lillemeg90 Skrevet 4. desember 2014 #2201 Del Skrevet 4. desember 2014 Så flink O er! Aksel er jo veldig fint da! Hadde nok stått på min liste hadde det ikke vert for at sønnen til et av mine næreste søskenbarn heter det:) synes ikke de relasjonene dere har blir for nære ifht navnet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. desember 2014 Forfatter #2202 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Så flink O er! Aksel er jo veldig fint da! Hadde nok stått på min liste hadde det ikke vert for at sønnen til et av mine næreste søskenbarn heter det:) synes ikke de relasjonene dere har blir for nære ifht navnet:) Ja, det er absolutt et fint navn. ____ Ååååh! Jeg spiser seriøst som en hest for tiden! Skikkelig kjedespising..Har seriøst pakket i meg fem boller i dag! Hjemmebakte da, så de er ikke like mye sukker i som kjøpeboller, men uansett. Plus ei brødskive jeg spiste til frokost. Sånn her har det vært hele uken. En dag har det vært middagsrester (alt for mye), en dag har det vært pepperkaker osv. osv. Klarer ikke la være, for jeg begynner å kjenne på kjedsomheten rundt det å gå så mye hjemme, og når det i tillegg er drittvær ute så er ikke motivasjonen til å gå tur på topp heller. Det er sånn at jeg ikke rekker å bli sulten til middagstider, fordi jeg har spist så mye på formiddagen. Hvis jeg ikke klarer å roe ned spisingen så kommer jeg til å ese ut i løpet av de siste 11 ukene.. Endret 4. desember 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. desember 2014 Forfatter #2203 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) 29 uker og 9,4 kg opp! Jeg KAN med andre ord "klare" å nå "målet" om å ikke overskride 10 kg før 30 uker, men har jo gått opp mer enn 600 g i uken de siste tre-fire ukene, så får se hvordan det går. Blir ikke langt unna i alle fall! Merker jeg har mer vann i kroppen, så jeg har nå tatt av ringen for denne gangen. Tørr ikke risikere å måtte klippe den av. Plutselig kommer det masse over natten. Baby skal visstnok veie 1350 g nå. Rart å tenke på. Også funderer jeg på om han har snudd seg? Har fått veldig mye spark i høyre ribbein de siste par dagene, akkurat sånn som da O lå i magen, i tilelgg til at jeg innbiller meg at jeg kjenner noe rundt og definerbart når jeg kjenner etter hode nede ved symfysen, men er ikke helt sikker. Kan jo være rompa. Skal ikke til jordmor før den 15, så må vente i spenning. Samtidig så får jeg jo også spark på venstre side av magen, som er der jeg har fått spark når han har ligget i en ball. Så kanskje han enda turner mye rundt? Endret 5. desember 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. desember 2014 Forfatter #2204 Del Skrevet 5. desember 2014 Produsering av litt julegaver i kveld. Brente mandler og fløtekarameller. Vi kokte karamellmassen i nesten 40 min, så skulle tro den vil stivne helt, men den er enda ganske flytende, selv om den har stivnet sånn at den er seig. Skal stå over natten da, så får se i morgen. Kjøpte fine glass med lokk på Søstrene grene for 15 kr per stk, så det blir ikke dyrt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 5. desember 2014 #2205 Del Skrevet 5. desember 2014 Så det er hos deg man skal ønske seg julegave. Hørtes veldig godt ut begge delene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 5. desember 2014 #2206 Del Skrevet 5. desember 2014 Hurra for 29 uker! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. desember 2014 Forfatter #2207 Del Skrevet 6. desember 2014 Veldig lett å lage. Jeg og O kjedet oss litt, så nå har vi bakt muffins. Tar med litt til mamma i ettermiddag så jeg ikke spiser for mye av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. desember 2014 Forfatter #2208 Del Skrevet 7. desember 2014 Nå er vi altså så og si ferdig med julegaver for i år. Har vel brukt sånn 5000 kr. Huff! Det er så mange barn i vennekretsen vår. Vi gir ikke til vennene våre da, bare gudforeldrene, men det blir fort dyrt når det er sånn 10 barn å gi julegave til, hvorav to av dem er gudbarn og to av dem er onkelbarn, dvs. vi legger i litt ekstra til dem. Jaja, i år har vi jo faktisk råd til det, i motsetning til andre år hvor vi har blakket oss helt. Tenker jeg hiver meg rundt med innpakking neste helg. Da skal de to siste gavene være i box. Det er så koselig å pakke inn julegaver Og til slutt vil jeg bare si at jeg føler meg veldig heldig! Jeg har en frisk flott treåring, en tilsynelatende frisk liten gutt i magen (om enn fortsatt navnløs), en frisk hund og ellers materielle goder som tak over hode, biler og ja..Lite vi egentlig mangler, annet enn luksusvarer da. Det er dessverre ikke alle som er like heldig. Til de av dere som leser den aktuelle dagboken så vet dere nok hvorfor jeg sitter her og tenker. Livet er så skjørt, og jeg tenker mye på den aktuelle familien i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2u Skrevet 7. desember 2014 #2209 Del Skrevet 7. desember 2014 Det er så mye mer i livet en materielle goder. Jeg tenker hvor heldig jeg er som er frisk og har en sterk og funksjonell kropp, jeg har klær på kroppen, mat i magen, tak over hodet. På kalde dager har jeg en lun og varm leilighet. Jeg har en fantastisk mann som elsker meg og tar vare på meg. Mange ville dødd for å ha noe så enkelt som en sterk og frisk kropp, tak over hodet og mat. Tror mange glemmer slike ting i dette velferdslandet. Jeg er iallefall veldig takknemlig for det jeg har og spesielt nå som jeg har en bønne i magen. Det er ved slike anledninger en virkelig forstår hva som er viktig i livet ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 7. desember 2014 #2210 Del Skrevet 7. desember 2014 Er fint å være takknemlig dor det man har. Vi går ofte å bare ønsker mer og mer.. Hvilken dagbok er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #2211 Del Skrevet 8. desember 2014 Ukesmeny. Prøver stadig å opprettholde det å handle inn en gang i uken, men det sklir stadig ut. Er bare så utrolig gørr kjedelig å dra på butikken hver dag, ikke minst blir det ikke like sunne middager da fordi jeg bruker mer tid på å planlegge når jeg fikser ukesmeny. Mandag: Fiskesuppe med torsk og reker Tirsdag: Fiskepudding med potet, smør, gulrøtter og brokkoli Onsdag: Svinewok med rød og gul paprika, squasj, gulrøtter og brokkoli, med nudler og ingefærsaus: http://trinesmatblogg.no/2012/01/17/wok-med-svin-paprika-squash-og-ingefaersaus/ Torsdag: Stekt torsk med potet, gulrotstuing og bacon Fredag: Jegerens gryte med rosenkål, rpisbærgele og elg fra fryser + potetmos (Vikingmelk) Lørdag: Lasagne med hvitløksbaguetter Søndag: Sellerirotsuppe med eple og bacon http://trinesmatblogg.no/2013/09/05/sellerirotsuppe-med-eple-og-bacon/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 8. desember 2014 #2212 Del Skrevet 8. desember 2014 Veldig praktisk med ukesmeny synes jeg. Litt jobb der og da, men man sparer mye tid (og penger). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #2213 Del Skrevet 8. desember 2014 Veldig praktisk med ukesmeny synes jeg. Litt jobb der og da, men man sparer mye tid (og penger). Ja, sparer mye penger på det også! Også tjener vi jo litt mer på Coop-bonusen når vi handler stort en gang i uken i stedet for smått hver dag. Alt vi trengte til denne uken kom på 870 kr. Slettes ikke ille synes jeg. Det innebærer jo pålegg, brød og slike ting også. Ikke bare middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 8. desember 2014 #2214 Del Skrevet 8. desember 2014 Hvordan blir det mer bonus av det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #2215 Del Skrevet 8. desember 2014 Hvordan blir det mer bonus av det? Går ikke bonusen på prosenter? Hvis det f.eks er 2 % bonus, så vil jo 2 % utgjøre mer ved et kjøp på 1000 kr enn ved 5 kjøp på totalt 1000 kr. Tror jeg? Eller tenker jeg helt feil nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 8. desember 2014 #2216 Del Skrevet 8. desember 2014 Nei, prosent er prosent Det blir det samme om du deler det på flere kjøp, så lenge du totalt bruker like mye penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #2217 Del Skrevet 8. desember 2014 Nei, prosent er prosent Det blir det samme om du deler det på flere kjøp, så lenge du totalt bruker like mye penger. Ja, når du sier det sånn..Men hva med skattepenger og baksmell da? Jeg har aldri fått baksmell, bortsett fra et år hvor jeg hadde to jobber. Tjente ca. like mye som jeg vanligvis pleide å gjøre, men det ble trukket samme prosentantall fra to jobber med to små beløp, i stedet for en jobb med ett beløp. Det gjorde at jeg fikk baksmell. Er vel der jeg har den der logikken i fra.. Kan jo være noe annet som gjorde det, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 8. desember 2014 #2218 Del Skrevet 8. desember 2014 Ja, når du sier det sånn..Men hva med skattepenger og baksmell da? Jeg har aldri fått baksmell, bortsett fra et år hvor jeg hadde to jobber. Tjente ca. like mye som jeg vanligvis pleide å gjøre, men det ble trukket samme prosentantall fra to jobber med to små beløp, i stedet for en jobb med ett beløp. Det gjorde at jeg fikk baksmell. Er vel der jeg har den der logikken i fra.. Kan jo være noe annet som gjorde det, da. Jeg vet ikke hvorfor du fikk baksmell, men i skatteregnskapet er det veldig mange faktorer som spiller inn. Det kan jo hende de trakk for lite skatt på den ene jobben, f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #2219 Del Skrevet 8. desember 2014 Jeg vet ikke hvorfor du fikk baksmell, men i skatteregnskapet er det veldig mange faktorer som spiller inn. Det kan jo hende de trakk for lite skatt på den ene jobben, f.eks. Ja, det kan jo være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. desember 2014 Forfatter #2220 Del Skrevet 9. desember 2014 Å så typisk! Endelig skikkelig vinter ute og fint vær, også får O feber..bare 38'3 da, men er jo dumt å dra ut etter middag uansett. Han som hadde sååå lyst til å ake litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå