Gå til innhold

Kjæreste spandere kjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle kjoleneder har utfordrende utringning der puppene er det første som slår deg i ansiktet.

De andre er kort-korte hverdagskjoler.

Ingenting er for brylluper.

Hvis du faktisk hadde giddet å sjekket litt kategorier osv så hadde du funnet mange kjoler som er både lange og ikke-utringet. Men det er ikke det her tråden dreier seg om, så da får vi bare være enige om å være uenig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du faktisk hadde giddet å sjekket litt kategorier osv så hadde du funnet mange kjoler som er både lange og ikke-utringet. Men det er ikke det her tråden dreier seg om, så da får vi bare være enige om å være uenig :)

Jeg bladde gjennom sidene.

Alt jeg så var utfordrende kom-og-klå-på-meg-kjoler.

Kona mi har god peiling på hva man bør ta på seg til ulike anledninger. Dere har det tydeligvis ikke.

Ferdig snakka fra min side.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det for meg, ja.

Vet ikke hva jeg skal si en gang.............. Blir litt uvel av kommentarene dine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelly har to kategorier med kjoler, en for festkjoler og en for litt mer hverdagslige kjoler, så det er null problem å finne en såkalt ikke-horete kjole der. De har ett bredt utvalg i lange også.

Enten er kjolene så bare i ryggen at det ikke er mulig å bruke undertøy under, eller så er de så korte at en omtrent ikke kan bøye seg frem. Og bryllup skiller seg litt ut fra andre selskaper og syns det er å vise respekt for brudepar og vertskap å tenke litt gjennom antrekket, og tekkelighet syns jeg er viktig, mere viktig enn alle mulige gamle fargekoder faktisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kona bad meg skrive en ting til:

Hun synes folk bør tenke litt mere på de slavearbeiderne som sitter og syr de underprisede klærne som selges og la være å kjøpe sånn dusinvare.

De som syr, sitter 16-18 timer i døgnet og syr til sultelønn med grusomme arbeidsbetingelser.

Hun sier folk bør ha samvittighet til å betale litt mer for klær, så tekstilarbeiderne i klesfabrikker i Asia får mulighet til et bedre liv.

Nelly er en butikk hun boikotter.

Dessuten sier hun, bør dere se på denne linken:

http://gitieren.framtiden.no/#.U1l1v6WGN3I.facebook

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona bad meg skrive en ting til:

Hun synes folk bør tenke litt mere på de slavearbeiderne som sitter og syr de underprisede klærne som selges og la være å kjøpe sånn dusinvare.

De som syr, sitter 16-18 timer i døgnet og syr til sultelønn med grusomme arbeidsbetingelser.

Hun sier folk bør ha samvittighet til å betale litt mer for klær, så tekstilarbeiderne i klesfabrikker i Asia får mulighet til et bedre liv.

Nelly er en butikk hun boikotter.

Dessuten sier hun, bør dere se på denne linken:

http://gitieren.framtiden.no/#.U1l1v6WGN3I.facebook

Men hun foreslår JJhouse? De kjøper kjoler fra ebayselgere fra kina og selger videre. Tror hun virkelig de er bedret lønnet? I thing not....

Men TS: Jeg synes absolutt du skal spørre kjæresten din om hjem til kjole, kanskje kan du låne 500kr og så kan han betale 500kr? Dere har vært sammen i 5 år, herregud, han må da kunne bidra med en kjole til deg når dere skal i hans søsters bryllup!

Nå vet jeg ikke hvor lang tid du har da, men om du har ca 1 mnd, kan du kjøpe kjoler fra ebay, jeg bestilte meg en derfra og fikk den nå nettopp, kjempe fin!

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=grace+karin+formal+dresses&_osacat=0&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xgrace+karin+formal+dresses+bridesmaid&_nkw=grace+karin+formal+dresses+bridesmaid&_sacat=0&_from=R40

Endret av Tropic
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si en gang.............. Blir litt uvel av kommentarene dine.

Mulig du bør tenke mer på hva du kler på deg?

For selv om du syns du bør kunne gå i korte, ettersittende og utringede klær og samtidig bli tatt seriøst i feminismens ånd, -så kler du deg utfordrende for menn som ser deg.

Du har bare en sjanse til å gi et godt førsteinntrykk...

Og det første jeg så da jeg åpnet den nettsiden var pupper og lår.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun foreslår JJhouse? De kjøper kjoler fra ebayselgere fra kina og selger videre. Tror hun virkelig de er bedret lønnet? I thing not....

Men TS: Jeg synes absolutt du skal spørre kjæresten din om hjem til kjole, kanskje kan du låne 500kr og så kan han betale 500kr? Dere har vært sammen i 5 år, herregud, han må da kunne bidra med en kjole til deg når dere skal i hans søsters bryllup!

Nå vet jeg ikke hvor lang tid du har da, men om du har ca 1 mnd, kan du kjøpe kjoler fra ebay, jeg bestilte meg en derfra og fikk den nå nettopp, kjempe fin!

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=grace+karin+formal+dresses&_osacat=0&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xgrace+karin+formal+dresses+bridesmaid&_nkw=grace+karin+formal+dresses+bridesmaid&_sacat=0&_from=R40

Hun sa det fordi det var spørsmål om billig kjole til bryllupsgjest i pengenød.

Så bad hun meg poste linken om å kreve å få lov å kjøpe mer etiske klær og sa folk bør tenke mere.

Og det har hun rett i og har min fulle støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri bedt kjæresten min om å spandere en kjole på meg. Kunne imidlertid hørt om du kan få den i bursdagsgave eller noe lignende. Eller låne pengene, som noen andre her har foreslått. Sjekk Nelly.com, mye fine kjoler som også er mye billigere enn 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evans

Jeg tror.... Hvis det hadde vært greit å spørre typen din om han kunne betale, så hadde du gjort det uten å spørre her på KG først ;)

Dere har vært sammen i fem år. Om det ikke føles greit å spørre om noe slikt, tror jeg du selv vet svaret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du bør tenke mer på hva du kler på deg?

For selv om du syns du bør kunne gå i korte, ettersittende og utringede klær og samtidig bli tatt seriøst i feminismens ånd, -så kler du deg utfordrende for menn som ser deg.

Du har bare en sjanse til å gi et godt førsteinntrykk...

Og det første jeg så da jeg åpnet den nettsiden var pupper og lår.

...

Hvilken nettside? Du aner ikke hva slags kjole det var jeg gikk i heller? Aner ikke hva du snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå tok du alle.

Da jeg tittet så jeg etter kjoler som faktisk kan brukes, og de fleste velger noe annet enn hvitt i bryllup. Dessuten kan ikke alle bruke maxikjoler siden de krever at en er høy og smal. Nå ønsker TS en lang kjole riktignok.

Les det jeg skrev øverst. Jeg skjønte bare ikke hva som var kom-og-klå-på-meg med alle nelly sine kjoler, så derfor ville jeg se om det stemte. Ikke om jeg fant en kjole man kunne ha i bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Les det jeg skrev øverst. Jeg skjønte bare ikke hva som var kom-og-klå-på-meg med alle nelly sine kjoler, så derfor ville jeg se om det stemte. Ikke om jeg fant en kjole man kunne ha i bryllup.

Ikke jeg som mener at alle kjolene er horete, men syns det er langt mellom hver av dem som passer i bryllup da jeg ikke syns det passer seg å komme "halvnaken".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på Mango, de har mange flotte maxikjoler, som ikke er så tacky. Selv brukte jeg denne på en gallamiddag, og fikk masse komplimenter
http://shop.mango.com/NO/p1/women/clothing/dresses/draped-neckline-gown/?id=23085558_KL&n=1&s=prendas.vestidosprendas&ident=0__0_1399304552630&ts=1399304552630
Fordel at du kan dra i butikk og prøve de også.



Anonymous poster hash: a6576...bc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer skal jeg i bryllup til søsteren til typen min. Han har god råd, jeg har ikke god råd. Greia er at jeg må ha kjole til dette bryllupet, og de jeg har sett på koster rundt 1000 kr...dette er egentlig altfor dyrt, men det er jo det man må betale for en fin kjole. Så da lurer jeg på, er det greit å spørre om typen kan betale? Eller skulle det bare mangle at han betalte siden vi skal i søstern's bryllup?

Anonymous poster hash: 1d876...acd

Tja, ville du synes det er greit å betale for ny dress til typen din hvis, når dere skal i bryllup eller annet fint selskap til din familie?

Anonymous poster hash: b5c45...0ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ville du synes det er greit å betale for ny dress til typen din hvis, når dere skal i bryllup eller annet fint selskap til din familie?

Anonymous poster hash: b5c45...0ae

Hun betaler jo ting for ham til tross for at han dobbelt så mye. Han tilbyr seg ikke å betale for henne. Det har hun informert om i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...