Gå til innhold

Flytte til Oslo, usikker på område. Linker til finnannonser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd på Haugerud og trivdes godt der. Har aldri opplevd å føle meg utrygg, der gjorde jeg kun da jeg bodde i sentrum.

Anonymous poster hash: cd651...fb4

Okei, takk :) Sentrum er uaktuelt for meg uansett :)

TS

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Furuset er et kjempefint sted å bo :) Masse barnefamilier og kort avstand til tog og t-bane. Jeg har gått fra t-banen sent på kvelden uten å føle meg utrygg i det hele tatt, men det kommer jo kanskje litt an på hvor "skvetten" man er. Det er veldig stille der om natten, så du går helt alene.

Jeg er vel litt skvetten, tror jeg må sjekke hvordan veien fra t-banen til leiligheten er :)

TS

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på Haugerud er i et stort borettslag med varmtvann og oppvarming inkludert. Det er kort vei til banen, og du bor ved markagrensa. Leiligheten er liten, men har også et greit nivå på husleia samt at strømutgiftene blir lave. Blokkene har varierte størrelser på leilighetene. Noen av de som ligger høyt oppe i etasjene har fantastisk utsikt.

Det er et rolig område med svært lite trafikk og trafikkstøy.

Det var kanskje et noe tvilsomt område på 70 - 80-tallet, men er nå et veletablert område.

Jeg kjenner noen som bor der og de trives godt. Vet ikke om det er spesielt mange innvandrere der, mitt inntrykk er at det er godt og blandet. De andre områdene kjenner jeg mindre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på Haugerud er i et stort borettslag med varmtvann og oppvarming inkludert. Det er kort vei til banen, og du bor ved markagrensa. Leiligheten er liten, men har også et greit nivå på husleia samt at strømutgiftene blir lave. Blokkene har varierte størrelser på leilighetene. Noen av de som ligger høyt oppe i etasjene har fantastisk utsikt.

Det er et rolig område med svært lite trafikk og trafikkstøy.

Det var kanskje et noe tvilsomt område på 70 - 80-tallet, men er nå et veletablert område.

Jeg kjenner noen som bor der og de trives godt. Vet ikke om det er spesielt mange innvandrere der, mitt inntrykk er at det er godt og blandet. De andre områdene kjenner jeg mindre til.

Jeg har en kollega som bor i en av de blokkene og hun trives kjempegodt. De har marka rett utenfor døra.

Anonymous poster hash: 66245...269

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på Haugerud er i et stort borettslag med varmtvann og oppvarming inkludert. Det er kort vei til banen, og du bor ved markagrensa. Leiligheten er liten, men har også et greit nivå på husleia samt at strømutgiftene blir lave. Blokkene har varierte størrelser på leilighetene. Noen av de som ligger høyt oppe i etasjene har fantastisk utsikt.

Det er et rolig område med svært lite trafikk og trafikkstøy.

Det var kanskje et noe tvilsomt område på 70 - 80-tallet, men er nå et veletablert område.

Jeg kjenner noen som bor der og de trives godt. Vet ikke om det er spesielt mange innvandrere der, mitt inntrykk er at det er godt og blandet. De andre områdene kjenner jeg mindre til.

Tusen takk for svar :) Har hørt mye bra om Haugerud tidligere også :)

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Kalbakken og Rødtvet er veldig rolige områder. Jeg bodde der i flere år tidligere og har aldri opplevd noe ubehagelig. Gikk mye tur på kveldstid - med og uten hund. Det er mye småbarnsfamilier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Kalbakken og Rødtvet er veldig rolige områder. Jeg bodde der i flere år tidligere og har aldri opplevd noe ubehagelig. Gikk mye tur på kveldstid - med og uten hund. Det er mye småbarnsfamilier.

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns området rundt Furuset T-bane er skummelt på kveldstid. Men er nok ikke verre der enn andre steder i byen. Går T-bane direkte til sentrum fra alle steder. Linje 5 (Rødtvedt og Kalbakken) går to ganger i kvarteret og til Furuset og Haugerud går både linje 1 og 2.

Bor selv på Oppsal, men har venner både på Haugerud og Kalbakken. Og de trives svæt godt.



Anonymous poster hash: 17b03...74a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns området rundt Furuset T-bane er skummelt på kveldstid. Men er nok ikke verre der enn andre steder i byen. Går T-bane direkte til sentrum fra alle steder. Linje 5 (Rødtvedt og Kalbakken) går to ganger i kvarteret og til Furuset og Haugerud går både linje 1 og 2.

Bor selv på Oppsal, men har venner både på Haugerud og Kalbakken. Og de trives svæt godt.

Anonymous poster hash: 17b03...74a

Hva er det som gjør at du synes det er skummelt?

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuset kan være litt varierende, men ulsholtveien i seg selv er grei. Jeg er litt skeptisk til t-bane området på kvelden. Jeg er mest kjent på rødtvet og kalbakken. Begge plassene er greie å bo, rødtvet er litt nærmere sentrum og sånnsett greiere. Rødtvet ligger akkurat i grensen ved bomringen, Kalbakken utenfor. Antar du ikke har bil, men det kan være greit å tenke på.

Anonymous poster hash: e0f33...288

Kalbakken har et lite senter, det er et minus med Rødtvedt avhengig av hvor langt til Kalbakken. Jeg er lite kjent på Furuset, men har også hørt at det avhenger av adressen. Grorud og Ammerud og nevnte steder har et bedre utbygget kollektivtilbud enn på den andre siden av dalen og andre steder i Oslo utenfor ringen.

Endret av cottage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns området rundt Furuset T-bane er skummelt på kveldstid. Men er nok ikke verre der enn andre steder i byen.

Anonymous poster hash: 17b03...74a

Jeg har hatt fast bytte på Furuset på kvelden til og fra jobb, og jeg har aldri følt meg utrygg eller opplevd noe ubehagelig der. (etter 23:00) Synes det er langt mer ubehagelig å stå i busskø seint på kvelden nede i sentrum med fulle folk ravende rundt. På Furuset er det stille og rolig, og det er taxi-holdeplass der, slik at det aldri blir helt øde.

Anonymous poster hash: 08afd...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over avstanden til sentrum ja, tok t-banen dit for å sjekke det sist jeg var i Oslo :) Er vant til lengre avstander fra før.. Furuset er jo Grorud, er det ikke? Er den jeg er mest gira på akkurat nå ihvertfall..

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Furuset og Grorud er to forskjellige områder, som grenser til hverandre, men har forskjellig t-bane-linje. Linje 1 og 2 går til Furuset (Ellingsrud), og linje 5 (Vestli) går til Grorud. Grorud har også togstasjon, hvor lokaltoget til Lillestrøm stopper, men toget og banen dekker to ulike områder innenfor Grorud.

Anonymous poster hash: 08afd...825

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner følelsen om å være nervøs for å flytte hit, kom hit selv for 3 uker siden å bosatte meg like greit på ensjø. et nydelig sted! og jeg føler meg så trygg her :) med ta-banen tar det ca 5 min inn til jernbanetorget :)

nå leier jeg bare, men ville virkelig sjekket ut ensjø var jeg deg :)



Anonymous poster hash: 37795...d78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjenner følelsen om å være nervøs for å flytte hit, kom hit selv for 3 uker siden å bosatte meg like greit på ensjø. et nydelig sted! og jeg føler meg så trygg her :) med ta-banen tar det ca 5 min inn til jernbanetorget :)

nå leier jeg bare, men ville virkelig sjekket ut ensjø var jeg deg :)

Anonymous poster hash: 37795...d78

Det er faktisk der jeg helst vil bo, da jeg skal jobbe der :) Men finner lite i min prisklasse :/

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale deg Høybråten! Bra skole, fine områder med eneboliger og rekkehus, gode off kommunikasjon (tog og buss) - fint sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter et område hvor det føles trygt å gå fra t-banen, uten mye bråk(som i slossing osv). Tåler en fest i ny og ned, men har sjelden fest selv. Har sjekket ut borettslaget, og der bor det kun folk med norske navn. For meg betyr det dog svært lite da jeg har bodd i Afrika over en lengre periode. Men "alle" advarer meg mot Furuset, pga innvandrere.. Jeg blir litt forbanna, men samtidig har jeg null kjennskap til Oslo og vet ikke helt hva jeg skal tro.. Er vennene mine bare "for fine" på det? Eller er det noe i det de sier?

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Da flytter du ikke til furuset :)

Anonymous poster hash: f379d...8d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt fast bytte på Furuset på kvelden til og fra jobb, og jeg har aldri følt meg utrygg eller opplevd noe ubehagelig der. (etter 23:00) Synes det er langt mer ubehagelig å stå i busskø seint på kvelden nede i sentrum med fulle folk ravende rundt. På Furuset er det stille og rolig, og det er taxi-holdeplass der, slik at det aldri blir helt øde.

Anonymous poster hash: 08afd...825

Høres bra ut, takk for svar :)

TS

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flytter du ikke til furuset :)

Anonymous poster hash: f379d...8d8

Har du erfaringer, eller er det bare det at du har hørt at det har vært mye sånt der tidligere?

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forresten den på Furuset er finest..

TS

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Nå er jeg fra Kalbakken,og har jobbet både på skolen og på SFO(hvis dere har barn), og jeg kan anbefale det å bo her.

Anonymous poster hash: fdb13...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fra Kalbakken,og har jobbet både på skolen og på SFO(hvis dere har barn), og jeg kan anbefale det å bo her.

Anonymous poster hash: fdb13...870

Har ikke barn, er singel jente i 20-årene :)

Anonymous poster hash: c0ba9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...