Gå til innhold

Folk som ikke liker (eller er med på) friluftsliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du om folk som ikke liker friluftsliv? De som aldri blir med på toppturer, skiturer, teltturer, gåturer, eller egentlig noen aktivitet som er ute i skog og mark!



Anonymous poster hash: 84659...e32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe negativt ettersom jeg er slik selv.

Har traumer etter en barndom men press. Ingen middag uten tur i skog og mark! Og "bollene smaker jo så mye bedre etter en skitur!".

Nei, de smaker like godt uansett.



Anonymous poster hash: 9bcbf...e03
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo at det er helt normalt, men at de går glipp av vanvittig mye fint :) Og så håper jeg at folk skjønner at friulftsliv er mer enn toppturer, birkebeineren og tidagers vandringsturer i fjellet. En tur i nærmeste skog en søndag formiddag med kvikklunsj og appelsin er også friluftsliv.

Hilsen hun som elsker friluftslivet - (nesten) alle former for det - og som ikke vil at friluftsliv skal være den nye motegreia for godt trente entusiaster, men noe for absolutt alle :)

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de får gjøre som de vil, men kommer aldri til å forstå hvorfor de ikke liker det, for jeg elsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om folk som ikke liker TV-program? De som aldri ser på NRK, TV2, TV3, Bliss, eller egentlig noen som helst tv-program!

Er de fra en annen planet lissom?

Anonymous poster hash: 37b7f...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om folk som ikke liker friluftsliv? De som aldri blir med på toppturer, skiturer, teltturer, gåturer, eller egentlig noen aktivitet som er ute i skog og mark!

Anonymous poster hash: 84659...e32

At de er helt normale?

Jeg forstår at du er ute etter at vi skal tenke negativt om mennesker som ikke er så glad i / vant med friluftsliv.

Men det hadde plaget meg mer å hatt en mann som var inaktiv i dagliglivet. Altså som aldri var med å gå tur, aldri trente noe som helst, hverken styrke, fotball, jogging osv.

En skikkelig sofagris.

Det hadde plaget meg mye mer.

Selvfølgelig hadde det vært hyggelig å tatt en topptur i blant, men dette har man sjelden tid til i dagliglivet, så der legger jeg mer merke til hverdagsaktivitet.

Selv liker jeg mer å bruke ferien i syden, eller i andre land, storbyer, langhelger osv på hotell og med deilig boblebad osv, enn ute i teltet i en kald sovepose. Sorry.

Anonymous poster hash: 37b7f...dfa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er bra noen er som meg. Føler det er veldig in i dag å elske skog og mark, og lange turer i friluftsliv. Jeg kan også nyte naturen, men kjenner meg overhodet ikke igjen i disse hardbarka friluftsentusiastene.

Når jeg vokste opp, så pleide jeg å tenke at jeg måtte være adoptert eller forbyttet, siden hele familien min er stikk motsatt. ;)

Vi er alle ulike. For noen er lykken å gå rundt i fjellheimen i bortoversnø og prestasjonene i å bestige flest mulig fjelltopper. Andre av oss trives best med andre ting. Begge deler er helt greit. :)



Anonymous poster hash: 4857a...49c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å gå på tur, men nesten alle mine venner hater det, så skal jeg på fjelltur må det bli med familien. Synes selvsagt at det er litt kjipt, men det er nok helt normalt, så tenker ikke noe negativt! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er helt greit, slik er jeg også uansett. Eller, jeg kan like å stå på ski, men liker IKKE å telte osv. Er livredd insekter.. Husker jeg sov i telt med en del folk for lenge siden, så våknet vi med snegler over hele teltet. Traumatisk..



Anonymous poster hash: a2777...d9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om folk som ikke liker friluftsliv? De som aldri blir med på toppturer, skiturer, teltturer, gåturer, eller egentlig noen aktivitet som er ute i skog og mark!

Anonymous poster hash: 84659...e32

Jeg tenker...stakkars folk som har mistet kontakten med instinktene sine.

Anonymous poster hash: ea831...aa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er synd på dem.

For det første gir selv små friluftsopplevelser som f.eks. en tur i skogen stor glede og ro i sjela, for det andre er det dokumentert at kontakt med dyr og natur gir markant helsegevinst, både fysisk og psykisk. Så jeg håper de ser lyset en dag :)



Anonymous poster hash: 48ae4...a73
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppvokst by-menneske, ble igrunn aldri tatt med ut i naturen da jeg var liten bortsettfra sånne grusomme turer i barnehage/barneskole som skulle bli gjennomført UANSETT vær. Lite kult å stå ute i -10 som tynn 8-åring i 5-6 timer og bli nektet å dra hjem. Eller å skulle "kose oss" når det var pissregn og 7 grader. Neei... Litt mer fan av å reise til syden :fnise: No hate mot friluftslivet, det ble bare aldri særlig imprintet på meg på en positiv måte

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er synd på dem.

For det første gir selv små friluftsopplevelser som f.eks. en tur i skogen stor glede og ro i sjela, for det andre er det dokumentert at kontakt med dyr og natur gir markant helsegevinst, både fysisk og psykisk. Så jeg håper de ser lyset en dag :)

Anonymous poster hash: 48ae4...a73

SYND på dem fordi de ikke liker det samme som deg????? Du kan umulig ha mye mellom ørene!

Folk er forskjellige. Noen liker mote, dyre designer klær, noen liker fine biler, noen liker friluftopplevelser, noen liker norsk mat, noen liker indisk mat, noen liker blått, noen liker svart - det er da ikke synd på folk fordi de ikke liker det samme som deg!

Anonymous poster hash: 0d156...abf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vokst opp på vidda hvor friluft ofte var eneste alternativ til underholding. Laaange ski og scooterturer hver vinter, og jakt/fiske så fort sommeren kom...etter 2 år med jegertjeneste i militæret, så gikk jeg rett og slett lei. Dritt lei.

Det er nå 6 år siden, og jeg har fortsatt ikke greid å finne "orket" til å dra ut. Når jeg så startet på universitetet, så virket det som at "alle" skulle drive på med friluft, veldig trendy.



Anonymous poster hash: 84659...e32
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjæresten min liker det ikke, og det synes jeg er litt leit. Han har ingen interesse for naturen, fisking, sopp og bærturer eller telttur. Jeg tenker om det at folk liker forskjellige ting. Jeg forstår f.eks ikke hva som er gøy med å se på fotballkamp eller racerbilløp. Heldigvis er jeg en person som helt fint drar ut alene, så det hindrer ikke meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor "fjellet" er engang...

Anonymous poster hash: 581c2...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker friluftsliv, bare ikke alle menneskene som er med. Bare meg og kjæresten går greit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYND på dem fordi de ikke liker det samme som deg????? Du kan umulig ha mye mellom ørene!

Folk er forskjellige. Noen liker mote, dyre designer klær, noen liker fine biler, noen liker friluftopplevelser, noen liker norsk mat, noen liker indisk mat, noen liker blått, noen liker svart - det er da ikke synd på folk fordi de ikke liker det samme som deg!

Anonymous poster hash: 0d156...abf

Dette.

Det at noen ikke liker typisk norsk "friluftsliv" betyr ikke at de ikke beveger på seg. Jeg liker bedre å jogge ute langs Themsen enn i tur i skog og skau. Skal man på fjelltur går man på rekke, kan sjelden bestemme eget tempo og må drive å småskravle hele tiden. Jeg har heller ikke noe behov for å plukke baer. Synes det er ekstremt kjedelig.

Hvis jeg skal trene kan jeg gjore det andre steder. Kontakt med dyr har jeg uansett, da flere venner har katt eller hund. Frisk luft får jeg når jeg loper hver dag og i helgene.

Skal jeg ha ferie drar jeg enten og besoker en venn, til varmere strok eller storbyferie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...