Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge Babyverden, men sikkert lurt å spør hva rutinene på ditt sykehus er:)

" Rutinene rundt dette er endret de siste årene. Våre retningslinjer ved Stavanger universitetssjukehus tilsier at gravide kun trenger å legge seg ned på denne måten hvis vannet går før uke 34 og/eller babyen ligger i annet enn hodeleie. Er man usikker på babyens leie, er det også tryggest å legge seg ned, sier jordmor Ragna T. Larsen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme fram til noen klar konklusjon ser jeg! Men jeg tenker at når vannet går, så ringer jeg bare føden også spør jeg hva jeg skal gjøre. Forhåpentligvis er jeg hjemme sånn som sist, så da er det bare å løpe ned på badet, legge et håndkle på gulvet og legge seg ned fram til jeg vet hva som skal gjøres.

Forutsatt at vannet faktisk går først denne gangen, og at baby evt. ikke har festet seg enda. :) Som andregangs kan det jo enda ta tid før hodet fester seg, så håpet er ikke ute enda, hehe. Jeg håper jo fødselen starter med vannavgang, men det kan jo like gjerne starte med rier. Eller masrier som kommer og går i to uker før det virkelig setter i gang...Grøss!

Sånn ellers føler jeg dette er en tung dag. Jeg er så dritt lei. Jeg vil ha ut denne ungen så jeg kan få kroppen tilbake, få hilst på babyen og få litt mer innhold i dagene igjen. Har jo faktisk gått hjemme i nesten 20 uker nå. Dvs. har jo jobbet 4 timer i uken fram til 2 januar, men det er nå ikke akkurat mange timene.. :P

Skulle prøvd å sysselsatt meg selv med andre ting enn sofa, småturer med hunden og husarbeid, men jeg har ikke energien til det. Da blir jeg så sliten at jeg ikke er en god nok mor til O. Orker så lite da.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo tross alt i uke 37 om få dager, ikke rart du er sliten da. Du skal se at om noen uker blir det bedre, nå må R trå inn å ta vare på O. Dere er jo to om dette, å det er alle andre kg damer enig i. Selvfølgelig er det en elendig følelse, å ikke føle seg som ei god mor. Jeg tror nok O er veldig glad i deg, selv om det føles sårt nå. Du er jo tross alt mammaen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo tross alt i uke 37 om få dager, ikke rart du er sliten da. Du skal se at om noen uker blir det bedre, nå må R trå inn å ta vare på O. Dere er jo to om dette, å det er alle andre kg damer enig i. Selvfølgelig er det en elendig følelse, å ikke føle seg som ei god mor. Jeg tror nok O er veldig glad i deg, selv om det føles sårt nå. Du er jo tross alt mammaen hans.

Ja, det er rart hvor tappet man blir. Spesielt når man har et barn i tillegg. Samtidig ville jo dagene blitt enda mindre innholdsrike dersom jeg ikke hadde O. Mulig jeg hadde vært mer sosial da. Husker ikke hvordan jeg var sist, men tror nok ikke jeg "buret" meg like mye inne da nei. :)

Ja, R stiller opp, og sier aldri nei hvis jeg spør han om noe. Når det er sagt så er jeg veldig "flink" til å bare gjøre ting selv. Det føles bare helt naturlig. :P I dag skal jeg på barnegym med O, men det er fordi R ikke er hjemme. Han kommer hjem i sekstiden da, så han skal nå få gi kvelds og legge. :)

I kveld har jeg store planer om å spise is. Og appelsin så klart. Kan ikke gå en kveld uten å spise appelsin :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du deler jo energien din på 3 vet du, synes du er flink jeg. Går vel bra på barnegymmen også, O er vel opptatt av å leke med de andre barna :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du deler jo energien din på 3 vet du, synes du er flink jeg. Går vel bra på barnegymmen også, O er vel opptatt av å leke med de andre barna :klemmer:

Ja, det er han nok. :) Til en viss grad da. De fleste barna der er jo fremmede, men er ofte noen han kjenner der. Hvis ikke løper han bare rundt selv, også tusler jeg etter for å følge med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk før jeg viste om hodet var festet, skyndet meg å legge meg ned (på tisselaken!) og ringte føden som sa at jeg bare skulle komme for en sjekk, for det med navelstrengen i klem er veldig sjeldent sa de så å sende en ambulanse var unødvendig. Er at den skal komme i klem ja som de andre her sier. Å få navelstrengen rundt hodet er faktisk ganske vanlig, er når den blir veldig stram at det er farlig og det skjer ikke alltid. Og dessuten er bekkenet videre når man har født før så ikke alle babyer fester hodet om mora har født før. Men det kan jo skje :)

Er appelsin din craving? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk før jeg viste om hodet var festet, skyndet meg å legge meg ned (på tisselaken!) og ringte føden som sa at jeg bare skulle komme for en sjekk, for det med navelstrengen i klem er veldig sjeldent sa de så å sende en ambulanse var unødvendig. Er at den skal komme i klem ja som de andre her sier. Å få navelstrengen rundt hodet er faktisk ganske vanlig, er når den blir veldig stram at det er farlig og det skjer ikke alltid. Og dessuten er bekkenet videre når man har født før så ikke alle babyer fester hodet om mora har født før. Men det kan jo skje :)

Er appelsin din craving? :)

Okei, da vet jeg jo det! Skal jo føde på samme sykehuset. :)

Jepp, det er såå godt! Har variert litt i løpet av svangerskapet, alt etter hva som har vært i sesong, men nå er det appelsin ja, etter mange mange uker med klementin. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da vet jeg jo det! Skal jo føde på samme sykehuset. :)

Jepp, det er såå godt! Har variert litt i løpet av svangerskapet, alt etter hva som har vært i sesong, men nå er det appelsin ja, etter mange mange uker med klementin. :P

Ei venninne av meg hadde og appelsin som sin greie som gravid, jeg ville heller ha jordbærsaftis/smoothie og melk :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg hadde og appelsin som sin greie som gravid, jeg ville heller ha jordbærsaftis/smoothie og melk :)

Jeg har først hatt jordbær, så oppskjærte, skrellete epler, så klementiner og nå appelsin. :P I tillegg har jeg hatt sjokolademelk, og nå har jeg iskaffe. Iskaffen klarer jeg for det meste å kun drikke i helger, til gjengjeld blir det gjerne sånn 4 stk i løpet av helgen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har først hatt jordbær, så oppskjærte, skrellete epler, så klementiner og nå appelsin. :P I tillegg har jeg hatt sjokolademelk, og nå har jeg iskaffe. Iskaffen klarer jeg for det meste å kun drikke i helger, til gjengjeld blir det gjerne sånn 4 stk i løpet av helgen.. :P

Sjokolademelk var den eneste sjokoladen jeg fikk i meg som gravid, likte ikke sjokolade lenger :P Og svinekjøtt var grusomt, klarte ikke lukta eller smaken :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolademelk var den eneste sjokoladen jeg fikk i meg som gravid, likte ikke sjokolade lenger :P Og svinekjøtt var grusomt, klarte ikke lukta eller smaken :P

Tror ikke jeg spiste sjokolade før jeg var over halvveis. Nå er det godt igjen, men er sjeldent jeg kjenner at jeg har direkte lyst på det. Tar en skikkelig god kanelsnurr any day foran sjokolade. :)

Hehe, det kan jeg skjønne. Av og til føler jeg svinekjøtt smaker/lukter skittent. Men det kommer an på hva slags svinekjøtt det er da. Ferdig oppskåret strimler styrer jeg unna, men ytrefilet av svin kan jo være veldig godt. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes at svin lukta råttent og nekta å tro at det ikke var det, var veldig rart :) Jeg fylte frysern full av kanellboller på slutten av svangerskapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke lukten av sjokoalde. Ikke smaken heller. Og jeg som har skapet fullt siden jeg vanligvis elsker det:( Mannen har tatt på seg den harde rollen å spise dem opp for meg siden de går ut til påske :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme fram til noen klar konklusjon ser jeg! Men jeg tenker at når vannet går, så ringer jeg bare føden også spør jeg hva jeg skal gjøre. Forhåpentligvis er jeg hjemme sånn som sist, så da er det bare å løpe ned på badet, legge et håndkle på gulvet og legge seg ned fram til jeg vet hva som skal gjøres.

Forutsatt at vannet faktisk går først denne gangen, og at baby evt. ikke har festet seg enda. :) Som andregangs kan det jo enda ta tid før hodet fester seg, så håpet er ikke ute enda, hehe. Jeg håper jo fødselen starter med vannavgang, men det kan jo like gjerne starte med rier. Eller masrier som kommer og går i to uker før det virkelig setter i gang...Grøss!

Sånn ellers føler jeg dette er en tung dag. Jeg er så dritt lei. Jeg vil ha ut denne ungen så jeg kan få kroppen tilbake, få hilst på babyen og få litt mer innhold i dagene igjen. Har jo faktisk gått hjemme i nesten 20 uker nå. Dvs. har jo jobbet 4 timer i uken fram til 2 januar, men det er nå ikke akkurat mange timene.. :P

Skulle prøvd å sysselsatt meg selv med andre ting enn sofa, småturer med hunden og husarbeid, men jeg har ikke energien til det. Da blir jeg så sliten at jeg ikke er en god nok mor til O. Orker så lite da.. :sukk:

Som om du beskriver meg...

Og jeg har også appelsindilla nå :) starta for en ukes tid siden.

Håper vi begge slipper å gå over termin iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takler ikke lukten av sjokoalde. Ikke smaken heller. Og jeg som har skapet fullt siden jeg vanligvis elsker det:( Mannen har tatt på seg den harde rollen å spise dem opp for meg siden de går ut til påske :P

Han er nok fryktelig lei seg for å måtte gjøre det ;) Jeg er sjokoman, og det var faktisk skikkelig trist å ikke kunne trøste meg med sjokolade på ganske lenge (jeg fikk også avsmak på sjokolade en lang stund). Nå, derimot, kan jeg måke innpå igjen! Kanskje ikke så lurt å gjennomføre det, da... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om du beskriver meg...

Og jeg har også appelsindilla nå :) starta for en ukes tid siden.

Håper vi begge slipper å gå over termin iallfall!

Ja, nå er de så gode. :) De må skjæres opp i biter slik at de kan spises med gaffel. Da blir de mest mulig saftig, i motsetning til når man bare skreller og skiller båtene. :P

Ja, det håper jeg også! Du er nå i det minste to uker lenger på vei enn meg! Blæh..Ikke at to uker er lenge, men du vet nok godt hvordan det er på slutten. Hvis vi er gravide ved termin så vil nok selv en uke til føles som tortur. :P

Så snill mannen din er som stiller opp :fnise: Jeg kan forresten ikke ha sånt i hus. Kjøper aldri inn mer enn jeg kan komme til å spise i helgen, for hvis ikke blir det jo sjokolade hver dag, og det går jo ikke! Da hadde jeg i så fall vært en del rundere enn jeg er. :P

Han er nok fryktelig lei seg for å måtte gjøre det ;) Jeg er sjokoman, og det var faktisk skikkelig trist å ikke kunne trøste meg med sjokolade på ganske lenge (jeg fikk også avsmak på sjokolade en lang stund). Nå, derimot, kan jeg måke innpå igjen! Kanskje ikke så lurt å gjennomføre det, da... :plystre:

Selv synes jeg det var ganske godt å ikke ha lyst på sjokolade. :P Det gjorde at jeg var litt sunnere i første halvdel av svangerskapet. Hehe. Hadde ikke særlig søtsug i det hele tatt, så klarte meg ganske greit i helgene. Er mye verre nå for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært i samtale med barnehagen ang. O og det at han stadig har bæsjeuhell. Så nå får vi håpe at vi får en slags framgang, for vi har lagt opp en litt anderledes strategi enn tidligere. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært i samtale med barnehagen ang. O og det at han stadig har bæsjeuhell. Så nå får vi håpe at vi får en slags framgang, for vi har lagt opp en litt anderledes strategi enn tidligere. :)

Blir spennende fremover, da :)

Jeg vil ha fruktsalat og 70% kokesjokolade :P ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...