Gå til innhold

Svigerforeldre som ikke ringer på døren. Hva mener dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynn å gå inn hos dem uten å banke på, forsyn deg i kjøleskapet og sleng deg i sofaen med beina på bordet. Gjenta til ønsket effekt er oppnådd :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel neppe svigerforeldrene, men mannen som er problemet her. Vi er sånn i min slekt og, at det er "bare å gå inn" (folk fra bygda..) men selv får jeg helt noia om noen gjør det (særlig siden døren til badet er RETT ved inngangsdøra. Hva om jeg sto i dusjen? Satt på do?

Så om det ikke er greitt for deg, ts, må du snakke med mannen om at det faktisk ikke ER greitt at folk kommer bussene inn til deg. Og da må mannen snakke med sine foreldre om at når døra er låst er den låst, og når døra er igjen skal det ringes på og ventes på svar. Nøkkelen kan de godt beholde i tilfelle krise eller noe.

Om mannen tenker at din komfort i ditt eget hjem ikke er viktig for han så tenker jeg at du kanskje bør finne deg en mann som bryr seg om slikt?

Anonymous poster hash: daca3...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ringer på gjør de, men åpner jeg ikke har de nøkkel selv. Dette har forøvrig bare skjedd en gang, at de har åpnet døren selv. Men er døra åpen, så går de rett inn, verken banker eller ringer på. Har hatt utallige diskusjoner med mannen min ang dette, men det går inn det ene øret å ut det andre.

Anonymous poster hash: e298c...692

Er det omvendt andre veien, da? Altså at dere har husnøkkel til din manns foreldre? Jeg mener det er langt over streken å komme busende inn hos folk eller låse seg inn selv.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å installere alarm? Så dere kan føle dere "tryggere"? Den trenger de ikke ha kode til. Da kan de ikke låse seg inn uten å vite at dere er hjemme, for ellers kan jo alarmen gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fine regler;

1. Lås alltid ytterdøra (dette har jeg gjort hele livet - hvem vil vel støte på en tyv mens man står i dusjen)

2. Ikke føl at du må lukke opp dersom noen du ikke har avtale med ringer på. Lat som at du hadde sovnet litt, var i dusjen, eller ikke var hjemme dersom de spør senere. Og fortsett med at; derfor er det best at dere spør om det passer først. Etter nok bomturer vil de begynne å sende deg en melding først for å høre om det passer slik som vanlig folkeskikk er.

3. Ingen andre enn du og samboer skal ha nøkkel til hus/leilighet. Aldri. Inndra nøklene dere har, eller bytt lås. Dette er bare dumskap, hvem vil vel at svigerfar skal låse seg inn mens man har sex?

4. Ettersom det er din samboers foreldre det er snakk om, kunne det vært på sin plass at det var han som tok ansvar for å si fra at man må spørre om det passer før man kommer, at dere vil ha nøkkelen tilbake osv. Men det kan også være fint at du er tilstede når det skjer, slik at du kan følge med på at ting ikke blir sagt feil, eller at det blir veldig ramaskrik ut av det. Samarbeid.

Følger du ikke disse reglene, i kombinasjon med at du har svigerforeldre som dine = stor irritasjon :P her må endringer utføres!



Anonymous poster hash: 15c73...b45
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om vi har invitert folk på besøk, så må dei gjerne komme rett inn. Men då veit eg jo at dei kjem, og er klar for besøk. Om folk bare hadde valsa inn døra i tide og utide, så hadde eg nok blitt lei. Eg går ofte rundt i stilongsen her heime når eg gjør husarbeid :P Så kjekt å bli advart på forhånd.

Få din mann til å prate med foreldrene sine.. Dei skjønner nok ikkje at du irriterer deg. Dei gjør det neppe for å vere stygg, men treng eit tydelig hint om at det ikkje kan fortsette slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan dette går, og håper det går at å prate litt vett inn i skallene deres.



Anonymous poster hash: 651ce...9c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha frekk sex på ei dyne i stua, mens de låser seg inn du, så skal du se det blir endring i sakene.



Anonymous poster hash: 15c73...b45
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha sex med fyren i stuen. Gjerne i en kinky stilling. Da regner jeg med at det blir siste gang de buser inn.



Anonymous poster hash: 24923...50e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å installere alarm? Så dere kan føle dere "tryggere"? Den trenger de ikke ha kode til. Da kan de ikke låse seg inn uten å vite at dere er hjemme, for ellers kan jo alarmen gå?

God ide.

Alarmselskaper burde forøvrig bruke dette som en del av reklamen. "Føl deg trygg - sikker mot innbruddstyver og svigerforeldre".

Anonymous poster hash: 24923...50e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine eks svigers inviterte seg på besøk i ukesvis de. Og de hadde nøkkel. Ble så lei!

Og jeg føler med deg ts. Lås døra!

Anonymous poster hash: eee56...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres grusomt ut. Husk å låse døra.

Jeg hadde foretrukket om mannen tok nøkkelen deres. De skal ikke låse seg inn og da trenger de ikke nøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt uakseptabelt og ikke noe jeg godtar fra noen, heller ikke fra nærmeste venner eller familie.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å gå rundt naken hjemme :fnise:

Har vært halvnaken mange ganger, å en av svigers plutselig har stått der utenfor badet mitt. Hadde glemt å hatt igjen badedøra når jeg var hjemme alene. Ille når man må begynne å låse badedøra i sitt 'eget' hjem når man er hjemme alene. Mannen har sagt ifra om at di må begynne å ringe på døren, men di driter i det likevel. Er begrenset hva jeg får meg til å 'ta dem for' da svigers står på halve huset. Jeg vurderer STERKT å finne meg noe eget ja, hvis galskapen ikke ender snart. Kommer her når det passer seg å tar seg til rette. Idag kom svigermor på besøk å begynte å vaske badet fordi hu syntes at det såg forferdelig ut her hjemme. Å dette presterer hun å si forran besøket mitt, jeg siterer; "som det såg ut på badet ditt! Eller det gjør det forøvrig i resten av huset også!" Kaller meg lat å treg. Føler meg som en liten jentunge igjen, mistet alt av selvtillit å selvrespekt. Føler ikke jeg har gjort en god jobb i det hele tatt i noe jeg foretar meg her hjemme for hun finner alltid noe å sette fingeren på. Nytter ikke å si noe til henne heller for da blir det furting. Er så lei. Jeg elsker jo han men vet ikke om jeg orker mer av dette.:-(

Anonymous poster hash: e298c...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres grusomt ut. Husk å låse døra.

Jeg hadde foretrukket om mannen tok nøkkelen deres. De skal ikke låse seg inn og da trenger de ikke nøkkel.

Jeg tenker at det er greit at de har nøkkel, slik at dersom det plutselig skulle være noe kritisk så kan de låse seg inn. Men det er snakk om kun for nødssituasjoner som aller sjeldent oppstår. Men den nøkkelen skal ligge et sted hjemme og aldri bli brukt. Så jeg ville bedt mannen om å si fra til foreldrene at det ikke er greit at de kommer uanmeldt og ikke ringer på, og at de ikke får lov å låse seg inn. Nøkkelen skal være hjemme.

Anonymous poster hash: d141f...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har frekkhetens nådegave.

Monter en sånn

3267-03.jpg



Anonymous poster hash: 651ce...9c0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært helt uaktuelt for meg. En ting er at de har nøkler til huset, det kan være praktisk av flere årsaker, men en annen ting er at de bare dukker opp og låser seg inn som det passer dem.

Ring og avtal på forhånd ellers no deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...