Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Håper for din del at det er noe modning på gang :Nikke: Magen min sank litt for noen uker siden, men har sunket enda mer i løpet av siste... uka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde pressetid på 1 time og 10 min! Husker det var en del folk der inne på slutten. Hun kom ikke godt nok ned i bekkenet så måtte drive og puste meg gjennom pressrier. Fy og vanskelig det var!

De visste ikke hun var stjernekikker før hun kom ut. Men gikk fra 4 cm til 10 på ca 5 timer. Jeg gikk jo med maserier kontinuerlig i fire døgn, og har lest at det kan være fordi hun var stjernekikker. Syns ikke det var vondt og få henne ut, selvom de sier det er værre med stjernekikker. Men nå var heller ikke mine pressrier vonde i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med modning da! Kanskje det skjer noe i natt? :nigo:

Absolutt! Nja, hadde et lite håp der en stund, men her sitter jeg. :P

Håper for din del at det er noe modning på gang :Nikke: Magen min sank litt for noen uker siden, men har sunket enda mer i løpet av siste... uka? :)

Definitivt modning på gang. Håper bare det er type rett før og ikke modning som skal vare i mange mange dager og kanskje til og med over termin. ;) Er så mye mer klar for å få han ut nå enn jeg var sist gang. :P Var mye mer avslappet i forhold til å gå over termin med O. Det var helt i orden, rett og slett.

Hadde pressetid på 1 time og 10 min! Husker det var en del folk der inne på slutten. Hun kom ikke godt nok ned i bekkenet så måtte drive og puste meg gjennom pressrier. Fy og vanskelig det var!

De visste ikke hun var stjernekikker før hun kom ut. Men gikk fra 4 cm til 10 på ca 5 timer. Jeg gikk jo med maserier kontinuerlig i fire døgn, og har lest at det kan være fordi hun var stjernekikker. Syns ikke det var vondt og få henne ut, selvom de sier det er værre med stjernekikker. Men nå var heller ikke mine pressrier vonde i det hele tatt!

Ikke verst å ikke ha vonde pressrier da! Leser jo om mange som sier at pressriene var en lettelse osv. men det var de absolutt ikke for meg. :P Hehe.

____

Vel, ingen baby i natt, men som jeg skrev lenger opp så lå jeg og funderte på om det kanskje var på et tidlig stadium. Har ligget våken med masrier. Ikke så veldig lenge, men i to omganger. Magen har strammet seg og jeg har fått gode murringer i korsrygg, mage og nedover lårene. Kjedelig nok gav det seg ca. 04:30, og enn så lenge har jeg ikke kjent noe mer, bortsett fra litt murring og noen smertefrie kynnere. :)

Hvis det blir masrier, murringer og sånt i dag og i natt også, så tror jeg at jeg skal spørre jordmor om hun ikke kan sjekke modning i morgen. Vil jo i det minste være fint å vite om det har noe for seg. ;)

Håper det setter i gang i løpet av dagen/kvelden, men har vel mine tvil, og tørr ikke håpe. :P Uansett må han komme ut innen torsdag, hvis ikke så må han pent nødt vente til søndags kveld da vi skal i dåp på søndagen. :ler:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så stramt program for den stakkars babyen. :ler:

Ja, det skal ikke være lett altså! :ler: Synd jeg ikke kan påvirke det! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å meddele her egentlig. :)

I går hadde jeg ingen murringer og modningstegn annet enn vanlige kynnere og litt stikking. I dag er murringene/masriene tilbake, men enn så lenge er det bare det det er. Ingen "real deal" enda. Håpet om at det tar seg opp i løpet av dagen er jo likevel der. :) Veldig lettvint om lillebror kommer den 16, for O er også født den 16, så det blir lett å huske. :ler:

Vært på svangerskapskontroll, og der var absolutt alt i den skjønneste orden. :) Neste kontroll er på termindatoen om 8 dager, men som jeg sa til henne så håper jeg jo at jeg ikke dukker opp. :)

Ble litt spontanbaking av boller i går. Hev meg plutselig rundt kl 17:30, så det ble litt stress i forhold til å få de ferdige slik at O fikk spise boller til kvelds, men det gikk så fint. Første brettet kom ut av ovnen 19:00, så da spiste vi alle kvelds sammen. :) Uten krem da, for det hadde vi ikkke i hus.

O var forresten skikkelig ufordragelig i går! :ler: Stakkarsen var så utrolig trøtt. Han hadde våknet 05:45 og ikke sovet noe hele dagen, så han var jo dritsur fra tidlig ettermiddag. Kjeftet og smelte hele dagen. Type veslevoksent opplegg "LÆGG DEN NED IGJEN MED EN GANG MAMMA". Sånne ting. Så det var sykt godt å få han i seng. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å gå inn i boka her, lurer jo på om det skjer noe snart!

Begge gutta mine er født den 12☺

Ja, kan jo i teorien skje når som helst, men jeg tror vel innerst inne at jeg enda er gravid om en uke. :P

Hehe, ja det er jo veldig greit å ha samme dag i måneden. :P Men, tror nok vi skal klare å huske lillebror sin bursdag også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, O er jo litt morsom da :fnise:

Hehe, joda, men der og da er det ikke så artig. :fnise: Han er heldigvis stort sett blid da. :P

Min er og født den 16. ;)

Trur du at du føder snart eller bare håper du? :)

16 er en fin dato! :jepp:

Njææ..Egentlig ikke. Er vel mest håpet. Altså, jeg har jo mye modning på gang, men i og med at de masriene jeg hadde kjempemye av i helgen har dabbet av, så tror jeg ikke det er nært forestående. Har enda en del murring, nedpress og et tonn kynnere, men ikke masrier. Kynnerne har blitt så kraftige nå at jeg blir litt tungpustet når de kommer, men de er ikke vonde, så. Samtidig så gikk jo vannet med O bare helt plutselig, så det kan jo sette i gang plutselig selv om jeg ikke har noen tydelige tegn.

For sikkerhets skyld hadde jeg ekstra masse kanel på havregrøten i dag. :P Jeg har ikke noen tro på disse kjerringrådene, men da jeg stod der på kjøkkenet, klar til å drysse litt kanel på, så ble det plutselig veldig masse. :ler:

Nå har folk begynt å spørre om jeg ikke har født enda, og i morgen er første dag som noen har tippet på fødsel..Så det går jo mot slutten i alle fall! :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor her hos meg fortalte at de sjekker åpning på flergangsfødende om man har mye kynnere og murringer. Så det er jo bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skader jo ikke å prøve da :laugh:

Nei ikke sant! :fnise:

Jordmor her hos meg fortalte at de sjekker åpning på flergangsfødende om man har mye kynnere og murringer. Så det er jo bare å spørre :)

Hvis jeg fortsatt er gravid på termindato om (akkurat! :hoppe: ) en uke så skal jeg spørre om hun kan sjekke. :) Har ikke kontroll før da, så. I så fall vurderer jeg å spørre om hun kan strippe også. Jeg tror faktisk jeg er SÅ desperat, selv om bare ordet stripping, løsning av hinnene får meg til å grøsse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vondt. Det er verre å føde skal jeg si deg :ler:

Ja, det er det nok, men jeg synes det var dritvondt å sjekke åpning under fødselen sist, så jeg vemmes virkelig over alt sånt der. :fnise: Men det er jo så klart ikke på nivå med selve fødselssmerter. :fnise:

Akkurat kommet hjem fra kjøpesenteret. Kommer nok til å få svi med tanke på bekkenet som i seg selv har noen ekstra dårlige dager nå, men jeg bare måtte komme meg ut av huset og føle at jeg gjorde noe annet enn å bare vente. Så da fikk jeg kjøpt nye votter til O, ny boxer fra Pierre Robert til meg (den nye kolleksjonen med blonder på :hjerte: ), dåpskort til søndagen og en klype med sugekopp på, som jeg skal feste på veggen over stellebordet til ansiktskluter. R er så dårlig på å legge feil, dvs. at han legger rompekluten der ansiktkluten skal ligge og ansiktskluten der rompekluten skal ligge, så hver gang han har lagt feil så må jo ansiktskluten kastes i skittentøyet. Så nå skiller jeg de såpass at det er umulig for han å ta feil. :fnise: Så må jeg finne et system slik at han ikke blander O sin rompeklut og lillebror sin. Tenker jeg bare fester et klistermerke med forbokstaven deres. :P

Altså, stellebordet har sånne plast-oppevarings-greier som henger på framsiden. Der pleier vi å henge klutene også kastes de i skittentøyet når kvelden kommer. :)

Anyway, det var deilig å komme seg ut litt. Nå har jeg sterke murringer i ryggen, men livmora er slapp, så det er bare murring og ikke noe masrie.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bruker bare kluter én gang, har helt angst for sånne feil klut på feil plass-scenarier. :redd::ler:

Haha, ja det er jo dritekkelt! :ler: Her brukes engangsklut for å vaske bort den synlige bæsjen på baby, også vasker vi over med vanlig klut. Blir litt vel mye skittentøy av kluter hvis vi skal kaste den i skittentøyet etter hvert eneste bleieskift. :P Men jeg har haukeblikk da, så jeg oppdager det alltid når R har lagt feil. :P Men nå blir det altså mye enklere for han å ikke legge feil, hehe. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker kun engangskluter i rumpa vi, også har vi grønne frottekluter til rumpevask når vi bader :ler: KUN grønne til stumpen, alle andre farger er til resten av kroppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker kun engangskluter i rumpa vi, også har vi grønne frottekluter til rumpevask når vi bader :ler: KUN grønne til stumpen, alle andre farger er til resten av kroppen :P

Ja, her har vi kun blå til rompe. Hvite, rosa, gule, grønne etc. er til ansikt og kropp. :P Det vaskes jo uansett på høy grader, men det er litt det psykiske også. Føles helt feil å bruke alle kluter til alt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...