Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Grrr, "ignorerte innlegg" igjen, syntes det var så lenge siden oppdatering i dagboka di :klaske:

Lekedilla må være sånn Hoppeloppeland-lekeland-greier? Høres ut som en smart plan for dagen, så kan lillemann slite seg ut mens du sitter rolig og ser på :ler: Har brukt den løsningen i desperasjon et par ganger selv!

Håper ellers formen er på oppadgående, og at frihelgen til R resulterer i et uthvilt stykk gubbe som har dekket sitt sosiale behov for en stund og er klar til å ta i et tak! ;):Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir vel godt at han kommer hjem og kan avlaste deg litt da, høres ut som om du trenger det :hug:

Ha en fin søndag foresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også varm og kvalm i kroppen. Det er ekkelt! Håper det går over for oss begge :)

Ja, får håpe det! :) Jeg får kvalmebølger nå og da, men er ikke kvalm konstant heldigvis.

Håper formen kommer seg! Høres ut som R kunne avlastet deg mer... :klem:

Jaa, det kan jo hende. Sånn med tanke på husarbeid, men han avlaster meg med O i alle fall. Tar han gjerne ut på ettermiddagen og slike ting. :)

Grrr, "ignorerte innlegg" igjen, syntes det var så lenge siden oppdatering i dagboka di :klaske:

Lekedilla må være sånn Hoppeloppeland-lekeland-greier? Høres ut som en smart plan for dagen, så kan lillemann slite seg ut mens du sitter rolig og ser på :ler: Har brukt den løsningen i desperasjon et par ganger selv!

Håper ellers formen er på oppadgående, og at frihelgen til R resulterer i et uthvilt stykk gubbe som har dekket sitt sosiale behov for en stund og er klar til å ta i et tak! ;):Nikke:

Aha, ja da var det jo ikke så rart. :jepp:

Ja Lekedilla er lekeland. :jepp: Veldig greit, for det er jo sofaer der til oss voksne, også løper jo bare ungene rundt. Billig er det også, så framt man ikke skal kjøpe seg noe å spise eller drikke. ;)

Tjaa..Oppegående er vel ta litt hardt i, men er ikke sengeliggende konstant i alle fall. :P Satser på at han føler kvota er godt oppfylt en periode nå. :jepp:

Ja, på mandag stiller R opp! Ellers kommer damene fra KG!!

Hehe, det skulle tatt seg ut. ;)

Når det er sagt så valgte jeg selv å levere O i dag, fordi jeg heller vil hente han litt senere på ettermiddagen. Hvorfor kommer lenger ned. :jepp:

Blir vel godt at han kommer hjem og kan avlaste deg litt da, høres ut som om du trenger det

Ha en fin søndag foresten

Trenger nok det ja. Er så sliiiten for tiden!

Takk det samme! Selv om den er overstått, da. :)

Enig!

Huff da. Høres ikke ut som du har det helt godt Få gubben til å avlaste deg mer ja. Jeg kan karate!!!!

Nei formen har virkelig sunket siste par ukene. Føler meg verre og verre i formen, men det er jo bare 5 uker til termin, så ikke så veldig rart akkurat.

__

Så var det mandag igjen, og godt er det. Selv om helgene er fine og det er godt med ekstra tid og aktiviteter med O, så er det nå såpass fysisk krevende at jeg dessverre ser fram til mandag allerede fredags kveld. :sjenert:

Vi har hat tei veldig fin helg da. Var som sagt hos mamma på lørdag og i går var vi på Lekedilla. Vi var der i 2,5 timer eller noe sånt. Ungene løp rundt, vi voksne satt i ro i en sofa. :) Ikke så lenge etter hjemkomst så kom også R hjem. Han var heldigvis ikke så ekstremt fyllesyk, så han tok leggingen i går, også hoppet jeg i badekaret. Der ble jeg liggende i en time, samtidig som jeg hørte på "fødelisten" min på Spotify. Skal høre på den hver gang jeg bader framover, for å få et mest mulig avslappet forhold til listen. Assosiasjoner og alt det der. ;)

I dag blir vi kjedelig nok alene i ettermiddag. R er på ledersamling med jobben, så han kommer ikke hjem før i kveld, og i morgen varer det helt til 17-18. Blæh..Og på onsdag må han ta en runde på Vikan..Så det vil vel si at jeg ikke får skikkelig avlastning på ettermiddagen før på torsdag. Huff..Valger derfor å levere O selv i dag, slik at han ble levert kl 09 og ikke 07:30. Da kan jeg med bedre samvittighet vente til 15:30-16:00 med å hente han. Morgenen er så rolig og behagelig uansett at det er egentlig ikke noe stress. La meg da jeg kom hjem igjen da, og sov i nesten to timer.

Har ikke ringt helsestasjonen angående blodtrykket mitt. Har ikke hatt noe særlig hodepine de siste par kveldene, så. Formen er enda elendig, men siden hodepinen har roet seg så avventer jeg det. Skal jo på UL på torsdagen også har jeg neste kontroll om en uke.

Ha en ellers fin uke jenter!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klager stort sett bare her i boka for tiden,men når det meste føles dritt så er det vanskelig å ikke klage. :P Baby har best av å bli i magen helt til uke 39. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg tryglet til høyere makter om å bare måtte gå gravid i to uker til. :P

Nå har jeg nugattiuke forresten. ;) Tar ikke helt av enn så lenge da. Blitt to brødskiver i dag. :) Til i morgen har jeg laget kjøleskapgrøt med vaniljeyoghurt og kanel i. Så skal jeg ha banan om blåbær oppi når det skal spises. Spent på om det er så godt som alle matblogger og sånt skal ha det til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nugatti (sjokade)uke nå! :5: Tenkte det passa seg fint :nigo:

Kjøleskapsgrøt, hva i alllllle dager er det da? *google*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la merke til at du skrev at R avlaster deg med O. Er det ikke like mye hans ansvar som ditt å være med og passe på og stelle O? Høres ut som om du kunne ha krevd mer av ham når han endelig er hjemme igjen etter ledersamlingen og Vikan-turen. Husk at du trenger ro i kroppen nå :klem:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagboka er nå en plass for å klage også! :) en plass må være lov å få det ut! :)

Joda, det er jo det. :)

Jeg har også nugatti (sjokade)uke nå! :5: Tenkte det passa seg fint :nigo:

Kjøleskapsgrøt, hva i alllllle dager er det da? *google*

Jah, det MÅ være lov så kort tid før termin altså! :nigo: Sjokade er veldig godt det også...Men ikke like godt som Nugatti :fnise:

Det er havregrøt som står i kjøleskapet over natten. Har litt melk og yoghurt i, kanel, kardemomme, salt og pittelitt sukker, så er den klar til dagen etter. Da har man frukt/bær oppi. Evt. nøtter. Fins mange smakskombinasjoner. Vet ikke helt hva jeg syntes om den da. Helt grei, men synes varm havregrøt er bedre, så blir nok ingen slager her i heimen. Nå ga R de siste blåbærne til O i mårrest da, så jeg har bare banan i. Hadde nok vært bedre med noen friske blåbær i tillegg. :)

Jeg la merke til at du skrev at R avlaster deg med O. Er det ikke like mye hans ansvar som ditt å være med og passe på og stelle O? Høres ut som om du kunne ha krevd mer av ham når han endelig er hjemme igjen etter ledersamlingen og Vikan-turen. Husk at du trenger ro i kroppen nå :klem:

Ja, det er det. :) Vi legger annen hver dag så lenge det er anledning til det, og han tar han jo ut, leker og sånt. Når vi begge er hjemme, så er det fort gjort at O henvender seg til meg da, for han er nok litt ekstra mammadalt. Så det er jeg som leser mest og gjør sånne rolige aktiviteter. R kommer nok til å ha han enda mer nå framover da, siden jeg blir så sliten. Samtidig ønsker jeg jo å være der mest mulig med O nå rett før han blir storebror. Men kanskje like greit at O venner seg til at jeg ikke kan hoppe opp med en gang han spør i forkant av at babyen kommer. ;) hehe.

__

Ja, da sitter jeg og spiser kjøleskapsgrøt. Det var jo godt, men ingen stor høydare. Kanskje det er fordi jeg brukte de økologiske, små havregrynene? I oppskriften står det at man skal bruke store havregryn, men det hadde vi ikke. Kanskje det blir for "limete" med de små. Hvis noen har erfaring med kjøleskapsgrøt så skyt gjerne inn favoritt-smakrskombinasjoner. Fant en med kakaopulver i. Tenkte å prøve ut en dag. :)

Usikker på hva jeg skal ta meg til i dag. Gidder ikke begynne sånn smått på noen rundvask enda, for det er enda to rom som må ordnes (kaste sofa, ommøblere etc. ). Har et par erneder i byen, men DET gidder jeg ikke i dag. Så eneste som er på agendaen i dag er bretting av klær og en knøttetur med hunden. :P

Bare to dager til UL nå. Er veldig spent på hvor stor babyen er. Så lenge han ikke ligger an til å bli større enn storebroren så er jeg fornøyd, men jeg har gått med en følelse av at han her er pittelitt mindre. Vet ikke hvorfor. Kanskje fordi magen er hakket mindre. Blir spennende i alle fall. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj..Ble kalm av kjøleskapsgrøten! Den var så limete og kompakt i konsistensen. Mer kompakt enn vanlig havregrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvor stor babyen er!

Sist gang lå jeg på toppen av det grønne feltet hele tida, men fikk en pitteliten kar. Nå ligger jeg helt på den røde streken, og enn så lenge ser dette ut til å bli en på 3-3,5 kg.

Jeg skjønner ikke hvordan du orker å tenke på rundvask av huset engang jeg!

Skal ha vaska stellekommoden og bretta sammen babyklærne i løpet av uka engang jeg, det er liksom mine planer om dagen. Ja, også begynne på sykehusbagen da kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å se hvor stor babyen er!

Sist gang lå jeg på toppen av det grønne feltet hele tida, men fikk en pitteliten kar. Nå ligger jeg helt på den røde streken, og enn så lenge ser dette ut til å bli en på 3-3,5 kg.

Jeg skjønner ikke hvordan du orker å tenke på rundvask av huset engang jeg!

Skal ha vaska stellekommoden og bretta sammen babyklærne i løpet av uka engang jeg, det er liksom mine planer om dagen. Ja, også begynne på sykehusbagen da kanskje...

Ja det er jo tydelig at det ikke trenger å være noen klar sammenheng mellom symfysemål og størrelse på baby. :)

Nei altså det er ikke snakk om å bruke timesvis en formiddag på vasking. Det er snakk om å litt etter litt få ryddet hver eneste krok i huset, også blir jeg en dag å vaske trappen, en dag å gå over med mikrofiberklut på alt av lister, en dag å vaske vinduene i stua og sånne småting. Gulvet får R ta seg av, og både vegger og tak blir ikke tatt. Så en direkte rundvask er det vel ikke, men bedre enn hva det er nå i alle fall. :P Har jo fem uker på å gjøre det, så skal nok gå fint å ta det litt etter litt. :) Er jo i mål med babyutstyr nå, og selv om jeg har behov for myyye sofatid, så er det greit å ha noen småprosjekter også slik at ikke dagene blir så alt for lange. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er veldig god! :) hun har mange gode supper! :)

Gleder meg veldig! Aldri prøvd å ha honning i suppe før. :)

Absolutt! Jeg "pleier" å lage tomatsuppen som hun har lagt ut. Pleier i hermetegn fordi at etter at jeg fikk omgangssyken dagen etter å ha spist tomatsuppe da jeg var 14 uker på vei, så har jeg ikke klart tanken.. :sjenert: Har lagd det en gang siden da, for O sin skyld, men det var ikke godt altså!

Den så knallgod ut, ble sulten jeg nå :)

Ja, også er den jo veldig mager! Tror ikke jeg har vondt av en god og mager suppe, nå når jeg har Nugattiuke :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager kjøleskapsgrøt med økologiske havregryn, melk og peanøttsmør. :jepp: Blander sammen, lar det stå natta over, har på syltetøy og banan. Blir veldig godt, men det må være nok melk i. Uansett enig i at varm havregrøt er bedre! Men det må være peanøttsmør i. :sikle: Vedder på at du ikke liker peanøttsmør?

Skjønner ikke at du orker tanken på å vaske vinduer og lister når du er høygravid! Du må ha et husmorgen som jeg ikke har fått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...