Gå til innhold

Flytte til Oslo, usikker på område. Linker til finnannonser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal også flytte "halve landet" ;) Hvor på Grorud bodde dere, om jeg kan spørre? Og hva synes dere om avstanden til sentrum?

TS

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Det går tog fra både Grorud og rett nedenfor Kalbakken (kalles Nyland). Det tar ca 10 min til sentrum

Anonymous poster hash: fdb13...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke barn, er singel jente i 20-årene :)

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Ok,men kan alikevel anbefale Kalbakken. Er født og oppvokst her,og Kalbakken er et typisk generasjonssted. Her bor både,foreldre,besteforeldre,oldeforeldre osv. Nettopp foordi folk trives her. Det er flere som flytter bort når de flytter hjemmefra,men etterhvert kommer de flyttende tilbake.

Anonymous poster hash: fdb13...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,men kan alikevel anbefale Kalbakken. Er født og oppvokst her,og Kalbakken er et typisk generasjonssted. Her bor både,foreldre,besteforeldre,oldeforeldre osv. Nettopp foordi folk trives her. Det er flere som flytter bort når de flytter hjemmefra,men etterhvert kommer de flyttende tilbake.

Anonymous poster hash: fdb13...870

Okei, takk :) Holder utkikk, men sliter med å finne noe som ikke blir for dyrt ;) Er litt for kresen etter å ha eid egen leilighet tidligere også :P

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal jobbe på ensjø, vil jeg definitivt anbefalt å bo ved en t-bane som går direkte dit.

Det finnes flere muligheter langs de linjene, og man kan ha flaks med pris. Jeg hadde flaks, men det krever tålmodighet ;)

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Lurer på om noen kan fortelle meg litt om hvordan det er å bo i de forskjellige områdene som jeg linker til under. Alle er i rimelig bra avstand til jobben for min del, og jeg vil ikke over 2 mill inkl fellesgjeld :) På forhånd tusen takk :)

Furuset:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47875206&searchclickthrough=true

Haugerud:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47876336&searchclickthrough=true

Rødtvedt:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47860123&searchclickthrough=true

Kalbakken:

[url=http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47869631&searchclickthrough=true]http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47869631&searchclickthrough=true[/

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Merkelige soverom i leiligheta på Rødtvedt. Golvet ser svært slitt ut.

Endret av Munter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Lurer på om noen kan fortelle meg litt om hvordan det er å bo i de forskjellige områdene som jeg linker til under. Alle er i rimelig bra avstand til jobben for min del, og jeg vil ikke over 2 mill inkl fellesgjeld :) På forhånd tusen takk :)

Furuset:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47875206&searchclickthrough=true

Haugerud:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47876336&searchclickthrough=true

Rødtvedt:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47860123&searchclickthrough=true

Kalbakken:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47869631&searchclickthrough=true

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Likte den på Haugerud best, og av de områdene du nevner så liker jeg også Haugerud best.

Rødtvet er utrivelig blokker og Kalbakken har også usjarmerende bebyggelse. Furuset har sine finere områder, men da må man gå lengre for å komme til Tbanen... De områdene av Furuset som er ved t- banen er utrivelige ( hvem vil bo kloss oppi Norges største muske)?

Hvis du vil bo på østsiden, men i litt triveligere områder så anbefaler jeg: Lambertseter, Opsal, Godlia, Tonsenhagen, Årvoll, Østensjø etc...

Anonymous poster hash: 6fb43...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryen og Manglerud er også hyggelige, etablerte områder. Og t-banen stopper på Ensjø.



Anonymous poster hash: 66245...269
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Rødtvet/Kalbakken og stortrives! Det er rolig, kort vei til marka, veldig godt kollektivtilbud, to treningssentre, butikker med godt utvalg. Etter godt og vel tjue år i Oslo har jeg funnet min plass, og blir nok boende i området her.

Jeg har aldri opplevd noe skummelt, alle naboene mine er norske, og jeg har opplevd to fester i blokka på ti år.

...og jeg skjønner ikke helt hvor den utrivelige bebyggelsen på Kalbakken er, da den stort sett består av fireetasjers blokker i rød murstein, med noen få unntak.

Endret av Petra75
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse leilighetene som jeg har linket til her ligger på Nordstrand, Manglerud og Bøler. Alle disse områdene er områder som jeg MYE heller ville ha bodd enn i groruddalen.

Hilsen meg som er født og oppvokst i groruddalen, men har eller bodd i nesten alle områder av Oslo :)

Anonymous poster hash: 808d2...30b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse leilighetene som jeg har linket til her ligger på Nordstrand, Manglerud og Bøler. Alle disse områdene er områder som jeg MYE heller ville ha bodd enn i groruddalen.

Hilsen meg som er født og oppvokst i groruddalen, men har eller bodd i nesten alle områder av Oslo :)

Anonymous poster hash: 808d2...30b

Helt enig! Jeg er oppvokst på Stovner og har goood kjennskap til Groruddalen, men kunne ikke falle meg inn å flytte tilbake dit. Hvis du kan så unngå Groruddalen...

Anonymous poster hash: 6fb43...70a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse leilighetene som jeg har linket til her ligger på Nordstrand, Manglerud og Bøler. Alle disse områdene er områder som jeg MYE heller ville ha bodd enn i groruddalen.

Hilsen meg som er født og oppvokst i groruddalen, men har eller bodd i nesten alle områder av Oslo :)

Anonymous poster hash: 808d2...30b

Dette er jeg helt enig i!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å bo på Vestli. Selv om det er langt til sentrum, så veies det opp av nærhet til naturen, lave boligpriser og rolig område. Og på vei til byen får jeg hørt mange bra podcaster. :)

Anonymous poster hash: 533d6...48f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den på Haugerud best, og av de områdene du nevner så liker jeg også Haugerud best.

Rødtvet er utrivelig blokker og Kalbakken har også usjarmerende bebyggelse. Furuset har sine finere områder, men da må man gå lengre for å komme til Tbanen... De områdene av Furuset som er ved t- banen er utrivelige ( hvem vil bo kloss oppi Norges største muske)?

Hvis du vil bo på østsiden, men i litt triveligere områder så anbefaler jeg: Lambertseter, Opsal, Godlia, Tonsenhagen, Årvoll, Østensjø etc...

Anonymous poster hash: 6fb43...70a

De jeg kjenner som bor her i de nevnte områdene trives veldig bra :)

Jeg ville nok gått for noe av det samme i Ts sin situasjon.

Noe av grunnen til at jeg ikke synes det virket hyggelig på Furuset selv den gangen jeg jobbet der var mest fordi jeg ikke trives i typiske dalfører, og jeg fikk bare en "feil" følelse. Smak og behag :) Trives ellers veldig godt på Østkanten og dårlig på vestkanten.

Anonymous poster hash: 7a09a...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De jeg kjenner som bor her i de nevnte områdene trives veldig bra :)

Jeg ville nok gått for noe av det samme i Ts sin situasjon.

Noe av grunnen til at jeg ikke synes det virket hyggelig på Furuset selv den gangen jeg jobbet der var mest fordi jeg ikke trives i typiske dalfører, og jeg fikk bare en "feil" følelse. Smak og behag :) Trives ellers veldig godt på Østkanten og dårlig på vestkanten.

Anonymous poster hash: 7a09a...d03

De fleste som bor et sted trives jo, hvis ikke ville vel de fleste funnet seg et annet sted... Furuset er nok det siste stedet, av de områdene TS nevner, jeg kunne tenke meg å bo, men det er klart.... de som bor der trives nok...

Anonymous poster hash: 6fb43...70a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å bo på Vestli. Selv om det er langt til sentrum, så veies det opp av nærhet til naturen, lave boligpriser og rolig område. Og på vei til byen får jeg hørt mange bra podcaster. :)Anonymous poster hash: 533d6...48f

Det er sikkert fint å bo på vestli assa, men det er veldig mange steder i Oslo som ligger i nærhet til naturen :) mange steder som er like rolige, og mye mer sentralt enn vestli.

Anonymous poster hash: 808d2...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at du skal jobbe på Ensjø, ville jeg sett på leiligheter langs linje 1-4. Hvis ikke må du bytte bane.

Oppsal , Skullerud, Lambertseter, Bøler, Bogerud, Ryen og Manglerud er flotte områder, og du bør kunne finne noe på ditt budsjett. Andre områder kan g.eks. være Etterstad og Teisen. Da er byen nærmere, og marka lenger unna. Nær marka, og kortere med banen enn f.eks Grorud.

Selv bor jeg på bergkrystallen (Lambertseter) og banen herfra til Ensjø tar 15 minutter :)

Anonymous poster hash: 7b272...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle synspunkter og svar :) Skal sjekke ut linkene og områdene som er anbefalt :)

TS



Anonymous poster hash: c0ba9...cd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...