Gå til innhold

Generell dagbok, med stort fokus på veien til å bli 3!


sullå

Anbefalte innlegg

Høres ut som du røk noen muskelfibre. Da får man helt gangsperre og det er helt forjævelig vondt. Skjer hvis du ikke varmer godt nok opp og trener for hardt så kan det fort skje. Da må du bare la det hvile og for all del ikke prøve å jogge. :P Så starter du med rolig oppvarming osv når du føler det starter å bli bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du røk noen muskelfibre. Da får man helt gangsperre og det er helt forjævelig vondt. Skjer hvis du ikke varmer godt nok opp og trener for hardt så kan det fort skje. Da må du bare la det hvile og for all del ikke prøve å jogge. :P Så starter du med rolig oppvarming osv når du føler det starter å bli bra igjen.

Oi, det hørtes ikke godt ut. Kanskje det var det jeg gjorde... Men jeg varmet greit opp da, og lårene var noe av det siste jeg trente. Jeg vet ikke, men jeg håper at det ikke skjer igjen! I dag kjenner jeg ingenting etter i går, kanskje jeg var litt vel forsiktig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varmet godt opp jeg også, når det skjedde meg. Var tross alt på en fotballkamp, så det er jo obligatorisk å varme opp. :hoho: Men det skjer når musklene ikke rekker helt å komme seg etter annen trening å sånt, og kan være mange andre faktorer.

Bedre å være forsiktig enn å bli skadet da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag
Middag: Lasagne og salat (lasagneplater laget av egg, kremost og fiberhusk).

Tirsdag
Middag: Laksefilet med kremost, ovnsbakte grønnsaker og salat.

Onsdag
Middag: Korvstroganof med «tagliatelle» av squash.
Trening: 15 oppvarming på spinningsykkel, 30 min slyngetrening (styrke overkropp), 10 min jogging/rask gange på tredemølle.

Torsdag
Middag: Kål- og kjøttdeiggryte og salat.
Trening: Syklet til og fra jobb. Husket pulsklokken – Til jobb: 7,85 km, 31:22 min. Hjem: 7,58 km (syklet en litt annen rute), 35.30 min.

Fredag
Middag: Ovnsbakt laksefilet i fløte- og ostesaus, blåskjell og grønnsaker.
Trening: Syklet til og fra jobb. Glemte pulsklokken. Ca 7,5 km én vei, 30 min til jobb, 35 min hjem fra jobb.

Lørdag
Middag: Grilling! «Ventepølse», rekesalat, kjøtt (usikker på hva det var, mørt og godt i alle fall), brun saus og salat.
Trening: 10 min på romaskin (1967 meter), 50 min slyngetrening (styrke hele kroppen), 5 min jogging på tredemølle (fikk hold/sting, måtte stoppe :/ ).

Søndag
Middag: Røkt makrell, blomkål- og brokkolimos, smørstekt asparges og champignon, salat.
Trening: 30 min på ellipsemaskin, 15 min på spinningsykkel, 15 min jogging på tredemølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å få så utrolig gangsperre, enig i at det hørtes ut som om du kan ha røket noen muskelfibre :jepp: Men samtidig, hvis det gikk såpass raskt over, så var det kanskje bare "vanlig" gangsperre likevel :vetikke:

Og fikk du den første karakteren i dag, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å få så utrolig gangsperre, enig i at det hørtes ut som om du kan ha røket noen muskelfibre :jepp: Men samtidig, hvis det gikk såpass raskt over, så var det kanskje bare "vanlig" gangsperre likevel :vetikke:

Og fikk du den første karakteren i dag, eller??

Nei, jeg vet heller ikke hva det var. Det var vondere enn vanlig gangsperre, men likevel gikk det jo nokså fort over. Jeg kjenner det fortsatt litt da, hvis jeg bruker lårene mye. Men det er bare litt ømt.

Jaaaa, i dag fikk jeg den første karakteren!

Og igjen var jeg mer pessimistisk enn nødvendig, jeg fikk C! Det kan jeg virkelig ikke forstå altså, men jeg skal ikke klage :fnise: Lurer litt på å gå for A på hjemmeeksamen da, siden det ofte går bedre enn jeg tror :ler: Ca 1,5 uke igjen, så får jeg vite karakteren på den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så flott, du er SÅ flink altså, sullå :jepp: Tipper du fort kan komme til å dra med deg en A på hjemmeeksamenen da, ja, den har garantert gått bedre enn du tror :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig du forstrakk muskelfibre og ikke røk de helt. Da går det fort over samtidig som det skikkelig vondt.

Gratulerer med C :strix: Ting går som regel bedre enn antatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så flott, du er SÅ flink altså, sullå :jepp: Tipper du fort kan komme til å dra med deg en A på hjemmeeksamenen da, ja, den har garantert gått bedre enn du tror :fnise:

Takk :sjenert::hoppe:

Godt mulig du forstrakk muskelfibre og ikke røk de helt. Da går det fort over samtidig som det skikkelig vondt.

Gratulerer med C :strix: Ting går som regel bedre enn antatt!

Jeg var på Body balance på tirsdag (blanding av yoga, pilates, og lignende..), og da merket jeg det fortsatt i lårene.. Jeg er veldig lite myk i utgangspunktet, men nå var det helt umulig å gjøre et par bevegelser :fnise:

Takk for gratulasjon! :nigo:

*

Neste uke har jeg ferie! 3 uker, det skal bli utrolig godt! Jeg tror ikke at jeg får skrevet ned ukens middager da, men jeg får se. Egentlig bør jeg prøve, for svigermor langer så utrolig mye godt! Og da er det greit for min egen del å ha det nedskrevet her :Nikke: Trening blir det nok så som så med da. Jeg har kjøpt to bøker, en Pilatesbok og en "Stram opp på 6 dager"-bok, som jeg tar med meg! Og et hoppetau :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får fortsette å være litt forsiktig. :Nikke:

Deilig å ha en svigermor som lager masse mat da! Hoppetau er jo forresten kjempegod trening, så hopper du i 30 minutter får du mer ut av det enn om du jogger i 30 minutter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk C på den andre eksamen også! Tror jeg er fornøyd, selv om jeg selvsagt hadde tatt i mot en bedre karakter :fnise: Har blitt litt bortskjemte med A og B for tiden, men C er jo faktisk ingen dårlig karakter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, C tilsvarer jo ca det som tidligere het laud (2,5), og det var jo en helt ok karakter (jeg har en grad bestående av litt tallkarakterer og litt bokstavkarakterer :ler: *gammel* ) Så jeg synes absolutt at du kan være fornøyd og bare kose deg med tanken på sommerferie jeg, nå :jepp:

Så deilig med ferie rett rundt hjørnet, er planen å bli i Sverige i alle de tre ukene, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laud faktisk :ler:

Vi skal være borte i ca 2.5 uke, har ikke bestemt oss helt for når vi reiser hjem. Stort sett skal vi være i Sverige, men vi skal en liten tur til København! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag
Middag: Baconsurret kyllingfilet med kremost, nepe- og squashgrateng og salat.

Tirsdag
Middag: Laksefilet, smørstekt revet squash og salat.
Trening: 15 min ellipsemaskin, 60 min body balance.

Onsdag
Middag: Kylling- og grønnsaksspyd og kålrotmos.

Torsdag
Middag: Kyllingpai og salat.
Trening: 10 min ellipsemaskin, 60 min pilates, 15 min jogging/løping.

Fredag
Middag: Nachos (hjemmelaget nachoschips), salat, rømme og tacosaus.

Lørdag
Middag: Blomkålspizza.
Trening: 10 min på romaskin (1936 meter – neste gang vil jeg komme over 2 km!), 45 min slyngetrening (styrke hele kroppen).
Syklet til og fra jobb (t/r: 54 min, 12,5 km).

Søndag
Middag: Røkt makrell, spinatstuing, salat og rømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp spist og er stappmett. Likevel ble jeg nesten sulten av å lese matuken din. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp spist og er stappmett. Likevel ble jeg nesten sulten av å lese matuken din. :P

:ler: Jeg har hatt en veldig fin matuke :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med en liten tur til København også! Det hadde jeg og mannen også lyst til å prøve å få til i løpet av sommeren (bare et par dager, mens Plutt var hos mamma og pappa), jeg er SÅ glad i København :jepp:

Ebig i at du hadde en fristende matuke, ja! Hvordan lager du hjemmelaget nachochips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink! Maten du lager høres helt himmelsk ut! *sikler* :laugh:

Takk for det! :ler: Må jo ærlig innrømme at jeg liker å høre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...