Gå til innhold

Generell dagbok, med stort fokus på veien til å bli 3!

sullå

Anbefalte innlegg

Svar masse tilbake hvis du vil ;)

De fleste vet nok en del om kosthold, men bryr seg ikke så mye? Man må jo unne seg, osv. Og fordi når man spiser feil mat, trigges man til å spise mer feil mat.

Vi reiser i morgen tidlig! Lang biltur hjem, sukk. Men det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag

Middag: Ryggbiff, bearnéssaus og salat (restaurant).

Trening: Sykkeltur 60 min.

Tirsdag

Middag: Sushi (restaurant).

Onsdag

Middag: Kotelett, squashsalat (som potetsalat, men uten potet), tzatziki, tabbouleh (med hakkede mandler i steden for bulgur), tomater og mozarella.

Torsdag

Middag: Grillbuffet (laks, kylling og svin), salat, tzatziki og urtesaus.

Fredag

Middag: 13 timer i bil, i løpet av turen spiste vi stekpannebrød med lakserøre, og bacon- og cottage cheese-"lapper".

Lørdag

Middag: Krabbe, kreps og salat.

Trening: Fjelltur. 3,4 km, 59 min.

Søndag

Middag: Grillet lam, pølser og sparerips, en halv maiskolbe, ratatouille og smør.

Trening: Tur i skog og mark. 7,11 km, 1 time og 24 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuud, å sitte sulten på jobb når det er flere timer til lunsj mens man leser matlista di. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at mange nok vet, men ikke bryr seg om kosthold (noe jeg bare ikke kan fatte- men hver sin interesse :ler: ) Men jeg merker at det er skremmende mange som rett og slett ikke VET også, jeg møter stadig på folk som får sjokk når jeg forteller ting som at hvis de spiser to tortillalefser til tacomiddagen (altså bare lefsene, helt uten innhold) har de nesten spist hele den anbefalte kalorimengden til middag som anbefales for en gjennomsnittlig aktiv dame. Så dessverre er det nok også mange som ikke vet, eller velger å ikke vite...!

Nå har dere vel reist hjem igjen, gikk hjemturen bra?? Og helgen har vært fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemturen gikk veldig fint :) Litt kjedelig å kjøre hjem, men pøh, det var eneste måtenå få hjem halve Ullared på :fnise:

Det var herlig å ha lørdag og søndag å lande på, før hverdagen startet igjen på mandag. Da var det rett på jobb! Nå er det 4 uker med masse jobbing, så får jeg to rolige uker før forelesningene starter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser for meg deg på storshopping på Ullared :fnise: Hva handlet du der? Og er alt så billig som de skal ha det til, altså??

Hørtes stress ut med fire uker med masse jobbing, men veldig godt at du får litt tid til ro og avslapning igjen før høstsemesteret begynner for fullt, da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske billig på Ullared, ja :Nikke: Men pengene man sparer, brukes jo gjerne på å komme seg til Ullared :fnise: Uansett er det litt av en opplevelse, og overraskende gøy - selv om jeg hverken liker folk eller shopping ;)

Ja, hva kjøpte jeg? Skal vi se...

- Vesker

- Singletter, strømper, bikini, kjoler, treningsklær...

- Hårføner

- Scrapbook (til invitasjoner osv)

- Mandler, hasselnøtter, valnøtter, pekannøtter..

- Sesamfrø, linfrø, gresskarkjerner, solsikkekjerner..

- Kokosolje, olivenolje, rapsolje

- Tomatpuré, kokosmelk, soltørkede tomater, djion sennep, soyaolje, hvitvinsvinäger, oliven...

- Mørk sjokolade, melkefri sjokolade, sukkerfri sjokolade.

Og helt sikkert mer, men du skjønner tegninga? ;) Ellers finner jeg frem kvitteringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Ullared noe spesielt bra da? Synes det bare ser ut som en gigantisk svensk versjon av sparkjøp. jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag

Middag: Omelett med tomat og ost.

Tirsdag

Middag: Røkt makrell, blomkål- og brokkolimos, spinatstuing og salat.

Onsdag

Middag: Kylling- og grønnsaksgryte med kokos- og peanøttsaus.

Trening: 2000 meter på romaskin, 45 min slyngetrening (styrke hele kroppen).

Torsdag

Middag: Tunfisklasagne (squash som lasangneplater) og salat.

Trening: 30 min rask gange/jogging/løping på tredemølle, 30 min på ellipsemaskin, 10 slyngetrening (styrke mage).

Fredag

Middag: Omelett med bacon og ost, og salat.

Lørdag

Middag: Søtpotetnachos, guacamole, salat og rømme. Dessert: Bringebær og pisket krem.

Trening: 15 på ellipsemaskin, 30 min slyngetrening (styrke hele kroppen).

Søndag

Middag: Baconsurret kyllingfilet - ovnsbakt i fløtesaus, blomkålsris og salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh! Kusina til samboer var på Ullared nå i helga. Tror jeg ville hatet meg der egentlig, så mange folk som det er der. :P

Er slyngetrening bra/morsomt? Aldri prøvd det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Ullared for første gang i fjor, og da var jeg fryktelig skeptisk. Men det gikk veldig fint, og det gjorde det denne gangenogså. Mye folk, absolutt, men med tålmodighet går det bra!

Slyngetrening er knallgøy :Nikke: Og det kjennes godt! Nå skal jeg bare vedlikeholde kroppen, ikke bygge muskler. Til det formålet er slyngetrening perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke tålmodighet, og så introvert som jeg er så hadde jeg blitt dødssliten og derfor dødssur. :ler: Er ingenting jeg trenger derfra, så vidt jeg vet, heller, så det er jo ikke krise for min del da. :Nikke:

Slyngetrening høres veldig morsomt ut! Trener det på treningssenter eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, på treningssenter. Der er det en del slynger, og man kan både trene alene, eller bli med på gruppetrening. Nå har jeg vært med på så mange gruppetimer, at jeg kan øvelsene. Da trener jeg en del alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner at vareutvalget virkelig må være ALT mellom himmel og jord på Ullared ja, så mye forskjellig som du hadde kjøpt :Nikke:

Slyngetrening hørtes spennende ut, hva er det???

Og den tunfisklasagnen, vil du legge ut oppskrift på den?? Hørtes godt ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du en kort video om slyngetrening/trx:

http://m.youtube.com/results?q=slyngetrening&sm=1

Tunfisklasagne 4 personer:

2 bokser tunfisk

1 løk

2 squash

3 tomater

1 boks tomatpuré

1 boks cottage cheese

Ost til topping

Evt en skvett fløte

Valgfritt krydder (jeg brukte salt, pepper og basilikum)

Begynn med å skjære squash i tynne skiver, evt bruk ostehøvel. Legg skivene på.papir, og stø over salt. Kan droppes, men dette trekker ut vann.

Stek løk, og ha i tunfisken når løken er klar. Ha i ønsket mengde tomatpuré, og hakkede tomater. Ha på fløte hvis du vil ha mer kremet smak. Dryss over krydder, og la det småkoke et par minutter.

Legg et lag med tunfisk og tomat i bunnen av en smurt form. Legg cottage cheese over, så squash, lagvis litt du har brukt opp alt. Legg ost på toppen.

Stek på 200 grader midt i ovnen til osten har fått gyllen farge, 15-20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slyngetrening så tungt, men effektivt ut :jepp: Det må jeg jammen sjekke ut om de tilbyr på "mitt" treningssenter (men etter at lillesøster har kommet seg på utsiden, da :ler: )

Takk for oppskriften, det skal testes ut! Elsker tunfisk, og lager ofte tunfiskpasta med sitron, men veldig greit med litt flere oppskrifter jeg kan bruke tunfisk i!

Hvordan går dagene dine? Blir det nesten bare jobbing nå, eller får du litt tid innimellom til å nyte finværet? (Regner med at det er bra hos dere om dagen også, nå er det vel sol mer eller mindre i hele landet?!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trente tidligere, het det "trx". I tillegg hadde de kun timer, og man kunne ikke trene på egenhånd. Det er veldig greit å gå på timer da, for å lære teknikk og øvelser. Men jeg liker godt at jeg nå kan trene alene også :Nikke:

Jeg jobber mye, men noen dager jobber jeg kveld. Da har jeg dagen på meg til å nyte solen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis man først har teknikken inne skjønner jeg at det er like greit å trene på egen hånd, ja :Nikke: Ser ikke ut til at de tilbyr noe som heter trx der jeg går, men de har veldig mange forskjellige gruppetimer, så det kan jo være at det finnes, bare at de kaller det noe annet. (De kaller for eksempel spinning for xycling, og det er vel bare for at det skal høres mer "kult" ut :rolleyes: )

Bra du får litt tid på dagtid til å kose deg i solen da, nå leste jeg nettopp at det i gjennomsnitt går 20 år mellom hver gang det er så fint vær (og så lenge sammenhengende) her til lands, så man MÅ jo bare benytte anledningen nå som sola er her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...