Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ja, ring om han ikke kvikner skikkelig til :) M var megarolig her en dag, og ga ikke liv fra seg før langt ut på ettermiddagen. Da hadde jeg gulpa ned et stort glass isvann, spist sjokolade og lilleninjas seigmenn. Da gikk det omtrent 20 minutter, så var det full fest i magen, og han ga seg ikke. Det er jo mange naturlige forklaringen til hvorfor man kanskje ikke kjenner de like godt hele tida, som at de har snudd seg og sånt, men er du bekymra så ringer du :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det nå? Jeg tenker også det er bedre med en sjekk for mye enn for lite.. :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid bedre med en sjekk for mye, selv om man kan føle seg litt hysterisk. De oppfordrer jo til å ta kontakt ved endring i bevegelsesmønsteret, og dette er jo en greit stor del av jobben deres. Håper det går bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er hysterisk. Helt på sin plass :)

Håper han livner til og gur mammaen sin godt med bevegelse resten av dagen! :)

:klem:

Heller en sjekk for mye enn en sjekk for lite, tenker jeg? :) Men håper selvfølgelig han går bananas straks :)

Ja, ring om han ikke kvikner skikkelig til :) M var megarolig her en dag, og ga ikke liv fra seg før langt ut på ettermiddagen. Da hadde jeg gulpa ned et stort glass isvann, spist sjokolade og lilleninjas seigmenn. Da gikk det omtrent 20 minutter, så var det full fest i magen, og han ga seg ikke. Det er jo mange naturlige forklaringen til hvorfor man kanskje ikke kjenner de like godt hele tida, som at de har snudd seg og sånt, men er du bekymra så ringer du :Nikke:

Det er alltid bedre med en sjekk for mye, selv om man kan føle seg litt hysterisk. De oppfordrer jo til å ta kontakt ved endring i bevegelsesmønsteret, og dette er jo en greit stor del av jobben deres. Håper det går bra :klem:

Dere er nå gode, alle sammen! :) Og dere har helt rett! ;) Jeg ville nok sagt det samme dersom det var noen andre. :jepp:

Det går bedre nå. Har fått en god del bevegelse fra lillebror nå. :) Han har ikke vært superturbo, men det pleier han heller ikke være på ettermiddagen. Er fornøyd med regelmessige gode spark, så kommer vel turbotiden rundt kl 22. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig ble det full fest da, han fikk jo så digge seigmenn :fnise:

Dere er nå gode, alle sammen! :) Og dere har helt rett! ;) Jeg ville nok sagt det samme dersom det var noen andre. :jepp:

Det går bedre nå. Har fått en god del bevegelse fra lillebror nå. :) Han har ikke vært superturbo, men det pleier han heller ikke være på ettermiddagen. Er fornøyd med regelmessige gode spark, så kommer vel turbotiden rundt kl 22. :P

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det tok seg opp. Du er absolutt ikke hysterisk, man skal ta sånt alvorlig. Men jeg ville følt meg like hysterisk selv, så det er lett å si sånt til andre, ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby har hatt flere turborunder både i går, i natt og hittil i dag, så han er definitivt ikke slapp :fnise:

Nå når hverdagen er her igjen, så er det på tide å tenke på de siste forberedelsene i huset. Det innebærer litt av hvert. Så jeg skriver en liten liste. :)

- Sortere og selge 200-250 DVD-er

- Gå gjennom klærne i O sin kommode slik at vi får pakket bort det som er for smått

- få julepynten opp på loftet, og babyutstyret ned

- vaske babyklær og hengevugge

- kjøpe inn vaskekluter, ammeinnlegg i ull, Inityol og Natusan sine engangskluter (liker de bedre enn Mesoft sine, selv om de er litt dyrere)

- få kastet ut gammelbadekar-droget, montert opp det nye

- få kastet ut en sofa som har blitt brukt som hundeseng, få gjestesengen og kjøleskapet inn på gjesterommet, og få skrivebordet inn der gjestesengen har stått, som da blir kontor/lekerom

- Rundvask på badet

- Rundvask på kjøkkenet

- bake rundstykker

Ja..Tror det var det. :) Det ser veldig mye ut, men mye er sånt som går veldig fort, og noe er sånt som R må gjøre som å sette opp nytt badekar med dusj, kaste sofa og flytte om på møblene på de to rommene. Og for de som stusset, så har vi altså ikke plass til kjøleskapet på kjøkkenet :ler: Det står heldigvis rett i nærheten, og vi er vant til det, så det går helt fint. :P

I dag er det kun to ting som står på tapeten; Slappe av, og gjøre litt husarbeid. Er heldigvis ikke så veldig rotete, så blir ikke så mye akkurat i dag. :) Så skal jeg og R gå gjennom DVD-ene sammen i kveld, for noe skal vi spare på, så da må vi gjøre det i lag. Skal bli godt å bli kvitt alt det der. Har jo bare tatt opp plass. Kan ikke huske sist vi kjøpte ny DVD ellle Blueray.

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt flere som driver med nesting her :nigo: Det er så deilig når man får ut gammelt ræl og det blir så mye bedre plass! Her står julepynten pent i plastboksene sine, men har ikke kommet seg på boden enda.. Det får mrdior knøvle med i ettermiddag tenkte jeg.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en liste :overrasket: Blir sliten bare av å lese den :fnise: Bra mannen skal ta seg av en del, da ;)

Heldigvis fikk vi ut jula i går, gubben fikk fart på seg med nedpakkinga når den høygravide dama stod og gråt fordi hun var sliten :P Jaggu kom det seg ut i boden også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby har hatt flere turborunder både i går, i natt og hittil i dag, så han er definitivt ikke slapp :fnise:

Nå når hverdagen er her igjen, så er det på tide å tenke på de siste forberedelsene i huset. Det innebærer litt av hvert. Så jeg skriver en liten liste. :)

- Sortere og selge 200-250 DVD-er

- Gå gjennom klærne i O sin kommode slik at vi får pakket bort det som er for smått

- få julepynten opp på loftet, og babyutstyret ned

- vaske babyklær og hengevugge

- kjøpe inn vaskekluter, ammeinnlegg i ull, Inityol og Natusan sine engangskluter (liker de bedre enn Mesoft sine, selv om de er litt dyrere)

- få kastet ut gammelbadekar-droget, montert opp det nye

- få kastet ut en sofa som har blitt brukt som hundeseng, få gjestesengen og kjøleskapet inn på gjesterommet, og få skrivebordet inn der gjestesengen har stått, som da blir kontor/lekerom

- Rundvask på badet

- Rundvask på kjøkkenet

- bake rundstykker

Ja..Tror det var det. :) Det ser veldig mye ut, men mye er sånt som går veldig fort, og noe er sånt som R må gjøre som å sette opp nytt badekar med dusj, kaste sofa og flytte om på møblene på de to rommene. Og for de som stusset, så har vi altså ikke plass til kjøleskapet på kjøkkenet :ler: Det står heldigvis rett i nærheten, og vi er vant til det, så det går helt fint. :P

I dag er det kun to ting som står på tapeten; Slappe av, og gjøre litt husarbeid. Er heldigvis ikke så veldig rotete, så blir ikke så mye akkurat i dag. :) Så skal jeg og R gå gjennom DVD-ene sammen i kveld, for noe skal vi spare på, så da må vi gjøre det i lag. Skal bli godt å bli kvitt alt det der. Har jo bare tatt opp plass. Kan ikke huske sist vi kjøpte ny DVD ellle Blueray.

Litt av en liste! Bra du ikke har planer om å få gjort alt sammen i dag!

Vi (jeg) har også skrevet en liste over hva som må gjøres før lille kommer. Kalte lista for "januar", så jeg ikke føler så altfor mye press på å få ting gjort.. :plystre:

Definitivt flere som driver med nesting her :nigo: Det er så deilig når man får ut gammelt ræl og det blir så mye bedre plass! Her står julepynten pent i plastboksene sine, men har ikke kommet seg på boden enda.. Det får mrdior knøvle med i ettermiddag tenkte jeg.. :lur:

Ååå, plastbokser! :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kanskje jeg må skrive en liste over alt jeg har i hodet som jeg vil ha gjort før hun kommer? :P Tro om det hadde hjulpet med å få opp tempoet på han jeg bor med? :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt flere som driver med nesting her Det er så deilig når man får ut gammelt ræl og det blir så mye bedre plass! Her står julepynten pent i plastboksene sine, men har ikke kommet seg på boden enda.. Det får mrdior knøvle med i ettermiddag tenkte jeg..

Absolutt! Slik var jeg sist gang også. Denne trangen til å få gjort alt perfekt. Typisk nok var kjøkkenet skikkelig rotete da vi dro til sykehuset sist gang, og det var ikke særlig hyggelig å komme hjem til! Så denne gangen skal kjøkkenet ryddes med en gang jeg kjenner det minste tegn til fødsel, dersom det er rotete. :fnise:

For en liste :overrasket: Blir sliten bare av å lese den :fnise: Bra mannen skal ta seg av en del, da

Heldigvis fikk vi ut jula i går, gubben fikk fart på seg med nedpakkinga når den høygravide dama stod og gråt fordi hun var sliten :P Jaggu kom det seg ut i boden også

Er ikke så mye hvis man tenker på at man har noen uker på det. :jepp: Jeg pakket ned jule 1 januar, men har ikke fått pynten opp på loftet enda. ;)

Litt av en liste! Bra du ikke har planer om å få gjort alt sammen i dag!

Vi (jeg) har også skrevet en liste over hva som må gjøres før lille kommer. Kalte lista for "januar", så jeg ikke føler så altfor mye press på å få ting gjort.. :plystre:

Ååå, plastbokser! :hjerte:

Nei det hadde nok ikke gått! :P Nå kommer badekaret med dusj på torsdag eller noe sånt, så en del av de store tingene får vi tatt til helgen! :)

Jaa, jeg elsker også plastbokser!! Har x antall av de boksene der, men må kjøpe et par til nå når de er på tilbud. Trenger ny boks til O sine klær blant annet.. :)

Hehe, kanskje jeg må skrive en liste over alt jeg har i hodet som jeg vil ha gjort før hun kommer? :P Tro om det hadde hjulpet med å få opp tempoet på han jeg bor med?

Lurt!

Jah, da var O endelig levert i bhg. ;) Det var ikke bare bare det, en liten stund fryktet jeg at jeg måtte ta sparken og gå til bhg, men det er 1,5 km dit, så det hadde IKKE vært godt for et skranglende bekken. Sånn som det er nå så har jeg ganske vondt etter 600 meter med hunden. ;) Har en liten luftevei som er 300 meter til og fra.

Uansett, årsaken til at jeg nesten måtte gå i dag, var min kjæreste R. ;) Han har dratt til Oslo nå, og jeg sa til han i går at han måtte legge bilnøkkelen min i gangen. Hans egen er fri for batteri, og det er noe herk å bruke den "nødnøkkelen" som er inni sånne bluetooth-nøkler, så han har brukt min nøkkel når han har brukt den aktuelle bilen. Selv skulle han ta EL-bilen og sette den på flyplassen. Vel, han tok ikke nøkkelen min ut av jakka, så han dro til Oslo med en EL-bil-nøkkel og to qasqai-nøkler. Selv sitter jeg igjen med EL-bil-nøkkelen, men EL-bilen er i byen. :fnise:

Heldigvis er gudmora til O nesten naboen vår, så hun stilte opp med å kjøre meg og O til bhg, og heldigvis for meg skal hun tilfeldigvis til byen i dag. :) Så da sitter jeg på til flyplassen. Det er 2 km til busstoppet her jeg bor, så hadde blitt hardt å gå helt dit.

Føler virkelig det der er R, og kanskje mannfolk generelt, i et nøtteskall. Eventuelt ble jeg rammet av Murphys lov, eller jeg jinxet meg selv da jeg sa til R i går at han for all del måtte huske på å legge fra seg nøkkelen. :P

Nå har jeg nettopp spist frokost. Vel, ikke en direkte bra frokost kanskje. Hadde ikke helt matlyst, så det ble en klementin, en yoghurt og Oboy. Funket fint det da. Nå lurer jeg på om det kommer til å bli en liten blund på sofaen etter hvert. ;)

Edit: Vurgerer å bestille denne: http://www.jollyroom.no/produkter/ryco-stelleveske-expresso?utm_source=Criteo_NO&utm_medium=bannercpc&utm_campaign=Criteo_NO

Synes den så grei ut, og ikke så alt for dyr. Kjenner likevel at jeg kvier meg for å kjøpe, for nå har vi brukt så mye penger. Badekar-løsning til 10 000, babygym til 500 og har ikke betalt brystpumpen enda, som da blir 600 kr. Kanskje jeg venter til februar med den stellevesken, så blir det litt mer fordelt.. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk skyss :) Høres ikke godt ut med det bekkenet. Håper jeg slipper unna det.

Ja er godt med folk som stiller opp! :)

Nei er ikke noe særlig. I forrige svangerskap klarte jeg meg helt fint. Siste vakten jeg hadde før permisjonen startet var på en lørdag, og lørdagsvakt i ferskvaren betydde 10-timersvakt. :P Skal ikke si det gikk strålende, måtte sette meg regelmessig, men det var ikke så ille at det ikke gikk, og jeg gikk tur på 2 km dagen før fødsel, dvs. 3 dager over termin. Gikk jo ikke så fort, men jeg gikk jo! Kjedelig å ikke være i stand til å bevege seg like mye denne gangen. Velvel, sånn er det nå bare. :) 7 uker til termin i dag, så ikke SÅ lenge igjen. I alle fall ikke hvis en tar med i beregningen at jeg KAN være heldig å få en uke før for eksempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende med den nøkkelen! :daane: Det er typisk, altså. Godt dere fikk skyss.

Fin stelleveske! :jepp: Jeg unna meg også ny stelleveske denne gangen, var så misfornøyd med den vi hadde. Nå har jeg ei som jeg kommer til å bruke som vanlig veske etterhvert, og da gjør det ikke så mye at den kosta litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende med den nøkkelen! :daane: Det er typisk, altså. Godt dere fikk skyss.

Fin stelleveske! :jepp: Jeg unna meg også ny stelleveske denne gangen, var så misfornøyd med den vi hadde. Nå har jeg ei som jeg kommer til å bruke som vanlig veske etterhvert, og da gjør det ikke så mye at den kosta litt.

var det jeg også egentlig skulle gjort, men jeg bruker egentlig aldri veske sånn ellers. :P Altså, hender jeg bruker sånn litenveske, men har ikke bruk for stor veske. Kikket på en vanlig veske som kunne brukes som stelleveske siden den hadde lang reim, den var på tilbud til 300 kr. Dum som jeg var kjøpte jeg den ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk mannfoooolk :rolleyes:

Jeg syns den var veldig fin den stelleveska :nigo: Og ikke såå dyr vel, sånn egentlig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...