Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Ariana807 skrev:
 

Det virker litt som om de hiter litt til biler. Limoen, garage bygging og slikt. Men tror ikke vi får det helt med det første, men kanskje i en litt senere patch i år :) 🤞🏻🤞🏻De har ikke lov å si noe som helst om fremtidige greier. Så noe svar får vi ikke. Tror ikke det kommer nå med patchen eller den nye expansionen, men kanskje snart :) 🤞🏻🤞🏻

Jeg fant svaret rett etter at jeg skrev innlegget: det kommer ikke biler verken i Get Famous eller i den terreng-oppdateringa. Kanskje får vi biler i 2019 men ingenting er bestemt. Simguru Grant har skrevet på Twitter at biler ikke er laget enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg egentlig mest til oppdateringen som kommer.

Det høres teit ut, men jeg gleder meg til å kunne plassere to bygninger på samme tomt i forskjellig grunnmur-høyde 😂

Anonymkode: a15cc...f45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Argh! Tidenes mest irriterende glitch! Jeg spilte med en vampyrsim som jeg tenkte skulle bli snill vampyr og bruke kreftene sine som superhelt. Jeg hadde spilt ganske lenge og fått henne et stykke på vei i vampyr-karrieren. Hun hadde en katt som jeg hadde glemt å kastrere (jeg er tydeligvis litt mer uansvarlig i sims enn i virkeligheten...) og selvfølgelig stakk katten av og kom hjem med kattunger i magen. Jeg gidder ikke spille med fire katter i huset så jeg tenkte jeg skulle adoptere bort kattungene, og simmen ringte adopsjonsfirmaet. Det skulle jeg aldri ha gjort. Det kom en mann med bur og plukket opp ene kattungen. Så kom det en mann til uten bur, men kattungen forsvant. Den forbaska mannen ble bare værende i huset! Jeg ble ikke kvitt ham! Simmen min kunne ikke snakke med ham og jeg kunne ikke verken reise med simmen min eller gå i byggmodus, for ingenting går an å gjøre mens et dyr adopteres. Etter å ha søkt etter hjelp på nett i nesten en time innså jeg at dette problemet ikke går an å løse på annen måte enn å gå ut av spillet, og jeg hadde selvsagt ikke lagret på lenge... Utrolig irriterende!!! :(

Så tips: sørg for å lagre spillet før du adopterer bort dyr!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ardwinna skrev:
 

Argh! Tidenes mest irriterende glitch! Jeg spilte med en vampyrsim som jeg tenkte skulle bli snill vampyr og bruke kreftene sine som superhelt. Jeg hadde spilt ganske lenge og fått henne et stykke på vei i vampyr-karrieren. Hun hadde en katt som jeg hadde glemt å kastrere (jeg er tydeligvis litt mer uansvarlig i sims enn i virkeligheten...) og selvfølgelig stakk katten av og kom hjem med kattunger i magen. Jeg gidder ikke spille med fire katter i huset så jeg tenkte jeg skulle adoptere bort kattungene, og simmen ringte adopsjonsfirmaet. Det skulle jeg aldri ha gjort. Det kom en mann med bur og plukket opp ene kattungen. Så kom det en mann til uten bur, men kattungen forsvant. Den forbaska mannen ble bare værende i huset! Jeg ble ikke kvitt ham! Simmen min kunne ikke snakke med ham og jeg kunne ikke verken reise med simmen min eller gå i byggmodus, for ingenting går an å gjøre mens et dyr adopteres. Etter å ha søkt etter hjelp på nett i nesten en time innså jeg at dette problemet ikke går an å løse på annen måte enn å gå ut av spillet, og jeg hadde selvsagt ikke lagret på lenge... Utrolig irriterende!!! :(

Så tips: sørg for å lagre spillet før du adopterer bort dyr!

Har du prøvd testingcheats på også klikke på simmen og prøvd å tilbakestill (reset) han? 

Anonymkode: aa653...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Har du prøvd testingcheats på også klikke på simmen og prøvd å tilbakestill (reset) han? 

Anonymkode: aa653...214

Nei, hvordan resetter man NPC's? Å slette simmer er ganske risikabelt og jeg så det var noen som hadde prøvd det med veldig dårlig hell. Mannen ble borte men spillet mente likevel at det var adopsjon på gang.

Nå er det for sent uansett, for jeg ble så lei at jeg gikk ut av spillet uten å lagre (man får uansett ikke lagret heller mens adopsjon pågår...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ardwinna skrev:
 

Nei, hvordan resetter man NPC's? Å slette simmer er ganske risikabelt og jeg så det var noen som hadde prøvd det med veldig dårlig hell. Mannen ble borte men spillet mente likevel at det var adopsjon på gang.

Nå er det for sent uansett, for jeg ble så lei at jeg gikk ut av spillet uten å lagre (man får uansett ikke lagret heller mens adopsjon pågår...).

Du trenger ikke å slette, å resette går helt fint :) hvis du bruker juksekoden bb.testingcheats true også klikker på simmen mens du holder inne shift-knappen (tror jeg?), så skal det stå noe om reset. Denne er også grei å bruke hvis simmer setter seg fast eller henger seg opp.

Anonymkode: a15cc...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du trenger ikke å slette, å resette går helt fint :) hvis du bruker juksekoden bb.testingcheats true også klikker på simmen mens du holder inne shift-knappen (tror jeg?), så skal det stå noe om reset. Denne er også grei å bruke hvis simmer setter seg fast eller henger seg opp.

Anonymkode: a15cc...f45

Men denne tilbakestiller jo bare humøret og behovene deres, simmer man ikke styrer vil ikke forlate tomten.
Som sagt så søkte jeg rundt på nett og leste flere forslag til løsning, men ingenting funket på denne glitchen. Samtlige endte opp med å måtte gå ut av spillet uten å lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ardwinna skrev:
 

Men denne tilbakestiller jo bare humøret og behovene deres, simmer man ikke styrer vil ikke forlate tomten.
Som sagt så søkte jeg rundt på nett og leste flere forslag til løsning, men ingenting funket på denne glitchen. Samtlige endte opp med å måtte gå ut av spillet uten å lagre.

https://help.ea.com/no-no/help/the-sims/the-sims-4/how-to-reset-stuck-and-unresponsive-sims-in-the-sims-4/ (på norsk) :) 

Anonymkode: a15cc...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nettopp den siden jeg refererte til når jeg skrev svaret over. Du nullstiller dem, men besøkende simmer forlater ikke tomten.

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det en måte å fjerne hjemløse dyr i spillet? Jeg orker ikke å se desse syke hjemløse dyrene og vil jo redde dem alle. Men jeg vil liksom lage mine egne dyr ikke bare redde dem. La mine dyr få barn og når jeg har reddet én, kommer det gjerne to-tre til. 

Anonymkode: d7ee0...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk... Jeg følger en youtube-simmer som hadde hypet det opp endel, så da jeg så live streamen ble jeg nesten sint da de avslørte det.. 😛 Hadde håpet det skulle komme en patch så vi kan bygge flermannsboliger igjen, sånn som TS2. Fikk det for meg at det var logisk, siden den nye verdenen har så få tomter og sånt. Menmen, de kommer vel med noen kule patcher etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Ardwinna skrev:

Hmm... det kan jo være interessant det. Jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke det, jeg antar det blir litt som i Minecraft. :P Jeg har i alle fall lyst til å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Chiyo skrev:

Hmm... det kan jo være interessant det. Jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke det, jeg antar det blir litt som i Minecraft. :P Jeg har i alle fall lyst til å prøve.

Jeg tenker det blir mest brukt til å ta morsomme screenshots eller "gå rundt" i husene jeg har bygd :) Ellers foretrekker jeg å se simmen utenfra når jeg spiller.

Gleder meg til oppdateringen 13/11 og pakka som kommer 16/11! :nordvesta:
Har lyst til å spille sims nå men finner ikke på noe gøy å spille... Noen som har en morsom utfordring til meg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ardwinna skrev:

Jeg tenker det blir mest brukt til å ta morsomme screenshots eller "gå rundt" i husene jeg har bygd :) Ellers foretrekker jeg å se simmen utenfra når jeg spiller.

Gleder meg til oppdateringen 13/11 og pakka som kommer 16/11! :nordvesta:
Har lyst til å spille sims nå men finner ikke på noe gøy å spille... Noen som har en morsom utfordring til meg? :P

Jeg har også lyst til å bruke det til å gå igjennom husene mine. Det kan kanskje bli en fin måte å lage film på. 

Jeg tror jeg må formatere maskinen min før jeg får det nye spillet. Jeg prøvde å spille i går, men jeg måtte gi opp. Det tok laaang tid å bare starte spillet, og alt var treigt. Men jeg tror det har noe å gjøre med maskinen min. :(  Jeg må gjøre noe før jeg kjøper det nye spillet, fordi ellers ødelegger det gleden av å prøve noe nytt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.11.2018 den 17.35, bippo skrev:

Idiotisk... Jeg følger en youtube-simmer som hadde hypet det opp endel, så da jeg så live streamen ble jeg nesten sint da de avslørte det.. 😛 Hadde håpet det skulle komme en patch så vi kan bygge flermannsboliger igjen, sånn som TS2. Fikk det for meg at det var logisk, siden den nye verdenen har så få tomter og sånt. Menmen, de kommer vel med noen kule patcher etter hvert. 

Det var ikke han der fyren som testet ut woohoo sett gjennom simmens øyne? :P Noe så teit, hva hadde han forventet liksom...
Jeg er ikke veldig begeistret for denne funksjonen, ville mye heller ha hatt muligheten til å fjerne/endre/legge til tomter i nabolagene. Eller i det minste få utnyttet terrengverktøyet fullt ut ved å kunne bygge et hus i forskjellige høyder/nivåer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har dette problemet? 
Under simology så får jeg ikke til å skrolle opp til toppen for de simmene med mange sånne.. ting. Du ser forskjellen. På toppen så skal det stå navn, hvor lenge til de blir eldre, familietreet osv, men det er helt borte på de med mange sånne "ting"!! 

Sånn skal det se ut; den boksen nedi høyre hjørne:
3.thumb.jpg.9f58853641d4ca791cdcf05ae9b196a2.jpg

Sånn ser det ut til de med mange sånne ting;
1910111029_Utennavn.thumb.jpg.13d54b9b73ebb330d545111becbd3716.jpg
Jeg får ikke til å skrolle oppover i det hele tatt. Det er bare sånn. Hva skjer?! Andre som har dette problemet? Aner ikke når det oppsto da jeg spiller så sjeldent. 

Anonymkode: aa653...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre som har dette problemet? 
Under simology så får jeg ikke til å skrolle opp til toppen for de simmene med mange sånne.. ting. Du ser forskjellen. På toppen så skal det stå navn, hvor lenge til de blir eldre, familietreet osv, men det er helt borte på de med mange sånne "ting"!! 

Sånn skal det se ut; den boksen nedi høyre hjørne:
3.thumb.jpg.9f58853641d4ca791cdcf05ae9b196a2.jpg

Sånn ser det ut til de med mange sånne ting;
1910111029_Utennavn.thumb.jpg.13d54b9b73ebb330d545111becbd3716.jpg
Jeg får ikke til å skrolle oppover i det hele tatt. Det er bare sånn. Hva skjer?! Andre som har dette problemet? Aner ikke når det oppsto da jeg spiller så sjeldent. 

Anonymkode: aa653...214

Det var en oppdatering som rullet ut i går eller i dag 🤔 mulig det som har skapt litt trøbbel. Særlig om du har mods installert og ikke fjernet dem før oppdateringen. 

Har ikke spilt selv med oppdateringen da jeg venter til den nye expansion kommer i morgen :)  Så vet ikke om dette er et normalt problem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ariana807 skrev:

Det var en oppdatering som rullet ut i går eller i dag 🤔 mulig det som har skapt litt trøbbel. Særlig om du har mods installert og ikke fjernet dem før oppdateringen. 

Har ikke spilt selv med oppdateringen da jeg venter til den nye expansion kommer i morgen :)  Så vet ikke om dette er et normalt problem :) 

Har ingen mods. Rop ut om det er problemer med din også når du spiller. 

Anonymkode: aa653...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...