Gå til innhold

Tjukk dame handlet sjokolade.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Burde jeg ha sagt ifra?

Hun som stod foran meg i køen på butikken hadde kun sjokolade, brus, potetgull, smågodt og kaker på båndet. Det var ganske mye og. Sluttregningen kom på over 500 kr. Hun bak kassa så på meg og vi tenkte det samme. Burde noen sagt fra at denne veldig tjukke dama ikke burde handlet slik mat?

Handler du alkohol og du er drita full blir du jo nektet å kjøpe.

Anonymous poster hash: 790d3...fc4
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde jeg ha sagt ifra?

Hun som stod foran meg i køen på butikken hadde kun sjokolade, brus, potetgull, smågodt og kaker på båndet. Det var ganske mye og. Sluttregningen kom på over 500 kr. Hun bak kassa så på meg og vi tenkte det samme. Burde noen sagt fra at denne veldig tjukke dama ikke burde handlet slik mat?

Ja noen er tjukke og noen er tjukke i huet!

• Liker 36
Skrevet

Du kan heller fokusere på deg selv. De fleste er fullt klar over at sjokolade er mindre sunt enn salat :)

• Liker 14
Skrevet

Du som en fremmed person burde ikke ha sagt fra, men en som kjenner henne og er glad i henne burde definitivt si fra.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

* Rister oppgitt på hodet*

Man kommenterer da ikke hva folk handler? Hvor er folkeskikken hen?

Jeg er helt sikker på at damen vet at hun ikke er den tynneste og hun vet at feil kosthold ikke hjelper på å gå ned i vekt. Så pass på deg selv du, du er nok ikke perfekt du heller.

Anonymous poster hash: 53844...207
  • Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Det er et overaktivt troll her på KG i dag.

Anonymous poster hash: bc2d8...3a4
  • Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Du som en fremmed person burde ikke ha sagt fra, men en som kjenner henne og er glad i henne burde definitivt si fra.

Hvorfor?

Tror du ikke hun er klar over at sjokolade ikke er bra for henne? Hun er voksen og kan ta sine egne beslutninger. Om det er å spise mer godter, så er det opp til henne.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Burde jeg ha sagt ifra?

Er du virkelig så dum? Nei, du skal ikke si noe som helst.

Anonymous poster hash: d2576...7a3

• Liker 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
  • Liker 9
Gjest chisandra
Skrevet

Du er tjukk i hodet, hun er tjukk i kroppen.

Hvem av dere tror du lettest kan gjøre noe med det?

:icon_lol:

Skrevet

Enn om hun storhandlet til påske da? Kanskje hun har flere barn og mange påskeegg å fylle. Selv om hun handlet mye godt, er det ikke dermed sagt at hun skal spise alt selv :-)

• Liker 45
Skrevet

Pass dine egne saker. Hun vet at hun er tjukk, og hun vet hvorfor.

Var akkurat det jeg tenkte å svare også.. skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg opp i hva andre mennesker handler. Ja, hun burde kanskje kjøpt noe helt annet men det vet hun sikkert godt selv også og tror dere at hun ikke legger merke til blikkene deres?

AnonymBruker
Skrevet

Man sier da ifra om folk er iferd med å ta selvmord. Den tjukke dama er iferd med å ta livet sitt..

Anonymous poster hash: 664d6...c51
Skrevet

Hvorfor?

Tror du ikke hun er klar over at sjokolade ikke er bra for henne? Hun er voksen og kan ta sine egne beslutninger. Om det er å spise mer godter, så er det opp til henne.

Ja, men det kan hende hun trenger hjelp til å komme seg ut av et misbruk, har du tenkt på det? Hvis dette var min mamma, søster eller kjæreste og jeg visste at dette var et problem for henne, så hadde jeg helt klart tatt en prat med henne.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det kan hende hun trenger hjelp til å komme seg ut av et misbruk, har du tenkt på det? Hvis dette var min mamma, søster eller kjæreste og jeg visste at dette var et problem for henne, så hadde jeg helt klart tatt en prat med henne.

Da burde du heller spurt hvordan hun har det i livet sitt.

Ikke vinklet det ut fra "det synlige" problemet hennes.

Anonymous poster hash: fef43...9bc

• Liker 5
Skrevet

Man sier da ifra om folk er iferd med å ta selvmord. Den tjukke dama er iferd med å ta livet sitt..

Anonymous poster hash: 664d6...c51

Tror du det vil hjelpe henne at en vilt fremmed person på butikken forteller henne at hun må legge om kostholdet sitt? Når det gjelder selvmord så er det ofte for sent å si fra til noen fordi man som oftest ikke vet noe før selvmordet er et faktum. Det er sjelden vi er i den posisjon at vi kan forhindre et selvmord, etter et selvmordsforsøk som er et rop om hjelp så stiller vi litt bedre for da er vi mer obs på at vedkommende sliter. En overvektig får så mye pepper at det vil føre til mer trøstespising, og isolasjon hvis vi som står bak den overvektigte i køen tar henne til side og gir henne kostholdsråd. Hun kommer aldri til å handle der mer.

Noen som står henne nær derimot, kan godt gi henne råd.

• Liker 6
Skrevet

Det blir noe annet med familie, det er folk man kjenner men vilt fremmede?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva om hun ikke har familie og venner som kan si fra? Jeg synes hun så lei og trist ut. Angrer på jeg ikke tok kontakt med henne. :frown:

Skrevet

Det blir noe annet med familie, det er folk man kjenner men vilt fremmede?

Ja, jeg er helt enig, og jeg skrev også ovenfor at man som en fremmed i køen ikke burde si noe. Beklager, ble litt off-topic.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...