Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Takk :)

Nå ligger O i narkose. Jeg og R sitter på barneavdelingen fram til vi skal opp til oppvåkningen. :)

O var så flink og rolig. Han ville riktignok ikke ha venflon eller ligge på senga, så han fikk sitte på fanget mitt og få sovegass også ordnet de alt det andre etterpå. Men ingen gråt, og han smilte og snakket fram til han fikk masken på. :)

Selv er jeg kvalm som vanlig. Skal jo ingenting til for tiden. Svangerskapskontroll i morgen da, så får sjekket bt og urin da..Plages jo med hodepine også.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk :)

Nå ligger O i narkose. Jeg og R sitter på barneavdelingen fram til vi skal opp til oppvåkningen. :)

O var så flink og rolig. Han ville riktignok ikke ha venflon eller ligge på senga, så han fikk sitte på fanget mitt og få sovegass også ordnet de alt det andre etterpå. Men ingen gråt, og han smilte og snakket fram til han fikk masken på. :)

Selv er jeg kvalm som vanlig. Skal jo ingenting for tiden. Svangerskapskontroll i morgen da, så får sjekket bt og urin da..Plages jo med hodepine også.

Høres ut som O talket det bra og var helt eksemplarisk :)

Blir bra å få en kontroll i morgen, da, så du kan se at alt er i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine er ikke bra, håper det bare er forbigående :hug:

Så flink O har vært! Det hjalp nok å ha mammas trygge fang også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bare bra. :) Vi fikk dra hjem allerede 1230 i går, og O har vært i veldig fin form. :)

Skriver mer senere. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bare bra. :) Vi fikk dra hjem allerede 1230 i går, og O har vært i veldig fin form. :)

Skriver mer senere. :)

Så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å høre :)

:jepp:

Så bra :)

Så flink han er :)

Ja :hjerte:

Flinke O! Tenker du er ekstra stolt av ham nå. :)

Absolutt! :)

-

Så godt å høre! :)

Så flink O var!

Hvordan går det med deg da? Fått sjekka opp idag?

Jepp, har vært til kontroll i dag! Skal skrive lenger ned. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jah, dagene de går nå! I dag er det akkurat to uker til termin! Synes nesten det er kort tid siden jeg skrev at det var tre? ;)

Gårdagen i dag gikk som sagt veldig fint. Da vi kom inn på operasjonsrommet, så ville ikke O ha venflon eller legge seg på bordet, så han fikk sovegass først slik at de kunne gjøre de tingene etter han hadde sovnet. De foretrekker å gjøre det mens de enda er våkne, men det er heldigvis ikke sånn at man holder de fast og tvinger. :)

Det hele tok ikke 45 min en gang, fra jeg gikk ut til vi fikk tlf om å komme til oppvåkningen. Da vi kom dit var O ganske i ørska, men våknet mer til, og da ble han fly forbanna. Gråt og gråt og gråt, for han ville ha hav pulsoksymeteret og venflonen, som begge satt i foten hans. Han roet seg i ca. 10 sekunder etter å ha fått det av, men da ville han ha av plastret. Det gikk ikke siden han enda blødde. Så fikk han is, og var fornøyd i 3 sekunder før han begynte å gråte og hyle igjen fordi han ville at sykepleieren skulle komme og hente oss ned til barneavdeligen igjen. :P Han var helt hysterisk. Ingenting hjalp. Først da hun endelig kom for å hente oss (de ringte og ba henne komme litt tidligere enn normalt siden han var så sint) var ting greit igjen. Da begynte han å spise på isen han hadde holdt i 10-15 min uten å spise noe på, og han snakket masse. :P

Fra og med da var humøret fint resten av dagen. ;) Dro som sagt fra sykehuset 12:30, og godt var det. O koste seg da, for de hadde veldig masse leker på lekerommet, men vi voksne var lei. ;)

Han har vært helt upåvirket av inngrepet. Ikke noe sutring, ikke uttrykk for vondt og ikke noe slapp. Så det har jo gått over all forventning. Han skal være hjemme i morgen også, men tror egentlig ikke det er nødvendig, men legen sa til og med onsdag, så da følger vi det. :)

I dag har jeg altså vært på svangerskapskontroll. Det gikk helt fint. Urin var bra, blodtrykk var 111/73 og symfysemålet er helt fint. Det var sykt vondt da han målte da. Blir bare mer og mer trykkøm i symfysen. ;) Lillebror ligger med hode ned, ryggen til venstre og rompe/bein til høyre. Samme posisjon som O lå i, og visstnok den optimale i forhold til å unngå stjernekikker, men O klarte nå likevel å rotere en ekstra gang slik at han ble nettopp det da. ;) Hodet var så og si festet, men han kunne rikke det pittelitt, så han ville ikke si det var direkte festet enda. Tipper det er festet innen neste kontroll på mandag. :)

Har ellers hatt en fin dag. :)

Jo forresten, må si jeg blir forundret over hva disse små kan ligge og tenke på. :P I går slet han med å sove tror jeg, for han ropte på meg 45 min etter leggetid, og virket da lys våken. Han ville ha vann, men så begynte han å snakke en hel masse.

"Brokkoli og gulrøtter blir vi stærk av! Men IKKE pølse! Ikke krabbe og sjøstjerne heller. Bare de vi finn i fjæra. De kan vi spis!" Tror nok han hadde ligget og tenkt litt på nettopp det, for han sa det med sånn en entusiasme. :P

Også prøvde han å trøste hunden i dag, som var rastløs og sutrete.

"Balder! Balder! Kom hit! Vi e bæstevænna Balder! Ikke vær lei dæ, vi e jo bæstevænna! Se, du kan få lov til å ødelegg (refererer til duploen). Ikke vær lei dæ!" Hehe. :)

Nå ligger jeg som et slakt på sofaen. Bokstavelig talt. Og her blir jeg liggende. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres altså ut som du har en veldig skjønn gutt :)

Bra at det gikk fint på kontrollen, er det jm eller lege du skal til neste uke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt O er med Balder, å flott å høre operasjonen gikk bare bra :klemmer:

Ja, det er veldig koselig å se O og Balder sammen. Nå er jo Balder en veldig stor hund da, så vi har jo vært nøye med å sette grenser, og jeg synes O er ganske flink til å overholde de. :) Sånn som å gi klem. Det får han ikke lov til, selv om det fra O sin side så klart er helt harmløst.

Høres altså ut som du har en veldig skjønn gutt :)

Bra at det gikk fint på kontrollen, er det jm eller lege du skal til neste uke? :)

Ja, han er en herlig gutt. Han kan være helt sinnsykt sta altså, og vi har dager hvor jeg føler han rett og slett er litt ufordragelig, men jammen er han for det meste en godgutt altså. :)

Neste uke skal jeg til jordmor. :) Der har jeg ikke vært siden jeg var 30 uker på vei, så det blir bra. Skulle egentlig for to uker siden, men da var hun syk. Blir vel siste jordmortime det, for uken etterpå skal jeg til lege, og ikke F om jeg vil møte opp på trivselskontrollen uken etter det igjen!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...