Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for gratulasjoner alle sammen. :)

Hadde en fin dag i går, ja. :jepp:

Nå er O i bhg og R er på jobb. Meningen var egentlig at O skulle i bhg i dag fordi at jeg og R skulle hive oss rundt med siste juleforberedelser, men for det første så måtte R på jobb likevel siden han var en del syk forrige uke, og dessuten så er vi jo faktisk ferdig med alt av forberedelser. :P Så da blir det heller en dag med litt oppladning for min del før nesten to uker med O hjemme. :) Det er alltid veldig godt å ha ferie, men det er i grunn ganske slitsomt også. I alle fall nå når jeg er så langt på vei. :P

Vi skal handle inn til resten av julen i dag da, men ellers har vi lite planer. Tror kanskje O sin gudfar kommer på besøk. :)

I morgen er endelig den tv-løse tilværelsen over :P Det er egentlig ganske kjipt å ikke ha tv på formiddagen eller på kvelden, så det blir bra. :) Luksusproblem, riktig nok!

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med en siste ordentlig hviledag! :)

Da rekker dere å få tv til Grevinnen og hovmesteren? Det er viktig å få med seg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med en siste ordentlig hviledag! :)

Da rekker dere å få tv til Grevinnen og hovmesteren? Det er viktig å få med seg! ;)

Hehe, ja det gjør vi jo! Nå er vi ikke hjemme da uansett, men skal vel ikke se bort fra at det blir satt på hos svigermor. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En litt forsinket julehilsen fra meg. :)

Dagene går nå i ett nå i julen, med O hjemme fra bhg, besøk hit og dit og sånt. Når kvelden kommer er jeg gjerne så sliten at jeg ikke gidder å skrive noe. :P

Hvis jeg skulle oppsummert hele julen så ville det tatt en stund, men vi har altså feiret flott jul hos mamma, med en rimelig gira O, men som tross alt var utrolig flink til å vente med å pakke opp gaver. Vi begynte ikke før halv åtte på kvelden. ;) O var i seng kl 22, rimelig trøtt og sliten ja. I går hadde vi middagsselskap hos oss, og det var i grunn veldig deilig da vi endelig fikk en hel dag hjemme. :) Det ble servert en svært vellykket pinnekjøttmiddag. Flinke R :jepp:

O er inne i en litt rar periode. Det er MYE sutring, og mye kjefting! Han blir sint for det meste om dagen. :P I tillegg er alt en sabla kamp. Tar et halvår å få på han ytterklærne, han tuller og tøver ved matbordet, maser om godteri, maser om klementin, vil at jeg skal legge osv. osv. Så etter en måneds tid hvor O har vært rolig og behagelig etter en lengre periode med grensetesting, så er vi nå inne i en ny periode. :P Jaja..Heller nå enn når lillebror kommer. Kanskje det verste har gitt seg til da. :)

I morgen skal O overnatte hos mamma, så da får jeg og R litt gledelig alenetid :hjerte: Det blir deilig. Er bare litt usikker på om jeg skal sjanse på å dra på kino. Jeg sliter med å sitte oppreist over lengre tid. Så mulig vi heller bare ser film hjemme. :P O skal være hjemme helt til fredag, så har enda mange dager igjen med familietid. Samtidig blir det nok litt godt når jeg er ferdig på jobb kl 11 på fredag, og kan dra hjem og slappe av litt for meg selv. :)

Ha en fortsatt fin jul!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig fin jul!:)

Og blir nok veldig fint med litt alenetid for dere:) hvilken kino vurderer dere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker på Hobiten :)

Hnmm... Jeg lurer på en ting. Er det helt feil av oss å tvinge O til å bruke trusebleie igjen? Nå har vi prøvd og prøvd siden juli/august å få han helt tørr. Han har ikke tisseuhell, men han har bæsjeuhell nesten hver dag, og ofte sier han ikke i fra at han har bæsjet seg ut heller. Sånn som i dag så bæsjet han da han var ute, og da vi kom inn var det tydelig at han har gått med det lenge.

Jeg er så lei av å vaske bæsjtruser. Først i ei bøtte for å bløtgjøres, så skylles flere ganger for å få bort all bæsj, så henges på kanten til skittentøykurven og når det er tørt, i trusenettet med dem hvor alle da blir vasket på 60 grader. Skulle jo helst vasket på 90 grader, men det tåler ikke trusene. Synes det er litt ekkelt jeg.

Dessuten, hva om det fører til at han skjønner at han faktisk må si fra? Det hender seg aaav og til at han sier i fra, og ofte kan han gjemme seg når han må bæsjet, så jeg er ganske sikker på at han kjenner når han må på do..

Samtidig føles det feil å tvinge på han blei når han ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg lurer på on jeg hadde tatt en tur til legen. Synes det virker så rart at dette ikke skal gå over, særlig når han er helt tørr for tiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg lurer på on jeg hadde tatt en tur til legen. Synes det virker så rart at dette ikke skal gå over, særlig når han er helt tørr for tiss.

Hnmm, skader jo ikke å høre med han i alle fall. O er jo laktoseintolerant, men tåler litt, som for. Eks ei brødskive med skinkeost. Har tenkt på å kutte ut absolutt alt med laktose for å se om det hjelper, men samtidig så er jo avføringen hans helt fin..

Skal i alle fall høre med legen når jeg skal dit om et par uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har nevnt det før, men snuppa hadde jo også problemer med å bæsje i do i begynnelsen. Det som funka for oss var å sette henne på do eller potte når vi så tegn til at hun måtte, og så lese, synge og distrahere på alle måter til hun hadde bæsja. Masse skryt etterpå. Nå var jo hun yngre da og dermed lettere å distrahere og "lure", men det kan være verdt et forsøk om dere ikke har prøvd det. :) Kanskje i kombinasjon med nonstop-belønninga som jeg husker kisskiss fortalte om. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg har nevnt det før, men snuppa hadde jo også problemer med å bæsje i do i begynnelsen. Det som funka for oss var å sette henne på do eller potte når vi så tegn til at hun måtte, og så lese, synge og distrahere på alle måter til hun hadde bæsja. Masse skryt etterpå. Nå var jo hun yngre da og dermed lettere å distrahere og "lure", men det kan være verdt et forsøk om dere ikke har prøvd det. :) Kanskje i kombinasjon med nonstop-belønninga som jeg husker kisskiss fortalte om. :laugh:

Vet du, han er så sta at med mindre han selv mener det er på tide å gå på do, så må vi evt. Holde en hysterisk hylskrikende O fast på do med makt for å få han til å sitte der. Vi motiverer han så mye vi kan, men det funker dessverre ikke å ta tak med og sette han der. Ikke en gang hvis vi skal ut etterpå kan vi si at "du må på do før vi går ut" uten at det blir 20 min med hylskrik og kamp først. Han er dritsta på akkurat det området :P

I andre situasjoner så er det ikke noe problem å få han til å gjøre som vi sier selv om han egentlig ikke vil.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje prøve å bruke bleie ute, men la han gå hjemme uten. Spesielt nå på vinteren med alle klærne han må ha på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje prøve å bruke bleie ute, men la han gå hjemme uten. Spesielt nå på vinteren med alle klærne han må ha på.

Joda, men er ikke det at han væsker når vi er ute som er problemet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med radio og lesestoff på toalettet? Da jeg var liten så funket det som bare juling med Donald blader på do, haha! Da ble jeg sittende å lese uten å tenke over hva jeg gjorde og da gikk det av seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med radio og lesestoff på toalettet? Da jeg var liten så funket det som bare juling med Donald blader på do, haha! Da ble jeg sittende å lese uten å tenke over hva jeg gjorde og da gikk det av seg selv :P

Funker dessverre ikke det heller :P

Å så flott. Jeg var hos pappa på lørdag. Stemor holdt sengen fordi hun var syk. Viser seg at det var influensa,så nå er jeg redd for å ha plukket opp smitte selv.

Hjelper jo ikke på at jeg ikke føler meg helt i form.

Lurer på hva som er vanlig praksis når gravide i tredje trimester får influensa. Blir man automatisk lagt inn, eller får man bare de vanlige rådene som rikelig med væske, ta paracet etc.? Og hvor går i så fall grensen for når de griper inn?

Influensa kan jo være farlig for fosteret. Jeg er ikke vaksinert, så blir litt bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint! Influensaen er vel ikke farlig i seg selv, kun hvis det blir komplikasjoner - slik jeg har skjønt det.

Fant denne: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6505&Main_6157=6263:0:25,6119&MainContent_6263=6505:0:25,7109&Content_6505=6272:104460::0:6273:22:::0:0

Gå til legen hvis du blir dårlig i alle fall. :) Håper du slipper hele svineriet, ikke noe gøy å være syk, og i alle fall ikke som nesten-høygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen asap. Er risikoer forbundet mot influensa og selv om det mest sannsynlig går bra så er det bedre å være føre vàr og bli fulgt opp av legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...