Gå til innhold

Gir du etter hvis partner praktiserer sexnekt som pressmiddel?


Tøytigern

Anbefalte innlegg

Gjest KrissyHart

jeg har ikke opplevd det selv, men vet om venninner som har gjort det.. de er sammen enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha.. Ser for meg at samboeren skulle prøve å nekte meg sex. Jeg klarer meg mye lengre uten enn det han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs at de som svarer i tråden er de som ville avsluttet et fast forhold pga sexnekt fra den ene parten.

For min del er ikke det å få sex noe som er viktigere enn på være sammen med den personen jeg elsker.

Men det er klart det sliter på meg at hun forsøker en sånn hersketeknikk.

Men å ditche en jeg alltid kommer tilå savne pga å gå ufrivillig kåt fordi hun ikke er intressert i sex med meg, det er vel litt...korttenkt? Det spørs kanskje hvilke verdier man har og om samleiet er viktigere enn partneren sin? Jeg vet ikke.

Bør man gi etter fordi hun ikke trives med det man gjør, av hensyn til den andres krav?

Eller bør man stå for det og si hun ikke kan få viljen sin i alle ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Dvs at de som svarer i tråden er de som ville avsluttet et fast forhold pga sexnekt fra den ene parten.

For min del er ikke det å få sex noe som er viktigere enn på være sammen med den personen jeg elsker.

Men det er klart det sliter på meg at hun forsøker en sånn hersketeknikk.

Men å ditche en jeg alltid kommer tilå savne pga å gå ufrivillig kåt fordi hun ikke er intressert i sex med meg, det er vel litt...korttenkt? Det spørs kanskje hvilke verdier man har og om samleiet er viktigere enn partneren sin? Jeg vet ikke.

Bør man gi etter fordi hun ikke trives med det man gjør, av hensyn til den andres krav?

Eller bør man stå for det og si hun ikke kan få viljen sin i alle ting?

I utgangspunktet synes jeg at en partner som innfører sexnekt som en slags straff kanskje ikke er helt voksen.

Har derimot uenigheten slått en kile i et ellers velfungerende og kjærlig forhold så kan jeg forstå at det ikke synes spesielt fristende å ha sex.

Slike tanker vil jo oftest 'blåse over' etter litt tid, og fornærmelsen, sinnet og den eventuelle skuffelsen over å ikke få viljen sin vil roe seg.

Ingen kan vel kreve å få sin egen vilje trumfet igjennom til enhver tid? - er det ikek bedre å da diskuere seg frem til en løsning som er akseptabel for begge parter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet synes jeg at en partner som innfører sexnekt som en slags straff kanskje ikke er helt voksen.

Har derimot uenigheten slått en kile i et ellers velfungerende og kjærlig forhold så kan jeg forstå at det ikke synes spesielt fristende å ha sex.

Slike tanker vil jo oftest 'blåse over' etter litt tid, og fornærmelsen, sinnet og den eventuelle skuffelsen over å ikke få viljen sin vil roe seg.

Ingen kan vel kreve å få sin egen vilje trumfet igjennom til enhver tid? - er det ikek bedre å da diskuere seg frem til en løsning som er akseptabel for begge parter?

Vel,for henne er det bare hennes løsning og fram til da er det "stengt!" som hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Har aldri skjedd. Jeg bruker å tulle med han om det, men han vet at jeg ikke klarer å holde meg uten sex :fnise: Og så synes jeg det er unødvendig å ha sexnekt i vårt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Vel,for henne er det bare hennes løsning og fram til da er det "stengt!" som hun sier.

:klo:

'Bare' stengt dør på den fronten, eller full 'istid' i heimen inntil du gir deg?

Er det viktige ting, eller er det de små ubetydelighetene i hverdagen? - som hva dere (les: du) skal grille?

Nå spør og graver jeg, men jeg prøver bare å forstå litt slik at jeg kan klare å se bildet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo:

'Bare' stengt dør på den fronten, eller full 'istid' i heimen inntil du gir deg?

Er det viktige ting, eller er det de små ubetydelighetene i hverdagen? - som hva dere (les: du) skal grille?

Nå spør og graver jeg, men jeg prøver bare å forstå litt slik at jeg kan klare å se bildet....

Bare stengt dør på akkurat den fronten.

Hun gjør det fordi hun er overbevist om at det kommer til å virke.

Så hun demonstrerer at hun er misfornøyd.

Det jeg lurer på er om man skal gi etter for sånt.

Hvorfor/hvorfor ikke.

Jeg spør bare for å få innspill til å sortere noen tanker, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg synes det er veldig barnslig, - for å si det på den måten.

Det er ingen steder i livet man alltid får sin egen vilje, alle steder må det inngås kompromiss.

Om man da bruker nesten ren utpressing så risikere man jo å skyve den andre fra seg, - basert på et irrasjonelt 'krav' om alltid å få det avgjørende ordet.

Det kalles diktatur i min verden, og at den andre reduseres til et rent 'skaffedyr' uten egen stemme som blir hørt.

Jeg tror jeg ville satt hardt mot hardt i en periode, rett og slett for å riste realitetene inn i min partner.

Man kan ikke alltid få viljen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig barnslig, - for å si det på den måten.

Det er ingen steder i livet man alltid får sin egen vilje, alle steder må det inngås kompromiss.

Om man da bruker nesten ren utpressing så risikere man jo å skyve den andre fra seg, - basert på et irrasjonelt 'krav' om alltid å få det avgjørende ordet.

Det kalles diktatur i min verden, og at den andre reduseres til et rent 'skaffedyr' uten egen stemme som blir hørt.

Jeg tror jeg ville satt hardt mot hardt i en periode, rett og slett for å riste realitetene inn i min partner.

Man kan ikke alltid få viljen sin.

Jeg føler mer på dette som du sier her etterhvert jeg, også.

Etter to uker med denne sexnekten hennes så påvirker den måten å demonstrere på sånn at jeg selv mister lysten på å ligge med henne..

Noe jeg ikke tror hun hadde regnet med.

Men det blir faktisk sånn for meg nå, noen dager etter at jeg åpnet tråden, at jeg føler mer og mer irritasjon og mindre lyst på sex med henne.

For hvorfor skulle jeg ville ligge med en som forsøker å dominere meg på den måten.

Det er iallefall det jeg tenker per nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg tror du skal fortelle henne i klartekst hva denne 'leken' gjør med deg og med din opplevelse og lyst til å ha sex med henne.

Høyst sannsynlig er det akkurat de ordene som får henne til å våkne opp fra det hun nå bedriver.

Det du sier tror jeg flere ville kjenne kraftig på i den situasjonen, - jeg kjenner at det ville iallefall jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilket velfungerende forhold praktiserer man sexnekt? Sex skal være fint, deilig, positivt. Ikke brukes som pressmiddel. For noe tull. :blink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Jo, men det er ganske vanskelig når man har puls i hundre når man ligger ved siden av hverandre når man har lagt seg på kvelden, fordi man er kåt på henne.

Hun vet det veldig godt.

Jeg har også hatt det sånn, men klarte å ikke vise det, det kan du klare også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som overskriften sier:

Gir du etter for dette som pressmidel, hvis partneren bruker det overfor deg for å få viljen sin?

Hvorfor/hvorfor ikke?

hadde vel ikke likt tanken på å bli manipulert på denne måten så da hadde jeg nok blitt litt gretten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vel ikke likt tanken på å bli manipulert på denne måten så da hadde jeg nok blitt litt gretten

Må si, jeg føler meg litt gretten pga dette her, ja.

Jeg sa til henne nå at jeg sover ikke i sengen hos henne når hun skal holde på sånn, så da kan hun velge selv hva hun vil.

Sofaen min er komfortable, den. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal fortelle henne i klartekst hva denne 'leken' gjør med deg og med din opplevelse og lyst til å ha sex med henne.

Høyst sannsynlig er det akkurat de ordene som får henne til å våkne opp fra det hun nå bedriver.

Det du sier tror jeg flere ville kjenne kraftig på i den situasjonen, - jeg kjenner at det ville iallefall jeg.

Takker. Jeg tar det rådet til etteretning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...