Gå til innhold

Svigerforeldre som ikke ringer på døren. Hva mener dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn var det her også. Svigermor listet seg inn i huset og plutselig sto hun over meg i stuen.

Frekt og irriterende!!!

Nå har hun ikke nøkkel lenger.. *lykke for meg :)

Anonymous poster hash: 06251...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Det er ikke greit i mine øyne. Mitt hjem et mitt fristed hvor jeg skal kunne gå i undertøy hele dagen om jeg vil uten å måtte tenke "det kan jeg ikke" i tilfelle svigers kommer.

Jeg hadde delt min frustrasjon med samboer og diskutert saken og latt han gjøre det klart for svigers i første omgang, om det ikke hjelper får jeg ta praten selv og dersom hintet ikke blir tatt ville jeg låst døra og satt på hengelås + skrevet lapp "det passer ikke i dag."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om svigers hadde låst seg inn i mitt hjem (!), og det ikke funket å snakke med mannen min (så han kunne snakket med sine foreldre og evt inndratt nøkkelen), tror jeg at jeg hadde byttet dør/lås. Om du ikke har en unnskyldning, så skap en (knekk nøkkelen i døra eller lignende). Selvfølgelig er det beste å snakke med mannen din, men om det ikke funker, får man finne en løsning som gjør det. Hva i all verden har de med å ha nøkkel?

Anonymous poster hash: ea1d6...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer; Hvordan er det så mange her som ender opp med at svigers har egen nøkkel?

Dette betyr jo at en av dere i parforholdet, faktisk ved en anledning har GITT dem en ekstra nøkkel?!

Har ikke tanken slått dere før? Eller hvorfor etablerte dere ikke noen grunnregler samtidig med at dere ga bort deres egen husnøkkel? Har de tilgang til bilen deres som det passer også eller? :P

Så mye merkelig folk har for seg. Jeg ville da aldri gitt bort nøkkelen til flere. Har de tatt kopi av nøkkelen deres på eget intiativ?



Anonymous poster hash: 15c73...b45
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig hadde jeg en bestemor av samme ulla.

Hun hadde ikke egen nøkkel, men hun tok alltid i dørhåndtaket og kjente etter om det var åpent, før hun eventuelt ringte på :P

Og hun hadde en tendens til å alltid dukke opp ubedt ved middagstider :P

Hvis det var åpent, hadde hun for vane å liste seg opp trappa og inn i stua, for å overhøre samtalen vi hadde inne på kjøkkenet ved middagsbordet. Vi kunne høre at det små-knirka over stuegulvet, mens hun lista seg bortover.

Og plutselig stod hun bare inne på kjøkkenet.

Husker mamma ble så utrolig irritert, og ettehvert ble det en vane og dobbeltsjekke at døra nede var låst!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjotten

Hvorfor i all verden skulle TS si ifra til mannen sin om dette? Dette må hun da ta opp med svigers selv, er det mulig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på. Ringer dere på hjemme hos dine foreldre eller hans?

Vi syns nemlig det er et problem at svigersønn og datter bare går rett inn.



Anonymous poster hash: b404c...34d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært halvnaken mange ganger, å en av svigers plutselig har stått der utenfor badet mitt. Hadde glemt å hatt igjen badedøra når jeg var hjemme alene. Ille når man må begynne å låse badedøra i sitt 'eget' hjem når man er hjemme alene. Mannen har sagt ifra om at di må begynne å ringe på døren, men di driter i det likevel. Er begrenset hva jeg får meg til å 'ta dem for' da svigers står på halve huset. Jeg vurderer STERKT å finne meg noe eget ja, hvis galskapen ikke ender snart. Kommer her når det passer seg å tar seg til rette. Idag kom svigermor på besøk å begynte å vaske badet fordi hu syntes at det såg forferdelig ut her hjemme. Å dette presterer hun å si forran besøket mitt, jeg siterer; "som det såg ut på badet ditt! Eller det gjør det forøvrig i resten av huset også!" Kaller meg lat å treg. Føler meg som en liten jentunge igjen, mistet alt av selvtillit å selvrespekt. Føler ikke jeg har gjort en god jobb i det hele tatt i noe jeg foretar meg her hjemme for hun finner alltid noe å sette fingeren på. Nytter ikke å si noe til henne heller for da blir det furting. Er så lei. Jeg elsker jo han men vet ikke om jeg orker mer av dette.:-(Anonymous poster hash: e298c...692

wow. Det er vel kanskje det som er problemet, at de står på huset? At de føler de kan ta seg tilrette pga det? Nei, sånn går det ikke ann å ha det! Enten må du begynne å si i fra strengt eller finne deg noe eget ja.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle TS si ifra til mannen sin om dette? Dette må hun da ta opp med svigers selv, er det mulig?

Samme lurte jeg på. Hvorfor er det så mange som sier at dere hadde sagt fra til mannen og latt ham gi beskjed videre? Høres helt merkelig ut.

"Jeg mener at.-- derfor må du si..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem eier huset, TS, og hvem betaler for det?

Bor både du og mannen gratis der? I så fall kan jeg forstå at de mener de har visse rettigheter.

Men om der er du og samboeren som drifter huset, betaler alle utgifter, etc, så bør det at de eier en andel av det ikke være nok til at de kan oppføre seg sånn. De kunne aldri gjort det om de leide ut en bolig til andre.

Det er ufatterlig for meg at samboeren din synes det er greit at moren låser seg inn og begynner å lekse opp for deg foran besøkende om hva hun mener om din standard på vasking og sånt! Og hvordan skulle hun vite hvem av dere det var som faktisk hadde vasket badet sist? Kunne like gjerne være guttebassen hennes som var udugelig med filla.

Om du konfronterer dem, så er det en fare for at det blir full krig om de er av "rette" slaget. Det er lettere for din samboer å prate med egne foreldre.

Essensen her er jo at de har null respekt for deg, husholdet deres, og forholdet.

Din samboer er jo tydeligvis av samme oppfatning, siden han nekter å sette ned foten.

Jeg foreslår at du hører litt rundt om noen har en rimelig kjellerleilighet eller noe sånt som du kan leie en periode. Og så flytter du. La de få litt tid til å tenke seg om, mens du nyter det å kunne ha døra låst.

Forholdet ditt kommer uansett til å gå til helvete om det ikke skjer endringer, så du kan like greit starte å lete etter ny bolig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Pass på å ha sex med kjæresten på sofaen neste gang :fnise::fnise:

Men ærlig talt, det der e r jo uholdbart!

Du må snakke med mannen din og be han si til dem at de skal levere tilbake nøkkelen og gi beskjed når de kommer, eller spør om det passer at de kommer på besøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem eier huset, TS, og hvem betaler for det?

Bor både du og mannen gratis der? I så fall kan jeg forstå at de mener de har visse rettigheter.

Men om der er du og samboeren som drifter huset, betaler alle utgifter, etc, så bør det at de eier en andel av det ikke være nok til at de kan oppføre seg sånn. De kunne aldri gjort det om de leide ut en bolig til andre.

Det er ufatterlig for meg at samboeren din synes det er greit at moren låser seg inn og begynner å lekse opp for deg foran besøkende om hva hun mener om din standard på vasking og sånt! Og hvordan skulle hun vite hvem av dere det var som faktisk hadde vasket badet sist? Kunne like gjerne være guttebassen hennes som var udugelig med filla.

Om du konfronterer dem, så er det en fare for at det blir full krig om de er av "rette" slaget. Det er lettere for din samboer å prate med egne foreldre.

Essensen her er jo at de har null respekt for deg, husholdet deres, og forholdet.

Din samboer er jo tydeligvis av samme oppfatning, siden han nekter å sette ned foten.

Jeg foreslår at du hører litt rundt om noen har en rimelig kjellerleilighet eller noe sånt som du kan leie en periode. Og så flytter du. La de få litt tid til å tenke seg om, mens du nyter det å kunne ha døra låst.

Forholdet ditt kommer uansett til å gå til helvete om det ikke skjer endringer, så du kan like greit starte å lete etter ny bolig.

Det er mannen min som eier huset (halve) å det er han som betaler for det. Det er vi som betaler å drifter her. Han betaler hus å regninger, mens vi bruker kortet mitt til resten sånn som mat å andre ting vi trenger, en ordning mannen min selv foreslo:-)

Ja, jeg begynner å undres selv, da jeg har uttrykt min missnøye om dette lenge, mange ganger. Jeg føler meg rett og slett udugelig når hun holder på sånn. Hvis jeg har plassert ting på en viss måte å er fornøyd med det, så kommer det alltid en kommentar som ''skal du ha det sånn??''. Å da begynner jeg å undres om jeg virkelig har mistet all form for dømmekraft????? Vi har til og med vært nære på å gå fra hverandre pga dette her, å det virker ikke som at det har gått inn i hodet på han likevel. Jeg mener dette er hans jobb å sette mora på plass å ikke min? For jeg har nemlig fått beskjed om å ta det med henne selv, selv etter det nesten-bruddet vi hadde. Det med at hun kom busende inn her å irettesatte meg forran besøket mitt, har jeg ikke fortalt ham enda da det alltid blir en diskusjon/krangel når jeg forteller min missnøye om hvordan hun holder på.

Åssen hun vet at det ikke var sønnen hennes som vasket badet, er fordi det alltid er jeg som gjør slike ting her hjemme;-)

Ja, jeg føler det er null respekt for meg her. De kommer inn hit å begynner å vaske, flytte om på ting, går på soverom, å i vaskekjelleren å styrer som om jeg ikke var her, tar fullstendig kontroll å jeg har bare blitt en nikkedukke som sitter der å sier ''ok'' og ''ja skal gjøre det'', da di forteller meg at ''slik må du gjøre det''. Laaangt ifra meg dette her, skjønner ikke hvor jeg ble av..... -TS-

Anonymous poster hash: e298c...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mannen min som eier huset (halve) å det er han som betaler for det. Det er vi som betaler å drifter her. Han betaler hus å regninger, mens vi bruker kortet mitt til resten sånn som mat å andre ting vi trenger, en ordning mannen min selv foreslo:-)

Ja, jeg begynner å undres selv, da jeg har uttrykt min missnøye om dette lenge, mange ganger. Jeg føler meg rett og slett udugelig når hun holder på sånn. Hvis jeg har plassert ting på en viss måte å er fornøyd med det, så kommer det alltid en kommentar som ''skal du ha det sånn??''. Å da begynner jeg å undres om jeg virkelig har mistet all form for dømmekraft????? Vi har til og med vært nære på å gå fra hverandre pga dette her, å det virker ikke som at det har gått inn i hodet på han likevel. Jeg mener dette er hans jobb å sette mora på plass å ikke min? For jeg har nemlig fått beskjed om å ta det med henne selv, selv etter det nesten-bruddet vi hadde. Det med at hun kom busende inn her å irettesatte meg forran besøket mitt, har jeg ikke fortalt ham enda da det alltid blir en diskusjon/krangel når jeg forteller min missnøye om hvordan hun holder på.

Åssen hun vet at det ikke var sønnen hennes som vasket badet, er fordi det alltid er jeg som gjør slike ting her hjemme;-)

Ja, jeg føler det er null respekt for meg her. De kommer inn hit å begynner å vaske, flytte om på ting, går på soverom, å i vaskekjelleren å styrer som om jeg ikke var her, tar fullstendig kontroll å jeg har bare blitt en nikkedukke som sitter der å sier ''ok'' og ''ja skal gjøre det'', da di forteller meg at ''slik må du gjøre det''. Laaangt ifra meg dette her, skjønner ikke hvor jeg ble av..... -TS-

Anonymous poster hash: e298c...692

1) Du må lære deg forskjell på å/og

2) Du må få en ordning på hvordan dere bruker pengene deres. Du har gått i den klassiske kvinnefellen og han står mye sterkere ved en eventuell skilsmisse. Det er alltid en mulighet for skilsmisse uansett hvor lykkelig man (tror) man er i et forhold. Få kjøpt deg inn i huset og sørg for at dere deler på å betale på lån og slike ting. Og så deler dere også på å handle mat og slike ting. Det er viktig. Det er ganske sleipt av mannen din at han har foreslått en slik ordning som dere har nå. Dette MÅ du få på plass.

3) Sett ned foten og si at du kommer til å bytte dør om han ikke tar en prat med de. Plasser eventuelt en sikkerhetslenke på innsiden.

Anonymous poster hash: d141f...814

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi nøkkel til slektninger er jo stort sett ment som en sikkerhet hvis man mister sin eller noe uforutsett skjer. Da er det underforstått at nøkkelen ikke skal brukes ellers.Hvis de ikke respekterer det, så inndra den og gi den til noen andre. Evt monter sikkerhetslenke på innsiden.



Anonymous poster hash: c446e...30c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Har vært halvnaken mange ganger, å en av svigers plutselig har stått der utenfor badet mitt. Hadde glemt å hatt igjen badedøra når jeg var hjemme alene. Ille når man må begynne å låse badedøra i sitt 'eget' hjem når man er hjemme alene. Mannen har sagt ifra om at di må begynne å ringe på døren, men di driter i det likevel. Er begrenset hva jeg får meg til å 'ta dem for' da svigers står på halve huset. Jeg vurderer STERKT å finne meg noe eget ja, hvis galskapen ikke ender snart. Kommer her når det passer seg å tar seg til rette. Idag kom svigermor på besøk å begynte å vaske badet fordi hu syntes at det såg forferdelig ut her hjemme. Å dette presterer hun å si forran besøket mitt, jeg siterer; "som det såg ut på badet ditt! Eller det gjør det forøvrig i resten av huset også!" Kaller meg lat å treg. Føler meg som en liten jentunge igjen, mistet alt av selvtillit å selvrespekt. Føler ikke jeg har gjort en god jobb i det hele tatt i noe jeg foretar meg her hjemme for hun finner alltid noe å sette fingeren på. Nytter ikke å si noe til henne heller for da blir det furting. Er så lei. Jeg elsker jo han men vet ikke om jeg orker mer av dette.:-(

Anonymous poster hash: e298c...692

Litt som min eks-svigermor. Tok inn tøy fra snora og sto på soverommet vårt og brettet og strøk. Da var det nok.

Hadde funnet meg i mye før det også.

Da vi låste utgangsdøren, gikk hun bare rundt og banket på fra verandaen.

Hjelpes. I dag har vi et fint forhold, men selfølgelig klager hun på eksens nye kone!

:-D men jeg forsvarer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ikke noe uvanlig i at foreldrene har nøkkel, men det er veldig merkelig at de har den med seg, og at den ikke ligger i skuffa hjemme for å ta inn posten eller vanne blomster når dere ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på at mamma bare pleier å spasere rett inn her... Men da er det som regel avtalt på forhånd at hun skal komme siden vi bor på andre siden av byen.

Nå bor mine svigerforeldre på andre siden av byen, men jeg hadde neppe tolerert det. Tror faktisk min mann hadde tolerert det i mindre grad...

Håper det løser seg, er ubehagelig å ikke føle at en kan slappe av i eget hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som min eks-svigermor. Tok inn tøy fra snora og sto på soverommet vårt og brettet og strøk. Da var det nok.

Hadde funnet meg i mye før det også.

Da vi låste utgangsdøren, gikk hun bare rundt og banket på fra verandaen.

Hjelpes. I dag har vi et fint forhold, men selfølgelig klager hun på eksens nye kone!

:-D men jeg forsvarer henne.

Åh, grusomt... Hvilke ting var det du egentlig fant deg i, om jeg får spørre? Sa du noen gang ifra om hva du mente? Føler jeg har funnet meg i ganske mye selv, å jeg har ikke turt å si ifra om det, da jeg har hørt hvordan hun snakker om min manns eks, å hvor mye hun misslikte at hun sa hva hun mente. Ble på et tidspunkt et rabalder i familien der også pga eksen's missnøye med hvordan ting foregikk, pluss at min mann da valgte å konfrontere moren sin. Hun er en veldig autoritær dame, å vet jeg hadde blitt svar skyldig ved en eventuell konfrontasjon. Som igjen får meg til å tenke på hvor mye jeg egentlig kan si, i og med at svigers eier halve huset. Hun er fryktelig kontrollerende å skal vite om alt som skjer. Til og med når vi er ute på fest, som vi er en gang i halvåret, å så ringer hun å sender meldinger annenhver time å maser, fordi hun er ''bekymret'' som hun sier. (skal igjen nevnes at min mann er 25 år!!) Er vi ute å kjører på en litt lengre tur så må vi faktisk ringe eller sende melding når vi har kommet frem, slik at hun vet at vi er trygg. Er jo i og for seg greit det, men etter alt som har vært så innbiller jeg meg at hun skal vite bare for å ha kontroll. Hun har til og med full kontroll over hans økonomi (på en måte da også min) da det er henne som drifter kontoen hans å betaler regninger for han. Dette, pluss at dem kommer å går som dem vil, plasserer om ting her hjemme, kommer hit i ''mitt'' hjem å kaller meg lat å treg, å begynner å vaske, å alltid måå komme med en kommentar om alt jeg har gjort å ikke har gjort, gjør så at jeg føler meg så lite verdt å respektert. :roll: Synes det er for jævlig at jeg skal miste mannen min pga dette også............ -TS-

Anonymous poster hash: e298c...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Åh, grusomt... Hvilke ting var det du egentlig fant deg i, om jeg får spørre? Sa du noen gang ifra om hva du mente? Føler jeg har funnet meg i ganske mye selv, å jeg har ikke turt å si ifra om det, da jeg har hørt hvordan hun snakker om min manns eks, å hvor mye hun misslikte at hun sa hva hun mente. Ble på et tidspunkt et rabalder i familien der også pga eksen's missnøye med hvordan ting foregikk, pluss at min mann da valgte å konfrontere moren sin. Hun er en veldig autoritær dame, å vet jeg hadde blitt svar skyldig ved en eventuell konfrontasjon. Som igjen får meg til å tenke på hvor mye jeg egentlig kan si, i og med at svigers eier halve huset. Hun er fryktelig kontrollerende å skal vite om alt som skjer. Til og med når vi er ute på fest, som vi er en gang i halvåret, å så ringer hun å sender meldinger annenhver time å maser, fordi hun er ''bekymret'' som hun sier. (skal igjen nevnes at min mann er 25 år!!) Er vi ute å kjører på en litt lengre tur så må vi faktisk ringe eller sende melding når vi har kommet frem, slik at hun vet at vi er trygg. Er jo i og for seg greit det, men etter alt som har vært så innbiller jeg meg at hun skal vite bare for å ha kontroll. Hun har til og med full kontroll over hans økonomi (på en måte da også min) da det er henne som drifter kontoen hans å betaler regninger for han. Dette, pluss at dem kommer å går som dem vil, plasserer om ting her hjemme, kommer hit i ''mitt'' hjem å kaller meg lat å treg, å begynner å vaske, å alltid måå komme med en kommentar om alt jeg har gjort å ikke har gjort, gjør så at jeg føler meg så lite verdt å respektert. :roll: Synes det er for jævlig at jeg skal miste mannen min pga dette også............ -TS-

Anonymous poster hash: e298c...692

Mye likheter. De bodde på to hus på samme gårdstun, og sønnen (min eks) fikk hjelp med lån til å kjøpe huset, samt at før jeg kom inn i bildet, var hun mye barnevakt for barna hans da han jobbet mye skift.

Så hun forlangte jo mye til gjengjeld.

Var ekstremt manipulerende, og tok offerrollen når jeg flyttet inn og tok mye av hennes tidligere oppgaver. Selfølgelig var eksen takknemlig ovenfor henne og hjalp også henne med en del som gressklipping, kjørte henne rundt osv. Hun likte bare ikke at jeg tok plass. Hun var snar med å kritisere og baksnakke. Jeg var heldig i den forstand at eksen støttet meg.

Hun hang opp gardiner og kjøpte masse h u n syns vi trengte. Mye som overhodet ikke var vårt behov eller smak. Jeg sa fra da, men fikk høre jeg var utakknemlig!

Uff, var samboer i ni år, men jeg orket ikke bo så nært lenger.

Nå er hun gammel og mistet mye av kreftene til å overkjøre. Hun har også FAKTISK bedt om unnskyldning for noe.

Men hun er ikke bare snill mot nye konen.

Vært vitne til at hun begynte å gråte, men da ble jeg virkelig sint og spurte om hun ville at sønnen skulle bli alene igjen.

Det virker som om absolutt ingen var, eller er gode nok.

Tror sønnen til din mor må sette ned benet.

Ellers tror jeg du får et slit.

Men skjønner godt at det ikke er lett.

Svigermødre fra helvete light kaller jeg slike. Så utrolig rart at de ikke forstår at deogså ødelegger så mye for sine egne også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...