Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, bippo skrev:

 

Han her har veldig ærlige reviews, og jeg er stort sett enig med han. Ikke kjøpt og betalt av EA sånn som Deligracy og sånn. 

Hun pleier å elske omtrent alt de kommer ut med. INGEN liker alt. :P Er SimSupply også betalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, bippo skrev:

Jeg syns faktisk get famous er en av de bedre pakkene, jeg syns det er veldig artig. Og jeg trodde faktisk ikke at jeg kom til å like den noe særlig.

Han her har veldig ærlige reviews, og jeg er stort sett enig med han. Ikke kjøpt og betalt av EA sånn som Deligracy og sånn. 

Enig i at han er mest ærlig og jeg har er som oftest enig. Føler han er rask og effektiv i sine reviews også. De andre bruker 20 min på å si "I love thissss" og "Omg så cuteeeee" om å om igjen. Han viser alle objektene fort uten å bruke 5 min per objekt. 

Har spist get famous litt og er hittil fornøyd og er nok en av de pakkene jeg kommer til å spiller mest. Er ikke ferdig med å teste ut alt, tatt litt pause fra sims 4. Men det er første pakken som har klart å fenge nok til at jeg sitter i timesvis. Ikke på samme nivå som sims 2 og 3, men fortsatt mer enn de andre.

Anonymkode: aa653...214

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, bippo said:

Jeg syns faktisk get famous er en av de bedre pakkene, jeg syns det er veldig artig. Og jeg trodde faktisk ikke at jeg kom til å like den noe særlig.

Han her har veldig ærlige reviews, og jeg er stort sett enig med han. Ikke kjøpt og betalt av EA sånn som Deligracy og sånn. 

Hadde helt glemt LGR 🤦🏽‍♀️ Pleier å være enig med hans reviews selv om vi har ulike måter å spille sims på. De andre jeg har sett har vært så biased eller bare fokusert på det jeg bryr meg minst om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, VKM skrev:

Hva synes folk om Get Famous? (Bruker engelske navn for spiller på engelsk). Har avholdt meg fra å kjøpe, ikke fordi jeg ikke har råd eller ikke er interessert, men har generelt vært så skuffet av Sims 4 pakkene at jeg ikke vil sløse mer penger på enda en jeg risikerer å ikke like. 

Har alle utvidelsespakkene utenom den nyeste og ANGRER SÅRT på at jeg kjøpte Get to Work f.eks. Er ikke særlig begeistret over Get Together heller. Elsker City Living, mens Seasons er helt ok til tross for at den er veldig teit noen ganger. Cats and Dogs skuffet meg selv om jeg elsker dyr fordi jeg ville ha noe lignende som Sims 3 pets og de er ganske irriterende på mitt spill (bare meg?). Sånn spesielt kattene blir alltid fult av bugs! Om jeg ikke følger med de konstant så bare forsvinner de og jeg kan ikke få de tilbake. Da mener jeg, ikonet deres står fremme men når jeg klikker på de for å se de så skjer ingenting. Roper simmene på katten, dukker den aldri opp, selv om spillet regner katten som hjemme.

Uansett, har vært veldig skuffet av utvidelsespakkene. Må derfor være bestemt med den nyeste da jeg deler gamig pc med typen og vil jo ikke ta alt for mye plass (grunnet min egen pc ikke takler sims lenger). 

Er fortsatt veldig glad i Sims 3 så er sikkert derfor jeg sliter med å like Sims 4 like mye. For meg er det så kjedelig uten åpen verden og fargehjulet på møbler/klær/hår! 

Men må helt ærlig si at grafikken er så mye penere på sims 4, er bare selve spillet jeg finner fort «tomt». Flere som føler det sånn?

Jeg liker Get Famous. Men min favorittpakke er og Get to Work, så kanskje mine favoritter ikke er dine 😅😂

Jeg liker «interactive» jobber, og det får man jo i Get Famous :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, bippo skrev:

Jeg syns faktisk get famous er en av de bedre pakkene, jeg syns det er veldig artig. Og jeg trodde faktisk ikke at jeg kom til å like den noe særlig.

Han her har veldig ærlige reviews, og jeg er stort sett enig med han. Ikke kjøpt og betalt av EA sånn som Deligracy og sånn. 

Tror ikke EA betalte Deli for å snakke dritt om My First Pet Stuff 😬😂 

Føler Deli alltid prøver å være positiv, noe jeg liker særlig godt med hennes reviews da. Ikke minst at hun viser frem alt av klær og nye hår. Men må og elske hvor «savage» TheSimSupply kan være i hans reviews 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ariana807 said:

Jeg liker Get Famous. Men min favorittpakke er og Get to Work, så kanskje mine favoritter ikke er dine 😅😂

Jeg liker «interactive» jobber, og det får man jo i Get Famous :) 

Jeg liker interactive jobber, faktisk. Synes bare det kunne vært mer enn 3 interaktive jobber, kan ikke hjelpe og sammenligne med Ambitions for sims 3 som hadde mer å tilby av interaktive jobber + self-employment som er den typen jobb jeg bruker mest (men mener man kan det på sims 4 nå eller tar jeg feil? Er borte i jula så kan ikke sjekke).

Plus smak og behag, de interaktive yrkene som lege og forsker var jo seff de jeg fant mest kjedelig av alle yrker generelt. Den med politi var ok, men synes ikke det var verdt prisen da. Det å åpne egen bedrift var morsomt til å begynne med, men ble fort mer stress enn gøy.

Eneste som gjør at jeg fortsatt har pakken innstallert er fordi jeg elsker å bake cupcakes 😂 har alltid en sim som jobber med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Chiyo skrev:

Hun pleier å elske omtrent alt de kommer ut med. INGEN liker alt. :P Er SimSupply også betalt? 

Ja det er nettopp det :P Jeg tror ikke egentlig noen av de er betalt, men de får jo spillene gratis og er "game changers" så jeg tror nok de prøver å holde en god tone med EA så de ikke mister privilegiene sine. Når det er sagt syns jeg nok SimSupply er endel mer ærlig.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at han er mest ærlig og jeg har er som oftest enig. Føler han er rask og effektiv i sine reviews også. De andre bruker 20 min på å si "I love thissss" og "Omg så cuteeeee" om å om igjen. Han viser alle objektene fort uten å bruke 5 min per objekt. 

Har spist get famous litt og er hittil fornøyd og er nok en av de pakkene jeg kommer til å spiller mest. Er ikke ferdig med å teste ut alt, tatt litt pause fra sims 4. Men det er første pakken som har klart å fenge nok til at jeg sitter i timesvis. Ikke på samme nivå som sims 2 og 3, men fortsatt mer enn de andre.

Anonymkode: aa653...214

Ja, han går gjennom det viktigste, selve spillet, fremfor å bruke hundre år på å skrape litt i overflaten. Jeg syns det er veldig morsomt, men skulle ønske at skuespilljobbene var litt mer varierte når man kom på toppen. En annen ting er at man på ingen måte tjener godt nok til å kjøpe seg et mansion, så jeg skjønner ikke helt hvordan sims-teamet har tenkt der. Forventer de at man bruker juksekoder kanskje?

2 timer siden, VKM skrev:

Hadde helt glemt LGR 🤦🏽‍♀️ Pleier å være enig med hans reviews selv om vi har ulike måter å spille sims på. De andre jeg har sett har vært så biased eller bare fokusert på det jeg bryr meg minst om

Ja, når det er bare positivt blir det upålitelig til slutt.

1 time siden, Ariana807 skrev:

Tror ikke EA betalte Deli for å snakke dritt om My First Pet Stuff 😬😂 

Føler Deli alltid prøver å være positiv, noe jeg liker særlig godt med hennes reviews da. Ikke minst at hun viser frem alt av klær og nye hår. Men må og elske hvor «savage» TheSimSupply kan være i hans reviews 😂

Ja, Deli er alltid positiv, og derfor har hun ingen troverdighet lenger. Alle hatet my first pet stuff, så hun var trygt i selskap med mange andre, men alle de andre pakkene plukker hun alltid ut det hun elsker mest, og sier lite eller ingenting om det hun kanskje syns er negativt, og da sitter man jo igjen med et inntrykk av at pakken er bra uansett. 

Når det er sagt så liker jeg Deli, men når det gjelder reviews er hun ikke til å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har fått barn med Kong Vinter? Jeg skjønte ikke helt det jeg leste om personlighetstrekket barnet får av å ha han som far. Er det sånn at de bare blir mer lykkelig hvis du gjør ting de ønsker? Er barnet noe spesielt sånn egentlig? 

Jeg har lest at Kong Vinter har 500.000 hvis han flytter inn, og at han har mange "skills" som er nyttige hjemme. Sånn sett er han nyttig, men er barnet hans det? 

Anonymkode: 10047...8d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken stuff pack har mest å by på når det kommer til bygging og innredning av hus? :) 

Anonymkode: fafcd...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken stuff pack har mest å by på når det kommer til bygging og innredning av hus? :) 

Anonymkode: fafcd...e94

Av de Stuff-pakkene jeg har bruker jeg egentlig bare Laundry Day. Man får faktisk ganske mye i den pakken sammenlignet med andre stuff pakker, og det er mer nyttige ting. Klærne er fine, du får vaskemaskin og tørketrommel, og ganske fine møbler og ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chiyo skrev:

Av de Stuff-pakkene jeg har bruker jeg egentlig bare Laundry Day. Man får faktisk ganske mye i den pakken sammenlignet med andre stuff pakker, og det er mer nyttige ting. Klærne er fine, du får vaskemaskin og tørketrommel, og ganske fine møbler og ting. 

Den har jeg, kjøpte den i går. Er tilbud så tenkte å få litt tips her inne. :) 

Anonymkode: fafcd...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken stuff pack har mest å by på når det kommer til bygging og innredning av hus? :) 

Anonymkode: fafcd...e94

Kanskje du kan få noen tips her:

Det er jo ikke alle som er enige i alle rankingen, men her har mange spillere deltatt og sagt sin mening om hva som er best :) 

Selv har jeg mest fokus på selve gameplayet vi får i pakker og ikke stuff-greiene :) så kan ikke helt svare selv 😅😂

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp starta spelet igjen etter ein lang pause. Ordna med Get Famous, og har lasta ned nyaste versjonen av MC Command Center, men det dukkar ikkje opp ingame? Nokon som har forslag på kva grunnen til det kan vere? Har script mods enabled, og har restarta spelet etterpå, men det dukkar likevel ikkje opp. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett et par youtubevideoer der de prøver å leve som simmen sin et helt døgn, og inspirert av disse har jeg observert sim-meg i fri utfoldelse et helt døgn. Takk og pris for at jeg ikke er en youtuber som må leve som simmen sin et helt døgn, for her er et døgn i sim-Ardwinnas liv (tiden det tar å gå/bevege seg mellom steder har jeg ikke alltid tatt med):

6.15: står opp
6.28 - 6.39: går på do
7.00: plukker opp ei bok og legger i bokhylla
7.11 - 7.20: står i yttergangen i undertøyet og fryser mens jeg ser på katten som er på dokassa og gjør sitt fornødne
7.26: henter bok i hylla, setter seg i sofaen og leser i boka
8.46: legger bok tilbake i hylla
9.03: Roser katten min
9.09: Koser med katten min
9.13: Roser katten min
9.22: koser med katten min
9.35 - 9.51: står og varmer meg ved ovnen
9.51 - 10.03: står ved ovnen og glor tomt ut i lufta
10.10: lager et microovn-måltid
10.29: går fra maten i microovnen og ut i stua, blir stående og glo mens jeg klager over stygg lukt
10.42 - 10.56: ser på TV
11.04 - 11.58: står på stuegulvet i undertøyet og glor tomt mens jeg fryser
11.59: roser katten min for å sitte i sofaen
12.10: står og varmer meg ved ovnen
12.25: går til sofaen og setter meg
12.35: skjemmer bort katta i sofaen (lar den legge seg der mens jeg ser henført på den)
12.45 - 12.54: sitter og glor tomt ut i lufta
12.58 - 13.35: spiller Sims Forever på pc
13.45: kjefter på ei villkatt som har kommet inn og tisset på gulvet
13.48: mopper opp tissedammen
13.56 - 14.10: går til kjøkkenet og står der og fryser
14.11 - 14.24: skjemmer bort katta i sofaen
14.26: sitter i sofaen og fryser og glor tomt foran meg
14.40 - 14.55: spiller Sims Forever på pc
15.02: henter micromaten som jeg lagde for ca 5 timer siden
15.09 - 15.30: setter seg ved kjøkkenbordet og spiser micromaten
15.30 - 16.13: går ut i yttergangen med micromaten, står der (fremdeles i undertøyet) og spiser resten mens jeg fryser
16.18: går og setter den tomme micromatskåla i fra meg på salongbordet i stua
16.19 - 16.44: står og glor tomt ved salongbordet
16.45: plukker opp en tallerken og setter den i oppvaskmaskina
16.50 - 17.05: står ved oppvaskmaskina og glor tomt ut i lufta mens jeg akker, uffer og stønner
17.05 - 17.13: løfter opp katt og koser med den
17.13 - 17.33: står og glor tomt mens jeg fryser og er ukomfortabel
17.40: mopper kjøkkengulvet
17.47: står og varmer meg ved ovnen i stua
17.55 - 18.31: står og ser på TV mens jeg klager på stygg lukt og får et merkelig grineanfall av TV-programmet
18.32 - 18.46: koser med katten og "letter den til sinns" (?)
18.55 - 19.12: går på do + vasker hendene mine
19.26 - 19.46: sitter i sofaen og varmer meg ved ovnen mens jeg kjefter over våte flekker på gulvet
19.47 - 20.45: spiller Blick Block på pc
20.46 - 20.54: koser med katten
20.55 - 21.28: Kjefter og klager litt, går til ovnen for å varme meg og blir sittende å glo ut i lufta
21.39: går og legger meg til å sove
1.35: står opp igjen!
1.41 - 2.32: dusjer og synger i dusjen + kler på meg hverdagsklær (endelig slutt på å vase rundt i undertøyet!)
2.40: lager mat (microbølgekake)
3.04 - 3.40: spiser kaka ved kjøkkenbordet og blir inspirert
3.41 - 3.56: sitter og glor tomt ved kjøkkenbordet
3.57 - 4.17: sitter i sofaen og varmer meg ved ovnen
4.21 - 4.29: mopper gulvet i yttergangen
4.30: kler på meg vinterklær/yttertøy
4.36: går ut og mopper opp kattespy i snøen nedenfor trappa
4.43: går inn og mopper gulvet i yttergangen mens jeg tenker på tryllekunster
4.59 - 5.07: legger en bok på plass i bokhylla
5.07 - 5.45: står og glor tomt ved bokhylla
5.45 - 5.55: koser med katten
5.56 - ca 6.15: går ut og reagerer med glede på nysnøen som har kommet

En heeeelt vanlig dag i mitt liv ja! :ler:




 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ardwinna skrev:

*Snip*



 

Hahah! Ting tar tid, ja 😂

 

Eg fekk forresten til MC command center etter å ha klaga her. Har og lasta ned Wicked Whims, og fått det installert, men har aldri spelt med det før. Nokon som har lyst å gje ein rask innføring i kva modden gjer, og korleis eg bruker den? 

Endret av Amantheia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Kjendisfaktor, er det vanlig at tenåringer kan flørte med voksne? Jeg har ingen mod som tillater det, men min tenåring møtte en kjendis og flørta med henne. :overrasket: Jeg tror ikke man kan gjøre det med de som ikke er kjendis, men jeg syntes jo det var veldig rart. 

Anonymkode: 10047...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Har noen av dere spilt siden vi skulle få en sånn Alexia ting? Skjønner jo at det nesten er en type reklame i spillet, men jeg lurer på om det gjør spillet gøyere på noe som helst måte.

Jeg har ikke spilt siden jeg har så og si låst meg inne på lesesalen for å gjøre ferdig masteroppgaven. :sukk: 

Jeg savner simmene mine. comebackplz.gif?1

Anonymkode: 10047...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere spilt siden vi skulle få en sånn Alexia ting? Skjønner jo at det nesten er en type reklame i spillet, men jeg lurer på om det gjør spillet gøyere på noe som helst måte.

Jeg har ikke spilt siden jeg har så og si låst meg inne på lesesalen for å gjøre ferdig masteroppgaven. :sukk: 

Jeg savner simmene mine. comebackplz.gif?1

Anonymkode: 10047...8d0

Har ikke spilt selv da jeg har google home mini, men her kan du se litt av trivia delen:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secretidentity
På 2.1.2019 den 15.49, Ardwinna skrev:

Jeg har sett et par youtubevideoer der de prøver å leve som simmen sin et helt døgn, og inspirert av disse har jeg observert sim-meg i fri utfoldelse et helt døgn. Takk og pris for at jeg ikke er en youtuber som må leve som simmen sin et helt døgn, for her er et døgn i sim-Ardwinnas liv (tiden det tar å gå/bevege seg mellom steder har jeg ikke alltid tatt med):

6.15: står opp
6.28 - 6.39: går på do
7.00: plukker opp ei bok og legger i bokhylla
7.11 - 7.20: står i yttergangen i undertøyet og fryser mens jeg ser på katten som er på dokassa og gjør sitt fornødne
7.26: henter bok i hylla, setter seg i sofaen og leser i boka
8.46: legger bok tilbake i hylla
9.03: Roser katten min
9.09: Koser med katten min
9.13: Roser katten min
9.22: koser med katten min
9.35 - 9.51: står og varmer meg ved ovnen
9.51 - 10.03: står ved ovnen og glor tomt ut i lufta
10.10: lager et microovn-måltid
10.29: går fra maten i microovnen og ut i stua, blir stående og glo mens jeg klager over stygg lukt
10.42 - 10.56: ser på TV
11.04 - 11.58: står på stuegulvet i undertøyet og glor tomt mens jeg fryser
11.59: roser katten min for å sitte i sofaen
12.10: står og varmer meg ved ovnen
12.25: går til sofaen og setter meg
12.35: skjemmer bort katta i sofaen (lar den legge seg der mens jeg ser henført på den)
12.45 - 12.54: sitter og glor tomt ut i lufta
12.58 - 13.35: spiller Sims Forever på pc
13.45: kjefter på ei villkatt som har kommet inn og tisset på gulvet
13.48: mopper opp tissedammen
13.56 - 14.10: går til kjøkkenet og står der og fryser
14.11 - 14.24: skjemmer bort katta i sofaen
14.26: sitter i sofaen og fryser og glor tomt foran meg
14.40 - 14.55: spiller Sims Forever på pc
15.02: henter micromaten som jeg lagde for ca 5 timer siden
15.09 - 15.30: setter seg ved kjøkkenbordet og spiser micromaten
15.30 - 16.13: går ut i yttergangen med micromaten, står der (fremdeles i undertøyet) og spiser resten mens jeg fryser
16.18: går og setter den tomme micromatskåla i fra meg på salongbordet i stua
16.19 - 16.44: står og glor tomt ved salongbordet
16.45: plukker opp en tallerken og setter den i oppvaskmaskina
16.50 - 17.05: står ved oppvaskmaskina og glor tomt ut i lufta mens jeg akker, uffer og stønner
17.05 - 17.13: løfter opp katt og koser med den
17.13 - 17.33: står og glor tomt mens jeg fryser og er ukomfortabel
17.40: mopper kjøkkengulvet
17.47: står og varmer meg ved ovnen i stua
17.55 - 18.31: står og ser på TV mens jeg klager på stygg lukt og får et merkelig grineanfall av TV-programmet
18.32 - 18.46: koser med katten og "letter den til sinns" (?)
18.55 - 19.12: går på do + vasker hendene mine
19.26 - 19.46: sitter i sofaen og varmer meg ved ovnen mens jeg kjefter over våte flekker på gulvet
19.47 - 20.45: spiller Blick Block på pc
20.46 - 20.54: koser med katten
20.55 - 21.28: Kjefter og klager litt, går til ovnen for å varme meg og blir sittende å glo ut i lufta
21.39: går og legger meg til å sove
1.35: står opp igjen!
1.41 - 2.32: dusjer og synger i dusjen + kler på meg hverdagsklær (endelig slutt på å vase rundt i undertøyet!)
2.40: lager mat (microbølgekake)
3.04 - 3.40: spiser kaka ved kjøkkenbordet og blir inspirert
3.41 - 3.56: sitter og glor tomt ved kjøkkenbordet
3.57 - 4.17: sitter i sofaen og varmer meg ved ovnen
4.21 - 4.29: mopper gulvet i yttergangen
4.30: kler på meg vinterklær/yttertøy
4.36: går ut og mopper opp kattespy i snøen nedenfor trappa
4.43: går inn og mopper gulvet i yttergangen mens jeg tenker på tryllekunster
4.59 - 5.07: legger en bok på plass i bokhylla
5.07 - 5.45: står og glor tomt ved bokhylla
5.45 - 5.55: koser med katten
5.56 - ca 6.15: går ut og reagerer med glede på nysnøen som har kommet

En heeeelt vanlig dag i mitt liv ja! :ler:




 

Det har jeg også sett. En morsom ide. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er skrift og alt nederst på skjermen så smått? Har ikke spilt på en evighet. Så vet ikke om det har kommet en ny oppdatering eller ei. Alt ser så smått ut! Skjerminnstillingene er helt normale. 

Anonymkode: aa653...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...