Gå til innhold

Folk som ikke liker (eller er med på) friluftsliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SYND på dem fordi de ikke liker det samme som deg????? Du kan umulig ha mye mellom ørene!

Folk er forskjellige. Noen liker mote, dyre designer klær, noen liker fine biler, noen liker friluftopplevelser, noen liker norsk mat, noen liker indisk mat, noen liker blått, noen liker svart - det er da ikke synd på folk fordi de ikke liker det samme som deg!

Anonymous poster hash: 0d156...abf

Du så at TS definerte friluftsliv så bredt som ned til en gåtur?

Og jo, når det er så bredt bevist at kontakt med natur og dyr gir helsegevinst, så er det litt synd på de som utelukker det fullstendig fra sitt liv.

Anonymous poster hash: 48ae4...a73

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at folk som ikke liker å være ute naturen er late mennesker. Som trives best foran tven og krydrer tilværelsen med sosiale ting som ikke involverer naturen.

Lurer på hvordan de greide tilværelsen før i tida. Når der ikke var noe tv, internett, etc.



Anonymous poster hash: 3cf05...ffc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at folk som ikke liker å være ute naturen er late mennesker. Som trives best foran tven og krydrer tilværelsen med sosiale ting som ikke involverer naturen.

Lurer på hvordan de greide tilværelsen før i tida. Når der ikke var noe tv, internett, etc.

Anonymous poster hash: 3cf05...ffc

Jeg liker det ikke fordi jeg har angst for diverse insekter som det kryr av i naturen. Har ikke noe med latskap å gjøre :)

Anonymous poster hash: a2777...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så at TS definerte friluftsliv så bredt som ned til en gåtur?

Og jo, når det er så bredt bevist at kontakt med natur og dyr gir helsegevinst, så er det litt synd på de som utelukker det fullstendig fra sitt liv.

Anonymous poster hash: 48ae4...a73

Du er ikke helt god!

Anonymous poster hash: 0d156...abf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg tenker jo at det er helt normalt, men at de går glipp av vanvittig mye fint :) Og så håper jeg at folk skjønner at friulftsliv er mer enn toppturer, birkebeineren og tidagers vandringsturer i fjellet. En tur i nærmeste skog en søndag formiddag med kvikklunsj og appelsin er også friluftsliv.

Hilsen hun som elsker friluftslivet - (nesten) alle former for det - og som ikke vil at friluftsliv skal være den nye motegreia for godt trente entusiaster, men noe for absolutt alle :)

Jeg er ikke superfan av friluftsliv. Altså jeg liler naturen og jeg liker å gå tur, men det å sove i telt syns jeg er pyton og toppturer tør jeg ikke fordi jeg har aldri stått på nedoverski. Irriterer meg at jeg er så pyse. Og jeg føler det hadde vært lettere å få kjæreste om jeg var mer outdoorsie.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente/dame på 35 år , elsker friluftsliv. Ingenting er som å dra til skogen , jogge eller bare gå tur. Så fikk jeg MS , gikk bra de første 7 åra , så ble jeg verre i beina.. Jogging,som jeg elsker,får jeg ikke til lengre. Får til å gå korte turer, til foten ikke vil mer. Det vises jo ikke på meg at jeg er "syk" , men mulig folk ser på meg som lat da? Vi mennesker er jo eksperter i å dømme folk. Jeg synes det er så synd at vi er så dømmende , vi vet jo ikke hvorfor andre mennesker gjør ditten eller datten.



Anonymous poster hash: d854b...065
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pærecider

Hva tenker du om folk som ikke liker å lese?

Eller som ikke kan fordra fotball?

...kaffe

...se på tv

...ikke er interessert i mote og interiør

...ikke liker å shoppe på lørdager

Vel, tenker ikke noe spesielt om folk som ikke liker friluftsliv, folk er forskjellige, rett og slett.

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nok av friluftsliv da jeg vokste opp. Jeg kommer fra en liten bygd ytterst i Hardangerfjorden og å gå på fjelltur var et must.

Jeg har nå kommet dithen at jeg synes norsk natur er kjedelig, fjorder og fjell likeså. Jeg trives best i "öppna landskap"



Anonymous poster hash: f4e82...0d4
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor sånn at vi er friluftsmennesker enten vi vill eller ei, med skog jorder og sjø på alle kanter og uten en nabo på flere kilometers omkrets.

Er glad i naturen, men virkelig elsker en tur til Oslo eller en annen europeisk storby. Bare for å snuse inn storbylivet, se på mennesker av alle slag, tusle innom en kaffebar osv

Litt av alt og alt til sin tid er supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg er glad det finnes flere som meg. Jeg mistrives veldig langt ute i skogen. Kan godt dra på hyttetur f.eks, også uten strøm og vann, men om det krever en topptur/skitur eller noe sånt er jeg lite interessert. Hadde forsåvidt en normal oppvekst med både fjellturer og skiturer, men liker det ikke lenger nå. Det betyr ikke at jeg ikke rører meg, treningssenter er kjempegøy, og jeg går gjerne turer i byen :)



Anonymous poster hash: d65de...e02
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingaborga

Liker ikke å være ute i marka, kan til nød dra på tur med venner, men thats it. Er ikke fordi jeg er lat, jeg trener nesten hver dag(styrke), men jeg liker rett og slett ikke marka. Føler ikke at jeg mister noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at de går glipp av noe, er litt kjedelige, har hatt foreldre som var dårlige på å legge til rette for at de skulle like det og at de nok sikkert kan læres opp til å like bittelitt tilrettelagt friluftsliv.

Jeg er nok ganske inhabil, jobber med at folk ikke skal ende opp på denne måten og har vel 80-90 studiepoeng i natur og friluftsliv/ tilrettelegging av natur og friluftsliv for barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er nå forskjellige, for noen er det rett og slett bare ikke interessant å drasse på ørten kilo på ryggen mens de blir spist levende av mygg :fnise: Fotball er fullstendig uinteressant for meg, mens noen sikkert synes jeg er en tulling som frivillig går på trening for å få juling flere ganger i uka(driver med kampsport).

Men jeg tror ikke jeg kjenner noen som inderlig hater friluftsliv, bare folk som enten misliker det eller ikke har noe forhold til det. Det kommer vel an på hva man er oppvokst med. Venninna mi har en mor med dårlig hoft og med handicappass for parkering, mens faren har problemer med ryggen, sier seg selv det ikke ble så mye friluftsliv da hun vokste opp. Selv er jeg er gjerne med forutsatt at jeg har klær og utstyr til det, men drar ikke på eget initativ, da blir det bare små- og dagsturer, kanskje en helg i telt. Men da må jeg jo låne meg telt, sovepose, primus osv. For jeg har ikke dette selv(ikke hatt plass til det uansett:P)



Anonymous poster hash: 11a44...6b3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke helt god!

Anonymous poster hash: 0d156...abf

Takk, og du er ikke spesielt flink til å argumentere ;)

Anonymous poster hash: 48ae4...a73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bor midt i skogen, så jeg får nok friluftsliv, hver dag!

Anonymous poster hash: efb5f...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at de som på død og liv MÅ runde Jostedalsbreen 10 ganger i året må legge ut 20 selfies tatt fra alle mulige vinkler og prøve å få med seg alt som kryper og går av bekjente på lignende turer. Oiii så FLINKE dere er. Kan ikke folk bare være forskjellig? Noen liker treningssenteret, noen fjelltopper, og noen sofaen. Hva er problemet med at alle bare gjør som de vil?

Gå birken og hold kjeft liksom

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og nokon går på blåbærtur i jeans og joggesko, medan dei fnisar av "friluftsfolka" som har siste modell av GPS, og full norrøna-outfit forå gjennomføre det samme ;-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...