Gå til innhold

Svigerforeldre som ikke ringer på døren. Hva mener dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Og hva mener du med likt?

Hadde jeg vært de svigerforeldrene hadde jeg vært flau over meg selv, og skjønt at man gir andre privatliv.

Anonymous poster hash: 42853...7e7

Samma det. Er ikke normalt å ikke ha problemer med at foreldre eller svigerforeldre ser at en har sex. Jeg hadde dødd hvis mine foreldre så meg ha sex med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen til TS er en mammadaltdust.

Jeg begriper dessuten ikke TS. Hun gjør alt husarbeid og hun finner seg i at hennes penger går til mat, og eier dermed ikke nåla i veggen. Og hun finner seg i å bo i et hus der svigerforeldrene har mer å si enn det hun selv har, med en mann som synes det er supert at moren tar seg av regningene hans.

Hvorfor vil du ha det sånn, TS?

Anonymous poster hash: 0380b...749

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen til TS er en mammadaltdust.

Jeg begriper dessuten ikke TS. Hun gjør alt husarbeid og hun finner seg i at hennes penger går til mat, og eier dermed ikke nåla i veggen. Og hun finner seg i å bo i et hus der svigerforeldrene har mer å si enn det hun selv har, med en mann som synes det er supert at moren tar seg av regningene hans.

Hvorfor vil du ha det sånn, TS?

Anonymous poster hash: 0380b...749

Jeg vil ikke ha det sånn. Har sagt ifra mange ganger til kjæresten min at jeg ikke vil ha det sånn. Men det virker ikke som at han tørr å si ifra til moren sin, pga at han vet at hun kan bli snurt. Han har tidligere hatt en diskusjon med moren sin da eksen klagde på det samme, å da ble det visst rabalder. Han får hjelp av henne hele tiden, enten det er ting eller penger, så jeg misstenker at han ei heller har samvittighet til å si ifra. Er så lei av vi ikke kan planlegge noe eller gjøre noe uten at han må informere henne om alt!! Hun vet seriøst alt! Legger seg til og med borti at gutta skal lage seg treningsrom på loftet, å skal også da være med å ha kontroll å "hjelpe" dem så alt blir rett. Dette er voksne mannfolk det er snakk om, som ikke kan ta en selvstendig avgjørelse uten å må spørre mor eller far om det er greit at de gjør det sånn å sånn! Er det normalt at det er sånn?? Greit å ha et fint forhold til foreldrene sine, men hvor går grensen for at det blir usunt??? Jeg tror selv at grunnet denne kontrollbehovet fra svigermor sin side, at hun alltid har "rettet" på alt han har foretatt seg, å sagt at sånn å sånn kan du ikke gjøre, har gjort at han har så dårlig selvtillit at han ikke tror at han klarer det selv? Eller tar jeg helt feil?? Hun snakker jo til og om han som om han var 17 enda! Til tider når det irriterer meg som verst så tenker jeg at alt dette har gjort noe med følelsene mine for han, når hun holder på sånn som hun gjør så føler jeg at jeg er samboer med en lillebror. Hun får ham til å fremstå som en hjelpesløs liten gutt! Men innerst inne er jeg forferdelig glad i han, å vil prøve å få det til å gå til jeg absolutt ikke klarer det mer. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem å hva jeg skal si, for å få han til å innse at han kan ikke ha det sånn. Han må bli et selvstendig menneske!

Anonymous poster hash: e298c...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hva synes dere om svigerforeldre som bare kommer rett inn hjemme hos dere når det passer seg, uten å ringe på døra først? Ikke så mye som en melding eller noe varsel i forveien? Er det ok? Selv begynner jeg å bli forferdelig lei av det, men det er kanskje bare meg som er sær?

Anonymous poster hash: e298c...692

Vet ikke hvor du bor men her i stor by må man låse alt. Ellers forsvinner inventaret.

Hold døren låst så lærer svigers seg å ringe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vet ikke hvor du bor men her i stor by må man låse alt. Ellers forsvinner inventaret.

Hold døren låst så lærer svigers seg å ringe på.

De har nøkkel, har TS fortalt. De låser seg inn selv. Mannen hennes synes visst det er greit, eller så har han ikke baller nok til å forlange å få tilbake nøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nøkkel, har TS fortalt. De låser seg inn selv. Mannen hennes synes visst det er greit, eller så har han ikke baller nok til å forlange å få tilbake nøkkelen.

Han føler ikke han kan kreve nøkkelen tilbake da foreldrene hans står på halve huset enda. Utifra moren hans tror jeg neppe disse blir levert tilbake den dagen de ikke står på huset lenger heller, da hun selv mener dem må ha den i tilfelle nødstilfeller.

Anonymous poster hash: e298c...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

De har nøkkel, har TS fortalt. De låser seg inn selv. Mannen hennes synes visst det er greit, eller så har han ikke baller nok til å forlange å få tilbake nøkkelen.

Han føler ikke han kan kreve nøkkelen tilbake da foreldrene hans står på halve huset enda. Utifra moren hans tror jeg neppe disse blir levert tilbake den dagen de ikke står på huset lenger heller, da hun selv mener dem må ha den i tilfelle nødstilfeller.

Anonymous poster hash: e298c...692

Wow! Tenk å ha en så balleløs mann ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Tenk å ha en så balleløs mann ! ! !

Akkurat!

Jeg fatter ikke at hun gidder å rote bort det eneste livet hun har på en mammadalt som ikke en gang har et snev av ønske om privatliv, og som lar moren gramse i posten og ha kontroll på nettbanken, komme og gå som hun vil i huset, og skjelle ut samboer for dårlig vasking, siden mannen aldri rører en fille!

TS: Kom deg vekk fra dette galehuset!

Du ødelegger din egen mentale helse på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Mine svigerforeldra har også nøkkel, men de låser seg jo bare inn om vi har avtale om at de skal mate katter eller noe slikt.

ellers bruker de alltid å ringe på, for så å gå rett inn. Akkurat slik som vi gjør hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

her er jeg så uheldig at svigermor eier huset og bor i leilighet 1 min unna. hun går inn som hun vil, flytter på ting og rydder vis hun synes det er rotete. hun kommer også på besøk kun for å avbryte middagen med å kjefte for at huset ikke er strøkent. dette går meg på nervene men svigermor regjerer her og der er forbudt å si noe. hun er også flink å bringe med gaver i tide og utide til yngste barnet mitt mens min eldste ikke får noe. har sagt i fra om dette ikke er ok men hun fortsetter.

Anonymkode: 04ea2...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

her er jeg så uheldig at svigermor eier huset og bor i leilighet 1 min unna. hun går inn som hun vil, flytter på ting og rydder vis hun synes det er rotete. hun kommer også på besøk kun for å avbryte middagen med å kjefte for at huset ikke er strøkent. dette går meg på nervene men svigermor regjerer her og der er forbudt å si noe. hun er også flink å bringe med gaver i tide og utide til yngste barnet mitt mens min eldste ikke får noe. har sagt i fra om dette ikke er ok men hun fortsetter.

Anonymkode: 04ea2...074

Hva sier din mann til dette? Står han ikke på din side? Det beste ville vært om dere hadde hatt mulighet til å flytte såpass langt unna at hun ikke bare kunne komme når hun ville.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Hva sier din mann til dette? Står han ikke på din side?

han og de andre barna hennes er alle vante med at det ikke sies i mot henne. så nei desverre. har vurdert mange ganger å gå fra han pga moren men pga barnet vi har i lag blir heller ikke det rett. seinest i går kom hun stormende inn midt i middagen og kjeftet og smelte på at det var rotete i gangen. og sånn var det aldri da hun bodde her for hun hadde det bestandi perfekt.

Anonymkode: 04ea2...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han og de andre barna hennes er alle vante med at det ikke sies i mot henne. så nei desverre. har vurdert mange ganger å gå fra han pga moren men pga barnet vi har i lag blir heller ikke det rett. seinest i går kom hun stormende inn midt i middagen og kjeftet og smelte på at det var rotete i gangen. og sånn var det aldri da hun bodde her for hun hadde det bestandi perfekt.

Anonymkode: 04ea2...074

Hun kan ikke være helt normal. Oppegående mennesker kommer ikke busende inn til andre til enhver tid. Jeg har ikke annet råd til deg enn å montere en sikkerhetslås på inngangsdøren, så får hun heller stå ute og bære seg. Synes din mann at hennes oppførsel er ålreit, da, eller tør han ikke sette henne på plass?

Edit: Jeg mente en sikkerhetslenke,  :).

Bilder av sikkerhetslenke

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han som de andre tør ikke sette henne på plass. hun er gammel og respektert . har også lagt merke til at hun er fæl til å lyve om hva de andre søskene mener. kaan si det sånn at hun hefter ikke med å dikte opp noe som tilsynelatende noen har sagt.

Anonymkode: 04ea2...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.4.2014 at 15.54, AnonymBruker skrev:

 

Det er mannen min som eier huset (halve) å det er han som betaler for det. Det er vi som betaler å drifter her. Han betaler hus å regninger, mens vi bruker kortet mitt til resten sånn som mat å andre ting vi trenger, en ordning mannen min selv foreslo:-)

 

Ja, jeg begynner å undres selv, da jeg har uttrykt min missnøye om dette lenge, mange ganger. Jeg føler meg rett og slett udugelig når hun holder på sånn. Hvis jeg har plassert ting på en viss måte å er fornøyd med det, så kommer det alltid en kommentar som ''skal du ha det sånn??''. Å da begynner jeg å undres om jeg virkelig har mistet all form for dømmekraft????? Vi har til og med vært nære på å gå fra hverandre pga dette her, å det virker ikke som at det har gått inn i hodet på han likevel. Jeg mener dette er hans jobb å sette mora på plass å ikke min? For jeg har nemlig fått beskjed om å ta det med henne selv, selv etter det nesten-bruddet vi hadde. Det med at hun kom busende inn her å irettesatte meg forran besøket mitt, har jeg ikke fortalt ham enda da det alltid blir en diskusjon/krangel når jeg forteller min missnøye om hvordan hun holder på.

Åssen hun vet at det ikke var sønnen hennes som vasket badet, er fordi det alltid er jeg som gjør slike ting her hjemme;-)

 

Ja, jeg føler det er null respekt for meg her. De kommer inn hit å begynner å vaske, flytte om på ting, går på soverom, å i vaskekjelleren å styrer som om jeg ikke var her, tar fullstendig kontroll å jeg har bare blitt en nikkedukke som sitter der å sier ''ok'' og ''ja skal gjøre det'', da di forteller meg at ''slik må du gjøre det''. Laaangt ifra meg dette her, skjønner ikke hvor jeg ble av..... -TS-

 

Anonymous poster hash: e298c...692

Høres helt ut som min svigemor. Trodde jeg var kvitt henne etter å fått nok og kranglet med henne, men den gang ei. Nå skal plutselig hun å den nye mannen pusse  opp huse vårt og bo hos oss noen uker!:rasende: Som ingenting har hent. Hun bestemmer alt når hun er på besøk. Snakker til meg som en idiot, tar seg til rette over alt. Og mannen min gjør ikke en dritt med det, helt umulig å si ifra. Da flyr hun i flint! Det blir iaf ikke bedre av å ikke ta tak i det. Mannen blir alltid irritert fordi jeg blir stille og usosial når hun er her. Vi har ingenting felles, det eneste hun vil høre er hvor flink, flott og at vi ikke hadde klart oss uten henne! Og det kommer jeg ikke til å si! 

Hadde begynt med å låse døra og ikke åpna hvis det ikke passet! Svigerfamilien må bli satt grenser for, hvis ikke ender du som meg. Vi krangler stort sett om moren hans! Hun er så sympatisk at hun dumpa ungene sine når de var små for en ny mann og karriere for å så dukke opp 10-15 år senere!

Anonymkode: a5065...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...