Gå til innhold

Generell dagbok, med stort fokus på veien til å bli 3!

sullå

Anbefalte innlegg

Det er mye deilig på den menyen deres altså! :jepp: synes du også er flink til å være i aktivitet. :jepp: Hvordan går det med studier nå?

Takk! :)

Akkurat nå er det veldig travelt! Så travelt at jeg ikke får trent :O Men jeg må bare prioritere, og da går studiene foran trening. Jeg prøver å gå en del likevel, fordi bevegelse gjør godt for kroppen min. De neste to ukene er det arbeidskrav og fremføringer, før det blir en uke med to eksamener. Samtidig skal jeg skrive en prosjektskisse til masteroppgaven disse ukene. Hektisk, men da blir det bare enda bedre med juleferie :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En meget travel uke = lite trening. Fryktelig dårlig vær = har ikke syklet. Gøy med unnskyldninger ;)

Mandag

Middag: Ovnsomelett med bacon og grønnsaker, og salat.

Antall skritt: 13 454.

Tirsdag

Middag: Ørretfilet med kremost, og grønnsakswok med kokosmelk.

Antall skritt: 10 032 (Hadde rundt 9950 skritt da jeg skulle legge meg, da måtte jeg ta noen runder i leiligheten. Ville så gjerne ha over 10000, jeg var jo så nær :ler: )

Onsdag

Middag: Squashlasagne og salat.

Antall skritt: 7590.

Torsdag

Middag: Kyllinglår, ovnsstekte grønnsaker og salat.

Antall skritt: 9062.

Fredag

Middag: Indrefilet av svin, kantarellsaus og ovnsbakte rotgrønnsaker.

Trening: 15 min rask gange/jogging med 10 % stigning på tredemølle, 30 min slyngetrening (styrke hele kroppen). 12 429.

Lørdag

Middag: Søtpotetpizza og salat.

Trening: 45 min spinning, 10 min plankeøvelser i slynge.

Antall skritt: 10 157.

Søndag

Middag: Kyllingfilet med kremost og spekeskinke, auberginegrateng og spinatstuing.

Antall skritt: 3611 :fnise:

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en liten stund siden jeg har kikket innom...!

Håper du har en fin helg :klemmer:

Koselig med besøk fra deg!

Helgen har vært grei den. Eller, det er kanskje å overdrive litt. Jobb fredag og lørdag, og studiedag hele søndag. Men jeg prøver å ikke klage så mye, jeg får tross alt ladet batteriene skikkelig i desember!

Men! Jeg har fått meg ny jobb! Som er mer relevant i forhold til studiet mitt :) Jeg trenger kanskje ikke skrive så mye mer her, men jeg kan godt skrive det på pm til spesielt interesserte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag
Middag: Laksefilet med baconost, rosenkål og blomkål- og brokkolimos.
Antall skritt: 13 177.

Tirsdag
Middag: Fårikål
Trening: 60 min Bodybalance.
Antall skritt: 13 125.

Onsdag
Middag: Ostehamburger, grønnsaksgrateng og salat.
Trening: Syklet til og fra forelesning, ca 40 min.
Antall skitt: 9247.

Torsdag
Middag: Ørretfilet med kremost, blomkålsris med curry.
Trening: Syklet til og fra forelesning, ca 40 min.
Antall skritt: 14 142.

Fredag
Middag: Kylling- og grønnsaksgryte og squashpasta.
Trening: 15 min jogging på tredemølle, 30 min slyngetrening med instruktør (styrke hele kroppen).
Antall skritt: 17 810.

Lørdag
Middag: Lasagne (hjemmelaget "pasta"plater, bechamelsaus og kjøttsaus, nam!)
Antall skritt: 16 688.

Søndag
Middag: Taco
Antall skritt: 4128 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ny jobb, jeg vil gjerne ha PM :jepp: (Selv om jeg vel kanskje har en anelse om hva slags jobb det er :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øbsker deg en finfin helg :klemmer:

Takk for det! :klemmer:

Fri fra jobb, men neste uke er det eksamen! Den første mandag kl 8 - onsdag kl 12. Den andre onsdag kl 12 - fredag kl 16. Gleder meg som bare det :ler:

I går var jeg faktisk på min siste forelesning! Det var veldig rart. Aldri mer forelesninger..! Eller, hvem vet egentlig. Men mest sannsynlig blir det ikke flere, regner ikke med at det blir noen mens jeg skriver masteroppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet aldri, kanskje du står og holder forelesninger etterhvert.. :ler: Og lykke til med eksamen!

Ønsker deg også en fin helg (og er også nysgjerrig på den nye jobben din).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag

Middag: Fiskegrateng med romanescomos, og revet gulrot med eddik.

Antall skritt: 13 621.

Tirsdag

Middag: Kål- og kjøttdeiggryte.

Antall skritt: 10 504.

Onsdag

Middag: Kylling-tandoori (hjemmelaget krydder), auberginegrateng og salat.

Antall skritt: 7377.

Torsdag

Middag: Elgstek, rettichgrateng og salat.

Antall skritt: 8632.

Fredag

Middag: Pizza (bunn laget av blant annet egg, sesammel og ost).

Trening: 15 min jogging på tredemølle, 1000 meter på romaskin, 30 min slyngetrening (styrke hele kroppen)

Antall skritt: 7860.

Lørdag

Middag: Kylling- og gulrotpai og salat.

Antall skritt: 3548 (årets sprekeste dag :fnise: Eksamenslesing fra kl 10-20! Genererer ikke mange skritt, gitt.)

Søndag

Middag: Hamburger, halloumi, «squash-spagetti» og ovnsbakt rosenkål med smør.

Trening: 45 min spinning.

Antall skritt: 7869.

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, eksamenslesing fra 10-20 på lørdag :sjokkert: imponerende! Du er vel igang med hjemmeeksamen nå, du da? Hvordan er/var oppgavene? (Alt etter som når du leser dette, du er vel kanskje såpass pliktoppfyllende at du greier å holde deg unna KG midt under eksamenen? :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, eksamenslesing fra 10-20 på lørdag :sjokkert: imponerende! Du er vel igang med hjemmeeksamen nå, du da? Hvordan er/var oppgavene? (Alt etter som når du leser dette, du er vel kanskje såpass pliktoppfyllende at du greier å holde deg unna KG midt under eksamenen? :fnise: )

Du, verre eksamen har jeg aldri opplevd, jammen godt at dette er den siste! Lever ennå - såvidt, og i morgen er det endelig over (eksamen altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, men det må jo føles fantastisk ut å være ferdig med eksamen nå?? Har du ingen flere eksamener før forsvar av masteroppgaven nå? (I den grad det kan kalles "eksamen", det er jo egentlig mye enklere enn en vanlig eksamen)

Håper du har fått kost deg og slappet av litt i helga også, og at du ikke bare har jobbet den bort :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, men det må jo føles fantastisk ut å være ferdig med eksamen nå?? Har du ingen flere eksamener før forsvar av masteroppgaven nå? (I den grad det kan kalles "eksamen", det er jo egentlig mye enklere enn en vanlig eksamen)

Håper du har fått kost deg og slappet av litt i helga også, og at du ikke bare har jobbet den bort :klemmer:

Det er litt merkelig følelse å være ferdig med eksamen, egentlig. Vanligvis betyr jo levert eksamen at jeg har ferie. Det har jeg ikke nå, da jeg må komme i gang med masteroppgaven. Siden jeg uansett ikke har ferie, tenker jeg at jeg godt kunne fått eksamen litt senere. Og dermed hatt bedre tid til eksamenslesing :ler:

Men, joda, jeg er ganske lettet nå som begge er levert. Det ble litt vel hektisk sist uke. Satt på biblioteket 8-20 man-tors, det er heldigvis ikke noe jeg gjør hver dag.

Helgen ble mer eller mindre jobbet bort, ja ;) Søndag var heldigvis relativt avslappende, det var godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikten fra sist uke blir litt redusert, da jeg satt på skolen hele dagene.

Trening: Jeg trente ingenting hele uken.

Middag: På mandag spiste jeg laksefilet med kremost og brokkoligrateng, tirsdag og onsdag spiste jeg rester fra helgen, torsdag kjøpte jeg komlemiddag i kantinen. Fredagens middag husker jeg ikke, på lørdag var det pizza med sesammel-bunn, og på søndag ble det kyllingfrikassé.

Antall skritt: Man-tors gikk jeg ca 7000 skritt hver dag, fredag og lørdag klarte jeg over 10000 skritt, mens jeg på søndag kun var oppe i 5000 skritt.

Sånn, denne uken blir nok oversikten som vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink som har fått gått så mange skritt hver dag selv i eksamensuka, jeg :Nikke:

Hvordan ser helgen din ut, da? Planlagt noe hyggelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du er flink som har fått gått så mange skritt hver dag selv i eksamensuka, jeg :Nikke:

Hvordan ser helgen din ut, da? Planlagt noe hyggelig?

Jeg passet på å gå litt ca hver time. Gikk til et toalett som lå langt borte, og kjøpte kaffe i en kantine i et annet bygg. Jeg gikk også av bussen et stopp for tidlig. Da snek jeg inn litt ekstra skritt!

I kveld har jeg og kjæresten en kosekveld med reker og hvitvin :) Vi skal snart sette på en film. I morgen skal jeg på jobb, og på søndag blir det fullt fokus på prosjektplanen til masteroppgaven mens samboeren er på jobb. Helt grei helg, med andre ord :Nikke: Håper du får en fin helg selv :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å være så bevisst på å få inn litt hverdagsaktivitet ja, da blir det jo faktisk en del skritt i løpet av en dag likevel :jepp: Og så deilig med koselig kjærestekveld på fredag :hjerte: Hvilken film så dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri!! Sist uke:

Mandag
Middag: Ørretfilet med kremost, og grønnsaksgrateng.
Antall skritt: 12 895

Tirsdag
Middag: Nakkekotelett og blomkåls- og brokkoligrateng.
Antall skritt: 6438 (pluss ca 3500. Armbåndet gikk tom for strøm, og registrerte derfor ikke skrittene jeg gikk på kvelden. Jeg gikk en tur som gir meg rundt 3500 skritt).

Onsdag
Middag: Ovnsomelett med bacon og grønnsaker.
Antall skritt: 6504

Torsdag
Middag: Torskefilet med nøttelokk og mozzarella, sellerirotpuré og wok.
Antall skritt: 12 141.

Fredag
Middag: Reker, ostechips, avokado, majones, dill og cherrytomater.
Antall skritt: 9530.

Lørdag
Middag: Taco.
Trening: 45 min spinning.
Antall skritt: 16 202.

Søndag
Middag: Kyllingfilet, blomkålsris og rosenkål.
Antall skritt: 3497 :ler: Fikk gjort mye hjemme, da!

Ikke så mye trening sist uke. Selv om eksamen er levert, er det mye som skjer! To jobber, samt skriving prosjektbeskrivelse og forberedelse til veiledning. Da får treningen bli nedprioritert, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å være så bevisst på å få inn litt hverdagsaktivitet ja, da blir det jo faktisk en del skritt i løpet av en dag likevel :jepp: Og så deilig med koselig kjærestekveld på fredag :hjerte: Hvilken film så dere?

Hverdagsaktivitet er gull verdt! Særlig i eksamensperioden :Nikke:

Hehe, vi så en skikkelig teit dokumentar på Netflix. Den handlet kort fortalt om en mann som fridde til kjæresten sin. Hun sa nei fordi han hadde for liten penis :ler: Dermed reiste han verden rundt for å teste ulike metoder for å få den til å bli større på! Og (spoiler) den endte heldigvis med at han bestemte seg for å være fornøyd med seg selv som han er. En... interessant film, forsåvidt, men ikke noe jeg nødvendigvis anbefaler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...