AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #61 Skrevet 4. april 2014 Det går nå greit å reise fra Norge, vi lever jo i en globalisert verden. Bare til USA kunne jo vert interessant. Så lenge han kan jobbe, så går jo det og Kanskje en bedre stilling også. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e Man kan ikke bare reise til USA også søke jobb. Geen card blir ikke gitt til hvem som helst. Anonymous poster hash: d90a4...27e 3
Teeden Skrevet 5. april 2014 #62 Skrevet 5. april 2014 Til dels enig i innlegget, men det hjelper ikke å "rømme landet", dette med å "kreve sin rett" ligger først og fremst i psyken. (Jeg har selv prøvd). Man må jobbe med seg selv kontinuerlig, lære seg å ta plass og ankerkjenne at det i mange situasjoner er den sterkestes rett som gjelder, både fysisk og mentalt. Lær deg kampsport. bli godt trent og ta en bra utdannelse er vel blant de beste tipsene jeg kan gi usikre menn. Bli den som blir respektert og likt av venner, men ikke være redd for å bli fryktet blant fiender. Anonymous poster hash: 80d57...849 Jeg tror du har misforstått noe. Jeg får ikke inntrykk av at ts snakker om å dele ut medlidenhet og gi håp til menn som ligger lavest i hiarkiet. Det handler om å få de til å innse at de blir sett på som en enkel og medgjørlig ressurs, der det meste av fellesskapet går til absolutt alle andre enn dem. Den sterkestes rett, virkelig? Er kvinner sterkere enn menn fordi de roper om støtte og hjelp oftere? Det som skjer er at de som skaper verdier i denne staten ikke får noe tilbakebetalt gjennom det offentlige. Offentlig helsetjenste prioriterer kvinner og kvinnehelse, selv om midlene som finansieres gjennom skatt i høyeste grad kommer fra menn. En fabrikkarbeider i næringslivet skaper flere verdier enn en kvinnelig kontorarbeidende byråkrat eller sekretær selv om hun hever høyere lønn. Hennes tjenesteyrker er jo en utgift, ikke en inntektskilde. Og hvis flere menn vender ryggen til samfunnet, flytter til andre land, så tappes denne velferdsstaten fort, og det er kanskje like greit, siden det er kvinner som får nyte pensjonene og helsetilbudene i dette landet? Den sterkestes rett my ass. De sterkeste her er dessverre blitt opplært til å se seg selv som uviktige, og derfor vil kvinner ha en mye høyere dose selvberettigelse og kreve sine rettigheter lenger før menn slipper til, selv om de produserer langt færre verdier for samfunnet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #63 Skrevet 5. april 2014 Jeg tror du har misforstått noe. Jeg får ikke inntrykk av at ts snakker om å dele ut medlidenhet og gi håp til menn som ligger lavest i hiarkiet. Det handler om å få de til å innse at de blir sett på som en enkel og medgjørlig ressurs, der det meste av fellesskapet går til absolutt alle andre enn dem. Den sterkestes rett, virkelig? Er kvinner sterkere enn menn fordi de roper om støtte og hjelp oftere? Det som skjer er at de som skaper verdier i denne staten ikke får noe tilbakebetalt gjennom det offentlige. Offentlig helsetjenste prioriterer kvinner og kvinnehelse, selv om midlene som finansieres gjennom skatt i høyeste grad kommer fra menn. En fabrikkarbeider i næringslivet skaper flere verdier enn en kvinnelig kontorarbeidende byråkrat eller sekretær selv om hun hever høyere lønn. Hennes tjenesteyrker er jo en utgift, ikke en inntektskilde. Og hvis flere menn vender ryggen til samfunnet, flytter til andre land, så tappes denne velferdsstaten fort, og det er kanskje like greit, siden det er kvinner som får nyte pensjonene og helsetilbudene i dette landet? Den sterkestes rett my ass. De sterkeste her er dessverre blitt opplært til å se seg selv som uviktige, og derfor vil kvinner ha en mye høyere dose selvberettigelse og kreve sine rettigheter lenger før menn slipper til, selv om de produserer langt færre verdier for samfunnet. Nå er det ingenting som tyder på at de som bare finner seg i å være en nyttig ressurs uten å få noe særlig igjen for det er spesielt sterke, i så fall misforstår du begrepet. Det er selvsagt ikke slik at man er sterk om man er en streber som bare jobber for at andre skal få ressurser, styrke ligger i å kreve sin rett til en stor andel av dette. Er man en fabrikkarbeider som bare yter og yter til dårlig lønn og man aldri står opp for seg selv så er man blant de svake. Styrke handler ikke bare om å "gjøre alt selv" i enhver situasjon, man må ta sin rettmessige plass. For eksempel er det jo ikke bare en direktør i en bedrift som sørger for god inntjening, men jeg skal love deg h*n tar ut sin andel i bonuser og lønn, i motsetning til de svakere arbeiderne. Den samme dynamikken ser vi også i naturen, f. eks. vil alphaparet i en ulveflokk ikke nødvendigvis fange maten selv, men de er det første til å forsyne seg av byttet. At man innser at man er en medgjørlig ressurs som ikke får sin andel er uansett ikke noe premiss for at man bør dra til "utlandet", i mange kulturerer er det ennå vanskeligere å komme i posisjon for å få forsynt seg selv da man møter ennå tøffere konkurrenter og det er derfor jeg mener det er best å gjøre noe med situasjonen her først. Anonymous poster hash: 80d57...849 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #64 Skrevet 5. april 2014 Nå er det ingenting som tyder på at de som bare finner seg i å være en nyttig ressurs uten å få noe særlig igjen for det er spesielt sterke, i så fall misforstår du begrepet. Det er selvsagt ikke slik at man er sterk om man er en streber som bare jobber for at andre skal få ressurser, styrke ligger i å kreve sin rett til en stor andel av dette. Er man en fabrikkarbeider som bare yter og yter til dårlig lønn og man aldri står opp for seg selv så er man blant de svake. Styrke handler ikke bare om å "gjøre alt selv" i enhver situasjon, man må ta sin rettmessige plass. For eksempel er det jo ikke bare en direktør i en bedrift som sørger for god inntjening, men jeg skal love deg h*n tar ut sin andel i bonuser og lønn, i motsetning til de svakere arbeiderne. Den samme dynamikken ser vi også i naturen, f. eks. vil alphaparet i en ulveflokk ikke nødvendigvis fange maten selv, men de er det første til å forsyne seg av byttet. At man innser at man er en medgjørlig ressurs som ikke får sin andel er uansett ikke noe premiss for at man bør dra til "utlandet", i mange kulturerer er det ennå vanskeligere å komme i posisjon for å få forsynt seg selv da man møter ennå tøffere konkurrenter og det er derfor jeg mener det er best å gjøre noe med situasjonen her først. Anonymous poster hash: 80d57...849 De er utvilsomt viktige i vertfall. Når det gjelder personlige relasjoner ol., og kanskje minimalt mindre lønn, men likevel større kjøpekraft kan jeg tenke meg, kan de få det bedre i andre land. Jeg ville så absolutt sagt at det er årsak til å flytte. Når de kan få bedre liv på den måten. Dere burde virkelig bli lært en lekse, for det er disse som er viktige for samfunnet, ikke dere. Ikke de såkallede "sterke" som du hevder dem å være. Det er dere som er de virkelige tapere. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #65 Skrevet 5. april 2014 Nå er det ingenting som tyder på at de som bare finner seg i å være en nyttig ressurs uten å få noe særlig igjen for det er spesielt sterke, i så fall misforstår du begrepet. Det er selvsagt ikke slik at man er sterk om man er en streber som bare jobber for at andre skal få ressurser, styrke ligger i å kreve sin rett til en stor andel av dette. Er man en fabrikkarbeider som bare yter og yter til dårlig lønn og man aldri står opp for seg selv så er man blant de svake. Styrke handler ikke bare om å "gjøre alt selv" i enhver situasjon, man må ta sin rettmessige plass. For eksempel er det jo ikke bare en direktør i en bedrift som sørger for god inntjening, men jeg skal love deg h*n tar ut sin andel i bonuser og lønn, i motsetning til de svakere arbeiderne. Den samme dynamikken ser vi også i naturen, f. eks. vil alphaparet i en ulveflokk ikke nødvendigvis fange maten selv, men de er det første til å forsyne seg av byttet. At man innser at man er en medgjørlig ressurs som ikke får sin andel er uansett ikke noe premiss for at man bør dra til "utlandet", i mange kulturerer er det ennå vanskeligere å komme i posisjon for å få forsynt seg selv da man møter ennå tøffere konkurrenter og det er derfor jeg mener det er best å gjøre noe med situasjonen her først. Anonymous poster hash: 80d57...849 Parasittene er de sterkeste? Ja hvis du syns det så. Anonymous poster hash: b70a1...531 1
Teeden Skrevet 5. april 2014 #66 Skrevet 5. april 2014 Nå er det ingenting som tyder på at de som bare finner seg i å være en nyttig ressurs uten å få noe særlig igjen for det er spesielt sterke, i så fall misforstår du begrepet. Det er selvsagt ikke slik at man er sterk om man er en streber som bare jobber for at andre skal få ressurser, styrke ligger i å kreve sin rett til en stor andel av dette. Er man en fabrikkarbeider som bare yter og yter til dårlig lønn og man aldri står opp for seg selv så er man blant de svake. Styrke handler ikke bare om å "gjøre alt selv" i enhver situasjon, man må ta sin rettmessige plass. For eksempel er det jo ikke bare en direktør i en bedrift som sørger for god inntjening, men jeg skal love deg h*n tar ut sin andel i bonuser og lønn, i motsetning til de svakere arbeiderne. Den samme dynamikken ser vi også i naturen, f. eks. vil alphaparet i en ulveflokk ikke nødvendigvis fange maten selv, men de er det første til å forsyne seg av byttet. At man innser at man er en medgjørlig ressurs som ikke får sin andel er uansett ikke noe premiss for at man bør dra til "utlandet", i mange kulturerer er det ennå vanskeligere å komme i posisjon for å få forsynt seg selv da man møter ennå tøffere konkurrenter og det er derfor jeg mener det er best å gjøre noe med situasjonen her først. Anonymous poster hash: 80d57...849 Illustrerte et poeng av hvilken nytte de aktuelle mennene gjør for samfunnet, og hvordan samfunnet likevel har vendt dem ryggen og ser ned på dem. Å kreve sin plass har ingenting med styrke å gjøre. Påstår du at en nav-er som setter seg inn i rettighetene sine og skaffer deg bedre levevilkår er sterkere enn en deltidsansatt som står på egne bein? Vi trenger ikke alle disse "sterke kvinnene" som ikke gjør noe verdiskapende, men likevel får størsteparten av det velferdsstaten har å by på. Hvis disse mennene flytter utenlands så tar de faktisk med seg mesteparten av velferdsstaten, den opprettholdes nemlig ikke av de som roper høyest om å få bruke den. Skjønner du? TS anerkjenner tydelig at det er en stor gruppe samfunnsnyttige mennesker som ligger lavest på rangstigen i samfunnet, og det er menn. Menn som gjør de viktigste jobbene og som har den beste moralen og tar liten plass, koster lite og produserer langt større verdier enn de noen gang kommer til å få igjen, så hvorfor ikke flytte utenlands å nyte livet litt? 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #67 Skrevet 5. april 2014 Nå er det ingenting som tyder på at de som bare finner seg i å være en nyttig ressurs uten å få noe særlig igjen for det er spesielt sterke, i så fall misforstår du begrepet. Det er selvsagt ikke slik at man er sterk om man er en streber som bare jobber for at andre skal få ressurser, styrke ligger i å kreve sin rett til en stor andel av dette. Er man en fabrikkarbeider som bare yter og yter til dårlig lønn og man aldri står opp for seg selv så er man blant de svake. Styrke handler ikke bare om å "gjøre alt selv" i enhver situasjon, man må ta sin rettmessige plass. For eksempel er det jo ikke bare en direktør i en bedrift som sørger for god inntjening, men jeg skal love deg h*n tar ut sin andel i bonuser og lønn, i motsetning til de svakere arbeiderne. Den samme dynamikken ser vi også i naturen, f. eks. vil alphaparet i en ulveflokk ikke nødvendigvis fange maten selv, men de er det første til å forsyne seg av byttet. At man innser at man er en medgjørlig ressurs som ikke får sin andel er uansett ikke noe premiss for at man bør dra til "utlandet", i mange kulturerer er det ennå vanskeligere å komme i posisjon for å få forsynt seg selv da man møter ennå tøffere konkurrenter og det er derfor jeg mener det er best å gjøre noe med situasjonen her først. Anonymous poster hash: 80d57...849 Dette, 100%. Anonymous poster hash: acd74...bb1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #68 Skrevet 5. april 2014 Dette, 100%. Anonymous poster hash: acd74...bb1 Hvordan kan du være enig i det nonsenet? Og hvorfor i all verden ønsker ikke dere at de skal flytte? Når man nesten garantert kan få det bedre sosialt og kanskje økonomisk og. Etter man regner med alle avgiftene, skattene osv. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #69 Skrevet 5. april 2014 Hvordan kan du være enig i det nonsenet? Og hvorfor i all verden ønsker ikke dere at de skal flytte? Når man nesten garantert kan få det bedre sosialt og kanskje økonomisk og. Etter man regner med alle avgiftene, skattene osv. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e Jeg sier ikke at noen ikke skal flytte. Jeg er bare helt imot TS' offermentalitet, samt at det er noen losning for de som sliter i Norge og dra utenlands. Ferie, greit. Men profesjonelt, sosialt og i konkurranse med andre menn blir det langt hardere. Anonymous poster hash: acd74...bb1 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #70 Skrevet 5. april 2014 Jeg sier ikke at noen ikke skal flytte. Jeg er bare helt imot TS' offermentalitet, samt at det er noen losning for de som sliter i Norge og dra utenlands. Ferie, greit. Men profesjonelt, sosialt og i konkurranse med andre menn blir det langt hardere. Anonymous poster hash: acd74...bb1 De fleste har jo alt mye kapital og at det er litt hardere i arbeidsmarkedet. Men det er nok ikke hardere sosialt, når man kan språket og kan en del om kulturen, så tror ikke jeg det er noen problemer. Når det gjelder "konkurranse med andre menn", så er dette konkurranse i arbeidslivet. Og det er vel stort sett ganske likegyldig, og egentlig greit for de fleste. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
kjøttkaker Skrevet 5. april 2014 #71 Skrevet 5. april 2014 Ganske mange naive menn(esker) her. For de som har vært i arbeidslivet i NORGE, vet at nettverksbygging har mye å si. I tillegg til at mange annonser ikke blir utlyst, som flere påpeker. Dette er FAKTA, åpne opp øya Og det er ikke lettere andre steder i verden, reis litt selv så finner dere lett ut at Norge ikke er så verst likevel Tunnelsyn FTW, som ungdommen sier. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #72 Skrevet 5. april 2014 Det morsomme er at Arbeiderpartiet har vendt dem ryggen også. Dersom de kanskje kunne fokusert litt på dem, ville de fått flere stemmer og ikke minst ville flere menn stemt. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #73 Skrevet 5. april 2014 Ganske mange naive menn(esker) her. For de som har vært i arbeidslivet i NORGE, vet at nettverksbygging har mye å si. I tillegg til at mange annonser ikke blir utlyst, som flere påpeker. Dette er FAKTA, åpne opp øya Og det er ikke lettere andre steder i verden, reis litt selv så finner dere lett ut at Norge ikke er så verst likevel Tunnelsyn FTW, som ungdommen sier. Jeg mener det er bedre sosiale forhold uansett om det kanskje er hardere konkurranse i arbeidslivet osv. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
Edvarda Skrevet 5. april 2014 #74 Skrevet 5. april 2014 Hvorfor overser du fullstendig innspillene fra de som faktisk har vært utenfor landegrensa? Jeg blir helt matt. Heldigvis tviler jeg på gjennomslagskraften til TS, "taperne" står vel ikke akkurat i kø for å satse i utlandet i morgen heller. Og det er bra for dem, for får du det ikke til her, får du det nok ikke til andre steder heller. Forøvrig regner jeg med at noen av de anonyme her har en fremtid som norske NAV-kakser i asiatiske land. Kanskje det er det dere mener med å lykkes? 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #75 Skrevet 5. april 2014 De fleste har jo alt mye kapital og at det er litt hardere i arbeidsmarkedet. Men det er nok ikke hardere sosialt, når man kan språket og kan en del om kulturen, så tror ikke jeg det er noen problemer. Når det gjelder "konkurranse med andre menn", så er dette konkurranse i arbeidslivet. Og det er vel stort sett ganske likegyldig, og egentlig greit for de fleste. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e Likegyldig hvordan? Suksess i arbeidslivet har påvirkning på inntekt (dvs. også levestandard) samt generell selvtillit og suksess. I neste rekke også suksess med kvinner. Det er absolutt viktig. Sosialt starter man på "ny frisk" med mindre man allerede kjenner noen. Og det er vanskelig å virkelig bryte inn i etablerte sirkler, selv i land der de er mer åpne sosialt enn Norge - nordmenn har en tendens til å forveksle åpenhet og sosiale fraser med vennskap - det at de er snakkesalige er ikke synonymt med reelle kontakter. Stort sett alt er hardere utenfor Norge. Jeg har faktisk bodd i utlandet mesteparten av mitt voksne liv. England, Frankrike, Tyskland og USA. Jeg kjenner en håndfull nordmenn som klarer seg veldig bra i London og New York men dette er klart "vinnere" som klarer seg uansett hvor de er - med sine mastergrader fra eliteskoler, familieformuer samt en internasjonal vennekrets fra da de gikk på privatskole i Sveits som barn. Poenget er at sliter du i Norge må du begynne med deg selv - ikke dra utenlands og tenke at alt blir bra bare du får en "ny start". Dette er repetert av alle i tråden som har reell erfaring. Anonymous poster hash: acd74...bb1 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #76 Skrevet 5. april 2014 Hvorfor overser du fullstendig innspillene fra de som faktisk har vært utenfor landegrensa? Man kan lure, men dette er klassisk. De som starter slike tråder vil som regel ikke ha konstruktiv tilbakemelding. Anonymous poster hash: acd74...bb1 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #77 Skrevet 5. april 2014 Hvorfor overser du fullstendig innspillene fra de som faktisk har vært utenfor landegrensa? Jeg blir helt matt. Heldigvis tviler jeg på gjennomslagskraften til TS, "taperne" står vel ikke akkurat i kø for å satse i utlandet i morgen heller. Og det er bra for dem, for får du det ikke til her, får du det nok ikke til andre steder heller. Forøvrig regner jeg med at noen av de anonyme her har en fremtid som norske NAV-kakser i asiatiske land. Kanskje det er det dere mener med å lykkes? Jeg hører dem, men forskjellen sier jeg om og om igjen. Selv om det kanskje er slik at man må arbeide hardere, at man kanskje tjener litt mindre. Selv om det sikker er økonomiske forskjeller, er det likevel ikke slike sosiale forskjeller. Med det sosiale mener jeg det med at nordmenn omgir seg ikke med hvem som helst, de prater ikke med hvemsomhelst, i disse landene har de ikke bare en mer åpen kultur. Men ikke minst, en mer monogam kultur, slik at ikke mennene får barn med flere kvinner osv. Altså mye mer vennlig for deres typer. Ingen bryr seg om økonomiske forskjeller, når vi har slike forskjeller som i Norge. Da er det ganske enkelt og greit ingen grunn til å bo her lenger. Det er det jeg mener. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #78 Skrevet 5. april 2014 Man kan lure, men dette er klassisk. De som starter slike tråder vil som regel ikke ha konstruktiv tilbakemelding. Anonymous poster hash: acd74...bb1 Jeg overser dem ikke, og jeg skriver igjen og igjen det jeg mener. Men ingen ser ut til å gidde å svare på det igjen. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
spewdonym Skrevet 5. april 2014 #79 Skrevet 5. april 2014 Jeg hører dem, men forskjellen sier jeg om og om igjen. Selv om det kanskje er slik at man må arbeide hardere, at man kanskje tjener litt mindre. Selv om det sikker er økonomiske forskjeller, er det likevel ikke slike sosiale forskjeller. Med det sosiale mener jeg det med at nordmenn omgir seg ikke med hvem som helst, de prater ikke med hvemsomhelst, i disse landene har de ikke bare en mer åpen kultur. Men ikke minst, en mer monogam kultur, slik at ikke mennene får barn med flere kvinner osv. Altså mye mer vennlig for deres typer. Ingen bryr seg om økonomiske forskjeller, når vi har slike forskjeller som i Norge. Da er det ganske enkelt og greit ingen grunn til å bo her lenger. Det er det jeg mener.Anonymous poster hash: b5b6a...d1e Du har fått svar på det du sier om sosiale forskjeller som du påstår er mye mindre i "disse landene". Jeg blir veldig nysgjerrig på hvor disse landene ligger. Og settes det opp charter med "Vanskeligstilte Menn Tours (no DeTour) AS"? 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #80 Skrevet 6. april 2014 Illustrerte et poeng av hvilken nytte de aktuelle mennene gjør for samfunnet, og hvordan samfunnet likevel har vendt dem ryggen og ser ned på dem. Å kreve sin plass har ingenting med styrke å gjøre. Påstår du at en nav-er som setter seg inn i rettighetene sine og skaffer deg bedre levevilkår er sterkere enn en deltidsansatt som står på egne bein? Vi trenger ikke alle disse "sterke kvinnene" som ikke gjør noe verdiskapende, men likevel får størsteparten av det velferdsstaten har å by på. Hvis disse mennene flytter utenlands så tar de faktisk med seg mesteparten av velferdsstaten, den opprettholdes nemlig ikke av de som roper høyest om å få bruke den. Skjønner du? TS anerkjenner tydelig at det er en stor gruppe samfunnsnyttige mennesker som ligger lavest på rangstigen i samfunnet, og det er menn. Menn som gjør de viktigste jobbene og som har den beste moralen og tar liten plass, koster lite og produserer langt større verdier enn de noen gang kommer til å få igjen, så hvorfor ikke flytte utenlands å nyte livet litt? Du fatter jo ikke poenget overhodet. Om du bare sliter dag etter dag uten å nyte godene av det, tror du at du er en vinner selv om du er med på å opprettholde velferdsstaten? Hvis du ikke greier å nyte godene av det her, tror du virkelig at du greier å gjøre det i utlandet med ennå sterkere konkurranse på det å tilgjengeliggjøre ressurser for seg selv? Styrke handler om å få tilgang til ressurser, ikke nødvendigvis å bare produsere dem selv om selvsagt det også kan være en del av regnestykket. Og nei, jeg syntes ikke en NAV'er er spesielt sterk selv om det kan virke sånn med tanke på at h*n greier å skaffe seg litt ressurser. Ressursene man kan skaffe seg tilgang til via NAV er ganske små sett i den store sammenheng, det jeg mener er hvilke ressurser du kan skaffe deg tilgang til med nettverk, utdanning, arbeidslivet osv. Den sterke som skaffer seg tilgang til ressursser nyttiggjør seg nettopp av at det finnes underordnede personer som er villig til å bare yte uten å få, ved at tilstrekkelig mange nok av dem heller ikke innser det selv. Anonymous poster hash: 80d57...849 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå