Teeden Skrevet 6. april 2014 #81 Skrevet 6. april 2014 Du fatter jo ikke poenget overhodet. Om du bare sliter dag etter dag uten å nyte godene av det, tror du at du er en vinner selv om du er med på å opprettholde velferdsstaten? Hvis du ikke greier å nyte godene av det her, tror du virkelig at du greier å gjøre det i utlandet med ennå sterkere konkurranse på det å tilgjengeliggjøre ressurser for seg selv? Styrke handler om å få tilgang til ressurser, ikke nødvendigvis å bare produsere dem selv om selvsagt det også kan være en del av regnestykket. Og nei, jeg syntes ikke en NAV'er er spesielt sterk selv om det kan virke sånn med tanke på at h*n greier å skaffe seg litt ressurser. Ressursene man kan skaffe seg tilgang til via NAV er ganske små sett i den store sammenheng, det jeg mener er hvilke ressurser du kan skaffe deg tilgang til med nettverk, utdanning, arbeidslivet osv. Den sterke som skaffer seg tilgang til ressursser nyttiggjør seg nettopp av at det finnes underordnede personer som er villig til å bare yte uten å få, ved at tilstrekkelig mange nok av dem heller ikke innser det selv. Anonymous poster hash: 80d57...849 Hva er det du ikke forstår egentlig? Når offentlige midler går til andre demografier enn de typiske mennene vi snakker om så er det fint lite de kan gjøre med det. Når statusen er lav av å tilhøre akkurat den type menn vi snakker om, så er det fint lite de kan gjøre med det. Kvinner er en prioritert gruppe i samfunnet vårt. Det betyr at lavstatus menn ligger nederst på rangstigen når det kommer til både pensjonsordninger og helse. Sosialt er de også på bunn, men samtidig er de ofte en viktig samfunnsressurs, en ryggrad og verdiskapere som er selve grunnlaget for velfredsstaten vår. De kan dra andre steder utenfor dette landet å nyte den velstanden de har bygget opp seg, få høyere sosial status og nyte livet, i stedet for å bidra ytterligere til en velferdsstat som ikke er beregnet på dem selv. Her snakker du om noe helt annet, og du ser ikke ut til å forstå noe av hvordan ting henger sammen.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #82 Skrevet 6. april 2014 Du har fått svar på det du sier om sosiale forskjeller som du påstår er mye mindre i "disse landene". Jeg blir veldig nysgjerrig på hvor disse landene ligger. Og settes det opp charter med "Vanskeligstilte Menn Tours (no DeTour) AS"? Vel, alt fra Tyskland, til Frankrike, Storbritannia ol. tror jeg hadde vert gode nok valg. Eller kanskje Nederland? Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #83 Skrevet 6. april 2014 Jeg overser dem ikke, og jeg skriver igjen og igjen det jeg mener. Men ingen ser ut til å gidde å svare på det igjen. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e Du har fått svar på alt du har skrevet, både sosiale forskjeller fra land til land, arbeidsmarkedet og menns sjanser utenfor Norges grenser. Anonymous poster hash: acd74...bb1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #84 Skrevet 6. april 2014 Du har fått svar på alt du har skrevet, både sosiale forskjeller fra land til land, arbeidsmarkedet og menns sjanser utenfor Norges grenser. Anonymous poster hash: acd74...bb1 Ja, dere har skrevet at arbeidsmarkedet er hardere. Noe som er sant. Og at de økonomiske forskjellene er større. Men faktum er likevel at de sosiale forskjellene er mye mindre, og siden det er det viktigste, tror jeg at det beste hadde vert å søke lykken utenfor Norge. Jeg tror mange har missforstått når de tror at økonomi er så viktig, det er det ikke. Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #85 Skrevet 6. april 2014 Du har fått svar på alt du har skrevet, både sosiale forskjeller fra land til land, arbeidsmarkedet og menns sjanser utenfor Norges grenser. Anonymous poster hash: acd74...bb1 Forøvrig, hva er det dere har skrevet da for å refusere dette? Anonymous poster hash: b5b6a...d1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå