AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #41 Skrevet 4. april 2014 Lite tyder på det, naturen har allerede gjort sitt valg. Der sliter. Vi nyter. Anonymous poster hash: 34455...cdf Nyter? Hva da? Vi er mennesker, som lever innvendig, ikke bare genene som skaper menneskekroppen. Kanskje du totalt har glemt hva som egentlig er godt og vondt. Faktum er det at på sikt, vil nok, om genene gjør at du er så ond, bli misslikt av andre slik at dine barn får det vondt. Og hvem har sagt at de ikke bare kan reise sine vei? Det er jo som oftest de som gjør at dere kan få alle tjenestene deres og en så rik stat. Kanskje det ender slik at det var dere som var den svake og de var den sterke? Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #42 Skrevet 4. april 2014 Som entrepreneur maa du markedsfore deg selv og ditt produkt, finne investorer som kan legge penger i prosjektet, ha kontakter som kan distribuere produktet og ha solide kontakter som hjelper deg aa komme inn paa markedet. Tro meg, jeg kjenner mange entrepreneurer. Nettverk er essensielt for dem. Viktigere enn for en som soker en kontorjobb. Du er nodt til aa vaere realitetsorientert om du skal klare deg. Ja, for de som skal selge. Men arbeidstagerne trenger ikke nettverk. Det trenger de ikke for å utføre jobben. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
Marie90 Skrevet 4. april 2014 #43 Skrevet 4. april 2014 Ja, for de som skal selge. Men arbeidstagerne trenger ikke nettverk. Det trenger de ikke for å utføre jobben. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e De trenger det ikke for aa utfore jobben, men de trenger det for aa oppdage jobben og komme til intervju. Halvparten av nye jobber er aldri annonsert. Og selv de som er det gaar oftere til noen som er anbefalt innenfra. 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #44 Skrevet 4. april 2014 De trenger det ikke for aa utfore jobben, men de trenger det for aa oppdage jobben og komme til intervju. Halvparten av nye jobber er aldri annonsert. Og selv de som er det gaar oftere til noen som er anbefalt innenfra. Om de ikke annonserer jobber, så får de i vertfall ikke de beste folkene. Som er målet til alle bedrifter. Ellers går det an å gå rundt og spør, gi CVer og slikt. Prate med folk. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #45 Skrevet 4. april 2014 Lite tyder på det, naturen har allerede gjort sitt valg. Der sliter. Vi nyter. Anonymous poster hash: 34455...cdf Naturen eksisterer heller ikke, kun virkeligheten. Dette er menneskers valg, ikke en natur. Og de som handler, har selv skyld. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
Marie90 Skrevet 4. april 2014 #46 Skrevet 4. april 2014 Prate med folk. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e Ogsaa kalt nettverksbygging. Uavhengig av hva firma burde gjore, saa er det et faktum at de ikke annonserer mange jobber. Det gjelder spesielt prominente stillinger, der de bruker headhuntere for aa lete frem folk som allerede har utmerket seg fremfor aa legge ut stillingen der du faar allslags sokere. Det er mer effektivt enn aa matte sile ut. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #47 Skrevet 4. april 2014 Ogsaa kalt nettverksbygging. Uavhengig av hva firma burde gjore, saa er det et faktum at de ikke annonserer mange jobber. Det gjelder spesielt prominente stillinger, der de bruker headhuntere for aa lete frem folk som allerede har utmerket seg fremfor aa legge ut stillingen der du faar allslags sokere. Det er mer effektivt enn aa matte sile ut. Ingen regner jo med å få de aller beste jobbene med en gang. Alle begynner på gulvet, og jobber seg oppover. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #48 Skrevet 4. april 2014 Naturen eksisterer heller ikke, kun virkeligheten. Dette er menneskers valg, ikke en natur. Og de som handler, har selv skyld. Naturen er bare et annet ord for virkeligheten. Anonymous poster hash: 34455...cdf
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #49 Skrevet 4. april 2014 Nyter? Hva da? Vi er mennesker, som lever innvendig, ikke bare genene som skaper menneskekroppen. Kanskje du totalt har glemt hva som egentlig er godt og vondt. Faktum er det at på sikt, vil nok, om genene gjør at du er så ond, bli misslikt av andre slik at dine barn får det vondt. Nei, faktumet er at jeg kommer til å bli mislikt av de usynlige, ubetydelige menn. Noe som virkelig ikke utgjør noen betydelig. Anonymous poster hash: 34455...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #50 Skrevet 4. april 2014 Nei, faktumet er at jeg kommer til å bli mislikt av de usynlige, ubetydelige menn. Noe som virkelig ikke utgjør noen betydelig. Anonymous poster hash: 34455...cdf Ikke bare av dem, men av meg også. Jeg missliker deg veldig sterkt allerede. Og om du noen gang skulle hatt noe med meg å gjøre der jeg hadde autoritet over deg, så hadde du slete kraftig. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #51 Skrevet 4. april 2014 Naturen er bare et annet ord for virkeligheten. Anonymous poster hash: 34455...cdf Bare at du fjerner den skylden de egentlig har. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #52 Skrevet 4. april 2014 Jeg kan godt forstå at enkelte vil advare dem mot å reise, fordi det er tøft der også. Men for å være helt ærlig, hva er best. Å sitte her med en ok lønn, minus all skatten og avgiftene, alene, eller å søke den virkelige lykken? Jeg sier reis og heller lev et bedre liv i et annet land, med bedre mennesker Anonymous poster hash: b5b6a...d1e 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #53 Skrevet 4. april 2014 Det er ingen menneskerett å få seg kjæreste?? du er en uattraktiv mann, gjør noe med det. Anonymous poster hash: 73c02...ed2 Hva i h####e har menneskerettighetene med saken å gjøre? Jeg HATER når drar inn det "argumentet" der i hver bidige diskusjon. Fullstendig irrelevant. Anonymous poster hash: 76b46...03d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #54 Skrevet 4. april 2014 Hva i h####e har menneskerettighetene med saken å gjøre? Jeg HATER når drar inn det "argumentet" der i hver bidige diskusjon. Fullstendig irrelevant. Anonymous poster hash: 76b46...03d De tror det at noen trauste karer i FN har guddommelig autoritet eller noe slikt. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #55 Skrevet 4. april 2014 Norge har en elendig kultur i forhold til å møte noen nye, så jeg kan godt tenke meg man har godt av å utvide horisonten litt, og ikke minst lære noe om seg selv og sin tilpasningsevne ved å forsøke seg utenlands. Anonymous poster hash: a172b...617
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #56 Skrevet 4. april 2014 Jeg forstår heller ikke hvorfor noen ikke viser noen form for medfølelse. Om det stemmer 100% at det er slik, så må jeg si at det er fryktelig trist for dem det gjelder. Og barna til disse mennene og kvinnene som holder på slik. Jeg synes det i vertfall er trist og en skam at vi har et slikt samfunn. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #57 Skrevet 4. april 2014 Ironien er at disse usynlige menn og samfunnet forøvrig er indoktrinert til å anse de som reiser ut for å finne seg kone, til å være tapere og perverter - disse "taperne" som må dra til Thailand for å hente seg kone. Anonymous poster hash: 22395...b11
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #58 Skrevet 4. april 2014 Ironien er at disse usynlige menn og samfunnet forøvrig er indoktrinert til å anse de som reiser ut for å finne seg kone, til å være tapere og perverter - disse "taperne" som må dra til Thailand for å hente seg kone. Anonymous poster hash: 22395...b11 Enig, det er jo ikke rart at om det er mange som ellers hadde forblitt barnløse. Det er jo heller ikke for sex kan jeg tenke meg. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #59 Skrevet 4. april 2014 Selv om det hadde vert best om det ikke var slik at de trengte det selvsagt, selv om det er en fordel for disse damene de finner seg. Jeg mener også at det er overskudd av kvinner i disse landene, og i Russland er det vel i vertfall det. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #60 Skrevet 4. april 2014 Jepp: http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Thailand, over en halv million for mange kvinner. Og kjenner jeg økonomien riktig er det mange menn som ikke vil gifte seg heller, på grunn av for dårlig økonomi. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå