Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 33 som spilte mye Sims 2 eller var det SIms 3? I allefall rundt 10 år siden..

Er det feil av meg som mann å spille Sims - er det liksom bare graviditet etc, eller er det masse bygging av hus, skaffe venner, klatre i jobber osv. også?

Jeg ble så glad når jeg fant denne tråden. Har nettopp blitt alene, og trenger noe å kose meg litt med. Er det verdt pengene sine?

Anonymous poster hash: e73f5...6a8

Jeg er ikke blant de yngste spillerne her så jeg kan jo dele mine tanker om spillet. Jeg vil tro det var sims 2 du spilte hvis det er ti år siden. Sims 3 kom ut i 2009. Min personlige mening er at sims 4 så langt ikke har innfridd mine forventninger. Jeg har pløyd meg gjennom hele Sims-serien og har brukt skammelige mange timer på å skape min egen verden med simmer. Til tider har jeg nesten levd mer i sims enn ute i virkeligheten (det var verst i den tiden jeg spilte Sims 2 da det var såpass stor og spennende forandring fra Sims 1). Jeg elsket sims 2 og elsket nesten sims 3 mer på grunn av dens åpne verden og muligheten til å oppleve masse morsomt med simmene. Jeg hadde såpass grei PC at jeg unngikk de verste problemene med sims 3 som mange klagde på (og trekker ivrig frem hver gang noen våger å klage på sims 4).

Sims 4 er gøy på sitt vis men jeg blir mye fortere lei enn jeg ble av å spille i 2 og 3. Det er mye fokus på simmenes personlighet og følelser, og deres samhandlinger med andre simmer. Nabolaget er begrenset, riktignok mye mer åpent enn i sims 2 men et gedigent tilbakesteg for dem som elsket åpen verden i sims 3. Faktisk vil jeg påstå at det var bedre i sims 2 siden man kunne bygge og ordne nabolaget mer selv og også lage hele verdener helt fra scratch. Dette voldsomme fokuset på følelser og de begrensede nabolagene gjør at jeg kjeder meg fort. Etter å ha kost meg ei god stund med å bygge hus (veldig gøy i sims 4, det skal de ha), flytter jeg inn simmer og så går jeg lei. Jeg er ikke så opptatt av å skape forhold, få kjæreste/ektefelle eller gjøre simmene gravid. Jeg liker å oppleve ting med simmene og gjøre litt mer enn å bare spille sjakk i parken, trene på treningsstudioet eller stikke innom baren. Jeg håper virkelig den nye påbygninga gjør ting litt mer spennende for spillere som meg som liker å utforske og gjøre gøye ting med simmene, for per nå er sims 4 litt som en gullfiskbolle med fin pynt og fargerike fisker; artig til å begynne med og fint å se på, men så blir man bare lei fordi det liksom ikke er noe nytt å oppdage eller gjøre.

Husbygging er noe av det beste i sims 4 og du kan også klatre i karrierer eller leke sadist og drepe simmene for å hilse på mannen med ljåen. Men dersom du vil ha mer enn noen få timers moro tror jeg kanskje at jeg vil anbefale deg å spille sims 2 eller 3 med tilleggsspill og heller vente litt med sims 4 til de har gitt ut litt mer ekstra innhold.

Anonymous poster hash: 346ef...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar :) Jeg endte opp med å bestille sims 4, og holder på å laste ned via origin nå, 6%... :P

Men skal ha det i hodet det du sier - greit å være forberedt.

Jeg er overhodet ikke en spill-type. Det eneste jeg har spilt og kost meg litt med var sims for mange år siden, og roller coaster tycoon serien.. Gleder meg til RCT World blir sluppet nå snart.

Har (heldigvis?) glemt hvordan sims var den gangen jeg spilte det, og det er kanskje greit - så er ikke forventningene mine skyhøye nå heller. Men kan jeg få 50 timer+ med hygge og moro og litt å finne på, så er jeg fornøyd med valutaen for de 400,- :)



Anonymous poster hash: e73f5...6a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er en ganske ny spiller av Sims 4, og har ikke satt meg inn i så mye enda.. Har vært trofast spiller av Sims 2 omtrent siden det ble lansert (men med mange og lange pauser innimellom så klart). Og ville gi S4 en sjanse når man kan spille uten å være tilkoblet internett. Fant denne forum posten og har noen spm. angående S4. Håper på svar! :)

Når jeg har vært inne på en tomt/familie (la oss kalle det tomt 1), for så å gå ut og inn på en annen tomt og spiller der en stund, for så, igjen, å gå tilbake til tomt 1, så har tiden gått fremover. Jeg får beskjed om at hushjelpen har vært der, den gravide har fått barnet, og simmene på tomten holder på med andre aktiviteter enn da jeg forlot dem tidligere.

Går det an å gjøre noe for å stoppe dette? Det blir veldig kjedelig å bruke tid på å spille S4 når simmene på de andre spillbare tomtene lever videre uten at jeg får "navigere" dem! FInnes det en innstilling eller juksekode for å stoppe dette? Jeg lagrer ofte imens jeg spiller.

Hilsen meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor står det at gamepacken kommer ut 19. januar? Kan noen være snill og gi meg link eller noe?

Jeg så det på en youtube-video. Husker ikke fra hvem eller hva. En av dem som får info av sims4-folkene og skal hype opp spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er en ganske ny spiller av Sims 4, og har ikke satt meg inn i så mye enda.. Har vært trofast spiller av Sims 2 omtrent siden det ble lansert (men med mange og lange pauser innimellom så klart). Og ville gi S4 en sjanse når man kan spille uten å være tilkoblet internett. Fant denne forum posten og har noen spm. angående S4. Håper på svar! :)

Når jeg har vært inne på en tomt/familie (la oss kalle det tomt 1), for så å gå ut og inn på en annen tomt og spiller der en stund, for så, igjen, å gå tilbake til tomt 1, så har tiden gått fremover. Jeg får beskjed om at hushjelpen har vært der, den gravide har fått barnet, og simmene på tomten holder på med andre aktiviteter enn da jeg forlot dem tidligere.

Går det an å gjøre noe for å stoppe dette? Det blir veldig kjedelig å bruke tid på å spille S4 når simmene på de andre spillbare tomtene lever videre uten at jeg får "navigere" dem! FInnes det en innstilling eller juksekode for å stoppe dette? Jeg lagrer ofte imens jeg spiller.

Hilsen meg.

Jeg tror at du kan slå av aldring på familier i nabolaget i innstillinger. Vet ikke om det stopper dem fra å føde osv. Men de blir ihvertfall ikke eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at du kan slå av aldring på familier i nabolaget i innstillinger. Vet ikke om det stopper dem fra å føde osv. Men de blir ihvertfall ikke eldre.

Ja, dette stemmer. :) Det stopper dem ikke fra å føde dersom en sim er gravid når du går ut av husstanden, og sikkert noen andre ting, men det stopper aldringen hvertfall!

Anonymous poster hash: 5b46e...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du kan slå av aldring på familier i nabolaget i innstillinger. Vet ikke om det stopper dem fra å føde osv. Men de blir ihvertfall ikke eldre.

Ja, dette stemmer. :) Det stopper dem ikke fra å føde dersom en sim er gravid når du går ut av husstanden, og sikkert noen andre ting, men det stopper aldringen hvertfall!

Anonymous poster hash: 5b46e...12a

Takk for svar!! :)Synd at det kun er mulig å stoppe aldringen. Det kan vel fort bli litt mer spilling enn det allerede er med Sims 2, for å få med seg mest mulig. Men det blir sikkert en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en familie på sims 4, som blr i et alt for lite hus (åtte simmer, hehe), så jeg flyttet dem til et myye større hus som jeg hadde bygd selv, og så flyttet jeg ut eldste barnet (ung voksen) en av tenåringene, et av barna, og den ene babyen. Når jeg nå skal laste inn hovedfamilien (Med 4 simmer, 2 voksne en tenåring og et barn), så går spillet bare ut til "Oasis Springs" og det funker ikke å laste inn familien!! Hvordan kan jeg fikse det? Har forelsket meg helt i denne familien, og har ikke lyst til å begynne på nytt med hele sims, fordi det går ikke ann å laste inn noen tomter lengre...

Anonymous poster hash: 76dcc...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en familie på sims 4, som blr i et alt for lite hus (åtte simmer, hehe), så jeg flyttet dem til et myye større hus som jeg hadde bygd selv, og så flyttet jeg ut eldste barnet (ung voksen) en av tenåringene, et av barna, og den ene babyen. Når jeg nå skal laste inn hovedfamilien (Med 4 simmer, 2 voksne en tenåring og et barn), så går spillet bare ut til "Oasis Springs" og det funker ikke å laste inn familien!! Hvordan kan jeg fikse det? Har forelsket meg helt i denne familien, og har ikke lyst til å begynne på nytt med hele sims, fordi det går ikke ann å laste inn noen tomter lengre...

Anonymous poster hash: 76dcc...54a

Så irriterende! Det du hvertfall kan gjøre er å lagre familien og huset i galleriet, slik at du i det minste har det der!

Anonymous poster hash: 5b46e...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer vettet av meg pga disse opplæringsboksene som hele tiden popper opp :sinnatagg: er det noen måte å få slått dem av? Lurer også på om noen vet om noen juksekoder som kan få simmene mine til å bruke litt kortere tid i dusjen ( tar over en time :overrasket: ) og spise seg ferdig fortere ( de sitter over halve tiden og kikker ut i luften uten å gjøre noe )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer vettet av meg pga disse opplæringsboksene som hele tiden popper opp :sinnatagg: er det noen måte å få slått dem av? Lurer også på om noen vet om noen juksekoder som kan få simmene mine til å bruke litt kortere tid i dusjen ( tar over en time :overrasket: ) og spise seg ferdig fortere ( de sitter over halve tiden og kikker ut i luften uten å gjøre noe )

Åhh, det der er så utrolig irriterende. Spesielt det med når de spiser og bare stirrer. Håper det er en bug som de fikser, for det er jo veldig unødvendig!

Vet ikke helt det med opplæringsboksene, men det jeg gjorde var å vente til de dukket opp et sted jeg sjelden er innpå (for eksempel planlegge fest), for da dukker de kun opp når man gjør dette, og "venter" på at man skal trykke seg videre. Har hvertfall ikke opplevd at boksene dukker opp etter det!

Anonymous poster hash: 5b46e...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer vettet av meg pga disse opplæringsboksene som hele tiden popper opp :sinnatagg: er det noen måte å få slått dem av? Lurer også på om noen vet om noen juksekoder som kan få simmene mine til å bruke litt kortere tid i dusjen ( tar over en time :overrasket: ) og spise seg ferdig fortere ( de sitter over halve tiden og kikker ut i luften uten å gjøre noe )

Hos meg spiser de fortere om de ikke prater med noen. Da tar ALT en evighet. Ene dama mi måtte gå opp et hakk i piano, men prata mer med naboen enn hun spilte. Jeg er for multitasking, men det får være grenser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ut om disse opplæringsboksene, man må åpne origin, høyreklikke sims 4, velge spillinnstillinger. Da kommer det opp en boks hvor man skriver "--no_tutorial " og trykker ok, da forsvinner disse opplæringsboksene :Nikke:

Når det gjelder spisinga, så er simmen min singel og spiser alene, men sitter likevel der som om hun har falt i staver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Høres litt festlig ut med den nye ambisjonen som følger med Outdoor Retreat Game Pack; Utendørsentusiast, og det medfølgende personlighetstrekket "overlever". Jeg skal lage en skikkelig villmarkssim som bor i ei sparsommelig lita hytte uti skauen og lever av naturen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man når de er på jobb og skole?

3 simmer som bor sammen. Mor, far og en sønn.. Mor og far er enda ikke kjærester da men :P

Men hva i alle dager skal man gjøre når de begynner omtrent likt på skole og jobb?

Skal man bare sitte å se på at tiden spoler forover i 5-6 timer da eller?

Hva gjør dere da?



Anonymous poster hash: e73f5...6a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blubberella

Hva gjør man når de er på jobb og skole?

3 simmer som bor sammen. Mor, far og en sønn.. Mor og far er enda ikke kjærester da men :P

Men hva i alle dager skal man gjøre når de begynner omtrent likt på skole og jobb?

Skal man bare sitte å se på at tiden spoler forover i 5-6 timer da eller?

Hva gjør dere da?

Anonymous poster hash: e73f5...6a8

Stort sett spoler jeg fremover med den høyeste hastigheten og som oftest går det ganske kjapt. Det som er litt irriterende er om det oppholder seg andre simmer i eller rundt rundt huset for da funker ikke ultraspeeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt festlig ut med den nye ambisjonen som følger med Outdoor Retreat Game Pack; Utendørsentusiast, og det medfølgende personlighetstrekket "overlever". Jeg skal lage en skikkelig villmarkssim som bor i ei sparsommelig lita hytte uti skauen og lever av naturen :)

Haha det hørtes gøy ut, det skal jammen jeg prøve også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Eg lagde ein familie med mor, far og to tenåringsbarn. Tenåringene er ei jente og ein gutt. Av ein eller anna grunn gjekk det ikkje an å velge at barna skulle vere søsken sjølv om eg kunne velge at dei hadde samme mor og far. Så dei ser ikkje på kvarandre som søsken, og flørter kvar gang eg snur meg vekk. Flott! x) Må vere noko rart, for eg har kunne lage søsken på samme alder før. Litt morsomt, men mest forstyrrande.. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...