Gå til innhold

Folk som ikke liker (eller er med på) friluftsliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

At det sikkert er en grunn. Den personen som får meg med i skogen er spesiell, for jeg finner ALLTID edderkopper ingen unntak.

edderkopper kan finnes innendørs og..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det sikkert er en grunn. Den personen som får meg med i skogen er spesiell, for jeg finner ALLTID edderkopper ingen unntak.

Edderkopper er da ikke farlige...

Anonymous poster hash: f4e82...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopper er da ikke farlige... Anonymous poster hash: f4e82...0d4

Det vet jeg da godt, jeg synes ikke de er skumle/ekle fordi jeg tror de er farlige. Er glad for at de finnes, ville vært mange flere kryp her uten dem, men jeg skulle bare ønske de holdt seg unna meg!

Fobier er mer innviklet enn som så. Om noen har fobi mot bomull er det jo ikke fordi de tror det er farlig! Men enkelte ting er bare ekle å se på, ta på, tenke på osv

Endret av Blod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edderkopper kan finnes innendørs og..

Dessverre... Heldigvis er det sjelden jeg finner edderkopper inne hos meg, og de gangene jeg har gjort det har vært når noen andre har åpnet vinduene. Så jeg får leve i troen om at hvis jeg ikke ser dem så er de liksom ikke der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg synes såkalt "friluftsliv" er ganske kjedelig. Kan godt gå en tur med barna en gang i blant når det er fint vær, men å være ute hele dagen, i all slags vær, sove ute osv - nei takk. Er da ikke synd på meg for det, like lite som det er synd på dem som ikke liker fotball eller ikke liker å lese bøker. Slike uttalelser vitner om liten forståelse for at mennesker faktisk er forskjellige.

Synes for øvrig også at friluftsliv er noe man "skal" like, og at mange virker som om de driver med det for å følge en trend eller fordi de føler at de må.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbeat

Hva tenker du om folk som ikke liker friluftsliv? De som aldri blir med på toppturer, skiturer, teltturer, gåturer, eller egentlig noen aktivitet som er ute i skog og mark!

Anonymous poster hash: 84659...e32

At de går glipp av mye bra :) for jeg bare elsker slike turer selv, og naturen må utnyttes for det den er verdt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enten digger man friluftslivet eller så sitter man foran tv og er lat? KG på sitt beste.. sort/hvitt og ingen nyanser.

Jeg går ikke på ski, men du verden så langt jeg kan gå på føttene.. Jeg liker å gå tur i skogen og på fjellet, å være ved sjøen. Kroppen min er ille nok etter en natt i en vanlig seng så telt utsetter jeg meg ikke for. Trene gjør jeg på treningssenteret, turer i skog og på fjell og ved sjøen er velvære og intet annet for meg. Men det går fint å gå tur i nabolaget også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Jeg var tidligere en friluftslivelsker de luxe. Gikk i alle fjell her i Hallingdal, til alle årstider og i alt slags vær. Fisket daglig, padlet kajakk, treningstur om morgenen. Nå har jeg rundet 49 år, kanskje ingen alder sier noen. Men jeg har blitt en helt annen dame. Jeg går så langt som å si at jeg ikke kan fordra noen som helst friluftsaktivitet lenger. Foreldrene mine tok meg med på turer fra jeg var et knøttlite barn, joda det ble da også et naturbarn av meg. Derimot er jeg helt forandret. Jeg mistrives svært sterkt her jeg bor, en knøttliten drittbygd som det ikke engang går an å få en jobb i. Vinteren er det grusomste å komme gjennom. Nå er det sommer og alt er ok. Har tross alt eget hus og burde være fornøyd, men jeg mistrives mer og mer til eldre jeg blir. Hvordan det går til vinteren for meg orker jeg ikke engang å tenke på...Ønsker bare å komme meg vekk og kjøpe noe så enkelt som en leilighet. Jeg tåler så avgjort ikke gress som skal slås, hagearbeid eller for all del snømåking eller husarbeid. Det er svært lange og fæle (helt grusomme) snøvintre her jeg bor, jeg søkker lengre og lengre ned i bakken for hvert snøfnugg som havner her. Det eneste store ønsket jeg har er å komme meg vekk til et sted i Norge med korte vintre, jobb og ha råd til en leilighet. At det er vel tilrettelagt for friluftsliv der jeg eventuelt ønsker å etablere meg på nytt er fullstendig uvesentlig for meg.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår, sommer og høst, så stryker jeg fjells så ofte jeg kan. Pakker med primus, telt og fiskestanga.

Vinteren ligger jeg i dvale og venter på våren slik at jeg kan stryke til fjells igjen.

Hva andre måtte like opptar meg ikke. Jeg liker best å være i fjellet alene eller med bikkja.

Anonymkode: 961b2...6d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer i dag da, flere tråder som er 10-15 år gamle som blir dratt opp igjen..

Noen som kjeder seg? ;) 

Anonymkode: f2a96...6cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...