Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!

Adele

Anbefalte innlegg

Gjest Blubberella

Jeg håper på en mer utvidet feriepakke ala Reiseliv i TS3, der man kan utforske ting og oppleve ting. Og bygge feriehus. Gamepacken som kom i januar var litt skral synes jeg. Den ble jeg fort lei av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper på noe som "I rampelyset", sånn at man kan bli kjendis. Ellers vil jeg ha reisefeber, dyreliv, årstider og universitet. Skulle vært sånn at noen bestemte yrker _måtte_ kan ha utdanning til å få, og at man evt kunne skru det av og på for de som vil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på noe som "I rampelyset", sånn at man kan bli kjendis. Ellers vil jeg ha reisefeber, dyreliv, årstider og universitet. Skulle vært sånn at noen bestemte yrker _måtte_ kan ha utdanning til å få, og at man evt kunne skru det av og på for de som vil.

Enig! Jeg syntes alltid det var så gøy i Sims 2 å velge utdanningsretning på universitetet, selv om det ikke ga så mange fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på årstider, dyr, overnaturlig eller gjerne en pakke som fokuserer på generasjoner og familie :)

Men jeg har på følelsen at den neste pakka blir en sånn pakke hvor man går ut på byen og fester. Håper at dem tar med restauranter isåfall :) Så kan simmene dra på på ordentlig date.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Jeg syntes alltid det var så gøy i Sims 2 å velge utdanningsretning på universitetet, selv om det ikke ga så mange fordeler.

Universitetspakken i 3'ern var gøy den, men man fikk vel egentlig ingen fordel av den? Husker ikke så alt for mye av 2'ern, men kunne man ikke få en underholdningsutdanning eller noe sånt? Vil hvertfall ha spillet litt mer realisitisk :danse:

Jeg håper på årstider, dyr, overnaturlig eller gjerne en pakke som fokuserer på generasjoner og familie :)

Men jeg har på følelsen at den neste pakka blir en sånn pakke hvor man går ut på byen og fester. Håper at dem tar med restauranter isåfall :) Så kan simmene dra på på ordentlig date.

Åh, glemte helt overnaturligpakken. Den vil jeg ha! Og noen ordentlig fine utesteder.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som har plukket opp hint om dyr, særlig hunder, i tingene som kom med På jobben-pakka. Så vil tro det kommer relativt raskt.

Årstider er det viktigste for meg å få på plass fort. Bare å ha ulike typer vær hadde hjulpet mye...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper at årstider ikke blir utgitt så sent denne gangen. Håper at det blir neste pakke eller pakke nr 3 :) Fikk årstider så sent i både sims 2 og 3 :(

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at årstider kom sent i sims 2; det var første gang de gjorde de ordentlig om jeg ikke husker feil (jeg hadde ikke alle expansions til sims 1, så husker ikke om det var noe lignende der). Men frustrerende at det kom så sent i sims 3, spillet er ikke det samme lenger når været alltid er det samme og årstidene aldri endrer seg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at årstider kom sent i sims 2; det var første gang de gjorde de ordentlig om jeg ikke husker feil (jeg hadde ikke alle expansions til sims 1, så husker ikke om det var noe lignende der). Men frustrerende at det kom så sent i sims 3, spillet er ikke det samme lenger når været alltid er det samme og årstidene aldri endrer seg.

Nærmeste man kom årstider i ts1 var den feriepakka tror jeg. Ellers var det ingen værforandringer i ts1.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universitetspakken i 3'ern var gøy den, men man fikk vel egentlig ingen fordel av den?

Jeg hadde aldri universitetspakken i 3-eren, men i 2-eren fikk man, hvis ikke jeg husker feil, noen relevante ferdighetspoeng og man fikk starte et par hakk høyere opp i relevante karrierer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I treern, så fikk man starte på nivå 4 i noen karrierer tror jeg, hvis jeg ikke husker feil.

Likte i universitetspakka i ts2 at man kunne låse opp noen nye karierer med rett utdanning.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er spillet litt mer spenstig, med litt mods. (Eller, et par tusen mods.) Går ganske fort lei, men det er kanskje bare fint. Mer tid til fornuftige gjøremål. :)

Håper virkelig på universitet, årstider og noe lignende byliv, har alltid likt å innrede knøttsmå leiligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hvordan kunne jeg glemme overnaturlig? Det vil jeg gjerne ha så fort som mulig i TS4! :) Årstider, byliv (gjerne med blokkleiligheter e.l.) og noe nytt vi ikke har fått før i tidligere serier hadde blitt tatt i mot med åpne armer. Men viktigst av alt uansett tilleggspakketema; flere tomter og områder å bygge hus på. Der er det et digert forbedringspotensiale!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål ang forskerkarrieren. Jeg får opp som oppgave å finne opp "Electroflux-ormehullgenerator" og da trenger jeg uvanlig metall, uvanlig krystall og to valgfrie elementer. Jeg skjønner ikke hva de valgfrie elementene skal være?

Man skal også lete etter no romvesengreier i gropene utenfor laboratoriet, men går jo ikke an å trykke på noe??

Endret av Nettejea
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål ang forskerkarrieren. Jeg får opp som oppgave å finne opp "Electroflux-ormehullgenerator" og da trenger jeg uvanlig metall, uvanlig krystall og to valgfrie elementer. Jeg skjønner ikke hva de valgfrie elementene skal være?

Man skal også lete etter no romvesengreier i gropene utenfor laboratoriet, men går jo ikke an å trykke på noe??

Elementer finner du hvis du analyserer metall.

Gropene er veldig små, det ligger noen et stykke utenfor gjerdet sammen med steiner du kan grave opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de tar med leiligheter igjen, håper jeg det blir sånn som de hadde i sims 2, at man kunne bygge leiligheter selv, og at man kunne flytte inn flere familier på samme tomt. Hater måten de gjorde det på i sims3! Også håper jeg det kommer flere nabolag snart, det er så sykt stusselig å ha så lite plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er alt for lett å få til god økonomi i spillet. Har aldri hatt problemer og allerede i andre generasjon har jeg overdådig hus og alt simmene kan ønske seg. Det blir så mye penger at jeg ikke har noe å bruke de på til slutt.

Derfor hadde jeg kunne tenkt meg at det gikk an å øke vanskelighetsgraden når det gjelder dette. F.eks

Hadde vært kult at man måtte leie leilighet og betale måneds/ukesleie før man hadde råd til å kjøpe eget :)

Dyrere regninger og egne reginger for mobil, strøm osv. + kommunale avgifter om man eier eget hus.

jeg kom på mer: + bensin, skolepenger, kollektiv(om man ikke har egen bil)

Endret av Alvea
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elementer finner du hvis du analyserer metall.

Gropene er veldig små, det ligger noen et stykke utenfor gjerdet sammen med steiner du kan grave opp.

Tusen hjertelig takk 😁
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er alt for lett å få til god økonomi i spillet. Har aldri hatt problemer og allerede i andre generasjon har jeg overdådig hus og alt simmene kan ønske seg. Det blir så mye penger at jeg ikke har noe å bruke de på til slutt.

Derfor hadde jeg kunne tenkt meg at det gikk an å øke vanskelighetsgraden når det gjelder dette. F.eks

Hadde vært kult at man måtte leie leilighet og betale måneds/ukesleie før man hadde råd til å kjøpe eget :)

Dyrere regninger og egne reginger for mobil, strøm osv. + kommunale avgifter om man eier eget hus.

Enig i dette! Hadde vært så mye mer realistisk. Og hvis man hadde kunne tatt opp lån i bank til leilighet osv :fnise:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært supert! Men jeg tror dessverre ikke at det kommer til å skje, da blir det for vanskelig for alle barn som spiller. Det finnes et par løsninger da, som hvertfall vil gjøre det litt vanskeligere. Når jeg starter en ny familie pleier jeg å kjøpe Knight of the Octagon Table (decoration) og plassere i familiens utstyrslistedings. Den koster vel rundt 8000, så den gjør at simmene er relativt fattige til å begynne med. Kjøper du en billig tomt, går det jo ann å kjøpe to (med litt kaching). Tar litt lenger tid å komme i gang på den måten. I tilegg regner spillet da med at husets verdi er høyere, og gir dermed høyere regninger.

Ellers finnes det mods.

http://modthesims.info/download.php?t=548888

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...