Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!

Adele

Anbefalte innlegg

Her er review og oversikt over de nye tingene. Dama er skotsk eller noe, bare sånn fyi. Når jeg ser på kjolene og sånt der, så tror jeg faktisk jeg har lyst til å kjøpe det :) Kan jo gå fint med jobb-pakken, spesielt hvis man vil ha en litt eksklusiv klesbutikk. Jepp, tror jeg må kjøpe det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut i naturen kommer aldri på tilbud... Grrrrrr... Har hatt litt lyst på den, men som jeg har hørt, så går man så fort lei av den. Og akkurat nå, så prøver jeg å spare penger, så vet ikke om det helt er verdt det.

jeg spilte den en gang også har jeg ikke giddet å spillt det mer. så var bortkasta penger for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

jeg spilte den en gang også har jeg ikke giddet å spillt det mer. så var bortkasta penger for min del

samme her, var ute i skogen en gang. Men liker tanken på at familien kan dra til hytte i skogen en gang i blant. Men synes hele spillet er kjedelig. Det å gå fra sims 3 med alle utvidelsene, til sims 4... da er det ikke rart at det er kjedelig. Skjønner ikke hvorfor de ikke la til vær og årstider i basespillet.

Håper vi får dyr snart!

Og at de ikke fjerner hester, men legger til sauer, ku, gris osv. Litt mer bondegård dyr, det hadde vært kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha vær, årstider, hunder og katter, litt mer å gjøre for barn og tenåringer, biler, og smårollinger. De jobber vistnok med smårollinger, men det tar sin tid siden det er en helt egen simtype og de vil gjøre det ordentlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men da venter jeg og ser om den kommer på tilbud en gang :)

Ønsker også dyr snart :) Håper på at de ikke tar bort hestene ja, selv om det kanskje ikke blir like gøy å ri rundt når man ikke har åpen verden da.

Håper også på at man kan ha gårdsdyr og at man kan drive bondegård :) Men det blir kanskje å håpe på litt for mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her, var ute i skogen en gang. Men liker tanken på at familien kan dra til hytte i skogen en gang i blant. Men synes hele spillet er kjedelig. Det å gå fra sims 3 med alle utvidelsene, til sims 4... da er det ikke rart at det er kjedelig. Skjønner ikke hvorfor de ikke la til vær og årstider i basespillet.

Håper vi får dyr snart!

Og at de ikke fjerner hester, men legger til sauer, ku, gris osv. Litt mer bondegård dyr, det hadde vært kult.

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper også på dyreliv! Med hester og hele pakka! :jepp: Vil ha årstider også! :danse: Der simmene kan stå på snowboard og slalom i alpinanlegg. Skulle vært skiheis og hele pakka, og kafe der de kunne drukket kakao osv :laugh: Og siden man kan dra på hytta i ut i naturen så kunne simmene gått på langrennski i skogen :fnise:

Men håper først og fremst på dyr!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er den hemmelige Hagen? Og hvordan kommer jeg meg dit? Har kun funnet skogsglenna jeg :)

Her er noen Norske linker.

Den glemte grotten:

http://www.simskrystallen.no/wp/2014/09/05/guide-hvordan-lase-opp-den-glemte-grotten/

Ermittens hus:

http://www.simskrystallen.no/wp/2015/01/18/guide-hvordan-lase-opp-eremittens-hus/

Skogsglenna:

http://www.simskrystallen.no/wp/2014/09/05/guide-hvordan-lase-opp-skogsglenna/

Juksekoder:

http://www.simskrystallen.no/wp/the-sims-4/juksekoder/

Endret av simong
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her, men tror jeg skal avvente litt med å kjøpe. For jeg må innrømme at jeg er litt skuffet over stabiliteten som har vært på 3-eren, noe som har irritert meg kraftig, så jeg vil være sikker på at 4 er bedre før jeg kjøper. Og jeg er nok stygt redd for at jeg må ha ny pc også, hvis jeg skal kjøpe 4-eren :P

Sims 4 er mer stabil enn sims 3 :-)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emh... er det ikke litt rart at simmene kan flørte med oldeforeldrene sine? Eller er det skjedd noe rart med spillet mitt? :laugh: Jeg har store familier med mange barn og barnebarn, så hvis jeg lager en ny sim så pleier jeg å få de til å gifte seg med en av de. Flytta nettopp en ung mann inn til min nye dame, og så møtte han oldemoren sin utenfor huset, og han kunne flørte med henne! Han gjorde ikke det, men han kunne hvis jeg hadde villet det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye eldre enn deg, for å si det sånn :nigo: Du er jo fremdeles ung og fager ;)

Bra å se at flere som er opp i åra som liker sims :hoppendeglad:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg sliter med å faktisk greie å spille med mer enn en sim av gangen...! Og selv med den ene simmen må jeg hele tiden jukse behovene deres.

I sims 3 pleide jeg som regel å spille familier på 2-4 personer. Siden man kunne følge simmene overalt (bortsett fra i rabbitholes) var det veldig lett å multitaske med simmene. Den simmen steller hagen, mens denne simmen er på andre siden av verdenen og fisker, den tredje simmen spiller gitar i sentrum, den fjerde er på jobb som brannmann... Var lett å bygge ferdigheter på alle og følge alle opp.

Men i sims 4 føler jeg at jeg må konsentrere meg om en sim om gangen, i den ene familien jeg spiller med 3 voksne og 2 barn må jeg hele tiden ofre noen; hver dag må jeg velge hvem jeg skal prioritere den dagen. Jeg savner åpen verden noe så syyyyyyyyyyykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Det jeg ønsker meg aller mest av alt er en ny by med flere nye tomter. Magnolia Promenade var jo bare en vits med sine fire tomter.

Jeg savner også veldig åpen verden men det blir vel aldri å skje i Sims 4 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg ønsker meg aller mest av alt er en ny by med flere nye tomter. Magnolia Promenade var jo bare en vits med sine fire tomter.

Jeg savner også veldig åpen verden men det blir vel aldri å skje i Sims 4 :P

Jeg hater at vi ikke kan gå over alt. :( Hva er vits med å kjøre bil hvis man må laste skjermen uansett?! :P

Jeg vil ha store verdener med mange tomter, hvor man kan plassere egne tomter. Jeg syns mye med The Sims 4 er skikkelig skuff. :grine:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i det minste de kunne gjort en mellomløsning... At hele verdenen var åpen, men om du skulle inn på en tomt (besøke en nabo, treningssenter osv) så fikk du en lasteskjerm. Det hadde vært bedre synes jeg...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper skaperne etter hvert skjønner at sims4 er en flopp, og at de enten forbedrer det eller bare fikser alle bugsa det var i sims3, for helt ærlig så sliter jeg med å spille sims4. Sims3 kunne jeg spille i mange timer av gangen, men sims 4 sliter jeg med å spille i en simdag, for det er så grønnjævlig kjedelig. :( Jeg prøver, men det går liksom ikke.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
502 Bad Gateway

502 Bad Gateway

cloudflare
Gjest imperio

Ja jeg håper skaperne etter hvert skjønner at sims4 er en flopp, og at de enten forbedrer det eller bare fikser alle bugsa det var i sims3, for helt ærlig så sliter jeg med å spille sims4. Sims3 kunne jeg spille i mange timer av gangen, men sims 4 sliter jeg med å spille i en simdag, for det er så grønnjævlig kjedelig. :( Jeg prøver, men det går liksom ikke.

samme her. Jeg lager huset, spiller i to minutter så slår jeg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Du sier noe der ja.

Akkurat nå kan jeg godt sitte i noen timer i strekk, men det henger sammen med at jeg blir litt manisk på å få simmen min oppover karrierestigen. Det ender med at simmen min bare jobber, spiser, sover og går på do. Så snart jeg har nådd målet blir det et lite antiklimaks og jeg kommer liksom ikke på noe mer gøy å gjøre. Jeg trodde jeg skulle venne meg til ladeskjermene og oppbygningen i Sims 4, men det er og blir for kjedelig. Nesten litt klaustrofobisk følelse. Og selv om jeg har en utmerket god PC, er ladeskjermene irriterende langvarige og spillet er alt annet en bugfritt. Greit at TS3 var litt mer laggete i flekkene men det var lettere å tolerere lagging og bugs i et spill som var mer åpent og innholdsrikt.

Da jeg startet å spille Sims 3 savnet jeg masse fra Sims 2 og var ikke helt komfortabel med verken spillet eller det å starte på nytt med et nedstrippet grunnspill, men det tok ikke så veldig lang tid før jeg likte spillet bedre og bedre, og fikk helt dilla på å spille. Sims 2 var fort glemt og jeg kunne spille Sims 3 i timesvis. Med unntak av Generasjoner og Universitetspakken elsket jeg alle tilleggsspillene.

Jeg hadde håpet at det samme skulle skje med Sims 4, at jeg kjapt skulle venne meg til spillet og få den samme spillgleden som jeg hadde i Sims 3. Det har fremdeles ikke skjedd. Sims 4 er et tilbakesteg for spillserien synes jeg. Siden folkene bak spillet har uttalt at det ikke blir noe Sims 5 om salget av Sims 4 går dårlig, sitter vi litt i saksa. Uansett hva vi gjør er det vi som taper på det. Klager vi og ikke kjøper spillpakkene, kan vi vinke farvel til Sims 5. Hvis vi kjøper og støtter opp om spillet, anser de det som en suksess og bygger sikkert videre på ideene fra Sims 4 når de skal designe Sims 5.

Jeg har litt følelsen av at EA/Maxis har gitt litt blaffen i oss som har spilt Sims lenge og kun konsentrerer seg om 12-13-åringer som sitter på foreldrenes utdaterte pc og spiller sims for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke samme spillglede for sims 4 som jeg hadde for sims 3, mm jeg hadde veldig fokus på familie. Digget å ha småbarnsfamilier og synes det var kjipt når de ble barn. Så naturlig nok savner jeg smårollinger. Men jeg føler fortsatt ikke at det er en flopp, de første pakkene til sims 3 var også litt kjedelige.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Jeg begynte med sims 1. Elsket spillet! så kom sims 2 og det kunne ikke ha blitt bedre, husker fortsatt den grønne og gule senga :fnise: Og hvor spennende det var med aliens og menn som ble gravide.

Sims 3 var litt skuffende i starten, men det ble fort favoritt spillet. Sims 2 ble raskt slettet for å si det slik.

Sims 4 har jeg ikke blitt hekta på enda. Det at småbarn er borte, og vi er tilbake til sims 2 feeling over hele greia, gjør at det bare ikke fenger lengre.

Jeg har alltid kjøpt vær bidige tilleggspakke, og så fort spillet føles komplett så kommer det et nytt et, og man må begynte fra starten av igjen. Dette synes jeg er ganske surt, og håper egentlig at de forholder seg til sims 4 og bygger på det!

Selv om at den dagen sims 5 kommer, så kommer jeg til å elske det spiller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...