Kamikatze Skrevet 9. april 2014 #21 Skrevet 9. april 2014 Ikke si fra. Hun er enten sumobryter i ferd med å spise seg opp en vektklasse. Hvis ikke så er hun i alle fall kvinne, og da risikerer du å antenne hormonene hennes, og så risikerer du at hun setter seg på deg... Neste spørsmål?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #22 Skrevet 9. april 2014 Jeg hadde sagt ifra. "Du, vet du, den sjokoladen vil bare gjøre deg tjukkere. Har du prøvd å kutte ut sukker og fett i dietten din? Prøv å komme deg ut og gå litt også!". Anonymous poster hash: 4e0c5...d24
super-s Skrevet 9. april 2014 #23 Skrevet 9. april 2014 Har noen sagt fra til deg at du er tjukk i huet? 11
Djungelvrål Skrevet 9. april 2014 #24 Skrevet 9. april 2014 Da burde du heller spurt hvordan hun har det i livet sitt. Ikke vinklet det ut fra "det synlige" problemet hennes. Anonymous poster hash: fef43...9bc Selv i disse opplyste tider er det ikke alle som skjønner at overvektige mennesker ofte har en spiseforstyrrelse. Og overspising på lik linje med anorexi og bulimi bunner ofte i følelesemessige problemer. 6
Djungelvrål Skrevet 9. april 2014 #25 Skrevet 9. april 2014 Jeg hadde sagt ifra. "Du, vet du, den sjokoladen vil bare gjøre deg tjukkere. Har du prøvd å kutte ut sukker og fett i dietten din? Prøv å komme deg ut og gå litt også!". Anonymous poster hash: 4e0c5...d24 Hadde du sagt noe til en tynn person som kjøpte salat i kassa også? "Du vet at salaten ikke gjør at du legger på deg, prøv å spise mer fett i dietten din? " 16
Gjest chisandra Skrevet 9. april 2014 #26 Skrevet 9. april 2014 Da burde du heller spurt hvordan hun har det i livet sitt. Ikke vinklet det ut fra "det synlige" problemet hennes. Anonymous poster hash: fef43...9bc Slutter aldri å bli overrasket over folks ideer, jeg. Spørre et vilt fremmed menneske i en kassakø om hvordan hun har det i livet sitt?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #27 Skrevet 9. april 2014 Jeg hadde sagt ifra. "Du, vet du, den sjokoladen vil bare gjøre deg tjukkere. Har du prøvd å kutte ut sukker og fett i dietten din? Prøv å komme deg ut og gå litt også!". Anonymous poster hash: 4e0c5...d24 Å ja, for hun vet sikkert ikke det fra før!? Anonymous poster hash: d2576...7a3 7
MajorasMaske Skrevet 9. april 2014 #28 Skrevet 9. april 2014 Burde jeg ha sagt ifra? Hun som stod foran meg i køen på butikken hadde kun sjokolade, brus, potetgull, smågodt og kaker på båndet. Det var ganske mye og. Sluttregningen kom på over 500 kr. Hun bak kassa så på meg og vi tenkte det samme. Burde noen sagt fra at denne veldig tjukke dama ikke burde handlet slik mat? Handler du alkohol og du er drita full blir du jo nektet å kjøpe. Ja du burde sagt i fra. Jeg vil tro at en stor del tjukke mennesker er det på grunn av ignoranse. 2
Gjest New_Girl Skrevet 9. april 2014 #29 Skrevet 9. april 2014 Hvis jeg hadde vært den tjukke dama og du hadde sagt fra hadde jeg satt meg på deg! Mens jeg spiste sjokoladen min. 18
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #30 Skrevet 9. april 2014 Hvis jeg hadde vært den tjukke dama og du hadde sagt fra hadde jeg satt meg på deg! Mens jeg spiste sjokoladen min. Anonymous poster hash: d2576...7a3 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #31 Skrevet 9. april 2014 Feite folk vet nok som oftest at de er feite selv, de trenger ikke at fremmede gnir det inn...for det får de nok av med nedlatende blikk. Jeg har ei venninne som er ganske så stor. Hun sier selv at hun er klar over at hun er feit og at det sårer når andre hele tiden poengterer det. Hun er ensom og finner trøst i mat...noe jeg tror er felles for mange feite. Som venn er det heller ikke enkelt å buse ut med at hun burde gjøre noe med vekta...hvorfor skulle du som fremmed gjøre det? Jeg prøvde iherdig å få min venninne med på turer og fysisk aktivitet ellers, men nå som jeg ikke lenger bor på den siden av landet er det lite jeg får gjort annet enn å prøve å oppmuntre og motivere henne de gangene hun gjør noe som er bra for helsa. At fremmede legger seg opp i hva en handler vil jeg tro bare gjør vondt verre, selv om det blir sagt i beste mening. Den det gjelder vi kanskje føle skam og dermed er det rett i den onde sirkelen de allerede er i hvor usunn mat blir en trøst. De må være villige til å hjelpe seg selv også. Anonymous poster hash: 659ba...69c 4
MajorasMaske Skrevet 9. april 2014 #32 Skrevet 9. april 2014 Hvis jeg hadde vært den tjukke dama og du hadde sagt fra hadde jeg satt meg på deg! Mens jeg spiste sjokoladen min. For at feite mennesker skal sette seg på deg må de få tak i deg først. Feite mennesker eier ikke kondis så for TS tror jeg ikke dette hadde vært noe problem. Ved mindre den tjukke personen var så feit at de kunne trekke inn armer og bein for å deretter rulle etter TS. 4
Luckiness Skrevet 9. april 2014 #33 Skrevet 9. april 2014 Kanskje hun prøver å gå ned og at hun innimellom koser seg med litt snop og chips i helgene? Og at det hun kjøpte var for flere helger fremover? Kanskje hun handlet inn til barna sine? Kanskje hun handlet inn til et besøk? Eller kanskje hun skulle stappe alt i seg, slik som maaaange gjør når de er godtesyk (og selv om man skulle vært tynn så er det fortsatt like mye kalorier i det. tro det eller ei...). Hvorfor i all verden legge seg opp i hva andre handler? Folk må da få velge selv. At folk som er full ikke får lov å handle alkohol har jo med at man ikke har lov å selge til tydelig berusete personer. Det er faktisk en lov som sier at man ikke har lov til det, og så vidt jeg vet så finnes det ingen lov om at det ikke er lov å selge usunne varer til en overvektig. 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #34 Skrevet 9. april 2014 Håper dette er et troll - men: Nei, nei, nei. Kjempe hyggelig å stå i en kassa kø og handle godteri til en barnebursdag eller til påskeegg, og tenkte det du nettop gjorde (uff så flaut, håper ikke de tror jeg skal spise alt selv siden jeg er så stor, dette er flaut blabla) også gjør noen faktisk det. Du skaper en situasjon hvor vedkommende ikke tørr å gå ut av huset lenger. Anonymous poster hash: b44a1...ffc 5
chouette Skrevet 9. april 2014 #35 Skrevet 9. april 2014 Burde jeg ha sagt ifra? Hun som stod foran meg i køen på butikken hadde kun sjokolade, brus, potetgull, smågodt og kaker på båndet. Det var ganske mye og. Sluttregningen kom på over 500 kr. Hun bak kassa så på meg og vi tenkte det samme. Burde noen sagt fra at denne veldig tjukke dama ikke burde handlet slik mat? Handler du alkohol og du er drita full blir du jo nektet å kjøpe. Anonymous poster hash: 790d3...fc4 Verken du eller kassadamen skal ikke si noe, nei. Kan du tenke deg noe mer nedverdigende, ts? Å stå der å bli "belært" om hva som er best for deg av to fremmede, og sikkert foran enda flere kunder? 4
Corvo Skrevet 9. april 2014 #36 Skrevet 9. april 2014 Hva så om hun er tjukk? Det er hennes valg. Som staten må betale for, ikke glem det. 3
happiest Skrevet 9. april 2014 #37 Skrevet 9. april 2014 Trolling? Jeg vet om mange som reagerer når store personer handler usunt. Men det er jo ikke sikkert de gjør det alltid! Store folk må jo også få unne seg noe godt en gang i blandt! Og siden hun kjøpte såpass mye, så antar jeg at det var til et besøk eller flere enn seg selv. Slutt å se og reager på hva andre handler! 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #38 Skrevet 9. april 2014 Håper dette er et troll - men: Nei, nei, nei. Kjempe hyggelig å stå i en kassa kø og handle godteri til en barnebursdag eller til påskeegg, og tenkte det du nettop gjorde (uff så flaut, håper ikke de tror jeg skal spise alt selv siden jeg er så stor, dette er flaut blabla) også gjør noen faktisk det. Du skaper en situasjon hvor vedkommende ikke tørr å gå ut av huset lenger. Anonymous poster hash: b44a1...ffc Det er jo ikke verre enn at du da bare handler inn godteri fra 3 forskjellige matbutikker. Spre det utover, så ikke folk på butikken lurer på hvorfor du kjøper så mye godteri. Anonymous poster hash: 664d6...c51
strawberry Skrevet 9. april 2014 #39 Skrevet 9. april 2014 Du burde selvsagt sagt ifra. Er jo ikke sikkert at hun vet at det er så usunt.
chouette Skrevet 9. april 2014 #40 Skrevet 9. april 2014 Det er jo ikke verre enn at du da bare handler inn godteri fra 3 forskjellige matbutikker. Spre det utover, så ikke folk på butikken lurer på hvorfor du kjøper så mye godteri. Anonymous poster hash: 664d6...c51 Så tjukke må ta omveier og bruke unødvendig mye tid kun for at du skal få slippe å synse så fælt? 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå