganger så har de riktig så fine kjoler til en ok pris (det blir nok toll derimot, siden de befinner seg i Italia) Ellers så har de noen fine, lange, hos Mango. Vestiaire Collective sender til Norge (dette er second-hand som blir kontrollert før det sendes videre til deg) og du har også The Outnet som klarer å prestere overkommelige priser.

Angående svaret du fikk..

Det synes jeg var en god idè :)

Her har jeg sortert fra Yoox på lange og 3/4 lange kjoler under 100 Euro.

Med 27 Euro i forsendelse, mva og toll vil da en kjole til 98 Euro komme på ca 1500,- kroner når du har esken i hånden.

Ikke sikkert du finner noe du liker, ikke sikkert de har din størrelse inne - men det er fort verd å ta en titt.

Husk å kontrollere størrelsestabellen! Yoox er italiensk, majoriteten av alt de forhandler er italiensk og dermed merket italiensk. En italiensk 42 er nærmere en skadinavisk 36.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt: Jeg blir med i bryllupet, men bare hvis jeg får en kjole jeg kan ha på meg :) Ville sagt det i en litt lett og spøkefull tone såklart!

Det hadde jeg forventet at han betalte for uansett! Han burde ta hintet bare du sier du ikke har noe å ha på deg.

Endret av SuperFace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...