Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg tror kanskje jeg har fått en teit bug i spillet. Spilte med Snowy Escape i går (heldigvis kræsjet det ikke), og da jeg dro med simmen til huset med den varmekilden for å bade, hadde hun plutselig hansker og sko i tillegg til bikinen. Jeg tenkte kanskje dette var fordi de tross alt bader ute eller noe, men simmen min fortsetter å ha de samme hanskene og skoene hver gang hun skifter til noe annet enn fritidsklær, inkludert pysjamas. Jeg prøvde å gå inn i CAS for å se om klærne var blitt lagt til antrekkene med en glitch, men det var de ikke.
Kjenner dette irriterer meg... Håper det går bort til neste gang jeg skal spille, men det skjer vel neppe. :P

Har du glemt å ta av klatreutstyret hennes? 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Chiyo skrev:

Har du glemt å ta av klatreutstyret hennes? 🤔 

Hahaha, kanskje det? :ler:  Det tenkte jeg ikke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva syns dere om den nye tilleggspakken? Jeg har ikke vurdert å kjøpe den før nå grunnet eksamensstress, men det er snart over så spent på å høre hva folk syns :)

Anonymkode: 3c4de...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 20.55):

Hva syns dere om den nye tilleggspakken? Jeg har ikke vurdert å kjøpe den før nå grunnet eksamensstress, men det er snart over så spent på å høre hva folk syns :)

Anonymkode: 3c4de...f44

Har ikke spilt for mye, pga. den feilen med at spillet kresjet hele tiden. Og etter at de fikset det har jeg ikke hatt tid. Men det lille jeg har spilt var gøy. Men om den er for alle, det er ikke godt å si. Kan anbefale deg å sjekke ut litt på youtube om pakken.

Noen youtubere som driver med Sims: JamesTurner, Deligracy, Lilsimsie 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 20.55):

Hva syns dere om den nye tilleggspakken? Jeg har ikke vurdert å kjøpe den før nå grunnet eksamensstress, men det er snart over så spent på å høre hva folk syns :)

Anonymkode: 3c4de...f44

Hvis jeg skal være helt ærlig var det gøy i et par timer. Same old, same old. Og jeg var skikkelig gira på denne pakken. :P Jeg har ikke gjort alle tingene man kan gjøre, simmene mine har for eksempel ikke klatret på toppen av det fjellet. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så syntes jeg det er litt kjedelig. Den nye verdenen var veldig skuffende, fordi man kan omtrent ikke gjøre noe der. Det er bare mange bygg som er der på pynt. 

Anonymkode: 10047...8d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Her er det helt dødt 😆 ingen som spiller lenger?

Anonymkode: c0e80...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En trist tanke. 
Corona-situasjonen med mye hjemmetid hadde vært perfekt FØR sims 4. Tenk deg all de timene med sims 2 og 3!. Dagene hadde rast av gårde! Jeg kunne spille sims 2 og 3 fra morgen til kveld, uten pause og uten å få nok. 
Men nå takler jeg ikke 1 time med sims 4 før jeg trenger 18 mnd med pause før neste gang. 😭
Sims 4 har ødelagt spillgleden min helt og jeg hater det. Skulle ønske vi fikk sims 3 med ny grafikk, noe av sims 2 og 4 i spillmodus og simmenes reaksjoner og slikt, da hadde jeg glatt slettet sims 4 for alltid og fått spillegleden tilbake. 

Anonymkode: aa653...214

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det noe nytt, som jeg ikke ... ja ... føler det blir Star Wars og Strangerville omigjen, noe man prøver en gang...

12 januar får vi mest sannsynlig «happy haunting» - ghost buster ala greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mods bruker dere?

Synes sims 4 uten mods er gørr kjedelig. Har aldri brukt mods, for jeg har ikke spilt så mye.
Har nå lastet ned MCC. Hva andre anbefaler dere for å gjøre sims morsommere og mer realistisk?

Anonymkode: aa653...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lastet ned en del CC til cas. Jeg har lagt de til 2-3 om gangen, lastet opp spillet for å sjekke at filen og objektet er bra. For så å legg den til side, slik at CC mappen er tom før jeg sjekker 2-3 nye filer. Alle filene er nøye gått igjennom og ser bra ut og funker i CAS og jeg er fornøyd. Gjort det med klær, hår, sminke osv 

Så er jeg ferdig med å laste ned og å sjekke og plasserer alle filene i mods mappen. Åpner spillet og 40% av filene er plutselig ødelagt!!! 
Iconet i CAS er feil og objektet er ikke det det skal være og hva det var da jeg sjekket det for 2 timer siden!! Crop toppen blir til en basic lang skjorte i en stygg tiedye motiv, altså en glitch og ikke det det var for ikke så lenge siden. Filen var perfekt og jeg har ikke gjort noe som helst med filen. 

HVA SKJER?! 
Noen andre som har opplevd dette?

Anonymkode: aa653...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være filer som ikke er kompatible. Eneste løsning er dessverre å starte med et par ting, skjekke at de fungerer sammen, og så legge til et par ting om gangen og sjekke for hver gang. Og ikke stopp selv om du finner en problemfil, det kan være flere.

Anonymkode: cba65...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, jeg spiller The Sims på en gammel Mac. Og alt funker som det skal, unntatt at jeg ikke får åpnet galleriet og lastet bed innhold. Bår jeg skal trykke på polaroidene øverst til høyre står det bare «mitt innhold». Ikke «galleriet» som det skal. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

Anonymkode: e56fb...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg spiller The Sims på en gammel Mac. Og alt funker som det skal, unntatt at jeg ikke får åpnet galleriet og lastet bed innhold. Bår jeg skal trykke på polaroidene øverst til høyre står det bare «mitt innhold». Ikke «galleriet» som det skal. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sims 4 Paranormal er nå ute, en ny stæsjpakke. Noen som har kjøpt den alt?

Virker ikke som den mest revolusjonerende akkurat, men jeg syns den virker veldig OK til å være en stæsjpakke. Liker godt interiøret i den!

Anonymkode: 3c4de...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere hjelpe meg med en ting? Jeg har en husholdning på ish 14 personer. Nå er eldstedatter gravid og i den anledning vil jeg gjerne at hun skal flytte inn til kjæresten sin. Problemet er at jeg aner ikke hvordan. Jeg har prøvd å få han til å spørre henne, men da må jeg innom galleriet og det går ikke å flytte henne da jeg har for mange simmer i husstanden. Jeg har fått henne til å trykke på huset hans for å flytte inn, men da flytter en husstand fra galleriet og det er jeg ikke interessert i. Via telefonen hennes kan jeg kun flytte med husstand!! Hva skal jeg gjøre?!

Anonymkode: d7ee0...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kan dere hjelpe meg med en ting? Jeg har en husholdning på ish 14 personer. Nå er eldstedatter gravid og i den anledning vil jeg gjerne at hun skal flytte inn til kjæresten sin. Problemet er at jeg aner ikke hvordan. Jeg har prøvd å få han til å spørre henne, men da må jeg innom galleriet og det går ikke å flytte henne da jeg har for mange simmer i husstanden. Jeg har fått henne til å trykke på huset hans for å flytte inn, men da flytter en husstand fra galleriet og det er jeg ikke interessert i. Via telefonen hennes kan jeg kun flytte med husstand!! Hva skal jeg gjøre?!

Anonymkode: d7ee0...c8d

Regner med hun må være ung voksen for å flytte. Om ikke kan du søke om der finnes cheats hvor du kan splitte familier. Det skal kunne gå an å redigere husstanden og så flytte manuelt via det. 

Anonymkode: c87b1...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Regner med hun må være ung voksen for å flytte. Om ikke kan du søke om der finnes cheats hvor du kan splitte familier. Det skal kunne gå an å redigere husstanden og så flytte manuelt via det. 

Anonymkode: c87b1...a20

Hun er voksen. Fant noen cheats på nettet, men de funka ikke her. Har leita og leita på MC command center også, men finner ingenting det heller! :( 

Anonymkode: d7ee0...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2020 den 13.13):

Hvis jeg skal være helt ærlig var det gøy i et par timer. Same old, same old. Og jeg var skikkelig gira på denne pakken. :P Jeg har ikke gjort alle tingene man kan gjøre, simmene mine har for eksempel ikke klatret på toppen av det fjellet. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så syntes jeg det er litt kjedelig. Den nye verdenen var veldig skuffende, fordi man kan omtrent ikke gjøre noe der. Det er bare mange bygg som er der på pynt. 

Anonymkode: 10047...8d0

Uthevede setning er hele Sims 4 oppsummert... :unsure:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har det vel kanskje blitt spurt om mange ganger før i tråden, men jeg orker ikke og bla meg langt tilbake i den. Det har seg altså slik at jeg nettopp har kjøpt meg ny PC  og dessverre rakk jeg ikke ta backup av noe av det som lå på den gamle. Noen som vet det er mulig å finne f.eks gamle simmer og husholdninger når man skal spille på en ny PC? Nå må man jo uansett ha Origin, noe som er greit, men jeg vet jo ikke om man fortsatt har tilgang til f.eks ting man har lastet ned fra andre brukere og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater sims 4!!! 😡

Har et ungt par som jeg ønsker skal få seg en utdanning. De gikk samme studie, samtidig. Halvparten av tiden så kom de for sent til timen, selv om at de var helt frie og klare til å gå timer før timen startet. Måtte så teleportere dem nærmere, men selv da kom de for sent fordi de sto som et brødhue utenfor skolen uten å gå inn! Det resulterte så klart i at han strøk i ett fag og hang 1 fag etter henne. Hun ble uteksaminert... 0 kr i konto fordi jeg ønsker mye gjeld for å gjøre det vanskeligere etter skolen er over. Så jeg hadde 32 similoner å fordele mellom de to. 
Hun forsvant helt! For jeg kunne ikke plassere hun i et hjem. Han er på skolen og nå må jeg starte på nytt!!!!! Hvorfor i helvete kunne hun ikke bli værende i studenthuset til han ble uteksaminert?! Det var 0 mulighet for det, jeg trykket på alt jeg kunne for å få henne til å bli værende men hun forsvant et sted. Aner ikke hvor hun er i spillet for hun kunne ikke flytte inn noen steder og jeg havnet tilbake til skolen med hun borte.  Slo av spillet i sinne.

Fuck sims 4. Jeg gir opp. 
Blir alltid forbannet hver gang jeg spiller det dritt spillet. Jeg har vært en storspiller fra sims 1, men nå er det nok. Skal ikke kjøpe flere tilleggsspill før sims 5. Sims 4 har seriøst ødelagt spillegleden helt for min del og jeg blir bare skuffet og irritert innen 2 timer. 

Anonymkode: aa653...214

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...