Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!

Adele

Anbefalte innlegg

Lastet ned sims 4 igjen når jeg så denne tråden, men dyrepakken koster 400kr! Litt mye for studentøkonomien :( 

Anonymkode: 6d998...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lastet ned sims 4 igjen når jeg så denne tråden, men dyrepakken koster 400kr! Litt mye for studentøkonomien :( 

Det er salg på origin stadig vekk, hvis du klarer å være litt tålmodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som sliter med å logge seg på Galleriet? Har ikke hatt tilgang på månedsvis, uansett hva jeg prøver og uansett om jeg har internett-kobling. Utrolig kjedelig siden jeg vil gjøre 100 baby challenge og har ikke ork til å lage 100+ menn 😂

Anonymkode: 9e069...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ariana807 skrev:

Ja de kan det :) 

Trening, trening, trening og det vil synes :) 

Jeg har gjort det med min sim :) 

Okei, takk for svar :) 

Anonymkode: fb43e...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, blåtimen skrev:

Det er salg på origin stadig vekk, hvis du klarer å være litt tålmodig :)

Er nok ett til sommeren regner jeg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Den koster 199 hos elkjøp nå 😊

Anonymkode: f4d07...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir litt forbanna på Origin og EA nå!

Jeg skulle gå inn og kjøpe "Strangerville" i Origin og trykte på knappen for å kjøpe. Så kom jeg til reklame for disse to medlemsskapgreiene de vil ha folk til å kjøpe for å få tilgang til flere spill. Jeg ville ikke ha noen av disse, og trykte på knappen under der det sto "Vil du ikke bli medlem idag? Gå til betaling" (eller noe lignende). Betalte glad og fornøyd men da jeg skulle laste ned spillet sto det fremdeles at jeg måtte betale for det. Jeg gikk inn på salgssiden igjen og oppdager at kjøp-linken på Strangeville-siden fører til The Sims 4 deluxe edition nedlasting! :( Jeg hadde altså betalt for en helt ubrukelig deluxe-oppgradering som jeg overhodet ikke hadde lyst på! Og selvfølgelig kan det ikke refunderes...

Strangerville går tydeligvis ikke an å kjøpe enda, for kjøpeknappene på Origin og EA-siden sender meg bare til enten denne digital deluxe-greia eller grunnspillet til 399,-... DRITT-EA!!!!! :kjempesinna:

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ardwinna skrev:

Kjenner jeg blir litt forbanna på Origin og EA nå!

Jeg skulle gå inn og kjøpe "Strangerville" i Origin og trykte på knappen for å kjøpe. Så kom jeg til reklame for disse to medlemsskapgreiene de vil ha folk til å kjøpe for å få tilgang til flere spill. Jeg ville ikke ha noen av disse, og trykte på knappen under der det sto "Vil du ikke bli medlem idag? Gå til betaling" (eller noe lignende). Betalte glad og fornøyd men da jeg skulle laste ned spillet sto det fremdeles at jeg måtte betale for det. Jeg gikk inn på salgssiden igjen og oppdager at kjøp-linken på Strangeville-siden fører til The Sims 4 deluxe edition nedlasting! :( Jeg hadde altså betalt for en helt ubrukelig deluxe-oppgradering som jeg overhodet ikke hadde lyst på! Og selvfølgelig kan det ikke refunderes...

Strangerville går tydeligvis ikke an å kjøpe enda, for kjøpeknappene på Origin og EA-siden sender meg bare til enten denne digital deluxe-greia eller grunnspillet til 399,-... DRITT-EA!!!!! :kjempesinna:

Det samme skjer for meg, men slapp å kjøpe feil til meg selv da jeg klikker på «Strangerville» og den blir til delux edition med en gang før jeg i det hele tatt får lagt det i handklekurven... kjipt! 😕 ingen creepy eventyr på meg i kveld... 

Okay, vent litt... nå dukka den opp, skrudde av og på pcen... 😳

Jupp det funka :) 

BBBA2C23-81C3-4259-9E08-0272524FADAB.jpeg

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2019 den 0.18, Ardwinna skrev:

Jeg fikk det nå til etterhvert jeg også så nå har jeg fått testet ut den snåle byen i noen timer :)

heY0cHj.png

VImMel3.png

Kan jeg spørre hvordan det er å spille i Strangeville? Noe du vil anbefale videre? Ser jeg på YouTube, så avslører jeg brått for mye for meg selv av spillopplevelse. Lurer på det konkrete og hva man gjør først i starten om man spiller Strangeville 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fragmentet skrev:

Kan jeg spørre hvordan det er å spille i Strangeville? Noe du vil anbefale videre? Ser jeg på YouTube, så avslører jeg brått for mye for meg selv av spillopplevelse. Lurer på det konkrete og hva man gjør først i starten om man spiller Strangeville 😊

Jeg synes det er gøy med sånne oppdrag der man skal gjøre småoppgaver underveis for å komme videre, så sånn sett har de første timene gitt valuta for pengene. Men jeg regner med at når man har gjort alle oppgavene og løst hele mysteriet, er denne spillpakken på en måte oppbrukt. Jeg har så langt spilt ca 4-5 timer til sammen og har ikke kommet i mål enda, så det er jo noen timer med moro ihvertfall.
Det første man gjør er å snakke med folk der (aller helst soldater og forskere) og besøke den lille raritetsbutikken (ei salgsbod på gata rett ved en trailerpark). Noen av forskerne sier at man ikke bør snoke rundt ved den hemmelige forskningsstasjonen, så da må man jo selvsagt dra dit og finne ut hvorfor ;) Hele byen er full av rare glødende planter og allerede når man starter å spille er en god del av de vanlige folkene helt rare. Jo lengre du spiller, jo flere blir rare.
Man får ganske kraftige hint underveis om hva man bør gjøre videre, så man bare løser oppgavene og låser opp nye muligheter underveis. Og været blir rarere og rarere jo lengre man kommer i oppdraget.

Jeg liker byen, selv om den er liten, og er veldig spent på hvordan det blir å spille der når jeg har kommet i mål og løst mysteriet. Jeg liker den creepy stemninga som blir verre jo lengre man kommer, så jeg håper ikke alt bare blir fullstendig fryd og gammen, og helt normalt, når oppgaven er løst.

Så anbefaler jeg Strangerville? Ja, jeg synes det er moro nok til 199 kr. Men jeg forventer ikke at det blir så veldig morsomt lenger når man fullfører alle oppgavene og løser det o' store mysteriet. Da blir nok Strangerville bare en ekstra by å bygge hus i.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ardwinna skrev:

Jeg synes det er gøy med sånne oppdrag der man skal gjøre småoppgaver underveis for å komme videre, så sånn sett har de første timene gitt valuta for pengene. Men jeg regner med at når man har gjort alle oppgavene og løst hele mysteriet, er denne spillpakken på en måte oppbrukt. Jeg har så langt spilt ca 4-5 timer til sammen og har ikke kommet i mål enda, så det er jo noen timer med moro ihvertfall.
Det første man gjør er å snakke med folk der (aller helst soldater og forskere) og besøke den lille raritetsbutikken (ei salgsbod på gata rett ved en trailerpark). Noen av forskerne sier at man ikke bør snoke rundt ved den hemmelige forskningsstasjonen, så da må man jo selvsagt dra dit og finne ut hvorfor ;) Hele byen er full av rare glødende planter og allerede når man starter å spille er en god del av de vanlige folkene helt rare. Jo lengre du spiller, jo flere blir rare.
Man får ganske kraftige hint underveis om hva man bør gjøre videre, så man bare løser oppgavene og låser opp nye muligheter underveis. Og været blir rarere og rarere jo lengre man kommer i oppdraget.

Jeg liker byen, selv om den er liten, og er veldig spent på hvordan det blir å spille der når jeg har kommet i mål og løst mysteriet. Jeg liker den creepy stemninga som blir verre jo lengre man kommer, så jeg håper ikke alt bare blir fullstendig fryd og gammen, og helt normalt, når oppgaven er løst.

Så anbefaler jeg Strangerville? Ja, jeg synes det er moro nok til 199 kr. Men jeg forventer ikke at det blir så veldig morsomt lenger når man fullfører alle oppgavene og løser det o' store mysteriet. Da blir nok Strangerville bare en ekstra by å bygge hus i.

Virker som man får flere forskjellige typer oppdrag med samme sluttoppdrag, for jeg tror jeg hadde en litt annen vei til målet enn deg. Så det er jo litt positivt, da må man kanskje spille det noen ganger for å "bruke det opp".

Men utover det er jeg enig med deg. Liker også veldig godt utvalget av klær og byggobjekter man får i denne pakken, syns flere av dørene og vinduene er nydelige :) Kult med laptop også. Tror jeg skal være fornøyd med denne pakken frem til neste expansion (krysser fingrene for university!).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moderplanten spiste simmen min!!!! Stakkars ungen hennes ble tatt av barnevernet. Må jeg begynne på nytt nå? :grine:

Men hun ble spist da hun ba de andre om hjelp til å sloss mot planten. Så selv om jeg er gane over så kommer jeg meg ikke ut av spillet. Det bare står tre simmer rundt planten og venter på fjerdemann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 18.18, bippo skrev:

Virker som man får flere forskjellige typer oppdrag med samme sluttoppdrag, for jeg tror jeg hadde en litt annen vei til målet enn deg. Så det er jo litt positivt, da må man kanskje spille det noen ganger for å "bruke det opp".

Etter å ha spilt meg gjennom til slutten og sett Youtubere spille seg gjennom synes jeg ikke det ser ut som at man får forskjellige oppdrag. Det eneste er at dersom man velger den spesiallagde ambisjonen for å løse mysteriet, blir man mer geleidet gjennom oppgavene trinn for trinn. Jeg bare startet å spille uten den nye ambisjonen, og kom meg videre på hint og tips fra de andre i byen (spesielt konspirasjonsteoretikerne i den lille bua med rare ting). Mulig jeg brukte en del lengre tid på å komme meg gjennom på grunn av dette.
Da oppdraget var fullført mistet jeg som forventet litt piffen. Helt utrolig hvor lite de gidder å gjøre ut av mysteriene i Sims 4... En sterk kontrast til eventyrene i utlandet i Sims 3, der man fikk tre byer med unike gravkamre og ting å oppdage. Og Paradise Island med alle de skjulte øyene og dykkereventyrene.

Men en ting slo meg mens jeg spilte i Strangerville; denne byen må jo være perfekt til å lage en dystopisk wasteland-by etter en atomkrig eller noe. Det er jo bare å fjerne alle de vanlige husene, bygge noen ruiner, kanskje løse mysteriet sånn halvveis så været blir ekstra rart, og så er det bare å spille i vei. Både folkene og omgivelsene er jo perfekt til formålet. Man kan jo lage rene zombie-byen om man vil. Det blir nok neste prosjekt for min del :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
33 minutter siden, Chiyo skrev:

Moderplanten spiste simmen min!!!! Stakkars ungen hennes ble tatt av barnevernet. Må jeg begynne på nytt nå? :grine:

Men hun ble spist da hun ba de andre om hjelp til å sloss mot planten. Så selv om jeg er gane over så kommer jeg meg ikke ut av spillet. Det bare står tre simmer rundt planten og venter på fjerdemann. 

Spillet har sikkert låst seg. Jeg opplevde at de simmene som skulle hjelpe meg bare ble borte og simmen min ble bare stående der som en idiot og kommandere hjelpere som ikke var der. Man kan jo ikke gjøre noe mens man er i angrip-modus heller. Jeg ble nødt til å gå ut av spillet uten å lagre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ardwinna skrev:

Spillet har sikkert låst seg. Jeg opplevde at de simmene som skulle hjelpe meg bare ble borte og simmen min ble bare stående der som en idiot og kommandere hjelpere som ikke var der. Man kan jo ikke gjøre noe mens man er i angrip-modus heller. Jeg ble nødt til å gå ut av spillet uten å lagre :(

Jeg måtte tilbake til hovedmenyen, men da fikk jeg gå tilbake til sist gang jeg lagret spillet. Jeg hadde lagret etter jeg greide å rekruttere tre simmer til å kjempe mot planten, så måtte ikke gjøre alt igjen. Jeg lagde mange vaksiner og brukte guiden på Carl’s The Sims 4 til å kjempe mot planten. Jeg hadde ikke helt skjønt hvordan det fungerte, så det var bra å lese litt om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sloss på lykke og fromme, kommanderte litt, kastet noen vaksiner og brukte megasprayen. Tror jeg klarte å overvinne den akkurat i siste liten før simmene fikk for høyt smittenivå. Men nå vet jeg sannelig ikke om jeg skal spille videre i normal verden eller om jeg skal vekke dingsen til live igjen og bruke den til å styre byen med jernhånd. Kanskje jeg må lage meg en ondskapsfull sim som kan være alliert med The Mother :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, jeg sliter sånn, hvordan flytter man objekter opp eller ned på mac? Har på moveobjects og husker at jeg har fått det til før, men når jeg trykker 9 så bare forsvinner kameraet fra tomta av en eller annen grunn. Sykt irriterende, prøver å møblere, men får ikke plassert noen ting på hyllene og sånn 😩

Nevermind, fant det ut! Man må holde inne option mens man trykker 9 eller 0. Så hvis dere heller ikke visste det, så vet dere det nå 👌🏻

Håper fremdeles jeg klarer å finne ut hvordan jeg gjør objekter mindre da, for det har jeg ikke funnet ut av ennå. 

Endret av bippo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...