Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hurra for 11 uker allerede!!

For meg som følger med har deg virket som om ukene etter du fikk positiv test, bare har fløyet av gårde! Mens hos meg føles det som om tiden står stille :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med ariel, du tar meg jo snart igjen :fnise:

Grattis med 11 uker!! :strix:

Håper dere blir fornøyd med barnehagen! Høres jo ut som om det blir greit likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 11 uker allerede!!

For meg som følger med har deg virket som om ukene etter du fikk positiv test, bare har fløyet av gårde! Mens hos meg føles det som om tiden står stille :ler:

Nåja, synes ikke det har gått sååå fort :fnise: Er veldig klar for å nå andre trimester om et par uker. :) Eller er det bare 4 dager til? Usikker på når andre trimester begynner jeg.

Enig med ariel, du tar meg jo snart igjen :fnise:

Grattis med 11 uker!! :strix:

Håper dere blir fornøyd med barnehagen! Høres jo ut som om det blir greit likevel :)

Thanks!

Ja, absolutt. :)

11 uker! :kristin:

:jepp:

__

Tror jeg har satt ny rekord på inaktivitet i dagboka mi :ler: Hehe, er sjeldent det går mange dager i mellom i alle fall.. :P

Vi har altså vært på hytta..Eller det er ikke ei hytte, for det er et hus, men brukes som hytte, også er det stort uteområde og sånt. Det tilhører to vennepar av oss (guttene i forholdene er brødre). Så vi har altså vært syv voksne (faren til brødreparet), tre unger og to hunder i helga. :P Det har vært veldig koselig, men også veldig slitsomt. R og ene kompisen har vært og skoget ut område i skauen hvor de skal ha sånn elgpost :himle: Så vi damene pluss har vært alene med ungene fra morgen til ettermiddag hele helgen + litt til da de har hatt andre gjøremål når de har kommet hjem. :)

Uasnett koselig. Koste oss med taco på fredag og elggryte i går. O har vært veldig flink å gå uten bleie i helga. I dag gikk han faktisk syv timer før han måtte tisse fra han stod opp, til tross for at han hadde drukket en del, så det er ikke stadig småskvetting lenger. :)

Nå er vi hjemme igjen, og det må sies, vi har vært såå usunne :fnise: Brus, smågodt, potetgull, sjokolademelk osv. En helg av de sjeldne når det kommer til hvor mye vi har trykt i oss. :P

I morgen skal jeg på første svangerskapskontroll, og O skal få vite at han skal bli storebror. :) Er planleggingsdager mandag, tirsdag og onsdag denne uken, så O har bare to dager igjen i bhg før tre uker ferie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt en fin helg! Så bra!

Blir spennende å fortelle han at han blir storebror. Så stas!! Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse på timen i morgen! Og lykke til med å fortelle O at han skal bli storebror, det blir nok skikkelig stas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd dette er et offentlig forum og det ikke er aktuelt å legge ut filmen av O, for han var veldig søt.. :)

Men her er altså samtalen vi hadde:

T: "Vet du ka ho mamma skal fortæll dæ? Du vet ho gudmor? Ho har jo baby i magen, og magen hennes har blitt ganske stor nå.

O: "ja" med hendene under haka og verdens søteste, tynne stemme

T: "Men vet du ka? Ho mamma har også baby i magen nu"

O "hæ?"

T "Ho mamma har også baby i magen"

O: Ser på R, smiler og sier "ja"

T: Så mamma sin mage skal voks sæ kjempestor og fin, og så kommer det ut en liten baby som skal bo hos oss

O "Skal den ligg i liggeposen i lamme mæææ? :) Den skal vær i telte mitt" Med entusiastisk stemme

T "Så da blir det en lillebror eller ei lillesøster"

O: "Det blir en baby"

R: "Og du skal bli storebror"

O: "næi"

R: "jo, du skal bli storebror du"

O: Næi! Æ e gutt! Æ blir IKKE storebror" Med en noe sur stemme :P

T: "blir det koselig med en liten baby?"

O: "Har æ også baby i magen?"

T: "næi, det e bare ho mamma som har baby i magen sin"

O: "Og ho gudmor"

O: "Har du baby i magen?"

T: "Ja, mamma har baby i magen"

O: "Skal den kom ut nu? :) "

T: "næi, ikke enda, først skal mamma sin mage voks sæ kjempestor"

O: "Du mamma? (stort gjesp, før han ler, og sier..) Kan æ få mokken? Æ vil ned og legg mæ og sov, i di sæng".

Så var samtalen om babyen over. :P O hadde et fryktelig søtt og tenktende kroppsspråk under hele samtalen, og jeg har sett filmen tre-fire ganger allerede for det er så koselig. :) Tror nok ikke jeg har klart å få fram hvor koselig samtalen var ved å skrive den opp sånn der, men ja. Sånn ble det. :P

Tipper han trenger noen dager hvor det må få synke inn litt mer, og det er nok vanskelig for han å forstå skikkelig før han ser at gudmorens store mage faktisk resulterer i baby til slutt. :) Vi skal riktig nok på barselbesøk i slutten av uken, og han har sett moren gravid for noen uker siden, men vet ikke om han husker det. Får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh :hjerte:

Gled deg til å se ham som storebror, du. L smelter hjertet mitt,herregud så herlig det er å se voksende søskenkjærlighet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, høres superkoselig ut. :rodmer: Så morsomt at han har sånne spontane reaksjoner, og spør om han også har baby i magen. Jenta mi puttet ofte bamser og andre ting under genseren sånn at hun også hadde baby i magen. :P

Enig med hun over - søskenkjærlighet er det vakreste. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Så herlig!

Takk for at du delte med oss, var artig å lese! Herlige kommentarer. Og moro hvordan samtalen plutselig avsluttes på slutten :ler: ferdig med den praten nå liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh

Gled deg til å se ham som storebror, du. L smelter hjertet mitt,herregud så herlig det er å se voksende søskenkjærlighet

Ja, det tror jeg blir herlig. Søskenkjærlighet er kjempefint! :) Jeg håper bare ikke O og mini kommer til å krangle like mye som søskenbarna hans. Der er det slossing og krangling hele tiden. Er bare to år mellom de da, og de er begge "vanskelige" unger. :P

Åh, høres superkoselig ut. Så morsomt at han har sånne spontane reaksjoner, og spør om han også har baby i magen. Jenta mi puttet ofte bamser og andre ting under genseren sånn at hun også hadde baby i magen.

Enig med hun over - søskenkjærlighet er det vakreste. :hjerte:

Det var veldig koselig, og han er så søt på filmen. Så mange ansiktsuttrykk. Tydelig at han tenker mye.

Åååå! :rodmer:

:hjerte:

Så koselig, og søtt! :hjerte:

O høres ut som en herlig liten gutt!

Ja, han er veldig herlig! Bortsett fra når han er trøtt da. Da hører han lite etter, blir spinnvill og rampete. Til å bli gal av :fnise:

:hjerte: Så herlig!

Takk for at du delte med oss, var artig å lese! Herlige kommentarer. Og moro hvordan samtalen plutselig avsluttes på slutten :ler: ferdig med den praten nå liksom :)

Jah, tar ikke lange tiden før samtalen er over. 2 min og 44 sekunder tok det. :P

Måtte lese det enda en gang, var så nydelig. :hjerte:

:hjerte:

:rodmer: Så søt! Regner med at O kommer til å gruble litt over dette fremover. ;)

Det kan godt hende ja!

I dag spurte han om babyen skulle få corne flakes.. :P Også gjentok han at babyen skulle få ligge i teltet hans, hehe.

Ah, fin dag! Først avslapping hjemme med Lillefot. Deretter dro vi til byen for å kjøpe noen flere truser, sokker og barselgave. Siden hun som har fått baby hadde alt av klær og sengetøy, og de nok har alt av leker etter storesøster, så endte jeg opp med å kjøpe Body butter fra The body shop til mor. Tenker det kan være godt å få noe til seg selv også? :) Jeg liker det body butteret der veldig godt, skal kjøpe det selv til å bruke i graviditeten. Det gav meg veldig velvære å smøre meg inn i når jeg følte meg som ei ku visse dager. :P Nå er O hos mamma og skal overnatte der til i morgen. Jeg og R skal på kino.

Ellers har jeg litt dårlig samvittighet. O har hatt sikkelig tilbakefall de to siste dagene. To uhell i går på morgenen, og tre hittil i dag. Vet ikke hvordan resten av ettermiddagen blir, da. Uasnett, da han hadde siste uhellet så ble jeg sint på han. Jeg hadde for ett minutt siden minnet han på om at han måtte si fra når han måtte tisse, og plutselig ser jeg han sitte på huk, smiler og sier at han tisser. Virket nesten som om han gjorde det med vilje. Uansett, jeg ble sint på han, og det hjelper nok lite med tanke på å komme over denne "set-backen". Sannsynligvis gjør det jo bare vondt verre! Prøver å bare si "oi sann, kom så skal vi skifte. Neste gang må du huske på å si fra", men jeg sliter med å være så "flink" når jeg blir frustrert, for jeg vet jo at han kan. Ett og annet uhell er helt i orden, men tre uhell på noen få timer? Det vet jeg at han er "for flink" til.

Sannsynligvis var han så opptatt i leken at han ikke gadd å ta seg bryet. :P Uansett fikk jeg dårlig samvittighet. Så neste gang må jeg bare telle til ti inni meg, men jeg håper dette tilbakefallet er kortvarig, for det er fryktelig slitsomt å skifte klær heeele tiden når jeg vet at han klarer å holde seg og si fra slik at han kan tisse i do eller potte. Han har jo tross alt vært nesten helt tørr i to-tre uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setbacks er helt vanlig! Bare å fortsette å motivere, så går det nok bra :) Vi hadde ei jente i barnehagen som plutselig begynte å bæsje under bordet.. Lets just say.. Ikke spesielt populært selv om det var i buksa! Setbacks ass..

Har du hørt noe om den nye jobben da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig at O har setback pga nyheten i går? Aner ingenting om barnepsykologi, men det virker da ikke så altfor lite sannsynlig? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...