Supramundane Skrevet 24. september 2014 #1421 Del Skrevet 24. september 2014 Hei! Innom og titter i boken din, syns det virket som en veldig trivelig bok! Ikke fullt så trivelig med hodepine, håper det gir seg fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 24. september 2014 #1422 Del Skrevet 24. september 2014 Er det slik hodpine som kommer fra nakken? Dt hadde jeg, og hadde veldig god effekt av et par kiropraktortimer:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 24. september 2014 #1423 Del Skrevet 24. september 2014 Så kjipt med hodepine som ikke gir seg! Jeg syns ikke paracet hjelper mot sånt heller jeg, så er ikke noe vits i å ta det! Alt gikk bra på oul idag, ble satt en dag tilbake, til 24 feb. Samme dato som deg, var det ikke? Fikk ikke noen bra bilder da, men ho var ganske sikker på at det ble en gutt☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. september 2014 Forfatter #1424 Del Skrevet 24. september 2014 Hei! Innom og titter i boken din, syns det virket som en veldig trivelig bok! Ikke fullt så trivelig med hodepine, håper det gir seg fort! Hei og Her er det stort sett trivelig, men så klart med innslag av sutring og slikt Jo, hadde vært godt å slippe hodepinen i alle fall. Ser du har dagbok, så skal titte innom deg for å se hva du bedriver dagene med, men du er kanskje prøver du da, i og med at dagboken heter "spennende tider". Er det slik hodpine som kommer fra nakken? Dt hadde jeg, og hadde veldig god effekt av et par kiropraktortimer:) Jaa, usikker. Tror muligens det? Hodepinen trykker i alle fall i bakhode, også stråler den videre på begge sidene av hodet. Når det kommer til kiropraktor og slikt, så er jeg liiiivredd for det Fikk R til å gnu litt på meg i går, og jeg vrir meg i smerte med en gang han prøver å løse opp en muskelknute. Men hvis det ikke går over, så må jeg vel vurdere det.. Så kjipt med hodepine som ikke gir seg! Jeg syns ikke paracet hjelper mot sånt heller jeg, så er ikke noe vits i å ta det! Alt gikk bra på oul idag, ble satt en dag tilbake, til 24 feb. Samme dato som deg, var det ikke? Fikk ikke noen bra bilder da, men ho var ganske sikker på at det ble en gutt☺ Nei, og dessuten mener jeg å ha lest at det ikke er helt ufarlig for baby likevel, så man skal være forsiktig med det også. Likevel bedre enn Ibux så klart. Åh, gratulerer med liten gutt! Det var det du trodde det skulle bli, ikke sant? Og ja, da har vi termin på samme dato! Så artig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 24. september 2014 #1425 Del Skrevet 24. september 2014 Har egentlig trodd at det ble jente, siden jeg har vært så dårlig. Men er veldig glad for gutt altså! Faktisk så var jeg litt skuffa da førstemann viste seg å være gutt, men nå er jeg bare glad! Litt rart å aldri skulle bli mamma til ei jente, for akkurat som du skrev her om dagen, blir det flere barn på meg, så er jeg ikke gift men mannen lengre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. september 2014 Forfatter #1426 Del Skrevet 24. september 2014 Er det bare jeg som har en ekstremt grensetestende unge for tiden? Han hører nesten ikke etter på noen ting, han NEKTER å rydde, han skal ditt, han skal datt. ALT er en kamp for tiden. Bortsett fra når vi er ute, da går det greit, men dukker alltids opp ting der også som må korrigeres. I går følte jeg at jeg knapt gjorde annet enn å kjefte på han, og hadde det ikke vært for at jeg har selvkontroll og selvsagt aldri kunne gjort noe slikt, så hadde jeg glatt dyttet han hardt og brølt han i trynet At det går an at en gutt på snart tre år kan komme SÅ under huden på meg. Håååper ikke dette skal vare helt til han er 3,5 Det begynte å bli slik som dette i begynnelsen av august. Så har han hatt to helt ok uker, hvor det har vært litt mer rolig, og denne uken har det vært påan igjen. Ikke minst føler jeg meg SÅ misslykket som mamma, for alle andrer virker til å ha så flinke barn, men så er alle andre sine barn på et annet stadie. Kan likevel ikke huske at de har slitt så mye som vi gjør for tiden. Ikke er han understimulert heller, og han får masse oppmerksomhet. Eneste er at jeg ikke leker så mye på gulvet sammen med han, men vi gjør jo masse annet. Antar jeg bare må holde ut, og prøve så godt jeg kan å oppdra ungen, men han har begynt å prøve seg på ting som vi har fått på plass før, sånn som at han må dele, at han må hjelpe til å rydde før vi drar etter å ha vært på besøk hos noen osv. osv. Noen andre som har hatt det sånn her eller? Han er helt utrolig viljesterk og sta. Det må komme fra R, for jeg var visst aldri på det viset ifølge mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. september 2014 Forfatter #1427 Del Skrevet 24. september 2014 Har egentlig trodd at det ble jente, siden jeg har vært så dårlig. Men er veldig glad for gutt altså! Faktisk så var jeg litt skuffa da førstemann viste seg å være gutt, men nå er jeg bare glad! Litt rart å aldri skulle bli mamma til ei jente, for akkurat som du skrev her om dagen, blir det flere barn på meg, så er jeg ikke gift men mannen lengre... Ja ikke sant. Det er litt rart, for det er jo ofte det man ser for seg når man er ung tenåring som begynner å fantasere om voksenlivet. Da ser man jo gjerne for seg å ha ei lita datter, og det er jo noe med det å oppelve begge kjønn? Uansett så blir det nok supert med to gutter. De får kanskje mer til felles da også. Hvem vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 24. september 2014 #1428 Del Skrevet 24. september 2014 VI HAR DET OGSÅ SÅNN!! Dvs, ENDELIG ser jeg enden på det, men herregud for et utfordrende halvt år det har vært! Jeg har virkelig fått testa tålmodighet og sjølkontroll, for jeg og har flere ganger tenkt "Hadde jeg ikke vært et skikkelig menneske nå så hadde jeg KLABBA TIL DEG!". Som du sier; at en treåring kan gjøre deg SÅ sint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 24. september 2014 #1429 Del Skrevet 24. september 2014 Jeg er også redd kiropraktor,,, jeg låg der og skalv første gan han skulle knekke i nakken... Men det går så fort, og de masserer jo ikke direkte på muskelknutene. Han pleier å smøre inn med noe tigerbalsam opplegg så ligger jeg å slapper av noen minutter, før han korrigerer. Veldig effektivt, men vondt noen timer etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 24. september 2014 #1430 Del Skrevet 24. september 2014 Vi har det heeelt likt i perioder (har en god periode nå, bank i bordet). Har av og til lyst å sette ungen ut og lukke døra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 25. september 2014 #1431 Del Skrevet 25. september 2014 Ser vi kan glede oss til om ca. 3,5 år ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. september 2014 Forfatter #1432 Del Skrevet 25. september 2014 VI HAR DET OGSÅ SÅNN!! Dvs, ENDELIG ser jeg enden på det, men herregud for et utfordrende halvt år det har vært! Jeg har virkelig fått testa tålmodighet og sjølkontroll, for jeg og har flere ganger tenkt "Hadde jeg ikke vært et skikkelig menneske nå så hadde jeg KLABBA TIL DEG!". Som du sier; at en treåring kan gjøre deg SÅ sint! Ja, det er helt utrolig, men det er noe med den konstante tullinga og at de skal gjøre ALT annet enn hva vi ber dem om, og at det å komme seg ut døra plutselig tar minst dobbelt så lang tid enn før Godt å høre at vi ikke er alene i det minste Jeg er også redd kiropraktor,,, jeg låg der og skalv første gan han skulle knekke i nakken... Men det går så fort, og de masserer jo ikke direkte på muskelknutene. Han pleier å smøre inn med noe tigerbalsam opplegg så ligger jeg å slapper av noen minutter, før han korrigerer. Veldig effektivt, men vondt noen timer etterpå.. Høres jo ut som det var verdt da. Meeen det er så dyrt, så akkurat nå har jeg ikke råd. Vi har det heeelt likt i perioder (har en god periode nå, bank i bordet). Har av og til lyst å sette ungen ut og lukke døra! Mhm!!! Som sagt, hjelper å vite at man ikke er alene. Kanskje jeg ikke er helt håpløs som mamma da Ser vi kan glede oss til om ca. 3,5 år ja Yepp, det blir herlig Hehe..Er heldigvis ikke sånn 100 % av tiden. De er flinke disse små barna, til å gi et stikk av kjærlighet her og der i løpet av dagen, slik at vi ikke glemmer av hvor glade vi er i dem. Det må være et smart trekk fra naturens side, nettopp for å unngå at mødrene ikke gjør noe de ikke skal For eksempel hadde O laget et kjempefint perlearmbånd til meg i barnehagen i går, og han sprakk nesten av stolthet da han gav det til meg. "Æ har laga den stjerna til dæ, æ har laga den grønne til dæ, æ har laga den gule til dæ" osv. osv. Fin presentasjon av hver eneste perle. Men herligheeet det er så fælt å levere O for tiden. Han blir helt hysterisk. Sier han vil være hjemme sammen med meg, hylskriker osv. I går hadde han visst skreket i 15 minutt før han kom seg etter at jeg hadde levert han. Det er helt forferdelig. Han har jo hatt en og annen dag siden han begynte i bhg hvor han har grått, men det har ikke pleid å være så ille, og han har sluttet fort å skrike. J er forresten veldig turbo i magen de siste dagene. Merker han blir sterkere og sterkere. Får noen spark i hånden også, men det er nesten som om han merker at jeg legger hånden på magen, for som oftest slutter han å sparke når jeg legger hånden min på. O var litt søt på tur til barnehagen da. Vi hadde prøvd noen votter hjemme, men som var blitt for små. Da sa han "Han lillebror kan få mine votta, som e for små". Det synes jeg i grunn var ganske koselig av han. Vi har jo hos et vennepar i går ettermiddag, og de har, i tillegg til en toåring, ei lita jente på 6 uker. Han var veldig interessert i det. "æ lika den babien", "Æ vil gi babien en storsuss" osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 25. september 2014 #1433 Del Skrevet 25. september 2014 Så kjipt at han skriker ved levering Det er ikke noe gøy å gå fra dem når det er sånn. Håper det går seg fort til. Søt med perlene, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. september 2014 Forfatter #1434 Del Skrevet 25. september 2014 Så kjipt at han skriker ved levering Det er ikke noe gøy å gå fra dem når det er sånn. Håper det går seg fort til. Søt med perlene, da. Ja, det er veldig trasig. Kan liksom ikke sette meg ned sammen med han og leke en halvtime heller, selv om jeg faktisk har tid til det i disse dager. Når han begynner sånn, så må han settes på fanget til noen, og jeg må gå. Og det er jo sånn det må være, for det blir bare verre hvis man skal nøle og bruke lang tid på å dra. Da får han jo bare bekreftelse på at "det er kjipt at mamma drar". _____ Når en akkurat har spist lunsj, men sitter og tenker på middag.... I dag kunne jeg spist hele dagen altså Men har enn så lenge klart meg med frokost og lunsj, uten noe småspising. Ikke vært bare det, tatt i betraktning at jeg har mulighet til å ta ut både kake og kanelsnurrer fra fryseren hvis jeg skulle få lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 25. september 2014 #1435 Del Skrevet 25. september 2014 Hvor mye ksoter kiropraktor hos dere? Hos oss koster det 350, synes ikke det er så ille egentlig:) Så kjedelig med vanskelig levering i barnehagen, ikke noe gøy for noen av dere:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 26. september 2014 #1436 Del Skrevet 26. september 2014 Jeg har lyst på kake!! Kanskje overtale samboeren til å bake noe i helga.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 26. september 2014 #1437 Del Skrevet 26. september 2014 Åh, jeg lurer på å bake enten banankake eller krydderkake Lagde også en fudgekake hos mamma en helg som var syyyykt god, men er så mye styr med fudgen -.- Siden dette er dagboka til en slik flink husmor og baker, er det noen som vet hvordan det er å ta en kakeoppskrift og lage muffins av den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. september 2014 Forfatter #1438 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Hvor mye ksoter kiropraktor hos dere? Hos oss koster det 350, synes ikke det er så ille egentlig:) Så kjedelig med vanskelig levering i barnehagen, ikke noe gøy for noen av dere:( Aner ikke, men har sett for meg sånn 500 kr minst. Jeg har lyst på kake!! Kanskje overtale samboeren til å bake noe i helga.... Hehe, ja! Jeg har en gulrotkake i fryseren, slik at det bare er å lage glasuren og ha bær oppå. Seriøst verdens beste gulrotkake!! Men blir ikke i helga i alle fall. Åh, jeg lurer på å bake enten banankake eller krydderkake Lagde også en fudgekake hos mamma en helg som var syyyykt god, men er så mye styr med fudgen -.- Siden dette er dagboka til en slik flink husmor og baker, er det noen som vet hvordan det er å ta en kakeoppskrift og lage muffins av den? Banankake er godt. Krydderkake også, i grunn. Det går helt fint å bruke muffinsformer i stede for. Er bare å ta høyde for at det blir en annen steketid. ____ 19 uker i dag! Og opp 2,8 kg hittil. Så da har jeg bare 200 gram å gå på hvis jeg skal klare å bare gå opp tre kg til uke 20 Uansett blir det ikke langt unna. Vekten har riktignok begynt å øke raskere i det siste. Er kanskje mer stillestitende nå når jeg er sykemeldt, og dermed ikke på jobb. Prøver å få gått tur hver dag, eller i alle fall brukt tid og kropp på husarbeid, men er jo ikke til å unngå at det blir en del sofasliting. Uansett, dersom jeg hadde klart å holde meg på max 10 kg opp de neste 20 ukene, så hadde jeg landet på 13 kg. Det hadde vært fantastisk. Gikk opp 24 kg sist, og vil gjerne unngå det denne gang. Sist hadde jeg gått opp 6 kg da jeg var 23 uker hvis jeg ikke husker feil, så det var jo i siste halvdel at det meste kom. Samtidig er det ikke noe alternativ å spise mindre for å ikke gå opp i vekt, så det blir jo den vektoppgangen det blir. Så lenge jeg klarer å ikke skeie ut med usunne ting sånn alt for ofte. Eneste jeg ser jeg må bli flinkere på nå, er å droppe det oboyglasset jeg drikker nesten daglig. Ellers har jeg vært veldig flink med kostholdet. Endret 26. september 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 26. september 2014 #1439 Del Skrevet 26. september 2014 Men hvor ulik steketid, superhusmor? Du greier det nok Syns du er flink jeg Jeg stemmer for at du tar opp den gulrotkaka neste gang preggo's skal møtes, så vi kan smakeee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. september 2014 Forfatter #1440 Del Skrevet 26. september 2014 Men hvor ulik steketid, superhusmor? Du greier det nok Syns du er flink jeg Jeg stemmer for at du tar opp den gulrotkaka neste gang preggo's skal møtes, så vi kan smakeee Hmmm...Tror du bare må prøve deg fram, men tipper ca 20 min. Det hadde absolutt vært en verdig anledning! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå